ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 листопада 2014 року 10:00 № 826/16997/14
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва – Шулежко В.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест» про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі – позивач, Комісія) до приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест» (далі – відповідач, ПрАТ «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест») про стягнення штрафу в розмірі 17 000 грн.
Згідно із статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана адміністративна справа за предметом позову може бути розглянута у порядку скороченого провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства про цінні папери та фондовий ринок, за що на відповідача накладено штрафні санкції, проте ним штраф у встановлений законодавством строк не сплачено, у зв'язку з чим позивач просить стягнути заборгованість по фінансовій санкції в примусовому порядку.
Відповідач у встановлений судом строк письмових заперечень проти позову чи пояснень, доказів щодо заявлених позовних вимог на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові не надав, як і не надав заяви про визнання позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача складено акт про правопорушення відповідачем на ринку цінних паперів № 233-ЦА-УП-Т від 24.04.2014 року, відповідно до якого встановлено невиконання вимог розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 195-ЦА-УП-Т від 30.04.2013 року, відповідно до якого ПрАТ «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест» необхідно було у термін до 27.05.2013 року усунути порушення вимог абзацу 2 п. 12 розділу ІV Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 19.07.2012 року № 995, а саме повідомити Комісію про втрату документів.
Листом від 01.08.2013 року № 113 ПрАТ «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест» повідомило Комісію про втрату документів, а саме копії статуту ТОВ «ЗІНБАГ» та довідки з банку про відкриття рахунків.
З урахуванням того, що відповідачем подано вказану інформацію не у встановлений строк, що свідчить про несвоєчасне виконання розпорядження Комісії, позивачем застосовано санкції у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 грн., що оформлено постановою № 237-ЦА-УП-Т від 14.05.2014 року.
З матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи вказана вище постанова не оскаржена, зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Метою державного регулювання ринку цінних паперів, яка закріплена статтею 2 зазначеного закону є дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.
Відповідно до абз. 2 п. 12 розділу ІV Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 19.07.2012 року № 995 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі знищення, втрати або пошкодження документів до закінчення строку їх зберігання незалежно від причин суб'єкт первинного фінансового моніторингу в триденний строк після встановлення таких фактів повідомляє про це НКЦПФР.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, відповідач повідомив про втрату документів, а саме копії статуту ТОВ «ЗІНБАГ» та довідки з банку про відкриття рахунків лише 01.08.2013 року листом № 113.
При цьому, розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери № 195-ЦА-УП-Т від 30.04.2013 року відповідачу встановлено у строк до 27.05.2013 року усунути вказане порушення вимог законодавства у сфері цінних паперів та письмового проінформувати Комісію, що відповідачем зроблено не було.
Згідно п.10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів – у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Беручи до уваги те, що доказів сплату відповідачем штрафу у розмірі 17 000 грн. відповідачем у встановлені законодавством строки станом на день розгляду цього спору не надано, та те, що відповідач у встановлений судом строк своїм правом на подання письмових заперечень проти позову не скористався, не спростував твердження позивача, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.
Стягнути з приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-Інвест» (код ЄДРПОУ 22926761) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2014 |
Оприлюднено | 04.12.2014 |
Номер документу | 41630253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні