Ухвала
від 13.11.2014 по справі 815/3080/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

13 листопада 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/3080/14

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

судді-доповідача - Косцової І.П.

суддів - Турецької І.О.

- Домусчі С.Д.

за участю секретаря - Заболотної Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ТОВ «Механізація» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом ТОВ «Механізація» до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області Головного управління Держземагентства в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання недійсним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки,-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Механізація» звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило визнати протиправними дії Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області Головного управління Держземагентства в Одеській області щодо здійснення оцінки земельної ділянки, визнати недійсним Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 89/с від 07.10.2013 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 12.03.2014 року Товариством отримано з департаменту комунальної власності Одеської міської ради витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Вапняна, 54-а, від 07.10.2013 року за № 89/с, згідно якого розмір орендної плати земельної ділянки збільшився в кілька разів. На думку позивача, розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку є необґрунтованим та складеним з порушенням Порядку № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року у задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ТОВ «Механізація», посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення, та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції у справі з'ясовано, що 30.07.2008 року між Одеською міською радою та ТОВ «Механізація» укладено договір оренди землі, згідно якого останнєму передано у строкове платне володіння, користування земельну ділянку площею 13180 кв.м.,що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Вапняна, 54-5, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору.

Згідно пп. 2.3 п. 3 вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 654 582 грн. 56 коп., з урахуванням індексації за 2007 рік.

Відповідно до пп. 4.1, 4.2 п. 4 договору орендну плату за земельну ділянку розраховано у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 109 637,48 грн. на рік, з урахуванням індексації за 2007 рік.

Цим же пунктом договору передбачено, що розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно рішення Одеської міської ради № 4247-V від 15.07.2005 року у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством, в залежності від збільшення ринкової вартості земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні.

У зв'язку зі зміною податкового законодавства щодо нарахування та сплати земельного податку департаментом комунальної власності Одеської міської ради 27.02.2014 року на адресу позивача надіслано пропозицію про внесення змін до договору оренди землі в частині зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати, до якої долучено два примірники проекту додаткового договору та розрахунок розміру орендної плати, яка, за умовами додаткового договору оренди землі, має становити 216 509,18 грн.

Крім цього, департаментом комунальної власності Одеської міської ради на адресу позивача надіслано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 89/с від 07.10.2013 року, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 7 216 972,60 грн.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до Закону відповідач не наділений повноваженнями щодо здійснення оцінки земель; рішення, яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси є чинним станом на час розгляду справи, а відтак, оскаржуваний витяг виготовлений та виданий управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області ГУ Держземагентства Одеської області на підставі затвердженої у передбаченому законом порядку технічної документації, відповідає приписам чинного законодавства.

Колегія суддів такий висновок суду першої інстанції вважає правильним, з огляду на наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Формування розміру земельного податку за земельну ділянку здійснюється відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року (далі - Методика № 213), а також відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженому спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11.

Відповідно до розділу ІІІ Методики № 213 нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно п. 3.6 Порядку №18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою

Км = Км1 х Км2 х Км3, (9)

де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів виконується в послідовності відповідно до пунктів 3.6 - 3.9.

Пунктом 3.8 Порядку №18/15/21/11 передбачено, що у межах населеного пункту базова вартість одного квадратного метра земель диференціюється за економіко-планувальними зонами, які встановлюються на основі економічної оцінки території населеного пункту з урахуванням таких факторів:

- неоднорідності функціонально-планувальних якостей території;

- доступності до центру населеного пункту, місць концентрації трудової діяльності, центрів громадського обслуговування, масового відпочинку;

- рівня інженерного забезпечення та благоустрою території;

- рівня розвитку сфери обслуговування населення;

- екологічної якості території;

- привабливості середовища: різноманітність місць докладання праці, наявність історико-культурних та природних пам'яток тощо.

Порядок визначення вартості одного квадратного метра земель населених пунктів за економіко-планувальними зонами визначено п.3.9 Порядку №18/15/21/11.

Відповідно до п.3.10 Порядку №18/15/21/11 вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за відповідною формулою, при цьому значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 3.7, при цьому добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Пунктом 4 Порядку №18/15/21/11 передбачено, що за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яке в судовому порядку не оскаржено та є дійсним.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що до повноважень Управління не входить здійснення інвентаризації земель, на підставі якої можливе визначення розрахункового коефіцієнта для земельних ділянок, у зв'язку з чим Управління не може надати Товариству витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки з застосуванням іншого коефіцієнту, який характеризує місце розташування земельної ділянки, зокрема, локальних коефіціентів, які враховують місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони ніж ти, які зазначені в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення державного земельного кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 12.01.1993 року (втратив чинність згідно постанови Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 року, яка набрала чинності з 1.01.2013 року) (далі - Порядок № 1051), державний земельний кадастр включає дані реєстрації права власності, права користування землею та договорів на оренду землі, обліку кількості та якості земель, бонітування ґрунтів, зонування територій населених пунктів, економічної та грошової оцінки земель.

Державний земельний кадастр ведеться Держкомземом (правонаступником якого є Держземагентство) та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування відповідно до п. 4 зазначеного Порядку.

Згідно з п.,п. 3, 4 Порядку № 1051 Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. Документи в паперовій формі, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру, витяги з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру, довідки, що містять узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, кадастрові плани земельних ділянок та інші документи створюються шляхом роздрукування їх електронної (цифрової) форми за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях. Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи.

Відповідно до п. 5 Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1619 від 1.11.2000 року, державні органи земельних ресурсів можуть виконувати та надавати на платній основі такі види земельно-кадастрових робіт і послуг, як проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, у тому числі грошова оцінка земель, експертна грошова оцінка земельних ділянок та надання витягів з державного земельного кадастру.

Суд першої інстанції обґрунтовано зазначив про відсутність підстав для визнання протиправними дій Управління під час здійснити оцінки спірної земельної ділянки, та про визнання недійсним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси.

Беручи до уваги викладене, колегія суддів вважає, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та надана правова оцінка.

Постанова суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми Законів України та відповідають чинному законодавству та доводи апеляційної скарги цих висновків суду не спростовують.

За таких обставин підстав для скасування постанови суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст. 206, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ТОВ «Механізація» - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом ТОВ «Механізація» до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області Головного управління Держземагентства в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання недійсним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня виготовлення повного тексту.

Суддя - доповідач: І.П. Косцова

Судді: І.О. Турецька

С.Д.Домусчі.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2014
Оприлюднено04.12.2014
Номер документу41631079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3080/14

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 24.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 29.08.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 26.08.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні