ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/3942/14
Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л. М.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду, у складі:
головуючого - Яковлєва О.В.,
суддів - Бойко А.В., Танасогло Т.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Шанс" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2014 року, у справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шанс" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И Л А :
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08.08.2014 року задоволено позов та стягнуто з відповідача адміністративно-господарські санкції за 2013 рік, на загальну суму 10118,64 грн.
Не погоджуючись з постановленим у справі судовим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, з якої вбачається, що рішення у справі прийнято в порушення норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати постанову суду та прийняти нову, якою в задоволені позову відмовити.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що судом першої інстанції невірно дано оцінку встановленим обставинам у справі, так як підприємством у 2013 році здійснено усі необхідні заходи для виконання нормативу з працевлаштування інвалідів на своєму підприємстві, а саме направлено відповідні звіти до Центру зайнятості, а тому до нього неправомірно застосовано адміністративно-господарські санкції та пеню.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, судова колегія приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а судове рішення - скасуванню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік, середньооблікова кількість штатних працівників підприємства відповідача становила 10 осіб, а тому відповідно до нормативів з працевлаштування - на підприємстві повинен працювати 1 інвалід, проте вказане місце не працевлаштовано відповідачем, а тому за результатами звітного року підприємству нараховано адміністративно-господарські санкції та пеню, в сумі10118,64 грн.
За наслідком встановлених обставин судом першої інстанції зроблено висновок щодо обґрунтованості позовних вимог, з яким не погоджується судова колегія з огляду на наступне.
Відповідно до п.1 Положення "Про Фонд соціального захисту інвалідів", затвердженого Постановою КМУ № 1434 від 26.09.2002 року, Фонд соціального захисту інвалідів - є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.
Основним завданням Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до п.3 Положення, є контроль за виконанням підприємствами, установами і організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі-підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Частиною 1 ст. 18. Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Пунктом 4 Положення "Про Фонд соціального захисту інвалідів" передбачено, що Фонд, відповідно до покладених на нього завдань, здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавець повідомляє територіальне відділення Фонду соціального захисту інвалідів шляхом подання не пізніше 1 березня, наступного після звітного періоду статистичної звітності передбаченої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року №42.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціального захисту інвалідів в Україні» - працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.
Судовою колегією встановлено, що у 2013 році на підприємстві відповідача працювало 10 осіб, а тому норматив з працевлаштування інвалідів складає 1 особу, проте вказане місце не зайнято таким робітником.
За період з січня по грудень 2013 року, відповідачем кілька разів на місяць направлено до районного центру зайнятості звіти про наявність вакансій на підприємстві (а.с.38-55).
Жодних доказів щодо направлення органами державної влади, в тому числі позивачем, на підприємство інвалідів для працевлаштування, а також доказів відмови відповідачем у їх працевлаштуванні до суду не надано.
З огляду на вищевказане, приходить до висновку, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів, не супроводжується його обов'язком самостійно підбирати інвалідів на створені робочі місця. При цьому, статтею 18 вищезазначеного Закону встановлено, що підприємства повинні надавати державній службі зайнятості інформацію необхідну для організації працевлаштування інвалідів, що й зроблено відповідачем.
Колегія суддів вважає, що відповідачем вжито всіх передбачених законодавством заходів для забезпечення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а тому позивачем неправомірно застосовано до нього штрафні санкції.
Враховуючи вищевикладене судова колегія вважає, що суд першої інстанції при вирішенні справи допустив порушення норм матеріального та процесуального права, а тому судове рішення підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови.
Керуючись ст.ст. 183-2, 185, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Шанс" - задовольнити.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2014 року - скасувати та прийняти по справі нову постанову, якою в задоволені позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шанс" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені - відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Шанс", сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги, у розмірі 913,50 гривень.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає.
Головуючий: Судді: О.В. Яковлєв А.В. Бойко Т.М. Танасогло
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 05.12.2014 |
Номер документу | 41648748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні