cpg1251 Копія
Справа № 822/4521/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКозачок І.С. при секретаріНетичай Ю.В. за участі: представника позивача представника відповідача представників третьої особи Буймістер Г.В. Дік М.В. Громика І.М., Мельничука Ю.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області до Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, третя особа на стороні відповідача - Кам'янець-Подільське районне споживче товариство про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, третя особа на стороні відповідача дочірнє підприємство "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.
Просить визнати протиправними дії державного реєстратора реєстраційної служби Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи - дочірнього підприємства "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства; відмінити державну реєстрацію припинення цієї юридичної особи та зобов'язати відповідача внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення зазначеної юридичної особи.
В обґрунтування вимог зазначає, що державним реєстратором під час реєстрації припинення юридичної особи - дочірнього підприємства "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства не були враховані заперечення податкового органу проти проведення такої реєстрації. Вказує на те, що оскільки підстави для цих заперечень усунені не були, державний реєстратор не мав права проводити реєстрацію припинення юридичної особи.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримує.
Представник відповідача позов не визнає. В судовому засіданні пояснив, що при здійсненні реєстрації припинення юридичної особи та під час перевірки документів державний реєстратор діяв відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" ( далі- Закон)
Вважає, що відповідно до ст. 37 Закону у державного реєстратора були відсутні підстави для залишення документів без розгляду. У задоволенні позову просить відмовити.
Протокольною ухвалою суду від 12.11.2014 року здійснено заміну третьої особи з ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства її правонаступником Кам'янець-Подільським районним споживчим товариством.
Представники третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечують, вважаючи що державний реєстратор провів реєстраційні дії відповідно до вимог Закону.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що постановою правління Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства №14 від 07.02.2014 року проведена реорганізація ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.
28.03.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесений запис про прийняття рішення щодо припинення ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.
20.05.2014 року податковим органом державному реєстратору надіслане повідомлення форми №27-ОПП про наявність заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення вказаної юридичної особи.
Як встановлено в судовому засіданні та випливає зі змісту позову, заперечення мотивовані тим, що за ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" зареєстровані три земельні ділянки на території Кам'янець - Подільського району.
13.06.2014 року державним реєстратором проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи - ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.
Після цього відповідач звертався з листами до реєстраційної служби Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області про внесення змін до запису про припинення юридичної особи. Зазначені заяви залишені без задоволення.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Стаття 36 цього Закону визначає порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у разі її ліквідації.
Зазначена стаття містить імперативну вказівку на те, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зокрема, якщо від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане.
Поряд з цим, суд звертає увагу на те, що ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства було не ліквідоване, а реорганізоване шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства, що сторонами визнається.
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у разі злиття, поділу, приєднання або перетворення врегульований статтею 37 Закону.
Згідно із ч. 9 статті 37 Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, у тому числі якщо від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, і воно не відкликане.
Отже, ця норма носить диспозитивний характер та надає право державному реєстратору самостійно обирати спосіб дій: залишити документи, надані для державної реєстрації припинення юридичної особи без розгляду або провести реєстраційні дії.
З матеріалів реєстраційної справи ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства вбачається, що заявником були надані усі документи, що надаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації. Документи оформлені належним чином та у повному обсязі.
Слід звернути увагу на те, що позивач посилається передусім на те, що за ДП "Комерційне виробничо - заготівельне підприємство "Кам'янка" зареєстровані три земельні ділянки на території Кам'янець - Подільського району.
Однак, у повідомленні про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 20.05.2014 року податковий орган не зазначає цю підставу ( п. 3 ), а заперечує у зв'язку із іншими обставинами ( п. 10), зміст яких у повідомленні про наявність заперечень не розкритий.
Також необхідно зазначити, що будь-які додаткові повідомлення, які б конкретизували зміст заперечень податкового органу, до проведення державної реєстрації позивачем не направлялись. Встановлено, що позивач звертався до відповідача вже після реєстрації припинення юридичної особи.
На думку суду, державний реєстратор не вийшов за межі наданих йому повноважень та діяв у спосіб, встановлений законом.
Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 28 листопада 2014 року 17.00
Суддя /підпис/І.С. Козачок "Згідно з оригіналом" Суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2014 |
Оприлюднено | 05.12.2014 |
Номер документу | 41649872 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні