Ухвала
від 12.03.2015 по справі 822/4521/14
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/4521/14

Головуючий у 1-й інстанції: Козачок І.С.

Суддя-доповідач: Мельник-Томенко Ж. М.

12 березня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мельник-Томенко Ж. М.

суддів: Ватаманюка Р.В. Сторчака В. Ю. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області до Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Кам'янець-Подільське районне споживче товариство про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2014 року Кам'янець-Подільська ОДПІ звернулась до суду з позовом до Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, третя особа на стороні відповідача дочірнє підприємство "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства про визнання протиправними дій відповідача щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи - ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства; відміни державної реєстрації припинення цієї юридичної особи та зобов'язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення зазначеної юридичної особи.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.11.2014 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Обґрунтовуючи апеляційні вимоги скаржник наголошував на тому, що довідка за формою №22-ОПП про відсутність заборгованість товариства зі сплати податків і зборів, державному реєстратору не подавалась, а відтак в останнього не було правових підстав проводити реєстрацію припинення юридичної особи.

Крім того позивач наголошував, що державним реєстратором під час реєстрації припинення юридичної особи - дочірнього підприємства "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства не були враховані заперечення податкового органу проти проведення такої реєстрації, що також залишилось поза увагою суду першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови.

Сторони в судове засідання не з'явились про дату, час та місце розгляду справи повідомлені завчасно та належним чином.

Позивач та відповідач надіслали клопотання, в яких просили провести апеляційний розгляд справи за відсутності їх представників.

Враховуючи те, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 197 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

Як досліджено з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, постановою правління Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства №14 від 07.02.2014 проведена реорганізація ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.

28.03.2014 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесений запис про прийняття рішення щодо припинення ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.

20.05.2014 податковим органом державному реєстратору надіслане повідомлення форми №27-ОПП про наявність заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення вказаної юридичної особи.

Як встановлено судом першої інстанції, заперечення мотивовані тим, що за ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" зареєстровані три земельні ділянки на території Кам'янець - Подільського району.

13.06.2014 державним реєстратором проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи - ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства, після чого останній звертався з листами до реєстраційної служби Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області про внесення змін до запису про припинення юридичної особи. Зазначені заяви залишені без задоволення.

Суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови виходив з того, що державний реєстратор не вийшов за межі наданих йому повноважень та діяв у спосіб, встановлений законом, а відтак правові підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів апеляційної інстанції погоджується, виходячи з наступного.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Стаття 36 цього Закону визначає порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у разі її ліквідації.

Зазначена стаття містить імперативну вказівку на те, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зокрема, якщо від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане.

Як встановлено судом першої інстанції та знайшло своє підтвердження під час апеляційного розгляду, ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства було не ліквідоване, а реорганізоване шляхом приєднання до Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства.

Разом з тим, порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у разі злиття, поділу, приєднання або перетворення врегульований статтею 37 Закону.

Згідно із ч. 9 статті 37 Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, у тому числі якщо від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, і воно не відкликане.

В даному випадку зазначена норма носить диспозитивний характер та надає право державному реєстратору самостійно обирати спосіб дій: залишити документи, надані для державної реєстрації припинення юридичної особи без розгляду або провести реєстраційні дії.

Судом апеляційної інстанції досліджено матеріали реєстраційної справи ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства зі змісту яких встановлено, що всупереч доводам скаржника, заявником були надані усі документи, що надаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації. Документи оформлені належним чином та у повному обсязі.

При цьому суд апеляційної інстанції не бере до уваги посилання позивача на відсутність у реєстратора довідки за формою №22-ОПП, як на підставу не проведення реєстрації припинення юридичної особи, оскільки державному реєстратору було подано довідки Кам'янець-Подільської ОДПІ про відсутність заборгованості №7966/10/22-09-25-21 від 03.06.2014 та №8443/10/22-09-25-21 від 12.06.2014, які містять всі реквізити офіційного документа та в повній мірі підтверджують факт відсутності заборгованості у товариства.

Крім того позивач в апеляційній скарзі посилається на те, що за ДП "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" зареєстровані три земельні ділянки на території Кам'янець - Подільського району.

Проте з вказаними твердженнями позивача судова колегія не погоджується, оскільки у повідомленні про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 20.05.2014 року податковий орган не зазначає цю підставу (п. 3), а заперечує у зв'язку із іншими обставинами ( п. 10), зміст яких у повідомленні про наявність заперечень не розкритий.

Також необхідно зазначити, що будь-які додаткові повідомлення, які б конкретизували зміст заперечень податкового органу, до проведення державної реєстрації позивачем не направлялись, разом з тим позивач звертався до відповідача вже після реєстрації припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про відсутність правових підстав для визнання протиправними дій державного реєстратора реєстраційної служби Кам'янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи - дочірнього підприємства "Комерційне виробничо-заготівельне підприємство "Кам'янка" Кам'янець-Подільського районного споживчого товариства

Отже, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до статті 198 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 листопада 2014 року - без змін.

ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.

Головуючий Мельник-Томенко Ж. М.

Судді Ватаманюк Р.В.

Сторчак В. Ю.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43099263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/4521/14

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 20.02.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 30.01.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 20.02.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Постанова від 24.11.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні