Рішення
від 25.11.2014 по справі 909/1178/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 листопада 2014 р. Справа № 909/1178/14

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Малєєвої О. В.

при секретарі судового засідання Максимів Н. Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: підприємця Жаровського Віталія Івановича, вул. Героїв-Пожежників, 9 кв.1, м. Івано-Франківськ, 76018,

до відповідача: Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76018,

про визнання незаконним та скасування в частині п.13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 19.06.2014 №1449-45 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" та укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва торгово-складських приміщень, що знаходиться в м. Івано-Франківську на вул. Б. Хмельницького, кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, на умовах поданого проекту договору,

за участю представників сторін:

від позивача: Жаровський В. І., паспорт №СС263755 від 20.04.1973,

від відповідача: представник Устінський А.В., довіреність №2142/01-20/66-в від 03.01.2014,

встановив:

Фізична особа-підприємець Жаровський Віталій Іванович звернувся з позовом до Івано-Франківської міської ради про укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва торгово-складських приміщень, що знаходиться в м. Івано-Франківську на вул. Б. Хмельницького, кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, на умовах поданого проекту договору.

Згідно з ст. 77 ГПК України в судовому засіданні 30.10.2014 було оголошено перерву до 11.11.2014 з наступним оголошенням перерви до 25.11.2014.

29.10.2014 до господарського суду надійшла заява позивача про зміну позовних вимог вх. №14016/14, в якій ФОП Жаровський В. І. просить визнати незаконним та скасувати в частині п. 13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради №1449-45 від 19.06.2014 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" та укласти договір оренди земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва торгово-складських приміщень, що знаходиться в м.Івано-Франківську на вул. Б. Хмельницького, кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, на умовах поданого проекту договору.

Дана заява була підтримана позивачем в судовому засіданні 30.10.2014. Представник відповідача щодо її прийняття не заперечив.

Як передбачено ст. 22 ГПК України, до початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви. Оскільки на час подання вказаної заяви розгляд справи по суті не розпочинався, дана заява позивача прийнята судом.

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №376 від 28.09.2006 позивачу надано дозвіл на проведення проектно-пошукових робіт для будівництва торгово-складських приміщень по вул.Б.Хмельницького, поруч з територією заводу "Індуктор", на виконання якого було погоджено матеріали погодження місця розташування земельної ділянки, зокрема, отримано акт комісії по вибору земельних ділянок від 17.01.2007, висновок Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області №13-7/383 від 28.03.2007, висновок Івано-Франківської міської санітарно-епідеміологічної станції №98 від 15.02.2007, висновок управління архітектури і містобудування виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №2/3-3/3018 від 25.12.2006, висновок управління культури виконавчого комітету міської ради №205/1-7/в від 06.03.2007, висновок Івано-Франківського міського управління земельних ресурсів №03-04-06/119 від 26.01.2007. Позивач вказує на те, що ним було отримано технічні умови №56 від 06.02.2007 на підключення до систем водопроводу та каналізації м. Івано-Франківська, погодження відведення земельної ділянки під ДП "Культурна спадщина Прикарпаття" від 22.02.2007, а також відповідно до рішення містобудівної ради при управлінні архітектури і містобудування м. Івано-Франківська від 14.12.2006 було погоджено забудову вказаної ділянки торгово-складськими приміщеннями. Зазначає, що рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 24.06.2008 у справі №18/29 визнано його право на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га по вул. Б. Хмельницького поруч території заводу "Індуктор" для будівництва торгово-складських приміщень, на виконання якого було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який було погоджено департаментом містобудування та архітектури виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, відділом Держземагентства у м. Івано-Франківську. Посилається на те, що Управлінням земельних відносин відповідно до вимог законодавства було підготовлено проекти договорів оренди, однак рішенням Івано-Франківської міської ради №1449-45 від 19.06.2014 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з передачею їх в оренду, у зв'язку з чим просить визнати незаконним та скасувати відповідний пункт рішення та визнати укладеним договір оренди. Позовні вимоги обґрунтовує положеннями ст.ст. 123, 125 ЗК України, ст. 6 ЗУ "Про оренду землі", ст. 16, 59, 60 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 181, 187 ГК України.

Відповідач у відзиві на позов №1757/09-17/в від 30.10.2014 (вх. №17070/14) вказав, що позовні вимоги є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню, оскільки за відсутності рішення міської ради про передачу земельної ділянки в оренду неможливо укласти договір оренди земельної ділянки в судовому порядку. Свою позицію обґрунтовує положеннями ст.ст. 12, 116, 124 ЗК України, ст. 16 ЗУ "Про оренду землі", ст. 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні".

Аналогічні пояснення представники сторін дали в судовому засіданні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані у справі докази, оцінивши їх відповідно до приписів ст. 43 ГПК України, суд встановив наступне.

Рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 28.09.2006 за №376 позивачу надано дозвіл на проведення проектно-пошукових робіт (дозволено збір матеріалів погодження земельної ділянки) для будівництва торгово-складських приміщень по вул. Б. Хмельницького, поруч території заводу «Індуктор».

Позивач належним чином здійснив процедуру збору матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки, а саме отримав позитивні висновки Івано-Франківського міського управління земельних ресурсів від 26.01.2007 № 03-04-06 /119, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області від 28.03.2007 №13-7/383, Івано-Франківської міської санітарно-епідеміологічної станції від 15.02.2007 №98 , управління архітектури і містобудування виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 25.12.2006 №2/3-3/3018, управління культури виконавчого комітету міської ради, як органу охорони культурної спадщини, від 06.03.2007 №205/1-7/в, отримав погодження дочірнього підприємства «Культурна спадщина Прикарпаття» згідно листа від 22.02.2007 за № 80/70-в, а також отримав позитивний акт комісії по вибору земельних ділянок від 17.01.2007. Після отримання вказаних документів позивач звернувся через дозвільний центр до Івано-Франківської міської ради з заявою від 10.04.2007 №1390 про погодження місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на складання проекту відведення. Згідно ч. 5 ст.123 Земельного кодексу України відповідна міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки із необхідними висновками, що передбачені ст. 123 Земельного кодексу України. Однак, Івано-Франківська міська рада у встановленому законодавством порядку рішення згідно поданої позивачем заяви не прийняла.

Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 24.06.2008 у справі №18/29, яке набрало законної сили 14.10.2008, задоволено позов підприємця Жаровського В.І. до Івано-Франківської міської ради та визнано право позивача на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га по вул.Б.Хмельницького у м. Івано-Франківську поруч території заводу «Індуктор» для будівництва торгово-складських приміщень. В даному рішенні встановлено, що відповідно до ст. 151 ЗК України та згідно Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затверджених постановою КМУ від 31.03.2004 №427 позивачем отримано всі необхідні висновки для погодження місця розташування земельної ділянки і у Івано-Франківської міської ради не було правових підстав відмовляти приватному підприємцю Жаровському В.І. у погоджені місця розташування об'єкта та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.

Відповідно до ч.3 ст. 35 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

На підставі вказаного рішення господарського суду приватним підприємством «Гео» на замовлення позивача виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га по вул. Б. Хмельницького у м. Івано-Франківську поруч території заводу «Індуктор» для будівництва торгово-складських приміщень, який внесено до Державного земельного кадастру державним реєстратором 07.05.2014.

Згідно заяви позивача від 20.05.2014 даний проект відведення був поданий відповідачу для затвердження разом з проектом договору оренди землі.

За наслідками розгляду даної заяви Івано-Франківською міською радою було прийнято рішення №1449-45 від 19.06.2014 «Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань», в п.2 якого передбачено: "Затвердити проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з передачею їх в оренду, згідно додатку 2 (додається." В п.18 даного рішення передбачено, що суб'єктам господарської діяльності, вказаним в додатках 2 та 4 до даного рішення, зареєструвати договори оренди землі у відповідності до чинного законодавства.

Додатком 2 до даного рішення є перелік осіб землекористування, яким затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, з передачею їх в оренду. Під п.13 вказано: підприємець Жаровський Віталій Іванович, адреса земельної ділянки - вул.Б.Хмельницького, поруч території заводу "Індуктор", площа - 0,2500 га, вид використання земельної ділянки (функціональне призначення) - для будівництва торгово-складських приміщень, кадастровий номер земельної ділянки - 2610100000:08:002:0034, рішення про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - рішення господарського суду Івано-Франківської області від 24.06.2008 (справа №18/29), термін оренди - 3 роки. Над п.13 даного додатку міститься слово "відмовити".

Наведене формулювання рішення свідчить про те, що в ньому одночасно міститься вказівка і про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки в оренду, і про відмову. При цьому відмова відображена не в основному тексті рішення, а як примітка в додатку з переліком осіб, яким затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з передачею їх в оренду. У даній справі рішення оскаржується в частині відмови.

З протоколу №35 від 18.06.2014 засідання постійної комісії Івано-Франківської міської ради з питань будівництва, архітектури, земельних відносин, охорони навколишнього середовища та сприяння розвитку сіл вбачається, що на засіданні даної комісії розглядалось питання 46 "Про розгляд клопотань". По додатку №2 п.13 вказано "Відмовити. Ділянку пропонувати на аукціоні". Інших підстав прийняття рішення в оскаржуваній частині відповідачем наведено не було.

При вирішенні даного спору суд виходить з того, що відповідно до ст. 2 ЗК України (в редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного рішення, надалі "ЗК") земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (ст. 3 ЗК). Як передбачено ч.2 ст.19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування врегульований ст. 123 ЗК. В ч.1 даної норми передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється органами місцевого самоврядування; рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Згідно ч.6 ст.123 ЗК відповідний орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

За приписами ч.13 ст. 123 ЗК підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (ч.14 ст. 123 ЗК).

З наданих доказів вбачається, що підставою відмови стало те, що відповідно до вимог ч.2 ст. 124 ЗК передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів. Зміни в положення ст.124 ЗК України, які передбачали набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності на виключно аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб, набрали чинності з 01.01.2008. При цьому в абз.2 п.1 Перехідних положень ЗК визначено, що у разі прийняття відповідними органами рішення про погодження місця розташування об'єкта або про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки до 1 січня 2008 року передача в оренду таких земельних ділянок із земель державної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів).

Зі змісту рішення господарського суду Івано-Франківської області від 24.06.2008 у справі №18/29 та встановлених в ньому обставин вбачається, що позивач звернувся через дозвільний центр до Івано-Франківської міської ради з заявою про погодження місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на складання проекту відведення 10.04.2007 і згідно ч. 5 ст. 123 Земельного кодексу України міська рада повинна була розглянути дане клопотання і дати згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки у місячний строк, тобто до 10.05.2007. Даних дій Івано-Франківська міська рада в установлені строки не вчинила, що і стало підставою для звернення позивача за захистом порушених прав до суду. За таких обставин в силу положень абз.2 п.1 Перехідних положень ЗК передача в оренду вказаної земельної ділянки повинна здійснюватись без проведення земельних торгів.

Відповідно до ч.1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Враховуючи викладене, п. 13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 19.06.2014 №1449-45 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" підлягає визнанню незаконним та скасуванню в частині відмови.

Згідно з ч.ч. 1, 2, 3 ст. 124 ЗК та ч. 2 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" передача в оренду земельних ділянок, що перебувають комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Заперечення відповідача щодо неможливості укладення договору оренди землі внаслідок відсутності відповідного рішення ради не можуть бути взяті до уваги, оскільки п.13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 19.06.2014 №1449-45 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" оскаржувався і підлягає визнанню незаконним та скасуванню в частині відмови, а в іншій частині, яка передбачає затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з передачею їх в оренду згідно додатку 2, залишається чинним.

Відповідно до порядку укладення договорів, визначеному у ст.181 ГК України, позивач подавав Івано-Франківській міській раді разом з проектом землеустрою проект договору оренди землі, який підписаний не був.

Як передбачено ст. 187 ГК України, спори, що виникають при укладанні договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.

Згідно з ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 8, 124 Конституції України, ст.ст. 43, 49, ст. 82 - ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити позов підприємця Жаровського Віталія Івановича до Івано-Франківської міської ради про визнання незаконним та скасування в частині п. 13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 19.06.2014 №1449-45 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" та укладення договору оренди земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва торгово-складських приміщень, що знаходиться в м. Івано-Франківську на вул. Б.Хмельницького, кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, на умовах поданого проекту договору.

Визнати незаконним та скасувати п. 13 додатку 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 19.06.2014 №1449-45 "Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань" в частині відмови.

Вважати укладеним з дня набрання даним рішенням законної сили договір оренди земельної ділянки площею 0,25 га на вул. Б.Хмельницького в м. Івано-Франківську, кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, для будівництва торгово-складських приміщень між Івано-Франківською міською радою (вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ, 76004, ідент. код 33644700) та підприємцем Жаровським Віталієм Івановичем (вул. Героїв-Пожежників, 9 кв.1, м. Івано-Франківськ, 76018, ідент. код 33644700) на умовах поданого підприємцем Жаровським Віталієм Івановичем проекту договору, а саме:

Предмет договору

1. Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва торгово-складських приміщень кадастровий номер 2610100000:08:002:0034, яка знаходиться вул. Б. Хмельницького, поруч території заводу Індуктор".

Об'єкт оренди

2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2500 (га,), у тому числі: ріллі - 0 га, багаторічних насаджень - 0га, сіножатей - 0га, пасовищ -0 га, лісів - 0га, під забудовою - 0га, інших угідь - 0,2500 га.

3. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - відсутні.

4. Земельна ділянка передається в оренду разом з об'єктами, що на ній розташовані.

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 460265,03 грн (чотириста шістдесят тисяч двісті шістдесят п'ять грн 03 коп.).

6. Інші особливості об'єкту оренди, які можуть вплинути на орендні відносини: відсутні.

Строк дії договору

7. Договір укладено строком на 3 роки.

Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата

8. Розмір орендної плати за земельну ділянку на рік становить: 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і на дату укладення складає: 13808 грн (тринадцять тисяч вісімсот вісім грн 00 коп.).

Розмір орендної плати за земельну ділянку підлягає щорічній індексації без внесення змін до даного договору.

9. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Розмір орендної плати переглядається у разі:

зміни умов господарювання, передбачених договором;

зміни нормативно-грошової оцінки землі, розмірів земельного податку, зміні ставок орендної плати, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

12. У разі невнесення орендної плати у терміни, визначені цим договором, справляється штрафна санкція та пеня у розмірі, визначеному законодавством, від несплаченої суми за кожний день прострочення.

13. У випадку, якщо договір оренди землі не пройшов державну реєстрацію у терміни, встановлені пунктом 6.12 «Положення про оренду земельних ділянок у м. Івано-Франківську та порядку розрахунку орендної плати за земельні ділянки», затвердженого рішенням 18 сесії шостого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 30.12.2011 №555- 18, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, розмір орендної плати на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється в подвійному розмірі орендної плати, але не більше 10% від нормативної грошової оцінки землі.

Орендар суму орендної плати розраховує самостійно та включає до декларації по платі за землю.

Умови використання земельної ділянки

14. Земельна ділянка передається в оренду: для будівництва торгово-складських приміщень.

15. Цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови;

16. Умови збереження стану об'єкта оренди: забороняється самовільна забудова земельної ділянки.

Умови повернення земельної ділянки

17. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець, у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

18. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.

19. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, підлягають відшкодуванню. Умови, обсяги і строки відшкодування орендарю витрат за проведені ним поліпшення стану земельної ділянки визначаються окремою угодою сторін.

20. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим договором.

Збитками вважаються:

фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов договору.

21. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

22. На орендовану земельну ділянку встановлено (не встановлено) обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб: електрокабель, водопровід, каналізація, газопровід, кабель зв'язку (перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні земельні сервітути видані відділом Держземагентства у м. Івано-Франківську від 26.12.2013р. № 091/03-13 ).

23. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на що ділянку.

Інші права та обов'язки сторін

24. Права Орендодавця:

В односторонньому порядку вносити зміни до даного договору при зміні розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, ставок земельного податку та ставок орендної плати відповідно до змін чинного законодавства.

Вимагати від Орендаря:

використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно договору оренди;

дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів;

дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;

своєчасного внесення орендної плати; надання довідки органів податкової служби щодо повноти розрахунків по орендній платі за користування земельною ділянкою.

25. Обов'язки Орендодавця:

передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди; при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;

не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;

відшкодувати Орендарю капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкту оренди, яке проводилося Орендарем за згодою Орендодавця;

попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкту оренди.

26. Права Орендаря:

самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі; за письмовою згодою Орендодавця зводити у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, торгівельні, культурно-побутові та інші будинки та споруди і закладати багаторічні насадження; отримувати продукцію і доходи;

27. Обов'язки Орендаря:

приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;

виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;

дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;

у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію договору відповідному органу державної податкової служби;

у разі зміни своїх банківських реквізитів, юридичної адреси, назви, організаційно-правової форми тощо, у 10-денний строк з моменту настання таких змін повинен письмово повідомити про це Орендодавця,

у разі неповернення земельної ділянки в зазначений термін здійснити плату за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за землю у цьому випадку вноситься у розмірах, визначених цим договором;

у випадку, якщо договір оренди землі не пройшов державну реєстрацію у терміни, встановлені пунктом 6.12 "Положення про оренду земельних ділянок у м. Івано-Франківську та порядок розрахунку орендної плати за земельні ділянки" , протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, розмір орендної на період, аналогічний терміну прострочення укладання договору оренди землі, встановлюється в подвійному розмірі орендної плати, але не більше 10% від нормативної грошової оцінки землі. Орендар суму орендної плати розраховує самостійно та включає до декларації по платі за землю.

У випадку, якщо внаслідок ухилення (прострочення) орендарем від укладання основного договору, відповідно до ст. 612 Цивільного кодексу України, орендодавець може відмовитися від укладення основного договору і вимагати відшкодування збитків у розмірі недодержаної орендної плати визначеної згідно затверджених міською радою відсоткових ставок від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з дати укладення попереднього договору до дати прийняття міською радою відповідного рішення.

Платник плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислює суму орендної плати щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подає до ДПІ у місті Івано- Франківськ податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій, Платник орендної плати має право подавати щомісяця нову звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним;

за ново відведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним;

у разі зміни цільового використання земельної ділянки, з моменту її здійснення до набрання чинності новоукладеного договору проплачувати орендну плату в розмірі згідно ставок орендної плати нового використання;

щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подавати в державну податкову інспекцію в м. Івано-Франківську податкову декларацію на поточний рік;

при укладанні договорів оренди землі після 1 січня поточного року, орендар протягом місяця з дня державної реєстрації подає в державну податкову інспекцію в м. Івано-Франківську податкову декларацію за ново укладеними договорами оренди.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкту оренди чи його частини

28. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкту оренди чи його частини несе Орендар.

Страхування об'єкту оренди

29. Згідно цього договору об'єкт оренди підлягає страхуванню на весь період дії цього договору на письмову вимогу Орендодавця.

30. Страхування об'єкту оренди здійснює Орендар.

31. Сторони домовилися про те, що у разі невиконання свого обов'язку стороною, яка повинна згідно з цим договором застрахувати об'єкт оренди, друга сторона може застрахувати його і вимагати відшкодування витрат на страхування.

Зміна умов договору і припинення його дії

32. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

У випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, Орендар протягом місяця з моменту набрання чинності такого рішення Івано-Франківською міською радою та/або вступу в дію відповідного нормативно- правового акту, зобов'язаний звернутись до Орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 8 договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення та державної реєстрації додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати цю додаткову угоду до ДПІ у місті Івано-Франківськ. У випадку невиконання Орендарем вищевказаного обов'язку та/ або відсутності укладеної додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати за договором оренди землі протягом 3 місяців з дати подачі заяви, вказаної у даному пунктів, це є підставою для стягнення з Орендаря збитків, що складаються з неоплаченої суми орендної за весь строк її недоплати в односторонньому порядку. Сума збитків розраховується управлінням земельних відносин.

33. Дія договору припиняється у разі:

закінчення строку, на який його було укладено;

придбання орендарем земельної ділянки у власність;

викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

ліквідації юридичної особи-орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

34. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

взаємною згодою сторін;

рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, що істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

35. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається.

Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є:

несплата розміру орендної плати протягом півроку; використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; передача в суборенду земельної ділянки без письмової згоди Орендодавця.

36. Перехід права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці, до другої особи є підставою для розірвання договору та укладення договору оренди з новим власником будинків та споруд.

Право на орендовану земельну ділянку у разі смерті фізичної особи - орендаря, засудження або обмеження її дієздатності за рішенням суду, переходить до спадкоємців або інших осіб, які використовують цю земельну ділянку разом з орендарем.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору

37. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.

38. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

39.У випадку не виконання орендарем своїх обов'язків щодо укладення (продовження) договору оренди земельної ділянки в строки, зазначені в даному договорі, та/або не повернення орендарем орендодавцю по акту приймання передачі об'єкту оренди після закінчення даного договору, орендар сплачує орендодавцю неустойку в розмірі подвійного розміру орендної плати, встановленої і нарахованої згідно із цим Договором з врахуванням суми ПДВ, за період безпідставного користування земельною ділянкою, але не більше 10% від нормативно грошової оцінки землі.

Стягнути з Івано-Франківської міської ради в користь підприємця Жаровського Віталія Івановича 2436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн сплаченого судового збору.

Наказ видати стягувачеві після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 01.12.14

Суддя Малєєва О. В.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Малєєва О. В. 01.12.14

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення25.11.2014
Оприлюднено03.12.2014
Номер документу41654845
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/1178/14

Постанова від 16.03.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Ухвала від 22.01.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Ухвала від 24.12.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Рішення від 25.11.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 16.10.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні