Постанова
від 18.11.2014 по справі 804/17529/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2014 р. Справа № 804/17529/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Горбалінського В.В.

при секретарі судового засідання - Решетнік А.М.

за участю:

представника позивача - Смолькова А.М.

відповідача - Шевченко А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко Анни Вікторівни про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

30.10.2014 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом відкрито провадження в адміністративній справі за позовом публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко Анни Вікторівни, в якому позивач просить:

- скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 15611140 від 05.09.2014 року;

- зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко Анну Вікторівну провести державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: Криворізький район, с. Кіровка, вул. Павлова, земельна ділянка 3, кадастровий номер 1221882900:02:001:0004, на підставі договору оренди землі № 40/92-21 від 02.06.2005 року, укладеного між ВАТ «Укртелеком» та Кіровською сільською радою.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем безпідставно, без належних обґрунтувань, відмовлено у державній реєстрації права оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: Криворізький район, с. Кіровка, вул. Павлова, земельна ділянка 3, кадастровий номер 1221882900:02:001:0004, на підставі договору оренди землі № 40/92-21 від 02.06.2005 року, укладеного між ВАТ «Укртелеком» та Кіровською сільською радою, оскільки для проведення державної реєстрації разом з заявою були надані всі передбачені законом, необхідні документи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та навела обставини відповідно до позовної заяви.

Відповідач проти позову заперечувала та зазначила, що рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 15611140 від 05.09.2014 року винесено правомірно, тому відсутні підстави для задоволення позову. До справи долучено письмові заперечення проти позову.

Суд, заслухавши пояснення осіб, що беруть участь у справі, та дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Рішенням Кіровської сільської ради № 187 від 05.05.2005 року «Про надання в оренду земельної ділянки ВАТ «Укртелеком» ЦЕЗ № 7 Дніпропетровської філії» вирішено, серед іншого, надати в оренду ВАТ «Укртелеком» ЦЕЗ № 7 Дніпропетровської філії 1/25 частину або 0,0029 га. від загальної площі земельної ділянки 0,0722 га строком на 49 років, для виробничого використання - обслуговування об'єктів зв'язку (в межах населеного пункту), за рахунок земель Кіровської сільської ради, не наданих у власність або постійне користування за адресою: вул. Павлова, 3, с. Кіровка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської області.

02.06.2005 року між Кіровською сільською радою (орендодавець) та ВАТ «Укртелеком» (орендар) укладено договір оренди землі № 40/92-21. Відповідно до вказаного договору орендар приймає в довгострокове платне користування на 49 років земельну ділянку для обслуговування виробничих приміщень землі несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: с. Кіровка, Криворізького р-ну, вул. Павлова,3. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0029 га. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: приміщення АТС, що належить на праві власності ВАТ «Укртелеком».

У зв'язку зі зміною найменування орендаря з ВАТ «Укртелеком» на ПАТ «Укртелеком» згідно Закону України «Про акціонерні товариства» 09.10.2013 року між сторонами укладено додаткову угоду № 2 про внесення змін до договору оренди землі від 02.06.2005 року № 40/92-21, відповідно до якого орендується земельна ділянка площею 29,0 кв. м., кадастровий № 1221882900:02:001:0004 (1/25 від 722 кв.м).

Окрім того, матеріалами справи підтверджено, що позивачеві на праві приватної власності належить 1/25 частини будівлі, а саме: нежиле приміщення площею, 18,4 кв. м, що знаходиться за адресою: вул. Павлова, 3, с. Кіровка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської області.

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1201313392014 від 19.02.2014 року встановлено наявність наступної інформації про земельну ділянку, яка розташована адресою: вул. Павлова, 3, с. Кіровка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської області, а саме: кадастровий № 1221882900:02:001:0004, форма власності - комунальна власність, площа земельної ділянки - 0,0722 га. Відомості про оренду: орендар ВАТ «Укртелеком» Дніпропетровська філія, площа земельної ділянки переданої в оренду - 0,0029 га., строк дії речового права - 49 років.

02.09.2014 року представник ПАТ «Укртелеком» Фурса С.М. звернулася до реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) за реєстраційним номером 7991064 з метою проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки, розташованої адресою: Криворізький район, с. Кіровка, вул. Павлова, земельна ділянка 3, кадастровий номер 1221882900:02:001:0004 на підставі договору оренди землі № 40/92-21 від 02.06.2005 року, укладеного між ВАТ «Укртелеком» та Кіровською сільською радою.

05.09.2014 року державним реєстратором прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко А. В. прийнято рішення № 15611140 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

З вказаного рішення вбачається, що підставою для його винесення слугували наступні обставини: подані для проведення державної реєстрації прав документи не відповідають вимогами або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а саме: відповідно до ст. 3 ЗУ «Про оренду землі», об'єктам оренди є земельні ділянки, (а не їх частки) що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності. Також встановлено невідповідність між площею земельної ділянки, що зареєстрована в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та площею, вказаною в договорі оренди, поданому заявником.

Згідно частин 1 та 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Таким чином, вирішуючи адміністративний спір суд повинен з'ясувати, чи допущені суб'єктом владних повноважень порушення при прийнятті рішень, вчиненні дій чи бездіяльності та чи порушенні права та інтереси позивача цими рішенням, дією чи бездіяльністю.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 182 Цивільного кодексу України визначено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Пунктом 2 частини 1 статті 4 вказаного Закону передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема:право постійного користування та право оренди земельної ділянки.

Частиною 4 статті 15 Закону передбачено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Частиною 2 статті 24 Закону передбачено, що за наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Перелік підстав, за яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень визначений в ч.1 ст. 24 Закону.

Порядок державної реєстрації прав не нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868, (далі - Порядок) визначає процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Пунктом 8 Порядку передбачено, що для проведення державної реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові заяву, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст.

Відповідно до п. 20 Порядку визначено, що за результатами розгляду заяви та документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав або рішення про відмову в такій реєстрації.

Пунктом 28 Порядку передбачено, що державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Як вже було судом зазначено вище, підставою для прийняття рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень стали висновки державного реєстратора про те, що подані для проведення державної реєстрації прав документи не відповідають вимогами, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а саме: відповідно до ст. 3 ЗУ «Про оренду землі», об'єктам оренди є земельні ділянки (а не їх частки), що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності. Також встановлено невідповідність між площею земельної ділянки, що зареєстрована в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та площею, вказаною в договорі оренди, поданому заявником, проте суд не може погодиться з такими висновками з наступних підстав.

Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» визначається, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 3 цього Закону об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

З наданого суду договору оренди земельної ділянки від 02.06.2005 року № 40/92-21 та додаткової угоди від 09.10.2013 року № 2 вбачається, що об'єктом оренди є земельна ділянка площею 29,0 кв. м., а не частина земельної ділянки, як зазначено в рішенні державного реєстратора, тому суд вважає в цій частині рішення не обґрунтованим та безпідставним.

Також, з наданого суду витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1201313392014 від 19.02.2014 року судом з'ясовано, що в кадастр внесено відомості щодо оренди земельної ділянки площею саме 0,0029 га, що відповідає розміру земельної ділянки, передбаченого договором оренди № 40/92-21, у зв'язку з чим суд доходить висновку про необґрунтованість рішення державного реєстратора і в цій частині.

З урахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що державний реєстратор при винесенні рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 15611140 від 05.09.2014 року діяв в супереч вимогами ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Оскільки в ході судового розгляду справи встановлено, що позивачем подано до відповідача передбачені чинним законодавством документи, які необхідні для проведення державної реєстрації, проте відповідачем протиправно відмовлено в її проведенні, позовна вимога про зобов'язання відповідача провести державну реєстрацію права оренди земельної ділянки є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст. 9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У зв'язку з викладеним суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень.

Так як, в матеріалах справи містяться докази понесених позивачем судових витрат у розмірі 73,08 грн. сплаченого судового збору, суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» судові витрати у розмірі 73,08 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко Анни Вікторівни про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 15611140 від 05.09.2014 року.

Зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Криворізького районного управління юстиції Дніпропетровської області Шевченко Анну Вікторівну провести державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: Криворізький район, с. Кіровка, вул. Павлова, земельна ділянка 3, кадастровий номер 1221882900:02:001:0004 на підставі договору оренди землі № 40/92-21 від 02.06.2005 року, укладеного між ВАТ «Укртелеком» та Кіровською сільською радою.

Стягнути з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» судові витрати у розмірі 73,08 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Текст постанови у повному обсязі виготовлений 20.11.2014 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 20.11.2014 року Суддя З оригіналом згідно Помічник судді В.В. Горбалінський В.В. Горбалінський А.О. Кошля

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2014
Оприлюднено08.12.2014
Номер документу41670225
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/17529/14

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 18.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 18.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні