Постанова
від 04.11.2014 по справі 815/4956/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/4956/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2014 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколенко О.М.;

при секретарі - Гаврилюк І.С.

за участю: представника позивача - Фурса В.М. (за довіреністю);

представника відповідача - Неголюка С.Б. (за довіреністю);

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області про визнання дій незаконними та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області про визнання незаконними дій Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області щодо складання Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року, виданого Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області.

Позивач мотивує свої позовні вимоги тим, що 28.10.2004 року між ТОВ "Бі-Джі Ріелті" та Одеською міською радою укладено договір оренди землі, згідно якого позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 1164 кв.м., розташовану за адресою: м. Одеса, вул. В.Арнаутська,53, за її основним цільовим призначенням «землі житлової та господарської забудови».

Як вказує позивач, з метою проведення належних за договором оренди від 28 жовтня 2004 року оплат за землю, ТОВ "Бі-Джі Ріелті" 05.08.2014 року звернулось до відповідача із заявою про отримання довідки-витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. 18.08.2014 року товариство отримало Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року, в якому була змінена мета проведення оцінки з мети, визначеної підприємством в заяві № 72 від 05.08.2014 року на іншу, а саме: «для внесення змін до договору оренди землі».

Позивач вважає даний Витяг незаконним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне.

Так, позивач звертає увагу на те, що при проведенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки у Витягу був застосований коефіцієнт (КФ)- 2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К (і) - 1,22.

Не погоджуючись із застосованими відповідачем значеннями цих коефіцієнтів, позивач зазначає, що, по-перше, у п. 2.1. Договору оренди землі зазначена площа земельної ділянки під капітальною будівлею в розмірі 352 кв.м., у зв'язку із чим застосовування відповідачем до всієї площі земельного ділянки (1164 кв.м.) коефіцієнту (КФ) в значенні 2,5 як до земель комерційного використання є незаконним та необґрунтованим. Більш того, як вказує позивач, згідно п.5.2. Договору оренди земельна ділянка віднесена до категорії земель за основним її цільовим призначенням до «земель житлової та господарської забудови», а відтак згідно Додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Держкомітету України по земельних ресурсах № 18/15/21/11 від 27 січня 2006 року, при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у Витягу мав бути зазначений коефіцієнт (КФ) в значенні 1,0, а не 2,5.

По-друге, позивач зазначає, що відповідно до листа Державного агентства земельних ресурсів України за № 12-28-0.22-95/2-14 від 10.01.2014 року станом на 01.01.2014 року коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) дорівнює 1,00, у зв'язку з чим, позивачу не зрозуміло з яких підстав у Витязі відповідачем визначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) в значенні 1,22.

При цьому, як вказує позивач, 22 серпня 2014 року ТОВ "Бі-Джі Ріелті" звернулося до відповідача з проханням скасувати Витяг з нормативної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року та оформити новий витяг згідно до вимог чинного законодавства України, але відповідач не здійснив жодних дій для усунення вищевказаних, на думку позивача, порушень.

Таким чином, позивач зазначає, що в результаті неправомірних дій відповідача щодо складання оскаржуваного Витягу, ТОВ "Бі-Джі Ріелті" має безпідставно нараховувати та сплачувати надлишкові суми плати за землю у вигляді орендної плати.

Відповідачем до суду надані письмові заперечення на адміністративний позов (а.с.39-41) та доповнення до них (а.с.55), в яких зазначено про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, з наступних підстав.

Так, відповідач вказує, що оскаржуваний Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розраховано у відповідності до Закону України «Про оцінку земель» № 1378-IV від 11.12.2003 року, Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою КМУ від 23.03.1995 року за № 213, Податкового кодексу України, Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року та з урахуванням коефіцієнтів індексації.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси розроблялась на замовлення Одеської міської ради українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто», яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 р. (статей 21, 23 Закону України «Про оцінку земель»).

При цьому, посилаючись на положення п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України та на те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року, розроблялась станом на 01.01.2008 року, відповідач вказує, що при розрахунках нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 01.01.2014 року застосовуються коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель за 2008 рік (1,152), за 2009 рік (1,059), за 2010 рік (1,0), за 2011 рік (1,0), за 2012 рік (1,0), за 2013 рік (1,0), а тому у вищезазначеному Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки складає К(і)=1,152x1,059x1,0x1,0x1,0x1,0 =1,22.

Разом з цим, відповідач зазначає, що відповідно до додатку до договору оренди землі (реєстр. № 040450500206 від 14.12.2004 року), а саме, збірного кадастрового плану земельної ділянки, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53 площею 0,1164 га віднесена до земель, які використовуються в комерційних цілях та згідно форми 6-Зем така земельна ділянка враховується у графі 42 «дані про землі, які використовуються в комерційних цілях». Водночас, відповідач посилається на те, що згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АА № 728330 від 06.12.2012 року, видами діяльності TOB «БІ-ДЖІ РІЕЛТІ» за КВЕД-2010 є: 68.20 - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 - надання в оренду інших машин, устаткування та товарів; 46.39 - неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах, та відповідно додатку 1 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми № 6-Зем), дані види діяльності віднесені до секції «К» та «G».

При цьому, як вказує відповідач, згідно таблиці 1.1. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, коди розділу КВЕД («К» та «G») віднесені до категорії земель за функцією використання - до земель комерційного використання та значення коефіцієнту Кф 2,5.

Отже враховуючи вищевикладене, відповідач вважає, що у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.08.2014 року № 114/П враховано вірно коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) 2,5 та коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) 1,22, а тому дії Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області щодо виготовлення та видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.08.2014 року № 114/П є правомірними та підстав для скасування зазначеного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, немає.

За таких обставин, відповідач просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Представник позивача у судовому засіданні 30.10.2014 року позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в адміністративному позові та доповненнях до нього (а.с.65-67).

Представник відповідача у судовому засіданні 30.10.2014 року проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити позивачу у задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у запереченнях на адміністративний позов та на надані до суду докази.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Згідно протоколу загальних зборів засновників ТОВ "Бі-Джі Ріелті" №166-081210 від 12.12.2010 року, вирішено створити товариство з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" шляхом реорганізації закритого акціонерного товариства "Бі-Джі Ріелті" у ТОВ "Бі-Джі Ріелті", яке є правонаступником усіх прав та зобов'язань ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" (а.с.32).

Судом встановлено, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 05.08.2014 року (а.с.31) зареєстрована юридична особа ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" (ідентифікаційний код 31765165) з 22.12.2010 року має назву - товариство з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" (ідентифікаційний код 31765165).

Як вбачається з матеріалів справи, 28 жовтня 2004 року між Одеською міською радою (орендодавець) та ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" (орендар) укладено договір оренди землі (а.с.6-11), згідно якого, орендодавець на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради № 1778-ХХІV від 26.09.2003 року надає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 1164 кв.м., що знаходиться у м. Одеса, Приморському районі, вул. Велика Арнаутська, 53, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору.

Також, до вказаного договору було складено план земельної ділянки та акт прийому-передачі земельної ділянки, згідно якого зазначена земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53, була передана в оренду закритому акціонерному товариству «Бі-Джі Ріелті» (а.с.12,16).

Як встановлено судом, 05.08.2014 року ТОВ "Бі-Джі Ріелті" звернулось до відповідача із заявою №72 (а.с.23), в якій, з метою здійснення оплати за землю згідно договору оренди земельної ділянки від 28 жовтня 2004 року, просило видати довідку-витяг з технічної документації (рішення Одеської міської ради №41-VI від 28.12.2010 року) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53.

На підставі заяви ТОВ "Бі-Джі Ріелті", Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області складено Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 11.08.2014 року за № 114/П (а.с.18-19).

Отримавши вказаний Витяг та не погодившись із застосованими у ньому коефіцієнтом (КФ) 2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та коефіцієнтом індексації нормативної грошової оцінки К(і) 1,22, ТОВ "Бі-Джі Ріелті" 22.08.2014 року звернулось до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області з проханням скасувати Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 11.08.2014 року за № 114/П та оформити новий витяг згідно до вимог чинного законодавства України (а.с.21-22).

Судом встановлено, що на вказаний лист позивача, з боку відповідача надано відповідь 17.09.2014 року, якою прохання позивача задоволено не було із посиланням, зокрема на те, що відповідно до додатку до договору оренди землі (реєстр. № 040450500206 від 14.12.2004 року) - збірного кадастрового плану земельної ділянки, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53 площею 0,1164 га віднесена до земель, які використовуються в комерційних цілях та згідно форми 6-Зем земельна ділянка враховується у графі 42-дані про землі, які використовуються в комерційних цілях, у зв'язку із чим значення коефіцієнту Кф=2,5. Разом, з цим, відповідач зазначив, що оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблялась станом на 01.01.2008 року, при розрахунках нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 01.01.2014 року застосовуються коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель за 2008 рік (1,152), за 2009 рік (1,059), за 2010 рік (1,0), за 2011 рік (1,0), за 2012 рік (1,0), за 2013 рік (1,0), а тому у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.08.2014 року коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки складає К(і)=1,152x1,059x1,0x1,0x1,0x1,0 =1,22.

Таким чином, не погоджуючись із застосованими у Витягу значеннями коефіцієнту (КФ) 2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К (і)1,22, позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом про визнання дій Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області незаконними та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Вирішуючи питання щодо правомірності дій відповідача щодо складання витягу з технічної документації та наявності підстав для його скасування, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються Законом України «Про оренду землі» від 6 жовтня 1998 року N 161-XIV, Законом України «Про оцінку земель» № 1378-IV від 11.12.2003 року, Земельним кодексом України, Податковим кодексом України, Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженим Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 445, Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук N 18/15/21/11 від 27.01.2006 р., Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою Наказом Державного комітету статистики України 05.11.98 N 377, Методикою грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою КМУ від 23.03.1995 р. за № 213, а також, Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженою рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року, в редакціях, що діяли на момент виникнення спірних про відносин.

Відповідно до ч.3 ст.23 Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

При цьому, слід зазначити, що Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин є Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України), яке є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів (п.1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України).

Згідно п.п.6 п.4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства.

Відповідно до п.7 Положення про Держземагентство України Держземагентство України здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи.

Відповідно п.1 Положення про Управління (Відділ) Держземагентства в місті, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.05.2012 N 258, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 травня 2012 р. за N 855/21167, Управління (Відділ) Держземагентства в місті (далі - Управління (Відділ)) є територіальним органом Державного агентства земельних ресурсів України.

Згідно з п.п.4.6 п.4 цього Положення, Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги відповідно до законодавства.

Згідно пункту 21. Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою КМУ від 23.03.1995 р. за № 213 дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує семи робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Отже, територіальні органи Держземагентства, до яких відноситься Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області, уповноважені, серед іншого, видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Як вже встановлено судом, на підставі заяви ТОВ "Бі-Джі Ріелті", Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області складено Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 11.08.2014 року за № 114/П.

У вказаному витягу, зокрема, зазначені: назва земельної ділянки та її місцезнаходження: для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі (кадастровий номер: 5110137500:31:001:0007), м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53; власник (користувач): ТОВ "Бі-Джі Ріелті"; площа земельної ділянки: 1164 кв.м.; коефіцієнт Км2: 4,13; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони; сукупний коефіцієнт Км3: 1,50; коефіцієнт Кф:2,5; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і): 1,22; нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою: 4696,48 грн.

При цьому, підставою для звернення позивача до суду стало те, що, на думку позивача, відповідачем у Витягу безпідставно та необґрунтовано застосовані значення коефіцієнту (КФ) 2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К (і) 1,22, що призвело до необґрунтованого визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

На думку позивача, відповідач повинен був застосувати значення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (КФ) 1 замість 2,5, та коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К (і) 1 замість 1,22.

Суд вважає, що вказані твердження позивача є безпідставними та необґрунтованими, а відображення у Витягу значення коефіцієнту (КФ) 2,5, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К (і) 1,22, відповідає вимогам законодавства, виходячи з наступного.

За твердженням відповідача, зазначений витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розраховано у відповідності до Закону України «Про оцінку земель» № 1378-IV від 11.12.2003 року, Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою КМУ від 23.03.1995 року за № 213, Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, Податкового кодексу України, Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року та з урахуванням коефіцієнтів індексації.

При цьому, як з'ясовано судом та вбачається з заперечень на адміністративний позов, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, що перебуває в оренді позивача, Кф - 2,5, враховано виходячи з того, що:

- відповідно до додатку до договору оренди землі (реєстр. № 040450500206 від 14.12.2004 року), а саме, збірного кадастрового плану земельної ділянки, земельна ділянка за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 53 площею 0,1164 га віднесена до земель, які використовуються в комерційних цілях та згідно форми 6-Зем така земельна ділянка враховується у графі 42 «дані про землі, які використовуються в комерційних цілях»;

- згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АА № 728330 від 06.12.2012 року, видами діяльності TOB «БІ-ДЖІ РІЕЛТІ» за КВЕД-2010 є: 68.20 - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 - надання в оренду інших машин, устаткування та товарів; 46.39 - Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах, та відповідно додатку 1 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми № 6-Зем), дані види діяльності віднесені до секції «К» та «G»;

- згідно таблиці 1.1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, коди розділу КВЕД («К» та «G») віднесені до категорії земель за функцією використання - до земель комерційного використання та значення коефіцієнту Кф=2,5.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з пп.2.1, 2.2, 2.3 п.2 Договору оренди землі від 28 жовтня 2004 року, укладеного між ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" та Одеською міською радою, в оренду ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" передана земельна ділянка загальною площею 1164 кв.м., у тому числі угіддя: під капітальною трьох і більше поверхова - 352 кв.м.; під спорудами - 2 кв.м.; під проїздами, проходами та площадками - 810 кв.м. На земельній ділянці розташовані будівлі та споруди, які належать ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" на підставі договору купівлі-продажу від 07.08.2002 року. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2461964 грн. 76 коп.

Відповідно до пп. 4.1, 4.2, 4.3 п. 4 Договору, орендна плата за земельну ділянку площею 1164 кв.м. складає 32010 грн. на рік (27,5*1164=32010), де 27,5 - ставка орендної плати за 1 кв. м. земельної ділянки на рік. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється відповідно до Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м. Одесі, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 702-ХХІІІ від 29.02.2000 року та рішень Одеської міської ради № 1709-ХХІІІ від 31.10.2000 року і № 1061-XXIV від 26.03.2003 року; Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 року № 783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель». Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 року № 783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель».

Вказаний договір укладено терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі (пп.3.1 п.3 Договору).

Даний договір посвідчений приватним нотаріусом та зареєстрований у Одеському міському управлінні ОРФЦДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.12.2004 року за №040450500206.

Відповідно до п. 14.1.147 ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Порядок та строки сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності врегульовані розділом XIII Податкового кодексу України.

Статтею 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податків є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 цього Кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Стаття 274 Податкового кодексу України визначає, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 275.3 статті 275 цього Кодексу ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (пункт 289.1 статті 289 Податкового кодексу України).

Законом України «Про оцінку землі» визначаються правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні. Цей Закон спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Відповідно до п.1 цього Закону, нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" обов'язкова нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, серед іншого, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.20 Закону України "Про оцінку земель" за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

В свою чергу, відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

З матеріалів справи вбачається, що на замовлення Одеської міської ради, Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто" розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси станом на 2008 рік, яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси», із подальшими змінами, внесеними рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 р. № 1268- VІ.

Слід зазначити, що відповідно до пп.5.1,5.2 п.5 Договору оренди землі від 28.10.2004 року, земельна ділянка передана в оренду ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі. Категорія земель за основним цільовим призначенням: «землі житлової та громадської забудови».

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 № 213 розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 388/12262 (далі - Порядок).

Відповідно до п.1.2 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, він регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Пунктом 1.4 Порядку визначено, що інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Згідно із пунктом 3.1 Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Відповідно до п.3.3 Порядку та п.21 Методики, нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою: Цн = В х НП : Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Пунктом 3.5. Порядку визначено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1 до табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Отже, згідно приписів чинного законодавства, нормативна грошова оцінка кожної окремої ділянки визначається в залежності від низки коефіцієнтів, що характеризують певну земельну ділянку. У витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку міститься інформація про застосування того чи іншого коефіцієнту до відповідної земельної ділянки, які формують нормативно грошову оцінку такої земельної ділянки.

Таким чином, розмір нормативної грошової оцінки землі в населених пунктах залежить від багатьох факторів, у т.ч. від коефіцієнта функціонального використання землі.

Як вже зазначено судом, відповідно до пп.5.1,5.2 п.5 Договору оренди землі від 28.10.2004 року, земельна ділянка передається в оренду ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі. Категорія земель за основним цільовим призначенням: «землі житлової та громадської забудови».

Згідно складеного акту від 22.12.2003 року про встановлення (відновлення) в натурі меж земельної ділянки, який підписаний директором ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" як представником користувача земельної ділянки, спеціалістом землевпорядного відділу ПП «Місто Н» та представником Одеського міського управління земельних ресурсів Держкомзему України (а.с.15), проведено (відновлено) в натурі межі земельної ділянки загальною площею 0,1164 га, наданої у користування ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, 1.11.6 - іншої комерційної діяльності із земель житлової та громадської забудови.

Водночас, згідно збірного кадастрового плану земельної ділянки, у графі «експлікація земельних угідь» зазначено, що земельна ділянка, яка передана у користування ЗАТ "Бі-Джі Ріелті" площею 1164 кв.м. відноситься до земель, які використовуються в комерційних цілях (графа 42) (а.с.14).

При цьому, згідно наданої позивачем Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 05.08.2014 року, вбачається, що основним видом економічної діяльності ТОВ "Бі-Джі Ріелті" є: 68.20 - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (а.с.31). Разом з цим, згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АА № 728330 від 06.12.2012 року, виданої Головним управлінням статистики в Одеській області (а.с.42), серед основних видів діяльності TOB «БІ-ДЖІ РІЕЛТІ» за КВЕД-2010 є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20).

У додатку 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) «Класифікація видів економічної діяльності на землях комерційного та іншого використання (у графі 42)» види діяльності - операції з нерухомістю, здавання під найм віднесені до секції К.

В додатку 1 таблиці 1.1 Порядку встановлені коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), зокрема, до складу категорії земель комерційного використання відносяться: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найом та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Отже, до категорії земель за функцією використання «Землі комерційного використання» відносяться, в тому числі, землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм.

В свою чергу, згідно додатку 1 таблиці 1.1 Порядку до категорій земель за функцією використання «Землі комерційного використання» (Код розділу КВЕД «К») застосовується значення коефіцієнта Кф 2,5.

Таким чином, згідно наданих позивачем вихідних документів на вказану земельну ділянку вбачається, що функціональне призначення земельної ділянки, для якого вона надавалась у оренду - це комерційне використання, а тому, на думку суду, значення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки -2,5, як для земель комерційного призначення узгоджується із вихідними документами на вказану земельну ділянку, та правомірно відображено у спірному витягу.

При цьому, слід зазначити, що згідно отриманої на підставі клопотання ТОВ "Бі-Джі Ріелті" довідки №2766 від 16.02.2011 року про нормативну грошову оцінку 1 кв.м земельної ділянки, виданої Управлінням Держкомзему у місті Одеса (а.с.20), коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) визначено також для земель комерційного використання. Як встановлено судом під час розгляд справи, позивачем вказана довідка в судовому порядку оскаржена не була.

З огляду на викладене вище, судом не приймається до уваги посилання позивача на те, що відповідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та додатку 1 до нього, у Витягу мав бути зазначений коефіцієнт (Кф) в значенні 1, а не 2,5, оскільки такі твердження позивача не знайшли свого підтвердження під час розгляду даної адміністративної справи.

Стосовно відображення у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель у значенні 1,22, суд зазначає наступне.

Зі змісту п.3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації.

Згідно п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = [І - 10] : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 110 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 110. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Як вбачається з листа Державного агентства земельних ресурсів України за № 12-28-0.22-95/2-14 від 10.01.2014 року «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» станом на 01.01.2014 року, нормативну грошову оцінку земель станом на 01.01.2014 року за 2013 рік необхідно індексувати на коефіцієнт індексації, що дорівнює 1,0. Цей коефіцієнт відповідно до п.289.2 Податкового кодексу України розраховано виходячи з індексу споживчих цін за 2013 рік - 100,5%. У 2014 році нормативна грошова оцінка земель населених пунктів, земель сільськогосподарського призначення та земель несільськогосподарського призначення (крім земель у межах населених пунктів), проведена за вихідними даними попередніх років, підлягає індексації станом на 01.01.2014 року на коефіцієнт 3,2, який визначається виходячи з добутку коефіцієнтів індексації за: 1996 рік -1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік -1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік -1,0, 2013 рік - 1,0 (а.с.82).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про оцінку земель" дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.

Як вже зазначено судом, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси розроблена станом на 2008 рік, та затверджена рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси», із подальшими змінами, внесеними рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 р. № 1268- VІ. Нормативна грошова оцінка землі міста Одеси визначена станом на 01.01.2008 року (а.с.43-46).

Судом встановлено, що у зв'язку з тим, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса розроблена станом на 2008 рік, то при розрахунках нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 01.01.2014 року відповідачем застосовувались коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель за 2008 рік (1,152), за 2009 рік (1,059), за 2010 рік (1,0), за 2011 рік (1,0), за 2012 рік (1,0), за 2013 рік (1,0), а тому у вищезазначеному витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки складає К (і) = 1,152x1,059x1,0x1,0x1,0x1,0 =1,22.

Зважаючи на викладене, суд вважає, що відповідачем у оскаржуваному Витягу вірно враховано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у значенні 1,22.

При цьому, посилання позивача на те, що відповідач мав проводити індексацію нормативної грошової оцінки земельної ділянки, застосовуючи коефіцієнти індексації кумулятивно тільки за 2010 рік (1,0), за 2011 рік (1,0), за 2012 рік (1,0), за 2013 рік (1,0), у зв'язку із чим, коефіцієнт у Витязі завищений на 0,22% та повинен складати 1, судом не беруться до уваги, з огляду на їх безпідставність та недоведеність, оскільки технічна документація була розроблена станом на 2008 рік, і відповідно датою технічної документації є саме 2008 рік, а не як помилково вважає позивач - 2010 рік (дата проведення державної експертизи землевпорядної документації нормативної грошової оцінки земель міста Одеси).

Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити, що управління Держземагентства не здійснює розрахунок нормативної грошової оцінки певної земельної ділянки із застосуванням значень факторів, що характеризують відповідну земельну ділянку та безпосередньо впливають на значення коефіцієнтів та відповідно й на розмір нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки, а формує витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за допомогою електронної програми, в якій закладені фактори та коефіцієнти з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони.

З урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин, на підставі наведених норм законодавства, суд дійшов висновку що дії Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області щодо складання Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року вчинені на підставі та у спосіб визначений законодавством, оскільки відповідно до своїх повноважень відповідач надав позивачу Витяг з технічної документації, виготовлений відповідно до вимог чинного законодавства, технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради, та з урахуванням коефіцієнтів індексації. У зв'язку із викладеним, суд вважає, що не підлягає задоволенню вимога позивача про визнання незаконними дій відповідача щодо складання Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №114/П від 11.08.2014 року та похідна позовна вимога про скасування цього Витягу.

Разом з тим, суд не приймає до уваги твердження позивача як підставу для скасування оскаржуваного витягу на відсутність у ньому посади та ПІБ осіб, що склали та перевірили довідку, оскільки вказаний Витяг підписаний уповноваженою особою відповідача із проставленням печатки відповідного органу та містить підписи осіб, що склали та перевірили довідку. Більш того, суд зазначає, що вказані обставини жодним чином не впливають на дійсність даного Витягу.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі вищезазначеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ "Бі-Джі Ріелті" про визнання протиправними дій відповідача та скасування Витягу №114/П від 11.08.2014 року є необґрунтованими та недоведеними, у зв'язку з чим у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись ст.ст.2,7,8,9,14,70,71,72,79,86,94,103,158-163,167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області про визнання дій незаконними та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст складений та підписаний суддею 04.11.2014 року.

Суддя О.М. Соколенко

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Бі-Джі Ріелті" до Управління Держземагентства у м. Одесі Одеської області про визнання дій незаконними та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

04 листопада 2014 року.

Дата ухвалення рішення04.11.2014
Оприлюднено08.12.2014
Номер документу41670529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4956/14

Постанова від 04.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 05.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні