Постанова
від 03.11.2014 по справі 808/5722/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2014 року /11:00/ Справа № 808/5722/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді НестеренкоЛ.О., за участю секретаря Бабаченко В.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг»

про стягнення суми пені за порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 10444, 72грн.,

ВСТАНОВИВ:

11.09.2014 позивач звернувся із адміністративним позовом до Комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг» про стягнення суми пені за порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 10444, 72грн.

Позивні вимоги обґрунтовано тим, що згідно виписки по рахункам ГУДКСУ у Запорізькій області КП «Продюсерський центр «Аншлаг» 05.08.2014 року була перерахована сума адміністративно – господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 16600,00 грн. Також, вказує, що ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.04.2012 року апеляційна скарга Комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг» задоволена частково, позов задоволено частково – стягнуто з Комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг» на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 16600,00 грн. адміністративно – господарських санкцій. Так, згідно п.3.4. «Порядку нарахування пені та її сплати», нарахування пені здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно – господарських санкцій по день сплати включно тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу. Отже, сума пені розраховується за період з 16.04.2010 по 05.08.2014, та становить 10444,72 грн. А тому просить суд стягнути з відповідача зазначений борг.

Позивач у судове засідання не з'явився. Направив заяву про розгляд справи за його відсутності в якому просить суд розглянути справу без його участі. На позовних вимогах наполягає та просить задовольнити в повному обсязі, оскільки сума боргу не сплачена.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, але раніше надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, з заявленими позовними вимогами не погоджується.

У судове засідання 03.11.2014 сторони не з'явилися, а тому відповідно до ч.1ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Згідно з ч. 4ст. 128 КАС Україниу разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Оцінивши представлені докази у їх сукупності суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності і інвалідів в Україні» передбачає, що порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь її строк. Ставка НБУ з 17.07.2014 – 9,5 %, розрахунковий розмір пені дорівнює 0,04 %. П.4 Постанови КМУ від 31.01.2007 № 70 «Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» зазначено, що порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджується Мінпраці. На виконання зазначеного положення Постанови КМУ № 70 Наказом Мінпраці від 15.05.2007 № 223 було затверджено «Порядок нарахування пені та її сплати».

Згідно із п.3.4. зазначеного Порядку нарахування пені та її сплати», нарахування пені здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно – господарських санкцій по день сплати включно, тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу.

Так, сума пені розраховується за період з 16.04.2010 по 05.08.2014, та становить 10444,72 грн., а саме: 16600,00 (сума АГС)Х0,04% (розрахунок розмір пені)=6,64 грн. (сума пені за один день прострочення)Х1573(кількість днів)=10444, 72 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами по справі, врегульовано Господарським кодексом України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Порядком подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 р.

Відповідно до ч.3 статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, як використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до ст.19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Як вбачається з матеріалів справи, КП Продюсерський центр «Аншлаг» подало Запорізькому обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт за 2009 рік форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», яка затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42. Згідно названого звіту, середньооблікова чисельність штатних працівників у відповідача в 2009 році становила 15 осіб, працевлаштовані інваліди відсутні, середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 16600грн.

Згідно зі статтею 20 названого Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю.

Отже, факт наявності правопорушення та обгрунтованість розрахунку суми санкцій підтверджено належними доказами – звітом форми 10-ПІ, подання якого передбачено чинним законодавством.

Відповідно до ч.5 ст.20 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки. Отже, облікова ставка Національного банку України, з якої розраховується пеня, може бути визначена тільки на момент сплати (перерахування) підприємством коштів, в тому числі –за рішенням суду.

На підставі вищевикладеного, а також враховуючи, що відповідачем, всупереч вимогам ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів, затвердженому Постановою КМУ від 31.01.2007 № 70, на час розгляду справи суму пені у розмірі 10444,72 грн. не сплачено, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов позивача задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Продюсерський центр «Аншлаг» (ЄДРПОУ 31979805) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (ЄДРПОУ 20508338) суму пені за порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 10444,72 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.О. Нестеренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено08.12.2014
Номер документу41671141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5722/14

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 30.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні