Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 грудня 2014 р. № 820/18218/14
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Мороко А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до приватного підприємства "Фортуна" про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В :
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача у доход Держбюджету штраф у сумі 1700 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у зв'язку з невиконанням відповідачем припису № 07/12-03-008 від 24.06.2014 року, постановою старшого державного інспектора України з енергетичного нагляду в Харківській області накладено на відповідача штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики про усунення раніше виявлених порушень на суму 1700 грн. До теперішнього часу відповідачем штраф не сплачено, у зв'язку з чим за ним обліковується борг у розмірі 1700 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, звернувся до суду з заявою, в якій просить суд розгляд справи провести без його участі та зазначає що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання представника не направив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін у письмовому провадженні, оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта. Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, згідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
З матеріалів справи встановлено, що позивачем проведено захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах приватного підприємства "Фортуна", про що складено акт № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року.
На підставі вищевказаного акту позивачем винесено припис № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року, яким відповідачу надано строк до 24.06.2014 року для виконання вимоги припису, яким приписано допустити інспектора Східного відділення інспекції Держенергонагляду у Харківській області до обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживачів.
24 червня 2014 року позивачем проведено позапланову перевірку відповідача з перевірки виконання припису № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року, про що складено акт перевірки (протокол) № 07/12-03-008.
Висновками акту встановлено, що відповідачем не виконано в повному обсязі виконано вимоги припису № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року.
За ухилення від виконання припису № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року на відповідача, у відповідності до статті 27 Закону України "Про електроенергетику" накладено штраф у розмірі 1700 грн., про що винесено постанову № 07/10-01-024 від 01.07.2014 року.
Відповідно до статуту затвердженого Наказом Міненерговугілля від 21.02.2012 року № 127, державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі і діє як державне комерційне підприємство, що засноване на державній власності, підпорядковане та належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (а.с. 32-38).
Згідно статті 5 Закону України "Про електроенергетику", однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Положеннями пунктів 1, 11 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 року № 929 (із змінами та доповненнями) передбачено, що державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику", державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Приписами пункту 8 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Згідно підпункту 11 пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 "Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії" (із змінами та доповненнями), Держенергонагляд має право: надавати (надсилати) суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щодо усунення порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.
Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 9.5 "Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів", затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 року № 817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання Приписів, Розпоряджень. У разі якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені Приписом чи Розпорядженням, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого строку виконання відповідного заходу звертається у довільній формі до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на продовження строків виконання Припису чи Розпорядження. Звернення розглядається керівником відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав Направлення на проведення заходу з державного енергетичного нагляду. Керівнику суб'єкта господарювання протягом 5 днів з дати отримання такого звернення надсилається обґрунтоване рішення, яке готується інспектором Держенергонагляду, що видав Припис чи Розпорядження.
Пунктом 6 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи: за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до пункту 7 вищевказаного Положення, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (пункту 8 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання).
Нормами пункту 10 Положення № 1312 визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Постанова про накладення штрафу № 07/10-01-024 від 01.07.2014 року та припис № 07/12-03-112 від 10.06.2014 року відповідачем не оскаржені, штраф у розмірі 1700 грн. не сплачений.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 14, 160-163, 164, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства "Фортуна" (64300, Харківська обл., місто Ізюм, вул. Соборна, будинок 35, ідентифікаційний код 31476700) у дохід Держбюджету, одержувач: р/р 31118106700012, відкритий на Ізюмське УКСУ в Харківській області, МФО 851011, код 37283992, код платежу до Держбюджету 21081100, штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" (61003, м. Харків, вул. Кооперативна, 12, код ЄДРПОУ 34190701, р/р 26008619949099 ПАТ "Промінвестбанк", МФО 300012) 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. витрат зі сплати судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.С. Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41708662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні