ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 грудня 2014 року № 813/6262/14
Львівський окружний адміністративний суд
в складі : головуючого - судді Дем'яновського Г.С.,
при секретарі Гавірко О.О.
з участю представників : позивача Бойко Н.І.,відповідача -Кіндратіва С.І.
розглянувши в судовому засіданні адміністративний позов Першого заступника прокурора м.Львова до Львівської міської ради , третя особа на стороні відповідача , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору- об»єднання співвласників багатоквартирного будинку № 12 по вул. Горбачевського у м.Львові « Хата Маргана « про визнання протиправними та скасування рішень.
в с т а н о в и в :
Адміністративний позивач -Перший заступник прокурора м.Львова звернувся з позовом до Львівської міської ради , третя особа на стороні відповідача , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору-об»єднання співвласників багатоквартирного будинку № 12 по вул.. Горбачевського у м.Львові «Хата Маргана « , про визнання протиправними та скасування рішень..
В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача позов не визнав з підстав,зазначених у запереченні.
Представник третьої особи -об»єднання співвласників багатоквартирного будинку № 12 по вул. Горбачевського у м.Львові « Хата Маргана « в судове засідання не з»явився ,хоча був належним чином попереджений про день розгляду справи.
Вислухавши пояснення сторін ,перевіривши інші докази , зібрані в справі ,суд приходить до наступних висновків.
Проведеною прокуратурою м. Львова перевіркою ухвал сесії Львівської міської ради встановлено, що ухвалою сесії Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. 1. Горбачевського, 12-а» .надано об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,0891 га на вул. 1. Горбачевського, 12-а для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Львівською міською радою ухвалою від 10.07.2014 №3630 «Про затвердження ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а» затверджено об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» технічну документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості на вул. І. Горбачевського, 12-а та передано об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» земельну ділянку площею 0,0891 га (кадастровий номер 4610136900:03:003:0091) у власність для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І. Горбачевського, 12-а за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі житлової забудови.
Позивач зазначає , що вказані ухвали суперечать вимогам чинного земельного законодавства та підлягають скасуванню з наступних підстав.
Статтею 8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Норми Конституції України є нормами прямої дії.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Аналогічні за змістом положення містить частина 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідне до Конституції України визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР.
Відповідно до статті 5 Конституції України народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
З цього конституційного положення у системному взаємозв'язку з положеннями статті 6 Конституції України про те, що державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову, випливає, що органи місцевого самоврядування не є органами державної влади, а місцеве самоврядування слід розглядати як форму здійснення народом влади, яка визнається і гарантується в Україні (статгя 7 Конституції України).
Конституція України (стаття 140) визначає місцеве самоврядування як право територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Відповідно до ст. 14 Конституції України, ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно до вимог ст. ст. 10, 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до п.п. а, б ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до ч.І ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Відповідно до ст.79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Прокурорською перевіркою встановлено, що відповідно до довідки відділу Держземагентства у м.Львові Львівської області від 03.09.2013 №40/01-15/2936, яка міститься в матеріалах , що слугували підставою для прийняття оскаржуваних ухвал, згідно з земельно-кадастровими даними, земельна ділянка на вул. Горбачевського,12-а у м.Львові (згідно представленого плану земельної ділянки) відноситься до земель м.Львова, що не надані у власність або користування (згідно списку землекористувачів та землевласників Франківського району м.Львова, затвердженого рішенням Еиконкому Львівської міської ради від 06.02.1998 № 51 «Про інвентаризацію земель м.Львова»).
Вищевказана довідка відділу Держземагентства у м. Львові Львівської області видана ОСББ «Хата Мар гана» на підставі звернення останнього від 30.08.2013 № 40/01-15-2762(вх.).
Тобто ,на думку позивача, з якою погоджується суд , земельна ділянка площею 0,0891 га на вул. І. Горбачевського, 12-а у м.Львові, яка вказана у оскаржуваних ухвалах раніше не перебувала у власності або користуванні, тобто була не сформованою (новою ).
Крім цього, за інформацією відділу Держземагенства у м.Львові Львівської області від 05.08.2014 №40/7/226, наданої на вимогу прокуратури міста, земельна ділянка за адресою: м.Львів, вул. І. Горбачевського, 12-а (кадастровий номер 4610136900:03:003:0091) пройшла державну реєстрацію у Державному земельному кадастрі лише 26.06.2014.
Отже кадастровий номер даній земельній ділянці присвоєно вже після прийняття ухвали Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а».
До прийняття Львівською міською радою зазначеної ухвали, вказана земельна ділянка відносилася до земель м.Львова, що не надані у власність або користування, тобто була не сформована (нова), що підтверджується довідкою управління Держкомзему у м.Львів від 03.09.2013 №40/01-15/2936, яка міститься в матеріалах, що слугували підставою для прийняття оскаржуваних ухвал.
Суд також приходить до висновку ,що з урахуванням вимог ч.5 ст.79-1 та ч. І ст.123 Земельного кодексу України, вищезазначена земельна ділянка може надаватися в користування лише на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно з ч.І ст.1 Закону України «Про державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до ст.ст. 16, 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Згідно з ч.І ст.50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Відповідно до п.5 рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі №1-1/99, у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування, якою є оскаржувана у даному випадку ухвала, є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Згідно з частиною 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Тому позивач вважає ,що в контексті вищевказаних законодавчих норм, ухвала сесії Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а» та ухвала сесії Львівської міської ради від 10.07.2014 №3630 «Про затвердження ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на вул. 1. Горбачевського, 12-а» прийняті з порушенням встановлених Земельним кодексом України норм, і їх слід визнати протиправними та скасувати у судовому порядку.
Відповідач - Львівська міська рада з вимогами позовної заяви не погоджується, проти позову заперечує і по-суті спору повідомляє наступне.
Відповідно до ст.ст. 142-145 Конституції України, до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах наданих їм повноважень шляхом прийняття рішень.
Відповідно до ст.7 Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності» від 5 лютого 2004 року N 1457-IV, до земель комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст належать усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної власності та земель, віднесених до державної власності.
Стаття 12 Земельного кодексу України визначає, що до повноважень місцевих рад відноситься розпорядження землями територіальних громад передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього кодексу.
Відповідно до ст.83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.
Згідно з ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Отже, на думку відповідача , Львівська міська рада приймаючи оскаржувані ухвали діяла в межах повноважень наданих чинним законодавством, та розпоряджалась земельною ділянкою яка їй належить , і тому відповідач просив в позові відмовити.
Суд не приймає вказані заперечення відповідача та приходить до висновку ,що відповідно до ч.І ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Відповідно до ст.79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
В даному випадку згідно з земельно-кадастровими даними, земельна ділянка на вул. Горбачевського,12-а у м.Львові (згідно представленого плану земельної ділянки) відносилась до земель м.Львова, що не надані у власність або користування (згідно списку землекористувачів та землевласників Франківського району м.Львова, затвердженого рішенням Виконкому Львівської міської ради від 06.02.1998 № 51 «Про інвентаризацію земель м.Львова»).
Тобто земельна ділянка площею 0,0891 га на вул. І. Горбачевського, 12-а у м.Львові, яка вказана у оскаржуваних ухвалах, раніше не перебувала у власності або користуванні, тобто була не сформованою (новою ).
Крім цього, за інформацією відділу Держземагенства у м.Львові Львівської області від 05.08.2014 №40/7/226, наданої на вимогу прокуратури міста, земельна ділянка за адресою: м.Львів, вул. І. Горбачевського, 12-а (кадастровий номер 4610136900:03:003:0091) пройшла державну реєстрацію у Державному земельному кадастрі лише 26.06.2014.
Отже кадастровий номер даній земельній ділянці присвоєно вже після прийняття ухвали Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а».
До прийняття Львівською міською радою зазначеної ухвали, вказана земельна ділянка відносилася до земель м.Львова, що не надані у власність або користування, тобто була не сформована (нова), що підтверджується довідкою управління Держкомзему у м.Львів від 03.09.2013 №40/01-15/2936, яка міститься в матеріалах, що слугували підставою для прийняття оскаржуваних ухвал.
Частиною 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги, зокрема про скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень. Адміністративний позов суб'єкта владних повноважень може містити інші вимоги у випадках, встановлених законом.
Відповідач в судовому засіданні не довів правомірність оскажуваних ухвал і тому суд вважає ,що позов підлягає до задоволення і слід визнати протиправною та скасувати ухвалу сесії Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а» .Також слід визнати протиправною та скасувати ухвалу сесії Львівської міської ради від 10.07.2014 №3630 «Про затвердження ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на вул. 1. Горбачевського, 12-а»
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 167, КАС України, суд
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати ухвалу сесії Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 «Про надання ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а»
Визнати протиправною та скасувати ухвалу сесії Львівської міської ради від 10.07.2014 №3630 «Про затвердження ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові «Хата Маргана» технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на вул. 1. Горбачевського, 12-а»
.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку та в строки, передбачені ст.186 КАС України та набуває законної сили в порядку, передбаченому ст.254 КАС України.
Суддя Дем'яновський Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41723814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні