cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2015 р. Справа № 876/11819/14
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді Сапіги В.П.
суддів: Обрізка І.М., Левицької Н.Г.,
за участі секретаря судових засідань Мартинишина Р.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівської міської ради на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2014 року у справі за позовом першого заступника прокурора м.Львова до Львівської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору- об"єднання співвласників багатоквартирного будинку № 12 по вул. Горбачевського у м.Львові "Хата Маргана" про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В :
Перший заступник прокурора м.Львова звернувся в суд з адміністративним позовом до Львівської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень від 10.04.2014 р. № 3272 та від 10.07.2014 р. №3630.
В позові покликався на те, що при прийнятті оспорюваних рішень порушені вимоги ст. ст. 79-1, 118, 122 Земельного кодексу України. Зазначає, що станом на 10.04.2014 року - день прийняття рішення, межі земельної ділянки не були визначені у натурі (на місцевості), тому така земельна ділянка вважається новою та не сформованою, а приватизація її могла здійснюватись виключно шляхом розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який не розроблявся. У зв'язку з протиправністю винесених рішень просить їх скасувати.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 01.12.2014 року позов задоволено.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції Львівська міська рада подала апеляційну скаргу.
Вважає, що постанова суду першої інстанції є незаконною, необґрунтованою, а судом при її ухваленні порушені норми матеріального права. Просить постанову суду скасувати і прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог прокурора відмовити.
В апеляційній скарзі зазначають, що оскаржуваною постановою порушується право власності третьої особи на земельну ділянку, а рішення міської ради прийняті в межах повноважень ради та на підставі закону і підстав для їх скасування немає.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що в задоволенні апеляційної скарги необхідно відмовити з наступних мотивів.
Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що відповідач - Львівська міська рада, приймаючи оспорювані рішення порушила вимоги ст.ст.118, Земельного кодексу України, ст.50 Закону України «Про землеустрій»; не врахувала того, що станом на день прийняття рішення - 10.04.2014 року №3272 межі земельної ділянки не були визначені в натурі; площа та конфігурація вказаної земельної ділянки змінювалась, а тому така земельна ділянка була новою та не сформованою у розумінні ст.79-1 Земельного кодексу України, що позбавляло раду давати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документу, що посвідчує право на земельну ділянку, без розробки проекту відведення земельної ділянки. Передача спірної земельної ділянки у власність ОСББ будинку № 12 по вул. Горбачевського у м.Львові " Хата Маргана " могла здійснюватись виключно шляхом розроблення проекту землеустрою щодо її відведення відповідно до вимог Земельного кодексу України та Закону України «Про землеустрій».
З таким висновком суду першої інстанції колегія суддів погоджується та вважає, що суд першої інстанції дослідив належним чином всі істотні обставини та дав їм належну оцінку.
Як встановлено судом першої інстанції, ухвалою ХУ сесії УІ скликання Львівської міської ради від 10.04.2014 № 3272 "Про надання ОСББ № 12 а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на вул. 1. Горбачевського, 12-а" надано об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,0891 га на вул. 1. Горбачевського, 12-а в м. Львові для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
На підставі даного рішення виготовлена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,0891 га по вул. 1. Горбачевського, 12-а в м. Львові для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
26.06.2014 р. земельна ділянка по вул. І. Горбачевського, 12-а в м. Львові (кадастровий номер 4610136900:03:003:0091) пройшла державну реєстрацію у Державному земельному кадастрі.
Ухвалою ХУІ сесії УІ скликання Львівської міської ради від 10.07.2014 №3630 "Про затвердження ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на вул. І. Горбачевського, 12-а" затверджено об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" технічну документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості на вул. І. Горбачевського, 12-а та передано об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" земельну ділянку площею 0,0891 га (кадастровий номер 4610136900:03:003:0091) у власність для обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І. Горбачевського, 12-а за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі житлової забудови. Згідно ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Згідно п.п. 34 п. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Згідно ст. 12 Земельного кодексу України, до міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить в тому числі розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього ж Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього ж Кодексу
Відповідно до ст.79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Як пояснив в судовому засіданні при розгляді справи судом апеляційної інстанції представник відповідача, що даній земельні ділянці кадастровий номер присвоєно лише 26.06.2014 р., тобто після оскаржуваного рішення відповідача.
Згідно з ч.1 ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення або формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Таким чином, вказана вище земельна ділянка площею 0,0891 га відповідно до положень ст. 79-1 ЗК України є несформованою (новою), а тому передача її у користування ОСББ № 12а по вул. Горбачевського у м. Львові "Хата Маргана" повинна відбуватись на підставі проекту землеустрою щодо відведення вказаної ділянки, а не на підставі технічної документації із землеустрою.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Апеляційна скарга висновків суду першої інстанції не спростовує, відтак задоволенню не підлягає.
У відповідності до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 160, ст.197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Львівської міської ради залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 01.12.2014 року у справі № 813/6262/14 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий суддя В.П. Сапіга
Судді І.М. Обрізко
Н.Г. Левицька
Повний текст виготовлено 13.10.2015р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2015 |
Оприлюднено | 28.10.2015 |
Номер документу | 52684512 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні