Справа № 815/4047/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Корой С.М.
секретар судового засідання Філіппова Ю.В.
за участю сторін:
представника позивача - Клочко С.І. (по довіреності)
представника відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" про вжиття заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" в якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" (68400, Одеська обл., м.Арциз, вул.Металічна,1) шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, територій та їх знеструмлення з опечатуванням (опломбуванням) пристроїв відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті перевірки №175 від 08.07.2014 року.
У своєму позові позивач зазначив, що відповідно до направлення на перевірку позивачем проведено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД"на предмет додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб. За результатами проведеного заходу нагляду 08.07.2014 року було складено акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту №175, яким встановлено 36 порушень (а.с. 21-27). Зокрема, в акті зафіксовано такі порушення: адміністративна будівля та складські приміщення №1,№2, ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" не обладнані установками пожежної автоматики(пожежна сигналізація, система пожежогасіння), не проведена вогнезахисна обробка дерев'яних конструкцій покрівлі адміністративної будівлі та складських приміщень №1, №2 сертифікованими засобами вогнезахисту, на покриття підлоги коридору 2-го поверху адміністративної будівлі не надані документи, які підтверджують помірність небезпечності щодо токсичності (відповідність групам поширенні полум'я РП1, РП2 за ДСТУ Б В.2.7-70-98), територія підприємства не забезпечена необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння (пожежне водоймище не заповнено водою), не проведено ремонт пожежних водоймищ та не заповнені водою на 100 %, на території підприємства поблизу пожежних водоймищ не влаштовано під'їзд з майданчиком розміром не менше 12x12 м для встановленні пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року, відсутні приймальні (мокрі) колодязі об'ємом Зм2 з'єднані з резервуаром (водоймою) трубопроводом діаметром не менше 0,2 м для забирання води, біля місця розташування пожежних водоймищ не встановлені покажчики (об'ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів.; нанесеними на нього літерного індексу ПВ цифрового значення запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми), не проведено розрахунок визначення категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки складських приміщень та будівель у відповідності з вимогами НАПБ Б.03.002-2007 «Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також ступень захисту електрообладнання за ДНАОП 0.00-1-32-01 «Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» для виробничих та складських приміщень, не представлена експлуатаційно-технічна документація на пристрої захисту території, будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її прояв, не надано протоколи виміру опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі, контуру заземлення (на всі будівлі та приміщення ТОВ «Комбікормовий завод»), не оснащено електрощити, групові електрощітки напідприємстві схемою підключення споживачів зпояснюючими написами і вказаним значенням номінального струму апарату захисту (плавкої вставки), не виконано з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у відгалуджувальних та з'єднувальних коробках освітлювальної електромережі не підприємстві за допомогою опресування, паяння або затискачів тощо. Місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків, в складських приміщеннях №1 та №2 електросвітильники не виконані в вибухопожежонебезпечному виконанні, не закриті з'єднувальні коробки в коридорах адміністративній будівлі (1-й, 2-й поверх) та ваговій кришками із зазначеного матеріалу, в коридорах адміністративній будівлі (1-й, 2-й поверх) та ваговій допускається експлуатація тимчасових дільниць електромережі з порушенням вимог ПУЕ, особа, призначена відповідальною за протипожежний стан електромереж та електроустановок не проводить профілактичні огляди та планово-попереджувальні ремонти електрообладнання і електромереж, а також своєчасне усунення порушень, які можуть призвести до пожежі; не забезпечує правильність застосування електрообладнання, кабелів, електропроводок залежно від класу пожежо- та вибухонебезпечності зон, не організовує навчання та інструктажі чергового персоналу з питань пожежної безпеки під час експлуатації електроустановок, не відокремлено від горючої основи шаром негорючого матеріалу електророзетки, вимикачі встановлені на горючій основі, не встановлено в приміщенні котельні сертифіковані протипожежні двері, пожежні щити недоукомплектовані згідно з нормами належності: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт., на пожежних щитах не вказано номер телефону для виклику пожежної охорони, не проведено технічне обслуговування вогнегасників у відповідності до Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захист населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02.04.2004 N 152 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29.04.2004 за №555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги», не забезпечено захист вогнегасників від потраплянні прямих сонячних променів, а також захист знімних комплектуючих виробів від використання сторонніми особами не за призначенням (для щитів та стендів, установлюваних поза приміщеннями), не заведено журнал обліку вогнегасників, переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення, територія підприємства не забезпечена зовнішнім освітленням, яке забезпечує швидке знаходженні пожежних драбин, протипожежного обладнання, входів до будинків та споруд, на території підприємства на видних місцях не встановлені таблички із зазначенням порядку виклик> пожежної охорони, знаки місць розміщення первинних засобів пожежогасіння, схема рух> транспорту, в якій повинно вказати розміщення будівель, водойм, гідрантів тощо, відсутня для працівників охорони інструкція, і; зазначенням обов'язків щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду територій і приміщень, порядок дій у разі виявлення пожежі, а також вказати, хто з посадових осіб адміністрації викликається в нічний час у разі пожежі, не розроблені та затверджені програми проведення вступного та первинного протипожежних інструктажів з працівниками, не встановлено наказом по підприємств протипожежний режим, а саме: можливість паління (місце для куріння); порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок прибиранні відходів; порядок відключення від мережі електрообладнання у разі пожежі; порядок огляду і зачинення приміщень після закінчення роботи: порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; дії працівників у разі виявлення пожежі, інструкції з правил пожежної безпеки, не вивішені на видних місцях, не забезпечені складські та допоміжні приміщення відповідними знаками безпеки, посадові особи, відповідальні за протипожежний стан не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, в складських приміщеннях на зовнішньому боці дверей (воріт) не вивішена інформаційна карта, якахарактеризує пожежну небезпеку товарів, ще зберігаються у приміщенні, їх кількість та заходи які слід вживати під час гасіння пожежі, не проведено встановленим порядком ідентифікацій: з урахуванням всіх джерел небезпеки, не обладнано сучасний куточок цивільного захисту населення.
Відповідач надав до суду заперечення, з урахуванням уточнень (а.с. 47-48, 51-52 ), в яких просив суд відмовити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області у задоволенні позовних вимог, оскільки зупинення діяльності підприємства - ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" в період збору вражаю призведе до його банкрутства і як наслідок втрати робочих місць працівниками підприємства. Крім того, відповідач зазначив, що позивачем не було надіслано на адресу відповідача повідомлення про проведення планової перевірки №302 від 24.06.2014 року, посвідчення на проведення перевірки та акт перевірки, а також, що позивачем порушено строки проведення перевірки.
У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, посилаючись при цьому на доводи, викладені у наданих до суду запереченнях.
Суд, заслухавши осіб, що з'явились в судове засідання, дослідивши доводи адміністративного позову, заперечень проти позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив таке.
Відповідно до Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області від 19.06.2014 року №336 «Про здійснення перевірок у ІІІ кварталі 2014 року» (а.с. 17), план-графіку про проведення перевірок (а.с. 18), на підставі повідомлення про проведення планової перевірки від 24.06.2014 року №302 (а.с. 19) та посвідчення на проведення перевірки від 04.07.2014 року №230 (а.с. 20), Арцизьким міськрайонним сектором Головного управління ДСНС України в Одеській області у період з 04.07.2014 року по 08.07.2014 року здійснено планову перевірку ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД", що знаходиться за адресою: Одеська область, м.Арциз, вул. Металічна, 1.
За результатами зазначеної перевірки Арцизьким міськрайонним сектором Головного управління ДСНС України в Одеській області складено акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" від 08.07.2014 року №175, яким встановлено 36 порушень вимог чинного законодавства під час експлуатації зазначеного об'єкта (а.с. 21-27).
04.07.2014 року Арцизьким міськрайонним сектором Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області складено протокол ОДП №053167 від 04.07.2014 року про вчинення адміністративного правопорушення за ст. 175 КУпАП(а.с. 30), яким було встановлено ряд порушень пожежної безпеки, що встановлені «Правилами пожежної безпеки в Україні».
Постановою №144 від 04.07.2014 року у справі про адміністративне правопорушення посадову особу ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" - ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. 00 коп. (а.с. 32). Протокол та постанова у справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_2 не оскаржувались, крім того сума штрафу за вчинення адміністративного правопорушення сплачена в повному обсязі, що підтверджується наявними в матеріалах справи письмовими доказами, а саме копією квитанції №77 від 04.07.2014 року (а.с. 29).
З огляду на встановлені в акті порушення, суд приходить до висновку, що подальша робота ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" розташованого за адресою: 68400, Одеська обл., м.Арциз, вул.Металічна,1 з виявленими під час перевірки та зафіксованими в акті перевірки порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Їх невиконання та не усунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" його відвідувачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; на ліквідацію пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації, на забезпечення всіх осіб, що знаходяться в будівлі індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.
Такі порушення як: захаращення шляхів евакуації, улаштування на підлозі значних перепад висот, відчинення дверей не у напрямку евакуації з приміщень у разі виникнення пожежі суттєво ускладнить безпечну евакуацію людей та може призвести до їх загибелі.
Відсутність вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій, під впливом небезпечних факторів пожежі, може призвести до шкідливого поширення пожежі (руйнування), зі збільшенням виділення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівель.
Використання тимчасових дільниць електромережі підвищує ризик виникнення загорання.
Несвоєчасність проведення технічного обслуговування вогнегасників може привести до їх несправності, що не дозволить ліквідувати пожежу на ранній стадії її виникнення та запобігти значним матеріальним збиткам та травмуванню (загибелі людей).
У разі відсутності автоматичної пожежної сигналізації та не обслуговування наявної автоматичної пожежної сигналізації неможливо її постійно підтримувати у працездатному стані і вона буде нездатна виконати свої функції, що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
Крім того, відсутність виводу сигналу від приймально-контрольного приладу автоматичної пожежної сигналізації на пульт централізованого спостереження спричинить до збільшення часу передачі інформації про пожежу, в зв'язку з чим збільшиться час прибуття пожежних підрозділів, та в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон України №877-V).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 20/2013 "Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" (далі - Положення № 20/2013) Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до п.3 Положення № 20/2013 основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
Пунктом 4 Положення № 20/2013 визначені повноваження ДСНС України, які відповідно до п.6 цього Положення Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно пп. 50 п.4 Положення № 20/2013 ДСНС України організовує і здійснює безпосередньо та через свої територіальні органи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання.
Постановою Кабінету України від 21.01.2013 року №33 "Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з надзвичайних ситуацій, серед яких Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області.
Головне управління є територіальним органом виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, рятувальних справах та гасіннях пожеж, профілактики травматизму невиробничого характеру, та діє на підставі Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом Державної служби з надзвичайних ситуацій України від 04.02.2013 року №3.
Статтею 48 Кодексу цивільного захисту України визначено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Процедура проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів у сфері техногенної та пожежної безпеки встановлена Кодексом цивільного захисту України.
Згідно п.1 ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень.
Згідно ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Поряд з цим, приписами ч.1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначені підстави щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів. Зокрема, застосування таких обмежень допускається у разі виявлення під час перевірки:
-недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
-відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
-невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
-порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення ГУ ДСНС України в Одеській області до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів, споруд та відповідно застосування судом таких заходів реагування з підстав, передбачених ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, обов'язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.
Переважна більшість порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, встановлених ГУ ДСНС України в Одеській області при перевірці будівель, приміщень та об'єктів ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" створюють загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливають на: забезпечення безпеки роботи товариства та його працівників у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; своєчасність виявлення надзвичайних ситуацій, пожеж та аварій на підприємстві; своєчасність та ефективність ліквідації пожеж, аварій, надзвичайних ситуацій на підприємстві та їх наслідків; ефективності забезпечення безпеки працівників підприємства у разі виникнення пожеж, аварій та надзвичайних ситуацій шляхом забезпечення індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри та їх невідкладної евакуації, а отже, суд доходить висновку, що подальше здійснення ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" господарської діяльності шляхом експлуатації будівель, приміщень та об'єктів підприємства із виявленими недоліками, до повного та комплексного їх усунення, створює загрозу життю та здоров'ю людей і можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки, що, в свою чергу, є підставою для застосування до ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, територій та їх знеструмлення з опечатуванням (опломбуванням) пристроїв відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Суд роз'яснює, що відповідно до ч. 12. ст. 183-2 КАС особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Суд критично оцінює посилання відповідача на те, що позивачем не було надіслано на адресу відповідача повідомлення про проведення планової перевірки, посвідчення на проведення перевірки та акт перевірки, а також те, що позивачем порушено строки проведення перевірки. Крім того, відповідачем до суду не надано жодного доказу на підтвердження здійснення організаційно-практичних заходів щодо усунення порушень у сфері пожежної безпеки (які створюють реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей), виявлених за результатами проведення планової перевірки.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" про вжиття заходів реагування є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" про вжиття заходів реагування- задовольнити.
Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 00687008, місцезнаходження: 68400, Одеська область, м.Арциз, вул. Металічна, 1) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заборонити повністю роботу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 00687008, місцезнаходження: 68400, Одеська область, м.Арциз, вул. Металічна, 1) шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території та їх знеструмлення з опечатуванням (опломбуванням) пристроїв відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в акті перевірки №175 від 08.07.2014 року.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 04.12.2014 року.
Суддя С.М.Корой
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" про вжиття заходів реагування- задовольнити.
Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 00687008, місцезнаходження: 68400, Одеська область, м.Арциз, вул. Металічна, 1) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заборонити повністю роботу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 00687008, місцезнаходження: 68400, Одеська область, м.Арциз, вул. Металічна, 1) шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території та їх знеструмлення з опечатуванням (опломбуванням) пристроїв відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в акті перевірки №175 від 08.07.2014 року.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 04.12.2014 року.
Суддя С.М.Корой
04 грудня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41723959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні