ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2014 року Справа № 51372/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Клюби В. В., Кухтея Р. В.;
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Галицької районної адміністрації Львівської міської ради на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2011 року в справі за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Галицька районна адміністрація Львівської міської ради про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
04 березня 2010 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Галицька районна адміністрація Львівської міської ради про зобов'язання відповідача припинити експлуатацію закладу громадського харчування в самовільно реконструйованих квартирах №№ 8, 8а, 9 будинку АДРЕСА_1.
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що позивачем винесено припис про припинення експлуатації закладу громадського харчування «Найдорожча ресторація Галичини» в самовільно реконструйованих квартирах №№ 8, 8а, 9 будинку АДРЕСА_1, який до цього часу відповідачем не виконаний.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2011 року в задоволенні позову відмовлено.
Зазначену постанову мотивовано тим, що Галицьким районним судом встановлено, що перепланування приміщення квартири № 9 в будинку № АДРЕСА_1 здійснювалось її власником ОСОБА_2; реконструювання, перепланування та об'єднання приміщення квартир № 8 та № 8 «а» в цьому ж будинку здійснено власником ОСОБА_3, за якими після проведених відповідних реконструкцій визнано право власності.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, третьою особою - Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою направити справу на новий розгляд до Львівського окружного адміністративного суду.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції не знаходить підстав для задоволення такої.
Судом встановлено, що під час проведеної перевірки Інспекцією ДАБК встановлено, що ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» здійснено реконструкцію кв. № 8, 8 «а», 9 під заклад громадського харчування з назвою «Найдорожча ресторація Галичини» без відповідного дозволу органу влади, погодженої проектно-кошторисної документації та дозволу на виконання будівельних робіт інспекції ДАБК.
02 червня 2009 року Інспекцією ДАБК винесено припис № 1/261г, яким запропоновано ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» припинити експлуатацію закладу громадського харчування «Найдорожча ресторація Галичини» та зобов'язано подати документи для отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
30 липня 2009 року під час поведеної позивачем перевірки з питань виконання вимог припису № 1/261г від 02 червня 2009 року встановлено, що ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» вимог вказаного припису не виконано, про що складений Акт б/н.
Окрім цього, 30 липня 2009 року Інспекцією ДАБК стосовно ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» складено протокол про порушення у сфері містобудування.
Згідно з постановою заступника начальника інспекції ДАБК у Львівській області № 1/15-г від 06 серпня 2009 року за порушення п. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а саме невиконання припису інспекції від 02 червня 2009 року № 1/261г на ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» накладено штраф у розмірі 850,00 грн.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій» дозвіл на виконання будівельних робіт документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 цього Закону, здійснення будівельних робіт на об'єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Контроль за виконанням будівельних робіт здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Крім цього, інспекції державного архітектурно-будівельного контролю ведуть реєстр виданих, скасованих (анульованих) дозволів на виконання будівельних робіт та відмов у їх наданні.
Згідно з п. 1.1. Положенням про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 05 грудня 2000 року № 273, дозвіл на виконання робіт з нового будівництва, розширення, реконструкції, технічного переоснащення є документом, що посвідчує право забудовника (замовника) на виконання будівельних робіт, надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Виконання будівельних робіт без такого дозволу забороняється.
Відповідно до ст. 1 Закону «Про архітектурну діяльність», об'єкти архітектурної діяльності (об'єкти архітектури) будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.
Згідно з ст. 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю).
Обов'язки власників та користувачів об'єктів архітектури визначені ст. 28 цього Закону. Зокрема, власники та користувачі об'єктів архітектури зобов'язані: утримувати в належному стані будинки і споруди, а так само закріплені за ними земельні ділянки, додержуватися під час експлуатації об'єкта архітектури вимог, визначених у його архітектурно-технічному паспорті, встановлених місцевими правилами забудови населених пунктів, а також вимог законодавства; отримувати в установленому законодавством порядку дозвіл на виконання робіт, пов'язаних із реконструкцією, реставрацією чи капітальним ремонтом об'єкта архітектури; у разі необхідності внесення змін до об'ємно-просторових, планувальних та інших рішень об'єкта архітектури розробляти відповідну проектну документацію згідно з вимогами архітектурно-технічного паспорта об'єкта, погоджувати, затверджувати її та проводити будівельні роботи в установленому законодавством порядку; зберігати комплект проектної документації, за якою збудовано об'єкт архітектури, та передавати цю документацію новому власнику.
Встановлено, що 01 січня 2009 року між відповідачем у даній справі та СПД-ФО ОСОБА_2 укладено договір № 004-Ф/0/01/2009, згідно з умовами якого, приміщення, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 77, 4 кв. м. передано в строкове платне володіння та тимчасове користування ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ».
Згідно договору оренди квартир б/н від 13 лютого2009 року, укладеного між СПД-ФО ОСОБА_3 та ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ», нерухоме майно, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 78, 7 кв. м., передано в строкове платне володіння та тимчасове користування ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ!».
Отже, приміщення квартир № 8, № 8«а», № 9 згідно вищевказаних договорів оренди, надано орендодавцями - суб'єктами підприємницької діяльності у тимчасове користування - орендатору - ТзОВ «Мережі концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ».
Згідно з рішенням Галицького районного суду м. Львова від 26 травня 2010 року (справа № 2-1664) за ОСОБА_2 визнано право власності на переплановані приміщення квартири № 9 в будинку № АДРЕСА_1 в межах, визначеному в технічному паспорті від 08 лютого 2010 року, а саме не нежитлові приміщення загальною площею 75,8 кв.м. та зобов'язано Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» зареєструвати за ОСОБА_2 право власності на переплановані приміщення квартири, що було зроблено 14 вересня 2010 року та підтверджується Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 27310322.
Із мотивувальної частини рішення Галицького районного суду м. Львова від 26 травня 2010 року вбачається, що ОСОБА_2 є власником квартири № 9 у будинку № АДРЕСА_1.
Наказом Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради від 08 вересня 2009 року № 504 «Про надання дозволу громадянам на використання власних квартир як нежитлових», дозволено використання ОСОБА_2 власної квартири як нежитлової, при умові заборони встановлення в ній гральних автоматів.
Встановлено, що на виконання рекомендацій Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІ ПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» вказаних у технічних висновках визначення та фіксування технічного стану житлового будинку на АДРЕСА_1 ОСОБА_2 без дозволу на будівництво та дозволу на виконання будівельних робіт, було здійснено дії щодо підсилень, поліпшень та інших ремонтних робіт. Загальна площа перепланованих нежитлових приміщень квартири № 9 становить 75, 8 кв.м. Зазначене рішення набрало законної сили.
Згідно з рішенням Галицького районного суду м. Львова від 22 червня 2010 року за ОСОБА_3 визнано право власності на реконструйовані, переплановані та об'єднані приміщення квартир № 8 та № 8 «а» в будинку № АДРЕСА_1 в межах, визначених в технічному паспорті, а саме на нежитлові приміщення загальною площею 78,7 кв.м. та, зобов'язано Комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» зареєструвати за ОСОБА_3 право власності на реконструйовані, переплановані та об'єднані приміщення квартир № 8 та № 8 «а» в межах, визначених в технічному паспорті, а саме на нежитлові приміщення загальною площею 78,7 кв.м., що було зроблено 06 серпня 2010 року та підтверджується Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 26943746.
Із мотивувальної частини рішення Галицького районного суду м. Львова від 22 червня 2010 року вбачається, що ОСОБА_3 є власником квартир № 8, № 8 «а» у будинку АДРЕСА_1.
Наказом Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради від 08 вересня 2009 року № 504 «Про надання дозволу громадянам на використання власних квартир як нежитлових», дозволено використання ОСОБА_3 власних квартир як нежитлових, при умові заборони встановлення в ній гральних автоматів.
Встановлено, що на виконання рекомендацій Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІ ПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» вказаних у технічних висновках визначення та фіксування технічного стану житлового будинку на АДРЕСА_1, ОСОБА_3 без дозволу на будівництво та дозволу на виконання будівельних робіт, було здійснено дії щодо підсилень, поліпшень та інших ремонтних робіт. Загальна площа перепланованих нежитлових приміщень квартир № 8 № 8 «а» становить 78, 8 кв.м.
Частиною 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
28 вересня 2010 року Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»складений Технічний паспорт на нежитлові приміщення кв. № 8, 8«а», 9 за адресою м. Львові загальною площею 154, 5 кв.м.
Згідно листа Департаменту містобудування Львівської міської ради від 14 жовтня 2010 року № 2-10804/24, вбачається, що Департамент містобудування не заперечує проти експлуатації приміщень об'єкту громадського харчування на АДРЕСА_1 в нежитлових приміщеннях кв.8-8а,9, оскільки встановлено відповідність існуючих орендованих нежитлових приміщень площею 154, 5 кв. м. технічному паспорту БТІ виданого ОКП ЛОР «БТІ та ЕО».
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Відповідно до ч. 7 ст. 59 Господарського кодексу України суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Згідно із ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема такі відомості щодо юридичної особи як дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.
Частиною 1 ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено, що відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно.
14 грудня 2012 року Міністерством юстиції України видано наказ № 1845/5 Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яким затверджено Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Порядок встановлює механізм надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) (крім виписок з Єдиного державного реєстру, які надаються в обов'язковому порядку при проведенні реєстраційних дій відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців") з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
На веб-сайті Єдиного державного реєстру відображається така інформація з Єдиного державного реєстру про юридичних осіб: повне найменування юридичної особи та скорочене найменування у разі його наявності; ідентифікаційний код юридичної особи; місцезнаходження юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові керівника юридичної особи; інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою; місцезнаходження реєстраційної справи; дата та назва останньої реєстраційної дії; дані про перебування юридичної особи у процесі припинення. Пошук інформації про юридичних осіб на веб-сайті Єдиного державного реєстру здійснюється за ідентифікаційним кодом юридичної особи або повним найменуванням юридичної особи.
З матеріалів справи вбачається, що ідентифікаційний код відповідача - 35101387.
Судом апеляційної інстанції здійснено пошук інформації про юридичну особу за ідентифікаційним кодом 35101387 на веб-сайті Єдиного державного реєстру та встановлено, що 03 червня 2014 року здійснено державну реєстрацію припинення даної юридичної особи.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 157 КАС України встановлено, що суд закриває провадження в справі у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.
Згідно із ст. 203 КАС України постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу. Якщо судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення, а обставини, які стали підставою для закриття провадження у справі, виникли після його ухвалення, суд апеляційної інстанції визнає таке рішення нечинним і закриває провадження у справі.
Таким чином, з огляду на законність та обґрунтованість постанови Львівського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2011 року, суд апеляційної інстанції вважає, що таку ухвалу слід визнати нечинною, а провадження в справі № 2а-2081/10/1370 - закрити.
Керуючись п. 5 ч. 1 ст. 157, ст. ст. 158-160, 195, 197, п. 5 ч. 1 ст. 198, ст. 203, п. 5 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Галицької районної адміністрації Львівської міської ради залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2011 року в справі № 2а-2081/10/1370 - визнати нечинною.
Провадження в справі № 2а-2081/10/1370 за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!ФЕСТ» третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Галицька районна адміністрація Львівської міської ради про зобов'язання вчинити дії - закрити.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя: С. П. Нос
Судді: В. В. Клюба
Р. В. Кухтей
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41724785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос С.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні