Ухвала
від 18.11.2014 по справі 820/15615/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2014 р.Справа № 820/15615/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого судді: Курило Л.В.,

Суддів: Русанової В.Б. , Присяжнюк О.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Міністерства екології та природних ресурсів України на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014р. по справі № 820/15615/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані"

до Міністерства екології та природних ресурсів України

про визнання незаконним рішення, зобов'язання вчинити певні дії, визнання дій неправомірними,

ВСТАНОВИЛА:

29.08.2014 року позивач - ТОВ "Ексім Компані" - звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати незаконним рішення Міністерства екології та природних ресурсів України щодо видачі листа роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин що плануються до ввезення ТОВ "Ексім Компані", із зазначенням суми інвойсу (рахунку-фактури) на окрему поставку товару; зобов'язати Міністерство екології та природних ресурсів України видати лист роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин, що плануються до ввезення ТОВ "Ексім Компані", із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього, та без зазначення суми інвойсу (рахунку-фактури) на окрему поставку товару, тим самим надаючи ТОВ "Ексім Компані" можливість здійснювати митне оформлення товару за контрактом №НS-2008/01 від 22.09.2008 р. протягом всього 2014 року; дії службової особи ОСОБА_1 головного спеціаліста відділу моніторингу довкілля та надр Управління державного екологічного та геологічного моніторингу Міністерства екології та природних ресурсів України визнати незаконними.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" задоволено частково.

Скасовано рішення Міністерства екології та природних ресурсів України, оформлене листом № 5/3-12/9432-14 від 31.07.2014 року, про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин на окрему поставку товару.

Зобов'язано Міністерство екології та природних ресурсів України (м. Київ, вул. Митрополити Василя Ліпського 35, код 37552996) вчинити дії щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" (м. Харків, пл. Повстання б. 7/8 офіс. Х 2.03, код 36033140) листа роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього.

В іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В судове засідання суду апеляційної інстанції сторони не прибули, про дату, час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.

Від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи без його участі.

На підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, переглянувши в межах апеляційної скарги постанову суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що між товариством з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" та ICSEA Helen Seward S.a.s. укладено контракт №HS-2008/01 від 22.09.2008 року, згідно п 1.1. якого продавець зобов'язується продавати, а покупець зобов'язується купувати товар окремими поставками в порядку та на умовах, викладених в контракті. ( а.с.13- 14).

Згідно доповнення № 6 від 15.01.2014 року до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року викладено Параграф 2 цього Контракту в такій редакції: "2.1. Загальна вартість цього Контракту становить 474429,75 ЄВРО 2.2. Найменування, кількість та ціна Товару, включаючи вартість тари, упаковки, маркування, витрат на перевезення визначаються в загальній специфікації (додаток № 1), яка є невід'ємною частиною цього контракту". ( а.с.15).

Відповідно до специфікації (додаток № 1) до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року загальна сума товару складає 474429,75 ЄВРО (а.с. 25-33)

Згідно доповнення № 6 від 15.01.2014 року до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року викладено Параграф 3 цього Контракту в такій редакції:" 3.1. Найменування, кількість та ціна товару для кожної поставки включаючи вартість тари, упаковки, маркування та витрат на перевезення вказується в специфікаціях, які є невід'ємною частиною цього контракту. ( а.с.15).

З метою отримання листа роз'яснення Мінприроди України про відсутність озоноруйнівних речовин (далі по тексту -ОРР) в товарах, передбачених до ввезення, ТОВ "Ексім Компані" 18.07.2014 року подало до Міністерства екології та природних ресурсів України звернення щодо визначення наявності ОРР та пакет документів, передбачений п.6 Регламенту встановлення наявності або відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення або вивезення. ( а.с.78-199).

Міністерство екології та природних ресурсів України 31 липня 2014 р. видало лист роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення ТОВ "Ексім Компані" за контрактом №HS-2008/01 від 22.09.2008 року на загальну вартість 32999,04 євро. ( а.с.76-77).

Не погодившись з виданим листом роз'ясненням від 31.07.2014 року, позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.

Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення Міністерства екології та природних ресурсів України, оформлене листом № 5/3-12/9432-14 від 31.07.2014 року про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин на окрему поставку товару є таким, що за змістом не відповідає вимогам п. 16 Регламенту, а отже підлягає скасуванню.

Відмовляючи в частині позовних вимог про визнання незаконними дій службової особи ОСОБА_1 головного спеціаліста відділу моніторингу довкілля та надр Управління державного екологічного та геологічного моніторингу Міністерства екології та природних ресурсів України, суд першої інстанції дійшов висновку, що задоволення позову в частині скасування рішення є повністю достатнім для поновлення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ "Ексім Компані".

Крім того, відмовляючи у задоволенні позовних вимог про зобов'язання відповідача видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" лист роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього суд першої інстанції виходив з того, що суд не може перебирати на себе повноваження спеціального державного органу, які відносяться до його виключної компетенції.

Також, на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України з метою повного захисту прав позивача, суд першої інстанції дійшов висновку про зобов'язання Міністерства екології та природних ресурсів України вчинити дії щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" листа роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Згідно приписів постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 р. № 950 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік" зарубіжні та вітчизняні суб'єкти підприємницької діяльності, які мають намір здійснювати експорт або імпорт товарів, що можуть містити озоноруйнівні речовини, повинні отримати ліцензію. У разі відсутності озоноруйнівних речовин у складі продукції митне оформлення вантажів здійснюється на підставі листів-роз'яснень Міністерства екології та природних ресурсів про те, що такі товари не містять озоноруйнівних речовин і ліцензуванню не підлягають.

Відповідно до підпункту "а" підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 N 452 наказом Міністерства екології та природних ресурсів № 8 від 13 січня 2012 року затверджено Регламент встановлення наявності або відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення або вивезення, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 січня 2012 р. за N 55/20368 (Далі - Регламент).

Дія цього Регламенту поширюється на ОРР та товари, що їх містять або можуть містити, перелік яких наведено в додатках 3, 4 до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 року N 950 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік" (далі - постанова), крім товарів, що перевозяться у контейнерах з особистим майном(п.4 Регламенту).

Згідно п.6 Регламенту для визначення наявності ОРР і доцільності їх ввезення або вивезення, а також відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення, суб'єкт господарювання подає такі документи: супровідний лист; звернення щодо визначення наявності ОРР та товарів, що їх містять, і доцільності їх ввезення/вивезення або про відсутність ОРР у товарах, що плануються до ввезення/вивезення (додаток 1); копію договору (контракту) та специфікацію до нього; копію рахунку-фактури (інвойсу) до договору (контракту); копію сертифіката походження товарів, які плануються до ввезення або вивезення; підтвердження коду товару згідно з Українською класифікацією товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності; копію документа, що підтверджує якість товарів, які плануються до ввезення або вивезення, копію сертифіката відповідності (можливе надання одного із зазначених документів); копії установчих документів; відомості щодо хімічного складу речовин та товарів, що плануються до ввезення або вивезення; для суб'єктів господарювання, що планують ввезення/вивезення ОРР та товарів, що їх містять, - обґрунтування доцільності ввезення на територію України ОРР та товарів, що їх містять (найменування ОРР або суміші, що їх містить (сировина, контрольована речовина); запропонований до ввезення обсяг ОРР або суміші, що їх містить; таблиця технічних параметрів; опис технологічного процесу, де будуть використовуватись ОРР; методи та засоби контролю за поводженням з ОРР, транспортуванням; умови зберігання; умови експлуатації; обґрунтування необхідності та доцільності використання запропонованих до ввезення ОРР та товарів, що їх містять; дані про професійний і кваліфікаційний рівень спеціаліста (спеціалістів), що задіяний (задіяні) у поводженні із ОРР, за формою, що наведена у додатку 2 до цього Регламенту).

З матеріалів справи убачається, що з метою отримання листа роз'яснення про відсутність ОРР в товарах, передбачених до ввезення, ТОВ "Ексім Компані" надало до Міністерства екології та природних ресурсів України відповідне звернення та передбачений п.6 Регламенту пакет документів.

Згідно п. 15 Регламенту у разі встановлення факту відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення, Мінприроди видає лист роз'яснення про підтвердження відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення.

У листі про підтвердження відсутності ОРР у товарах, що плануються до ввезення або вивезення, зазначаються: повне найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові, серія, номер паспорта, коли та ким виданий, місце проживання (для фізичної особи - підприємця); номер, дата і загальна сума договору (контракту) та специфікації (інвойсу, рахунку-фактури, доповнення) до нього, за яким планується ввезення або вивезення товарів (речовин), а також повне найменування та місцезнаходження фірми-виробника / фірми-постачальника товарів (речовин); повна назва товарів (речовин), їх код за УКТЗЕД, назва країни їх походження, їх кількість, одиниця виміру та ціна за одиницю виміру відповідно до договору (контракту) (п. 16 Регламенту)

Як убачається із матеріалів справи , на підставі вищезазначеного звернення Міністерством екології та природних ресурсів України 31 липня 2014 р. видано лист роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, що плануються до ввезення ТОВ "Ексім Компані" за контрактом №HS-2008/01 від 22.09.2008 року на загальну вартість 32999,04 євро.

Між тим, згідно доповнення № 6 від 15.01.2014 року до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року загальна ціна контракту становить 474429,75 ЄВРО (п. 2.1 розділу 2 контракту ) Відповідно до п. 2.2 договору найменування, кількість та ціна товару, включаючи вартість тари, упаковки, маркування та витрат на перевезення визначається в загальній специфікації (додаток № 1), яка є невід'ємною частиною цього контракту.

Згідно специфікації (додаток № 1) до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року загальна сума товару складає 474429,75 ЄВРО (а.с. 25-33)

Пунктом 3.1 розділу 3 контракту (доповнення № 6 від 15.01.2014 року до контракту №HS-2008/01 від 22.09.2008 року) передбачено, що найменування, кількість та ціна товару для кожної поставки, включаючи вартість тари, упаковки, маркування та витрат на перевезення, вказується в специфікаціях, які є невід'ємною частиною цього контракту.

Як правомірно враховано судом першої інстанції, вищезазначений лист роз'яснення стосується лише окремої партії товару за наданим Товариством інвойсом (рахунок-фактура) № 914 від 30.05.2014 на суму 32 999,04 ЄВРО, який містить перелік товарів із зазначенням їх кількості та ціни, за якою вони поставлені ТОВ "Ексім Компані" в межах конкретної передбаченої одноразової поставки, а не на загальну суму договору та специфікації.

Отже, в порушення вимог п. 16 Регламенту, відповідачем видано лист роз'яснення щодо окремої партії товару за наданим Товариством інвойсом (рахунок-фактура) № 914 від 30.05.2014 на суму 32 999,04 ЄВРО.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Міністерства екології та природних ресурсів України, оформлене листом № 5/3-12/9432-14 від 31.07.2014 року про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин на окрему поставку товар, прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, а тому підлягає скасуванню.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що задоволення позову про скасування листа роз'яснення від 31.07.2014 року є повністю достатнім для поновлення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ "Ексім Компані", а тому позов в частині визнання незаконними дій службової особи ОСОБА_1 головного спеціаліста відділу моніторингу довкілля та надр Управління державного екологічного та геологічного моніторингу Міністерства екології та природних ресурсів України, не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції також зроблено вірний висновок про відмову в задоволенні позовних вимог про зобов'язання відповідача видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" лист роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього, оскільки суд не може перебирати на себе повноваження спеціального державного органу, які відносяться до його виключної компетенції.

Отже, на підставі ч.2 ст.11 КАС України суд першої інстанції обгрунтовано вийшов за межі позовних вимог та зобов'язав Міністерство екології та природних ресурсів України вчинити дії щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю "Ексім Компані" листа роз'яснення про підтвердження відсутності озоноруйнівних речовин із зазначенням номеру, дати і загальної суми довгострокового контракту та специфікації до нього.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014 року відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - відповідача у справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Міністерства екології та природних ресурсів України залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014р. по справі № 820/15615/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Курило Л.В. Судді Русанова В.Б. Присяжнюк О.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41724926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/15615/14

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 27.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні