Ухвала
від 27.11.2014 по справі 820/16936/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2014 р.Справа № 820/16936/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Тацій Л.В.

Суддів: Бартош Н.С. , Подобайло З.Г.

за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.10.2014р. по справі № 820/16936/14

за позовом Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

до Реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва треті особи Приватне підприємство "Акорус" , Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківського міського управління юстиції

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Західна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - Західна ОДПІ м. Харкова), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва, треті особи - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківського міського управління юстиції, Приватне підприємство "Акорус" (далі - ПП "Акорус"), в якому просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Приватного підприємства "Акорус" щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на м. Харків, Жовтневий р-н, проспект Ілліча, буд.118-А, офіс 5.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 27.10.2014р. по справі № 820/16936/14 позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись з постановою Харківського окружного адміністративного суду від 27.10.2014р., позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати, та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, позивач посилається на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 27.11.2014 року за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось у зв'язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що 06.04.2005 року Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради було проведено державну реєстрацію юридичної особи ПП "Акорус".

Також, судом встановлено, що 12.03.2014 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві було зареєстровано державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, а саме зміну місцезнаходження та зміну складу або інформації про засновників.

Вказані зміни, відповідно до наявної в матеріалах справи копії реєстраційної справи, були внесені на підставі рішення №12 від 03.03.2014 року засновника ПП "Акорус", згідно якого вирішено: змінити місцезнаходження Підприємства з 02002, Україна, м. Київ, вул. Микільськолобідська, буд. 2Б на 61019, м. Харків, просп. Ілліча, будинок 118-А, офіс 5.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що у ході судового розгляду не встановлено підстав, визначених законодавством, для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо місцезнаходження платника податку.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.

У відповідності до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з положеннями ст.14 Закону України №755-IV, в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи (ч.1 ст.14 Закону України №755-IV). В разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону України №755-IV). Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч.6 ст.14 Закону України №755-IV).

Отже, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора, при цьому підстави для відмови у взятті на облік реєстраційної справи у вказаному Закону України №755-IV - відсутні.

При цьому з матеріалів справи слідує, що реєстраційну справу ПП "Акорус" належним чином передано та взято на облік до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи, вказані дії проведено у повній відповідності до вимог статті 14 Закону України №755-IV.

Оглянута під час розгляду справи, реєстраційна справа сформована належним чином та містить всі документи, що подавалися до органів реєстрації.

ПП "Акорус" перебуває на обліку в Західній ОДПІ м. Харкова.

Начальником Західної ОДПІ м. Харкова складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням форми №18-ОПП від 03.07.2014 року за №2995/9/20-33-18-02-31.

Проте, будь-яких доказів вжиття заходів встановлення факту відсутності юридичної особи за місцезнаходженням позивачем не надано.

З наявних матеріалів справи, а саме витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 17.10.2014 року, вбачається, що відомості про юридичну особу підтверджені.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі - Закон України №755-IV).

Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Згідно з визначенням, наданим у ст.1 Закону України №755-IV, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України №755-IV).

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України №755-IV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.

Згідно ч.3 ст.8 Закону України №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України №755-IV.

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

Позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та відповідно зняття та підстав для взяття останнього на облік.

Окрім того, колегія суддів вважає за потрібне відмітити, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Отже, твердження позивача, що на момент звернення до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, ПП "Акорус" було зазначено відомості про місцезнаходження, які не відповідають юридичній адресі підприємства та державним реєстратором внесені вищезазначені відомості до Єдиного державного реєстру з порушенням вимог Закону України №755-IV не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

З огляду на відсутність підстав для відмови в проведенні державним реєстратором дій щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ПП "Акорус", колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про правомірність дій державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві щодо внесення запису від 12.03.2014 року.

Стаття 31 Закону України №755-IV визначає вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Натомість, позивачем не надано доказів існування жодної з перелічених підстав, а саме скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів.

Єдиною підставою позивача для звернення з позовними вимогами про скасування державної реєстрації змін до установчих документів відповідача, було встановлення факту відсутності підприємства за місцем реєстрації.

Підстава для звернення податкового органу до суду з такими позовними вимога не знайшла свого підтвердження з огляду на встановлені судом фактичні обставини справи.

Відповідно до положень ст.45 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому, згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно із ст.18 Закону України №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Таким чином, з огляду на правомірність внесення державним реєстратором запису від 12.03.2014 року та відсутність будь-яких фактичних даних, підтверджуючих відсутність підприємства за юридичною адресою, суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ПП "Акорус", про внесення даних про зміну юридичної адреси ПП "Акорус".

Відповідно до ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

Статтями 87, 88 Цивільного кодексу України, якими визначено порядок складання і затвердження установчих документів та встановлені вимоги до змісту установчих документів, не передбачено внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.

Також, стаття 57 Господарського кодексу України також не містить вимог про включення до змісту установчих документів відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.

З урахуванням наведеного, колегія суддів приходить до висновку про те, що зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.

Отже, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що при її прийнятті суд першої інстанції у повному обсязі з'ясував обставини справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.10.2014р. по справі № 820/16936/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Тацій Л.В. Судді Бартош Н.С. Подобайло З.Г.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41725047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/16936/14

Ухвала від 30.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 14.11.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 27.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні