Постанова
від 01.12.2014 по справі 823/3461/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2014 року справа № 823/3461/14

15 год. 40 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

при секретарі - Шоколенко Т.М.,

за участю представників позивача - Озерянської С.О., (за посадою), Яхнюка В.А. (за довіреністю), представника відповідача - Недосєки І.В. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Кратос-Гранд" до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Кратос-Гранд" звернулось до суду з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

В адміністративному позові позивач просить визнати протиправними дії державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області щодо коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість приватного підприємства "Кратос-Гранд" в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби (Міністерства доходів і зборів України) на підставі акта від 07.11.2014 № 428/23-01-22-04/39015627; зобов'язати відповідача відновити в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби (Міністерства доходів і зборів України) показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість приватного підприємства "Кратос-Гранд" шляхом вилучення з них або анулювання відомостей, внесених на підставі акта від 07.11.2014 № 428/23-01-22-04/39015627.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач своїми діями порушив вимоги Податкового кодексу України.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, позов просили задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві та додаткових поясненнях по справі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував повністю з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Приватне підприємство "Кратос-Гранд" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 10.12.2013 року, ідентифікаційний код 39015627.

Судом встановлено, що за період з 27 жовтня 2014 року по 31 жовтня 2014 року працівниками відповідача на підставі наказу та направлень, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 та п. 79.1, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка приватного підприємства "Кратос-Гранд" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам із контрагентами-постачальниками ПП "Хілтон Тайм" (код ЄДРПОУ 38679764), ПП "Фленкер-Ф" (код ЄДРПОУ 38857644) та з контрагентами-покупцями за липень-серпень 2014 року.

За результатами вказаної перевірки податковим органом 07.11.2014 складений акт №428/23-01-22-04/39015627. Згідно висновків, викладених податковим органом у вказаному акті, проведеною перевіркою ПП "Кратос-Гранд" встановлено порушення п. 185.1 ст. 185 та п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.10.2010, в результаті чого встановлено відсутність факту здійснення реальної господарської операції з отримання товару за серпень 2014 року ПП "Кратос-Гранд" у ПП "Фленкер-Ф" на суму ПДВ 1821160 грн. 61 коп. та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) з контрагентами-покупцями: за липень 2014 року на суму податку на додану вартість 718782 грн. 40 грн. та за серпень 2014 року на суму податку на додану вартість 1826795 грн. 08 коп.

На підставі висновків вищезгаданого акту перевірки, відповідачем внесено інформацію про коригування показників податкової звітності в автоматизованій системи співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», що використовуються для отримання податкової інформації.

Позивач, не погодившись із діями державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області щодо коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з даним адміністративним позовом за захистом своїх прав та інтересів.

З матеріалів справи вбачається, що податкове повідомлення-рішення про визначення позивачу податкових зобов'язань відповідачем не приймалося. Зазначені обставини сторонами не заперечувались.

У відповідності до п. 71.1 ст. 71 Податкового кодексу України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (п.74.1 ст. 74 ПКУ).

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Згідно з п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Зі змісту п. 1.1 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів» від 18.04.2008 № 266, що вони запроваджуються в органах державної податкової служби (далі - орган ДПС) з метою удосконалення адміністрування податку на додану вартість, руйнування схем мінімізації податкових зобов'язань, ліквідації віртуального податкового кредиту з податку на додану вартість, повноти декларування податкових зобов'язань та забезпечення своєчасності відшкодування податку на додану вартість в умовах запровадження системи подвійного контролю перевірки податкової звітності з податку на додану вартість та подання платниками податку на додану вартість розшифровок податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів.

Відповідно до пп. 1.3.1 п. 1.3 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника податку - фізичної особи-підприємця», затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 № 165, під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти, як підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів».

Відтак, усі показники, які були відображені у АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» перенесено до інформаційної системи «Податковий блок».

У відповідності до п. 4.9, 5.1, 5.4 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14.06.2012 № 516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється, а дані податкової звітності вносяться до електронної бази районного рівня. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.

Із системного аналізу зазначених норм вбачається, що обов'язок платника податків щодо подання податкової декларації за звітний період кореспондується з обов'язком податкового органу щодо прийняття такої декларації та, у випадку відсутності зауважень до її оформлення, відображення показників декларації у відповідних базах податкової звітності. При цьому, до електронної бази податкової звітності органу ДПС посадовими особами податкового органу вносяться задекларовані показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків.

Таким чином, показники автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» формуються на підставі даних задекларованих платниками податків у податкових декларацій з ПДВ та повинні їм відповідати.

Відповідно до Інструкції «Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби», затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації від 18.07.2005 № 276, облік, контроль і складання звітності щодо платежів, що надходять до бюджету, здійснюється органами державної податкової служби з використанням автоматизованої інформаційної системи, що забезпечує єдиний технологічний процес введення.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

У картках особових рахунків платників податків на дату проведення останньої облікової операції підбиваються підсумки за всіма графами карток особових рахунків з початку місяця та з початку року (крім граф, що відображають сальдо розрахунків з бюджетом). На кінець місяця після проведення останньої операції здійснюється запис вказаних підсумкових рядків до особового рахунку.

Податковий борг платника податків, зборів (обов'язкових платежів) обліковується в картках особових рахунків, що ведуться підрозділом адміністрування облікових показників та звітності органу державної податкової служби у порядку, визначеному цією Інструкцією.

Для контролю за погашенням податкового боргу та застосуванням передбачених нормативно-правовими актами заходів з його ліквідації за запитами підрозділів органу державної податкової служби підрозділом адміністрування облікових показників та звітності формуються відомості про платників, що мають податковий борг. Зазначені відомості формуються на дату запиту для подальшої передачі вказаним підрозділам в електронному вигляді.

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14 червня 2012 року № 516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом ведення та захисту податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.

Отже, з наведених нормативних актів вбачається, що обов'язок платника податків подати декларацію з податку на додану вартість узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.

Таким чином, показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», формуються на підставі показників, поданих таким платником податків податкових декларацій з податку на додану вартість з додатком №5, і повинні їм відповідати.

Крім того, в судовому засіданні було встановлено, що ПП «Кратос-Гранд» за липень-серпень 2014 р. сплачувалось ПДВ, даний факт не заперечив представник відповідача. Проте, зміна показників, які відображаються в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», негативно впливає на наслідки позивача, оскільки діями відповідача показник за перевіряємий період відповідачем обнулений.

Суд вважає, що зміна контролюючим органом в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показників податкового кредиту та податкових зобов'язань ПП "Кратос-Гранд" на підставі акта перевірки, без прийняття податкового повідомлення-рішення (після закінчення процедури їх узгодження в адміністративному чи судовому порядках) та без зміни цих показників позивачем самостійно шляхом подання декларацій (розрахунків) - порушує права та інтереси останнього.

Необґрунтованим є твердження відповідача, що вказане коригування в електронній базі даних показників податкового кредиту та податкових зобов'язань ПП "Кратос-Гранд" не породжує для останнього будь-яких правових наслідків, оскільки невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані підприємством у декларації з податку на додану вартість, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, має безпосередній вплив на права та інтереси підприємства, оскільки така невідповідність може мати негативні наслідки, як то: погіршення ділової репутації, як належного платника податків, відмова контрагентів від подальших господарських відносин з метою уникнення негативних податкових наслідків для себе від таких операцій, тощо.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що дії податкового органу по виключенню з електронної бази даних «Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» задекларованих платником податків показників податкового кредиту та податкових зобов'язань в даному випадку є протиправними, оскільки відображення таких відомостей з урахуванням того, що такі відомості повинні співпадати з показниками у податковій декларації платника податку, фактично формує податкові зобов'язання на майбутнє, а отже спричиняє реальні зміни майнового стану такого платника, а належним способом захисту прав та інтересів платника податків повинно бути відновлення в цій базі таких показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, які задекларував платник податків.

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Зважаючи на обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, докази щодо їх підтвердження, керуючись актами законодавства щодо цих правовідносин, суд дійшов висновку, що заявлені в адміністративному позові вимоги підлягають до повного задоволення.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст. ст. 17, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області щодо коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість приватного підприємства "Кратос-Гранд" в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби (Міністерства доходів і зборів України) на підставі акта від 07.11.2014 № 428/23-01-22-04/39015627.

Зобов'язати державну податкову інспекцію у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області відновити в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби (Міністерства доходів і зборів України) показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість приватного підприємства "Кратос-Гранд" шляхом вилучення з них або анулювання відомостей, внесених на підставі акта від 07.11.2014 № 428/23-01-22-04/39015627.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "Кратос-Гранд" 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. сплаченого судового збору, відповідно до квитанції № 13-3418355/С від 13 листопада 2014 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення судом вступної та резолютивної частини постанови апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.А. Гайдаш

Повний текст постанови виготовлено та підписано 04 грудня 2014 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41728378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3461/14

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 01.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні