Постанова
від 28.11.2014 по справі 525/911/14-а
ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 525/911/14-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28.11.2014 року Великобагачанський районний суд Полтавської області в складі:

Великобагачанський районний суд Полтавської області в складі: головуючого - Лисенко Н.В., при секретарі Хоменко М.М. розглянувши в відкритому судовому засіданні в сел. Велика Багачка Полтавської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області, треті особи Державна екологічна інспекція у Полтавській області, відділ Держземагенства у Великобагачанському районі про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії ,-

в с т а н о в и в:

Позивач ОСОБА_1 звернувся 11 серпня 2014 року до суду з позовом в порядку адміністративного судочинства до Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області, третя особа Державна екологічна інспекція у Полтавській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

Ухвалою суду від 12 серпня 2014 року було відкрито провадження по справі.

З уточненого адміністративного позову ОСОБА_1, прийнятого до розгляду ухвалою суду від 22 серпня 2014 року, вбачається, що на частині території, прилеглої до АДРЕСА_1 визначено земельну ділянку площею 0,90 га, призначену для складування твердих побутових відходів. Однак, на даній земельній ділянці сміттєзвалище не створено, а його дійсне розміщення знаходиться на східному крутосхилі широкої балки в колишньому глиняному кар'єрі, що навпроти АДРЕСА_1 на відстані близько 480 м від автодороги Балюки -Якимове, на відстані 280 м від житлового будинку ОСОБА_3, на відстані 180 м від житлового будинку ОСОБА_4, та на відстані 120 м. від водостічних труб під греблею.

Позивач ОСОБА_1 вказує, що дане сміттєзвалище розміщується в порушення державних стандартів та норм, оскільки розміщується близько від водотоку, водозаборів житлових будинків, внаслідок цього розповсюджується стійкий неприємний запах отрутохімікатів та розпаду трупів тварин та це негативно відображається на його здоров'ї. Внаслідок цього за наслідками перевірки сільського голову Якимівської сільської ради ОСОБА_5 було притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 82 КУпАП та накладено штраф у розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, однак не зважаючи на це та неодноразових звернень позивача та мешканців с. Балюки Великобагачанського району з вимогою негайного згортання сміттєзвалища Якимівською сільською радою зазначені порушення законодавства у сфері поводження з відходами не усунуті.

Посилаючись на вищевикладені обставини позивач ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до суду, в якому просив суд визнати протиправною бездіяльність Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області щодо припинення вивезення відходів та ліквідації несанкціонованого і неконтрольованого звалища відходів та заборонити Якимівській сільській раді вивезення відходів на звалище навпроти АДРЕСА_1, зобов'язавши при цьому ліквідувати це сміттєзвалище.

В попередньому судовому засіданні 18 серпня 2014 року позивач ОСОБА_1 позов підтримав.

Представник відповідача Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області ОСОБА_5 в попередньому судовому засіданні позов ОСОБА_1 не визнала, просила продовжити їй термін для подання заперечень щодо позову.

Представник третьої особи Державної екологічної інспекції у Полтавській області в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив.

Ухвалою суду від 18 серпня 2014 року було призначено справу до судового розгляду.

В судових засіданнях 6 жовтня, 15 жовтня та 11 листопада 2014 року позивач ОСОБА_1 та його представник адвокат ОСОБА_6 позов підтримали, посилалися на обставини, що в ньому викладені та просили суд його задовольнити.

Представник відповідача сільський голова Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області ОСОБА_5 адміністративний позов ОСОБА_1 не визнала, в своїх поясненнях посилалася на заперечення на позов ОСОБА_1 та просила суд відмовити у задоволені позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.

Представник третьої особи Державної екологічної інспекції в Полтавській області в судові засідання не з'явився, до суду представник інспекції надіслав клопотання про участь справи без його участі та копії документів, які стосуються даної справи.

Ухвалою суду від 20.11.2014 року до участі в справі в якості третьої особи залучено відділ Держземагенства у Великобагачанському районі Полтавської області.

Суд, дослідивши та вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін та представника третьої особи відділу Держземагенства у Великобагачанському районі Полтавської області Андріященка С.Д. та показання свідків ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_3, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16,ОСОБА_17, ОСОБА_18 приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.

Згідно ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.

З копії паспорту місця видалення відходів (далі МВВ) з викопіюванням до нього від 3 квітня 2006 року, реєстраційний номер 18 вбачається, що МВВ діюче площею 0,90 га, початок експлуатації -2000 рік, обсяг видалення відходів становить 120 т терміном експлуатації 5 років, власником МВВ є виконавчий комітет Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області, розташоване в с. Якимове Великобагачанського району Полтавської області, код за ЄДРПОУ 21044705, код за СПОДУ 01008 код, за КОАТУУ 5320280301. МВВ є поверхневим, розташоване від населеного пункту на відстані 1 км. Від водотоків та водойм розташоване на відстані 800 м, віддалене від водозабірних споруд на відстані 1 км (т.1 а.с.7-21).

Рішенням Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області від 16 грудня 2013 року було продовжено термін дії паспорту місця видалення відходів на 5 років (т.1 а.с.90).

В акті від 23 червня 2014 року та план - схемою до нього, складеного жителями АДРЕСА_1 в присутності ОСОБА_1 зазначено, що на земельній ділянці площею 0,90 га, що знаходиться у місці, вказаному Якимівською сільською радою для складування твердих побутових відходів сміттєзвалища не виявлено, ділянка чиста та за призначенням не використовується, а сміттєзвалище розташовується на східному крутосхилі широкої балки в колишньому глиняному кар'єрі, що навпроти АДРЕСА_1 на відстані близько 480 м від автодороги Балюки -Якимове, 280 м від житлового будинку ОСОБА_3, 180 м від житлового будинку ОСОБА_4, 120 м від водостічних труб під греблею (т.1 а.с.а.с.26-27).

З листа Державної екологічної інспекції в Полтавській області від 14 квітня 2014 року, адресовану ОСОБА_1 вбачається, що під час натурного обстеження на території Якимівської сільської ради за зверненням ОСОБА_1 встановлено випалювання сухої трави на східному схилі широкої балки напроти с. Балюки Великобагачанського району, в результаті чого пошкоджено популяцію шафрана сітчастого різної густоти на площі 25,2 га. Також факти викладені у зверненні щодо вивезення на сміттєзвалище зерновідходів, трупів тварин та невідповідності записів в паспорті місця видалення відходів підтвердилися. На сміттєзвалищі відсутні дозвіл на розміщення відходів, проектно-технічна документація з розділом оцінки впливу на навколишнє середовище та позитивний висновок державної екологічної інспекції, отже Якимівською сільською радою не організовано збирання і видалення побутових відходів, не створено полігони для їх захоронення (т.1 а.с.а.с.22-23).

7 липня 2014 року ОСОБА_1 звернувся з відповідною заявою до сільського голови Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області ОСОБА_5 з вимогою щодо негайного згортання сміттєзвалища в колишньому глиняному кар'єрі, що навпроти АДРЕСА_1 та облаштувати сміттєзвалище в місці, де б воно не загрожувало життю та здоров'ю громадян, не завдавало шкоди довкіллю. В своїй заяві ОСОБА_1 вказує, що сміттєзвалище розміщується в порушення державних стандартів та норм неприпустимо близько від водотоку, водозаборів, людських осель, розповсюджує стійкий, не приємний запах отрутохімікатів та розпаду трупів тварин, влітку заростає бур'янами, які в подальшому сприяють поширенню весняних пожеж на прилеглу територію, завдаючи великої шкоди довкіллю (т.1 а.с.а.с.28-32).

В акті від 6 жовтня 2014 року з план - схемою та фотокартками до нього, складеного повторно жителями АДРЕСА_1, в присутності ОСОБА_1 вбачається, що на сміттєзвалищі, що розміщене над крутосхилом широкої балки в глиняному кар'єрі, що навпроти АДРЕСА_1 не виявлено вчинення будь-яких дій чи змін, що могли б свідчити про припинення вивезення відходів та приведення території в належний стан (т.2 а.с.а.с. 1-4).

В той час з акту обстеження території сміттєзвалища, що розташоване в с. Балюки Великобагачанського району Полтавської області, від 30 вересня 2014 року, проведеного комісією в складі першого заступника голови Великобагачанської РДА Карпова А.О., начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Великобагачанської РДА ОСОБА_16, начальника Великобагачанської дільниці управління водного господарства Катруші В.В., головного спеціаліста сектору ДЗК ОСОБА_18, лікаря загальної гігієни Миргородського управління Держсанепідемслужби України ОСОБА_17 у присутності Якимівського сільського голови ОСОБА_5 вбачається, що за сміттєзвалищем з боку органу місцевого самоврядування ведеться відповідний контроль, проводяться роботи з підгортання накопиченого сміття. Безпосередньо загрози життю та здоров'ю мешканців с. Балюки Великобагачанського району не встановлено. Зобов'язано Якимівську сільську раду виконати земельні роботи у західній частині сміттєзвалища -викопати траншею довжиною 28 м та глибиною до 1,5 м, виготовити правоустановчі документи на земельну ділянку, на якій розташоване сміттєзвалище та рекомендовано сільській раді визначити із залученням фахівців -екологів із спеціалізованих установ, рівень загрози місця видалення відходів для навколишнього природного середовища та для життя та здоров'я населення с. Балюки Великобагачанського району Полтавської області (т.2, а.с.5). Також з акту обстеження вищевказаного сміттєзвалища, від 18 червня 2013 року вбачається, що дане сміттєзвалище обваловано, територія підгорнута, порушень санітарних норм щодо розміщення та використання цього об'єкту не має (т.1 а.с.71).

З копій матеріалів перевірки за зверненням ОСОБА_1 за 2014 рік, витребуваних судом з прокуратури Великобагачанського району вбачається, що за зверненням ОСОБА_1 щодо порушень природоохоронного законодавства на території Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області проведені відповідні перевірки, в ході яких ознак кримінального правопорушення в даних подіях встановлено не було, відомості до ЄРДР внесено не було. 6 березня 2014 року прокурором Великобагачанського району Полтавської області Шикуновим С.П. було внесено подання сільському голові Якимівської сільської ради ОСОБА_5, згідно якого прокурор вимагав вжити заходів щодо усунення порушень Закону України "Про відходи", причини та умови, що їм сприяють, вирішити питання про притягнення винних посадових осіб до дисциплінарної відповідальності. За наслідками перевірки сільського голову Якимівської сільської ради ОСОБА_5 було притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 82 КУпАП та накладено штраф у розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (850 грн.) (т.1 а.с.а.с. 145-239).

ОСОБА_1 є інвалідом ІІІ групи захворювання, пов'язаного з виконанням обов'язків на ЧАЕС, якому противопоказана тяжка фізична праця, переохолодження та перебування на сонці (т.1 а.с.а.с.128-129). ОСОБА_1 має захворювання, яке пов'язано з виконанням обов'язків при проходженні служби, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС (т.1 а.с.а.с.130-131).

З виписки історії хвороби ОСОБА_1 у період з 1 травня 2014 року по 7 травня 2014 року, витребуваної у Великобагачанської ЦРЛ вбачається, що ОСОБА_1 поступив 1 травня 2014 року до Великобагачанської ЦРЛ на лікування з діагнозом гепатоз хронічний холециетопениреатит в стадії загострення. Був виписаний з ЦРЛ 7 травня 2014 року (т.1 а.с. 242).

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про відходи" органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи, розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, організацію збирання та видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів.

Статтею 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що місцеві ради несуть відповідальність за стан навколишнього природного середовища на своїй території.

Суд, проаналізувавши матеріали справи, пояснення сторін, представника третьої особи Андріященка С.Д., показання свідків - мешканців територіальної громади Якимівської сільської ради ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_3, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 та свідків, які проводили огляд сміттєзвалища 30.09.2014 року ОСОБА_16,ОСОБА_17, ОСОБА_22, приходить до наступних висновків.

На сміттєзвалище (місце видалення відходів), що знаходиться в селі Балюки Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області по АДРЕСА_1 , відсутня проектно-технічна документація і реєстрація його належним чином не здійснена.

Відповідного висновку державної екологічної експертизи щодо оцінки впливу цього сміттєзвалища на навколишнє природне середовище немає, від призначення даної експертизи судом сторони відмовилися.

Пояснення сторін і показання свідків по справі в частині впливу цього сміттєзвалища на навколишнє природне середовище без висновку експерта - еколога суд не може прийняти до уваги, оскільки в даному питанні потрібні відповідні дослідження і спеціальні знання.

Це стосується і відповідності місця розташування сміттєзвалища паспорту місця видалення відходів, оригінал якого оглянуто в судовому засіданні.

В той же час суд вважає, що ОСОБА_1 як член територіальної громади Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області є належним позивачем по справі і він має право звертатися до суду щодо протиправних дій сільської ради стосовно сміттєзвалища, яке розташовано на території Якимівської сільської ради.

Представник відповідача сільській голова ОСОБА_5 і свідки по справі підтвердили той факт, що на території Якимівської сільської ради одне сміттєзвалище, а отже повне задоволення позовних вимог ОСОБА_1 щодо заборони вивезення відходів і ліквідації цього сміттезвалища неминуче призведе до виникнення інших несанкціонованих сміттезвалищ, оскільки інших місць для видалення відходів немає.

Під час розгляду справи судом сільській голова ОСОБА_5 уклала договір на виготовлення проектно-технічної документації на це місце видалення відходів, на нього є технічний і санітарний паспорт, але кошти за виготовлення проектно-технічної документації на час закінчення розгляду справи судом не були сплачені, свідок ОСОБА_22 повідомив, що на виготовлення даної документації потрібний тривалий час .

Проведення державної екологічної експертизи стосовно місця видалення відходів в зимовий час не доцільно, а отже її проведення можливо лише починаючи з березня-квітня 2015 року.

Згідно ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до КАС України і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Суд прийшов до висновку, що позивачем ОСОБА_1 не пропущено строк звернення з адміністративним позовом до суду, а отже відсутні підстави для застосування ст. 100 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги в першу чергу інтереси територіальної громади, суд приходить до висновку щодо часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_1 до Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області, треті особи Державна екологічна інспекція у Полтавській області, відділ Держземагенства у Великобагачанському районі Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії

На підставі викладеного та керуючись ст. 16 Конституції України, ст.ст. 2,6, 10,11,69,70,71,81,158-163,167 КАС України, Законом України «Про відходи», ст.15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища»,Законом України «Про місцеве самоврядування», суд, -

вирішив:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області, треті особи Державна екологічна інспекція у Полтавській області, відділ Держземагенства у Великобагачанському районі Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області щодо експлуатації сміттєзвалища (місця видалення відходів), що знаходиться в селі Балюки Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області по АДРЕСА_1 , на яке відсутня проектно-технічна документація і реєстрація якого належним чином не здійснена.

Зобов'язати Якимівську сільську раду Великобагачанського району Полтавської області:

- виготовити проектно-технічну документацію на сміттєзвалище, яке знаходиться в селі Балюки Якимівської сільської ради Великобагачанського району Полтавської області по АДРЕСА_1, з розділом оцінки впливу смиттєзвалища на навколишнє середовища і при наявності позитивного висновку державної екологічної експертизи провести його державну реєстрацію;

- до виготовлення проектно-технічної документації та державної реєстрації сміттєзвалища (місця видалення відходів) підтримувати його в належному санітарному стані;

- не пізніше ніж до 01.06.2015 року провести державну екологічну експертизу щодо оцінки впливу сміттєзвалища (місця видалення відходів) на навколишнє природнє середовище і можливаість його подальшої експлуавтації.

В інший частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з місцевого бюджету Якимівської сільської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 36 грн. 54 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Великобагачанський районний суд Полтавської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови в письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання постанови.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 03.12.2014 року.

Суддя

СудВеликобагачанський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення28.11.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41734046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —525/911/14-а

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 05.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 28.11.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

Постанова від 28.11.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

Ухвала від 12.08.2014

Адміністративне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Лисенко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні