ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
04 листопада 2014 року (о 17 год. 10 хв.) Справа № 808/5913/14 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Батрак І.В.
за участю секретаря Батечко М.Д.,
за участю представника позивача Зайцевої Г.С.,
представника відповідача Цесельського Д.С.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ»
до Державної податкової інспекції в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» (далі - ТОВ «Босфор-ТВ», позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області, відповідач), в якому просить:
визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» (код ЄДРПОУ 39104030) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» (код ЄДРПОУ 37442787) за період з 01.03.2014 по 31.05.2014»;
визнати протиправними дії відповідача щодо проведення коригувань показників податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було здійснено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030;
зобов'язати відповідача відновити показники податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було змінено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Зокрема, вказує, що ТОВ «Босфор-ТВ» не погоджується з викладеними ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області в Акті висновками, вважає їх безпідставними та такими, що не відповідають дійсності, а дії відповідача щодо проведення зустрічної перевірки та проведення корегування показників податкової звітності в базі даних АІС «Податковий блок» такими, що порушують права позивача та приписи чинного законодавства, а також здійсненими в протиправний спосіб. Зазначає, що в порушення п.4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок відповідачем не було направлено на адресу позивача письмового запиту, позивач взагалі жодним способом не був повідомлений щодо проведення у відношенні нього зустрічної звірки. Пояснює, що в Акті перевірки є посилання на акт камеральної перевірки контрагента позивача ТОВ «Компанія Металозбут», проте не зрозуміло як перевіркою правильності заповнення суб'єктом господарювання податкової звітності може бути встановлено нереальність здійснення господарських операцій підприємства з контрагентами. Крім того, вважає, що оскільки за результатами проведеної зустрічної звірки будь-яких податкових повідомлень-рішень не приймалось, то коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість в електронній базі даних на підставі Акту про неможливість проведення зустрічної звірки є протиправним, а отже показники податкової звітності ТОВ «Босфор-ТВ» мають бути відновленими. На підставі викладеного просить позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив із підстав, наведених у наданих суду запереченнях від 29.10.2014 №б/н. Зокрема, зазнає, що під час виходу з метою вручення ТОВ «Босфор-ТВ» копії наказу та ознайомлення з направленнями про проведення перевірки за юридичною адресою були відсутні посадові особи підприємства та будь-які працівники, про що було складено акт від 11.08.2014 №203/08-25-22-011/39104030. Крім того, від оперативного відділу ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя було отримано довідку про встановлення місцезнаходження платника податків, згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено. Вказує, що на підставі п.73.5 ст.73 ПК України було складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Босфор-ТВ». Пояснює, що відображення податковим органом результатів перевірки в системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України не є коригуванням податкової звітності позивача, оскільки остання залишається без змін, як і данні облікової картки платника податків, а тому не несе для позивача жодних порушень його прав чи свобод та не здійснює перешкод для їх реалізації. Враховуючи викладене, просить у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.
11.08.2014 начальником ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області було видано наказ №231 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Босфор-ТВ» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» (код ЄДРПОУ 37442787) за період з 01.03.2014 по 31.05.2014. Тривалість проведення перевірки два робочих дні, починаючи з 11.08.2014.
На підставі наказу видано направлення на проведення перевірки від 11.08.2014 №94 головному державному ревізору-інспектору податкового відділу ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області Плотніченку Р.М.
Під час виходу встановлено відсутність директора, головного бухгалтера або інших посадових осіб ТОВ «Босфор-ТВ» на робочих місцях, у зв'язку із чим не є можливим вручити копію наказу та ознайомити з направленням на перевірку, про що складено акт від 11.08.2014 №203/08-25-22-011/39104030 про відсутність посадових осіб або його законних (уповноважених) представників на робочих місцях.
Крім того, 11.08.2014 на адресу ДПІ в Жовтневому районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області направлено запит №1259/7/08-25-22-017 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Босфор-ТВ» та отримано Довідку №359/7/08-26-07-04 від 12.08.2014, згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено.
14.08.2014 ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області складено Акт №85/08-25-011/39104030 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Босфор-ТВ» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» (код ЄДРПОУ 37442787) за період з 01.03.2014 по 31.05.2014.
Із змісту розділу 4 Висновок Акту вбачається, що зустрічною звіркою ТОВ «Босфор-ТВ» не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій по ланцюгу ТОВ «Компанія Металозбут» - ТОВ «Босфор-ТВ» - покупці з придбання товарів у ТОВ «Компанія Металозбут» за квітень 2014 року, які включено до складу податкового кредиту травня 2014 року та подальшої реалізації у травні 2014 року. Зазначено, що проведеною звіркою позивача встановлено відсутність операцій, що підпадають під визначення вимог ст.185 ПК України за травень 2014 року.
Листом від 09.10.2014 №4689/10/08-25-22-016 ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області повідомила позивача, що на підставі Акту №85/08-25-011/39104030 до підсистеми ІС «Податковий блок» та до п. «Аналітична система» «Детальна інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України» проведено коригування податкової звітності ТОВ «Босфор-ТВ», а саме зменшено суму податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» за квітень 2014 року.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами пункту 73.5 ст.73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України) з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 (далі - Порядок № 1232).
Відповідно до п. 1 Порядку № 1232 зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Таким чином, єдиною підставою для проведення зустрічної звірки платника податків є встановлення під час проведення перевірки іншого платника податків сумнівів стосовно факту здійснення операцій між цими суб'єктами господарювання або ж розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Проте, відповідач не надав доказів в підтвердження цих обставин.
Пунктом 3 Порядку № 1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Крім того, під час судового розгляду справи представник відповідача не надав суду доказів отримання від іншого органу ДПС запиту про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Босфор-ТВ».
Згідно із п. 4 Порядку № 1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Вимоги щодо змісту та підстав направлення платнику запиту про надання письмової інформації врегульовано пунктом 73.3 ст. 73 ПК України, згідно положень якої контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Матеріалами справи встановлено, що жодних запитів про подання інформації та її документального підтвердження стосовно взаємовідносин з ТОВ «Компанія Металозбут» на адресу позивача податковим органом направлено не було.
На підставі аналізу вищевикладеного, суд доходить висновку, що зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України та відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби ПК України. В той час, як функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому ПК України.
Єдиний порядок направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби встановлений Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, які затверджені Наказом ДПА України від 22.04.2011 №236 (далі - Методичні рекомендації №236).
Відповідно до п. 4.4 Методичних рекомендацій №236 у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
При цьому, форма Акту про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання не передбачає висновків про порушення законодавства, наявність/відсутність господарських операцій.
Щодо твердження представника відповідача, що оскільки підприємство не знаходиться за місцем реєстрації, то складений акт про неможливість проведення зустрічної звірки, суд зазначає, що неможливість проведення податковим органом призначеної позапланової виїзної перевірки не є підставою для проведення зустрічної звірки. Крім того, доказів внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність за місцезнаходженням позивача суду не надано.
Ураховуючи вищезазначене, суд вважає, що відповідач не мав законних підстав для проведення зустрічної звірки, а тому дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» (код ЄДРПОУ 39104030) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» (код ЄДРПОУ 37442787) за період з 01.03.2014 по 31.05.2014» є протиправними.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення коригувань показників податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було здійснено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030 підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 86.4 ст. 86 ПК України акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів). Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки після його реєстрації вручається особисто платнику податків чи його законним представникам або надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У разі відмови платника податків або його законних представників від підписання акта (довідки) перевірки посадовими особами контролюючого органу складається відповідний акт, що засвідчує факт такої відмови. Відмова платника податків або його законних представників від підписання акта перевірки не звільняє такого платника податків від обов'язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов'язання.
У відповідності до п. п. 86.7, 86.8 ст. 86 ПК України у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.
Рішення про визначення грошових зобов'язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення.
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Порядок оформлення результатів перевірок платників податків контролюючими органами врегульовано Порядком оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства затвердженим Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 № 984 (далі - Порядок).
Пунктом 3 розділу I Порядку визначено, акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно із п. 7 розділу IV Порядку за результатами розгляду керівником органу державної податкової служби (його заступником) акта перевірки, заперечень посадових осіб платника податків або його законних представників та інших матеріалів перевірки, у терміни та порядку, встановлені Податковим кодексом, приймаються відповідні податкові повідомлення-рішення.
Згідно п. 1.3 розділу 1 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених Наказом ДПА України від 18.04.2008 року № 266 (що був чинним на дату проведення коригувань в інформаційних базах даних) (далі - Методичні рекомендації № 266) для реалізації методичних рекомендацій створені такі програмні продукти:
система формування та подання до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку податкової звітності в електронному вигляді щодо ведення обліку розшифрування податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів;
система приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності щодо проведення автоматизованого контролю податкової декларації з податку на додану вартість на районному рівні;
система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Згідно з підпунктом 2.6. Методичних рекомендацій № 266 після впровадження підсистеми «Податковий аудит» системи «Податковий блок» форми, передбачені додатками 1-9 до Методичних рекомендацій, а також передбачені Методичними рекомендаціями документи складаються, ведуться та накопичуються в електронному вигляді в підсистемі «Податковий аудит» системи «Податковий блок».
Пунктом 2.8 Методичних рекомендацій № 266 передбачено, що працівники органу державної податкової служби несуть відповідальність за відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником ПДВ.
Відповідно до п. 2.14 № 266 Методичних рекомендацій інформація податкової звітності з ПДВ, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, підлягає розподілу відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо порядку розподілу платників податків за категоріями уваги та співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Пунктом 2.21 Методичних рекомендацій № 266 передбачено, що підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.
Із матеріалів справи вбачається, що на підставі Акту №85/08-25-011/39104030 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Босфор-ТВ» ДПІ в Заводському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області до підсистеми ІС «Податковий блок» та до п. «Аналітична система» «Детальна інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України» проведено коригування податкової звітності ТОВ «Босфор-ТВ», а саме зменшено суму податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» за квітень 2014 року, про що повідомлено позивача листом від 09.10.2014 №4689/10/08-25-22-016.
При цьому, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідачем будь-які рішення, у тому числі щодо визначення податкових зобов'язань з податку на додану вартість, за результатами проведеної звірки не приймались.
Висновок щодо правильності або недостовірності задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до інформаційної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платнику податків відповідних зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Самостійна ж зміна відповідачем показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача без прийняття податкового повідомлення-рішення або без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) порушує права та інтереси позивача та можуть мати негативний вплив на його ділову репутацію.
Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача відновити показники податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було змінено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку
Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Як встановлено ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» (код ЄДРПОУ 39104030) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Металозбут» (код ЄДРПОУ 37442787) за період з 01.03.2014 по 31.05.2014»
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області щодо проведення коригувань показників податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було здійснено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області відновити показники податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» за період з 01.03.2014 по 31.05.2014 у Автоматизованій інформаційній системі «Податковий Блок», що було змінено на підставі акту від 14.08.2014 №85/08-25-22-011/39104030.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-ТВ» з Державного бюджету України судові витрати у розмірі 73,08 (сімдесят три гривні вісім копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41735601 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні