Постанова
від 17.12.2015 по справі 808/5913/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 грудня 2015 рокусправа № 808/5913/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Богданенка І.Ю.,

суддів: Уханенка С.А. Дадим Ю.М. ,

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

за участю представників:

позивача: - ОСОБА_1 (довіреність від 23 листопада 2015 року),

відповідача: - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 04 листопада 2014 року

у справі №808/5913/14

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ

до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ звернулося у Запорізький окружний адміністративний суд з позовом до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 14 серпня 2014 року №85/08-25-22-011/39104030 про неможливість проведення зустрічної звірки; щодо проведення коригувань показників податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01 березня 2014 року по 31 травня 2014 року у автоматизованій інформаційній системі Податковий Блок , які здійснені на підставі акту від 14 серпня 2014 року; зобов'язання відновити показники податкової звітності додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ за період з 01 березня 2014 року по 31 травня 2014 року у автоматизованій інформаційній системі Податковий Блок .

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 04 листопада 2014 року позовні вимоги задоволено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, державна податкова інспекція у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ заперечує проти апеляційної скарги з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Представник державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи належним чином повідомлений.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що начальником державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області видано наказ від 11 серпня 2014 року №231 про проведення позапланової виїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут за період з 01 березня 2014 року по 31 травня 2014 року, тривалістю два робочих дні, починаючи з 11 серпня 2014 року.

Під час здійснення виходу за юридичною адресою товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ , з метою вручення копії наказу на проведення перевірки від 11 серпня 2014 року та ознайомлення з направленням на перевірку від 11 серпня 2014 року, встановлено відсутність посадових осіб позивача на робочих місцях, про що складено акт від 11 серпня 2014 року №203/08-25-22-011/39104030, у зв'язку з чим до оперативного відділу державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області направлено запит від 11 серпня 2014 року №1259/7/08-25-22-017 на встановлення місцезнаходження платника податків товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ та отримано довідку від 12 серпня 2014 року №359/7/08-26-07-04, згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено.

14 серпня 2014 року державною податковою інспекцією в Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області, згідно з вимогами пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, здійснено зустрічну звірку товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ , за результатами якої складено акт №85/08-25-011/39104030 про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут за період з 01 березня 2014 року по 31 травня 2014 року.

Відповідно до акту, не підтверджено реальність здійснення господарських відносин з контрагентами, їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а саме встановлено відсутність об'єктів оподаткування та неможливість реального здійснення платником податків операцій по ланцюгу товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут - товариство з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ - покупці з придбання товарів у товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут за квітень 2014 року, які включено до складу податкового кредиту травня 2014 року та подальшої реалізації у травні 2014 року; встановлено відсутність операцій, що підпадають під визначення вимог статті 185 Податкового кодексу України за травень 2014 року.

На підставі акту від 14 серпня 2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки, податковим органом здійснено коригування показників податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ у автоматизованій інформаційній системі Податковий Блок , в тому числі у автоматизованій інформаційній підсистемі Аналітична система Детальна інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України , а саме зменшено суму податкового кредиту по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут за квітень 2014 року, що підтверджується листом державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 09 жовтня 2014 року №4689/10/08-25-22-016.

Податкові повідомлення-рішення відповідачем не приймались.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що неможливість проведення податковим органом призначеної позапланової виїзної перевірки не є підставою для проведення зустрічної звірки. Також, суд зазначив, що висновок щодо правильності або недостовірності задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до інформаційної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платнику податків відповідних зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку. Самостійна ж заміна відповідачем показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача без прийняття податкового повідомлення-рішення або без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) порушує права та інтереси позивача та можуть мати негативний вплив на його ділову репутацію.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Відповідно до підпункту 4.4 пункту 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Податковим органом зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ не проведено, дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача не здійснено, відповідної довідки не складено, про що свідчить й саме складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки.

Між тим, слід зазначити, що спірний акт відповідача не є актом про неможливість проведення зустрічної звірки позивача, а фактично є актом про проведення документальної позапланової перевірки, яка проведена на підставі наказу від 11 серпня 2014 року №231, виданого на підставі постанови начальника другого відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 29 липня 2014 року про призначення позапланової документальної перевірки позивача в рамках кримінального провадження відносно службових осіб товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут .

Щодо висновків, викладених в акті про неможливість проведення зустрічної звірки позивача, на підставі яких податковим органом здійснено коригування податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані Податковим кодексом України.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України ).

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з підпунктом 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Податкового кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Пунктом 74.1 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Судом встановлено, що податковим органом складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю Босфор-ТВ з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість при взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Металозбут за період з 01 березня 2014 року по 31 травня 2014 року.

Висновки, викладені у акті від 14 серпня 2014 року, є відображенням дій податкових інспекторів, не породжують правових наслідків для платника податків і, відповідно, такий акт не порушує прав останнього.

Включення суб'єктом владних повноважень до бази даних інформації про таку перевірку не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

Враховуючи наведене, позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення при неповному з'ясуванні обставин справи, що призвело до неправильного вирішення справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 202, 207, 212 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області - задовольнити.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 04 листопада 2014 року - скасувати.

Відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя І.Ю. Богданенко

суддя: С.А. Уханенко

суддя: Ю.М. Дадим

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2015
Оприлюднено18.01.2016
Номер документу54940922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5913/14

Постанова від 17.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Постанова від 04.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 04.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 29.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні