Постанова
від 20.11.2009 по справі 2а-18730/09/0370
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2009 р. Справа № 2а-18730/09/0370

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Фідрі О.О.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю В«Альфа К ЛуцкВ» до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю В«Альфа К ЛуцкВ» звернулося з адміністративним позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині накладення штрафу за порушення законодавства при здійсненні розрахункових операцій непереведених у фіскальний режим роботи, незареєстрованих, неопломбованих реєстраторів розрахункових операцій, обґрунтовуючи позовні вимоги тим, що згідно з технічним висновком, комп'ютерно-касова електрона спеціалізована система ФІСКАЛ, яка повинна бути встановлена на ігрових автоматах з 01.07.2008р., не може бути застосована до ігрових автоматів «Відеслот», які виробляються підприємцем у зв'язку з несумісністю програмного та технічного забезпечення системи ФІСКАЛ та ігрових автоматів «Відеслот». Просить визнати частково нечинним та скасувати рішення Луцької ОДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 00941892303 від 21.08.2008р. в частині накладення штрафу за порушення законодавства при здійсненні розрахункових операцій непереведених у фіскальний режим роботи, незареєстрованих, неопломбованих РРО в сумі 6 460,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та пояснив, що позивачем було вжито заходів щодо розробки додаткових модулів спеціалізованого програмного забезпечення «Консоль», яке входить до складу системи ФІСКАЛ та установки цієї системи в залах гральних автоматів ТзОВ В«Альфа К ЛуцкВ» . Проте через велику кількість ігрових автоматів позивач був не змозі встановити систему відразу на всі автомати. Просить адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача позову не визнала та пояснила, що з моменту включення до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій комп'ютерно-касової системи ФІСКАЛ позивач зобов'язаний використовувати зазначену систему. Перевіркою залу гральних автоматів було встановлено використання ігрових автоматів без їх облаштування фіскальними пристроями. З 01.07.2008 року була визначена та зареєстрована відповідна модель РРО для ігрових автоматів, а тому застосування до позивача штрафної (фінансової) санкції є правомірним. Просить в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд вважає, що в задоволені адміністративного позову слід відмовити з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю В«Альфа К ЛуцкВ» (пр-т ОСОБА_1. 19, м. Луцьк, Волинська область, 43000, ідентифікаційний код юридичної особи 33170684) здійснювало підприємницьку діяльність в сфері грального бізнесу на підставі ліцензії серія АВ № 082808 на організацію діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах), виданої 21.07.2006р. Міністерством фінансів України, та ліцензії серії АБ № 124371 на організацію та утримання тоталізаторів, гральних закладів, виданої 02.04.2007р. Волинською обласною державною адміністрацією.

ТзОВ В«Альфа К ЛуцкВ» належить зал ігрових автоматів розташований в приміщені по вул. Цинкаловського, 4 а, в місті Володимир-Волинський. Приміщення площею 100 метрів квадратних перебувало у тимчасовому володінні позивача згідно договору оренди нежитлового приміщення б/н від 01.12.2006р., укладеного з малим підприємством у формі ТзОВ В«ПролісокВ» .

05.08.2008р. працівниками ДПА у Волинській області було проведено перевірку зали ігрових автоматів по вул. Цинкаловського, 4 а, м. Володимир-Волинський, за результатами якої складено акт № 03203155/2308.

В ході перевірки були виявлені порушення вимог п. 1, 2, 13 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", відповідно до яких суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Зокрема, було встановлено, що в ігровому залі 19 автоматів підключених до електромережі не переведені у фіскальний режим роботи, в автоматичному режимі не здійснюють реєстрацію розрахункових операцій при надані послуг у сфері грального бізнесу. Також, виявлено невідповідність сум готівкових коштів у розмірі 80,00 грн. із сумою на місці проведення розрахунків (2 975,00 грн.) сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операції (2 895,00 грн.).

За порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій, за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, ст. 22 даного Закону визначено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Таким чином, на підставі акту перевірки № 03203155/2308 від 05.08.2008р., п. 2 ст. 17, ст. 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог чинного законодавства, 21.08.2008р. Луцькою ОДПІ винесено рішення про застосування до ТзОВ В«Альфа К ЛуцкВ» штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 на загальну суму 6860,00 грн., з яких 6460,00 грн. за застосування при здійснені розрахункових операцій непереведених у фіскальний режим роботи, незареєстрованих, неопломбованих РРО (340,00 грн. х 19) та 400,00 грн. - за незабезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті (80,00 грн. х 5).

Обґрунтовуючи неправомірність рішення Луцької ОДПІ про застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 6460,00 грн. за застосування при здійснені розрахункових операцій непереведених у фіскальний режим роботи, незареєстрованих, неопломбованих РРО, ТзОВ В«Альфа К ЛуцкВ» посилається на технічний висновок застосування комп'ютерно-касової електронної спеціалізованої системи ФІСКАЛ (версія 2160.04.02) до гральних автоматів «Відеослот», наданого приватним підприємцем ОСОБА_3. Згідно даного висновку технічна сумісність системи ФІСКАЛ з ігровими автоматами «Відеослот» неможлива та не може бути застосована у зв'язку з несумісністю програмного та технічного забезпечення системи ФІСКАЛ та ігрових автоматів «Відеослот», й можливістю пошкодження материнської плати та потребує технічного доопрацювання.

Проте, п. 14 ст. 3 12 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» встановлює, що проводити технічне обслуговування, ремонтувати реєстратори розрахункових операцій через центри сервісного обслуговування є обов'язком суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Пунктом 6 Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001р. № 121 В«Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операційВ» встановлено, що до 31 грудня 2006 року всі гральні автомати повинні бути переведені в режим застосування реєстратора розрахункових операцій, а ч. 2 п. 2 вказаної постанови КМУ на Міністерство промислової політики було покладено обов'язок забезпечити до 1 лютого 2003 року організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть необхідним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.

Статтею 12 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника. Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджується Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 5, 8, 10 Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002р. № 1315, передбачено, що ведення Державного реєстру забезпечує Державна податкова адміністрація. Рішення про включення моделей до Державного реєстру приймає Державна податкова адміністрація за наявності позитивного висновку технічної комісії. Копія рішення надсилається уповноваженій організації. Державний реєстр або зміни до нього оприлюднюються у 10-денний строк після їх затвердження Державною податковою адміністрацією на її офіційному сайті та у визначених нею друкованих засобах масової інформації.

Наказом ДПА України від 01.07.2008 року № 430 В«Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакціїВ» до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову спеціалізовану систему ФІСКАЛ, яка призначена для фіскалізації гральних автоматів. Даний наказ був оприлюднений на веб-сайті Державної податкової адміністрації України 04.07.2008 року.

Таким чином, суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані використовувати комп'ютерно-касову спеціалізовану систему ФІСКАЛ з моменту включення її до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що рішення Луцької ОДПІ про застосування до ТзОВ В«Альфа К ЛуцкВ» штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 на загальну суму 6 860,00 грн., зокрема, штрафу в сумі 6 460,00 грн. за застосування при здійснені розрахункових операцій непереведених у фіскальний режим роботи, незареєстрованих, неопломбованих РРО винесено на підставі чинного законодавства й є правомірним, а тому в задоволенні адміністративного позову відмовляє.

Керуючись ст. ст. 160 ч. 3, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю В«Альфа К ЛуцкВ» про визнання нечинним та скасування рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції від 21.08.2009 року № 009189230 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 6 460,00 грн. відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі - з 25 листопада 2009 року. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий В.Д.Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2009
Оприлюднено10.12.2014
Номер документу41741359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18730/09/0370

Постанова від 20.11.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні