Постанова
від 02.12.2014 по справі 916/2693/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" грудня 2014 р.Справа № 916/2693/14 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

Головуючого судді: Бєляновського В.В.,

Суддів: Мишкіної М.А., Будішевської Л.О.

при секретарі - Бєлянкіній Г.Є.

за участю представників:

Від позивача: Штоля А.О.

Від відповідача: Рязанцева О.О.

Від третьої особи: Польщіна Т.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Приватного підприємства «ПК Одеса»

на рішення господарського суду Одеської області від 15 вересня 2014р.

по справі № 916/2693/14

за позовом: Одеської міської ради

до Приватного підприємства «ПК Одеса»

за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Департаменту комунальної власності Одеської міської ради

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

ВСТАНОВИЛА:

У липні 2014 року Одеська міська рада звернулася до господарського суду Одеської області з позовом (з урахуванням змін) до Приватного підприємства «ПК Одеса», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, про внесення змін до договору оренди землі від 21.11.2005р., укладеного між Одеською міською радою та ПП «ПК Одеса», зареєстрованого у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.03.2006р. за № 040650500048, шляхом викладення п. 2.3. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2754 кв.м. становить 1 565 566,38 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.11.2013р. №131/С, складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області; викладення п. 4.1. Договору у наступній редакції: „Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 78 278,32 грн.». Позовні вимоги обґрунтовувалися обставинами зміни розміру річної орендної плати за землю. При цьому, позивач посилався на приписи ст. 651 ЦК України, ст. 188 ГК України, ст. ст. 1, 21 Закону України «Про оренду землі», ст. ст. 5, 13, 15, 18, 20, 23 Закону України «Про оцінку земель», ст. 288 Податкового кодексу України.

ПП «ПК Одеса» не визнало позов посилаючись на необґрунтоване визначення позивачем при обчисленні розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки орендована земельна ділянка використовується орендарем виключно як земельна ділянка для промисловості та для гаражної стоянки транспорту підприємства, тому підлягає застосуванню фіксований відсоток у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з рішенням Одеської міської ради № 1267-VI від 20.09.2011р.

Рішенням господарського суду Одеської області від 15 вересня 2014 року (суддя - Зайцев Ю.О.) позов задоволено з мотивів обґрунтованості позовних вимог. Внесено зміни до договору оренди землі від 21.11.2005 року, зареєстрованого в Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.03.2006 р. за №040650500048, яким Одеською міською радою передано приватному підприємству "ПК ОДЕСА" земельну ділянку площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: місто Одеса, вул. Одеська, 43-А, терміном на 50 років. Викладено п. 2.3. Договору у наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2754 кв.м. становить 1 565 566,38 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.11.2013р. №131/С, складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області". Викладено п.4.1. Договору у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 78 278,32 грн.". Стягнуто з приватного підприємства "ПК Одеса" на користь Одеської міської ради витрати по сплаті судового збору у сумі 1218 грн.

Рішення мотивовано встановленими по справі обставинами, на підставі яких господарський суд дійшов висновку про наявність правових підстав для внесення змін до спірного договору у зв'язку із зміною розміру річної орендної плати за землю та необхідністю приведення договору у відповідність до вимог чинного законодавства.

Не погоджуючись з зазначеним рішенням ПП «ПК Одеса» звернулося до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить його змінити, виклавши п. 4.1. договору оренди земельної ділянки від 21.11.2005р. у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 46 966,99 грн.", а в іншій частині рішення залишити без змін. Апеляційна скарга обґрунтована неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, невідповідністю викладених у рішенні висновків суду обставинам справи та неправильним застосуванням норм матеріального права.

Обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права при прийнятті оскаржуваного рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено місцевим господарським судом, 21.11.2005 року між Одеською міською радою (орендодавець) та ПП «ПК Одеса» (орендар) було укладено договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстрований в реєстрі за № 5050, а 09.03.2006р. у Одеському міському управлінні Одеської регіональної філії ДП «ЦДЗК» за № 040650500048, за умовами якого орендодавець на підставі рішення Одеської міської ради № 3640-IV від 28.01.2005р., за актом приймання - передачі передав, а орендар прийняв в оренду строком на 50 років земельну ділянку площею 2754 кв.м., що знаходиться у м. Одеса, вул. Одеська, 43А, згідно з планом земельної ділянки, для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2 584 270,98 грн. (п. 2.4 договору).

Згідно з п.п. 4.1, 4.2 договору орендна плата вноситься орендарем з моменту підписання цього договору у грошовій безготівковій формі за земельну ділянку площею 2754 кв.м. у розмірі: 14,08*2754=38 776,32 грн. на рік; де 14,08 - ставка орендної плати за 1 кв. м. земельної ділянки на рік. Розмір орендної плати за землю встановлюється за домовленістю сторін згідно рішення Одеської міської ради від 15.07.2005р. № 4247- IV у відповідності до протоколу узгодження договірної ставки орендної плати (додається), та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством, в залежності від збільшення ринкової вартості земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні.

Пунктом 4.4 договору передбачено, що умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору, крім випадків: - зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; - коригування "Грошової оцінки земель міста Одеси", яка затверджується рішенням Одеської міської ради; - зміни функціонального призначення будівлі або її частини. У цих випадках розмір орендної плати змінюється орендодавцем.

Пунктами 5.1, 5.2 договору визначено, що земельна ділянка передається в оренду приватному підприємству «ПК Одеса» для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд; категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості.

За умовами п.п. 9.4.3 договору орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, зазначеного в п. 5.1 договору, забезпечити належний санітарний, протипожежний, екологічний стан земельної ділянки, будинків і споруд, розташованих на ній.

На земельній ділянці розташовані нежилі приміщення, які належать ПП «ПК Одеса» на підставі договору купівлі - продажу, посвідченого 26.06.2001 року приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Рюміною О.О. за реєстровим № 6247 (п. 2.2 договору).

Невід'ємними частинами даного договору є акт визначення меж земельної ділянки в натурі та акт приймання - передачі об'єкта оренди (п. 14.3 договору).

Рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. № 41-VI "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової земель міста Одеси" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси (п.1), введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси з 01.01.2011, крім випадків визначних у п.3 цього рішення (п.2); введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012 (п.3).

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011р. № 1268-VІ "Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010р. № 41-VІ "Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Одеси", п. 3 рішення викладено в наступній редакції: "Ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011 року".

20.09.2011 року Одеською міською радою прийнято рішення № 1267-IV "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі".

Як вбачається з витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 22.11.2013р. № 131/С, наданого Управлінням Держземагенства у м. Одесі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2754 кв.м., що знаходиться у м. Одесі, вул. Одеська, 43А, користувачем якої є ПП «ПК Одеса», становить 1 565 566,38 грн.

Згідно з проведеним Департаментом комунальної власності Одеської міської ради розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку (для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд) для ПП «ПК Одеса» на 26.02.2014 року, нормативна грошова оцінка орендованої ПП «ПК Одеса» земельної ділянки станом на 22.11.2013р. становить 1 565 566,38 грн., розмір орендної плати на рік становить 78 278,32 грн.

Листом від 27.03.2014 року № 01-13/2578 Департамент комунальної власності Одеської міської ради повідомив відповідача про зміну нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка перебуває в оренді відповідача, та направив для підпису два примірники договору про внесення змін до договору оренди землі від 21.11.2005р. разом з обчисленим розрахунком орендної плати.

У відповідь на це звернення ПП «ПК Одеса» листом від 29.04.2014р. № 45/04-14 повідомило Департамент, що воно є виробничим підприємством, а не підприємством торгівлі, спірна земельна ділянка використовується у промисловій діяльності підприємства, рішенням Одеської міської ради № 1267-VI від 20.09.2011р. при цільовому використанні земельної ділянки для промисловості фіксований відсоток складає 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у зв'язку з чим виклало прохання змінити пропозицію стосовно змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати у відповідності до вказаного рішення міської ради.

Посилаючись на те, що сторони не досягли згоди щодо внесення змін до договору оренди землі від 21.11.2005р., Одеська міська рада звернулася до господарського суду з даним позовом.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з п. п. 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Статтею 13 Закону України «Про оренду землі» визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з ст. 15 Закону України «Про оренду землі» істотною умовою договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до статті 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 року "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору (тобто за відсутності згоди відповідача на зміну умов договору).

Відповідно ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Законом України № 2756-VI від 02.12.10р. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України", що набрав чинності з 01.01.11р., змінено, зокрема, ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі": слова "до Закону України "Про плату за землю" замінено словами "до Податкового кодексу України", частини четверту, п'яту і сьому виключено.

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з п.п. 288.1, 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки; розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Пунктом 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Підпунктом 288.5.1. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом. Не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.2).

Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в т.ч. може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.

Судом першої інстанції встановлено, що на момент звернення Одеської міської ради до суду з позовом про внесення змін у спірний договір оренди щодо розміру орендної плати за земельну ділянку між сторонами не було підписано відповідних змін до договору оренди, що свідчить про наявність між сторонами відповідного спору. Більш того, змін у договір оренди щодо розміру орендної плати за земельну ділянку не було внесено сторонами і під час розгляду даної справи.

Також судом установлено, що пунктами 4.2, 4.4. договору оренди від 21.11.2005р. передбачена можливість зміни розміру орендної плати, зокрема, у разі коригування "Грошової оцінки земель міста Одеси", яка затверджується рішенням Одеської міської ради.

Таким чином, з огляду на те, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, що сторонами у договорі оренди землі від 21.11.2005р. передбачена можливість перегляду орендної плати, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що зміна нормативної грошової оцінки земель міста Одеси та зміна фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати з урахуванням цільового використання земельної ділянки, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Що стосується визначення позивачем фіксованого відсотка в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки при обчисленні розрахунку орендної плати, слід зазначити наступне.

Рішенням Одеської міської ради № 1267-VI від 20.09.2011р. "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі" затверджені фіксовані відсотки при визначенні орендної плати за землі міста Одеси відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. № 41-VI, що наведені у додатку до цього рішення.

Пунктом 1 Переліку фіксованих відсотків, що є додатком до вказаного рішення, встановлено, що при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки з цільовим використанням - Промисловість застосовується 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Пунктом 10 зазначеного Переліку встановлено, що при визначенні ставок орендної плати для підприємств торгівлі за земельні ділянки з цільовим використанням - Складські бази застосовується 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Пунктом 29 цього Переліку передбачено, що для об'єктів змішаного призначення - при неможливості розподілу території по різному функціональному призначенню, використовується найбільш високий коефіцієнт, який застосовується до даного комплексу.

У письмових поясненнях Департамент комунальної власності Одеської міської ради посилається на те, що у даному випадку має місце використання відповідачем спірної земельної ділянки з метою експлуатації та обслуговування об'єктів змішаного призначення - промислово - складського (комерційного) значення, що обумовлює застосування саме 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до п. 29 вищезазначеного Переліку.

Втім, зазначене твердження не є переконливим з огляду на таке.

Як було зазначено вище, на підставі договору оренди землі від 21.11.2005р. спірну земельну ділянку площею 2454 кв.м. передано в оренду відповідачеві для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд; категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості (п.п. 5.1, 5.2 договору). В акті визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 29.03.2005р., який є невід'ємною частиною спірного договору, у відповідній графі цільове використання земель зазначено код 1.10.5 згідно з Українським класифікатором цільового використання землі - підприємства іншої промисловості.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України станом на 04.08.2014 року, видами діяльності ПП «ПК Одеса» за КВЕД - 2010 є: 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; 33.15 Ремонт і технічне обслуговування суден і човнів; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 58.14 Видання журналів і періодичних відань. Тобто, відповідач не є підприємством торгівлі, для яких встановлено 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з її цільовим використанням під складські бази при визначенні розміру орендної плати, згідно з п. 10 вищевказаного Переліку.

Також, колегія суддів бере до уваги, що відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11, коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання; підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Однак, матеріали справи не містять доказів проведення інвентаризації орендованої відповідачем земельної ділянки для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання.

Посилаючись на те, що цільовим призначенням орендованої відповідачем земельної ділянки є експлуатація та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд, Департамент комунальної власності Одеської міської ради не враховує, що відповідно до ст. 1 Закону України "Про землеустрій" цільове призначення земельної ділянки - це використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

З огляду на вищевказані положення земельного законодавства, передбачене договором використання орендованої відповідачем земельної ділянки для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд не є її цільовим призначенням, а лише умовами її використання відповідно до договору оренди.

Разом з тим, з умов спірного договору оренди не вбачається використання орендованої земельної ділянки для складських баз підприємства торгівлі (для яких передбачено 5%).

Таким чином, враховуючи що спірна земельна ділянка відноситься до категорії земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості і передавалася в оренду ПП «ПК Одеса», яке не є підприємством торгівлі, для експлуатації та обслуговування виробничо - складських будівель та споруд, то згідно з Переліком, що є додатком до рішення Одеської міської ради від № 1267-VI від 20.09.2011р., при визначенні ставки орендної плати повинен бути застосований фіксований відсоток у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати, а відтак орендна плата за спірну земельну ділянку має складати 46 966,99 грн. (1 565 566,38 х 3% =46 966,99).

Отже, визначення позивачем орендної плати у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки є безпідставним і переконливого обґрунтування правомірності застосування 5% фіксованого відсотку при обчисленні розміру орендної плати позивачем не наведено.

При цьому, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що у мотивувальній частині оскаржуваного рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідно до даних Переліку фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі, що є додатком до рішення Одеської міської ради, встановлено відсоток за використання земель з відповідним цільовим призначенням землі на рівні 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Але у резолютивній частині судового рішення виклав п.4.1 договору у редакції позивача: «орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43А, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 78 278,32 грн.». Таким чином, резолютивна частина оскаржуваного судового рішення не відповідає мотивувальній частині, що є істотним процесуальним порушенням.

З урахуванням наведених правових положень та встановлених обставин даної справи колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення місцевого суду з підстав невідповідності викладених у ньому висновків обставинам справи та неправильного застосування норм матеріального і процесуального права підлягає зміні.

Керуючись ст. ст. 99, 101-105 ГПК України, Одеський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «ПК Одеса» задовольнити.

Рішення господарського суду Одеської області від 15 вересня 2014 року у справі № 916/2693/14 змінити.

Абзаци 1 та 4 резолютивної частини рішення господарського суду Одеської області від 15 вересня 2014 року у справі № 916/2693/14 викласти в наступній редакції:

Позов задовольнити частково.

Викласти п. 4.1 договору в наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2754 кв.м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 46 966,99 грн."

В решті частини рішення залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

Повна постанова складена 03.12.2014р.

Головуючий суддя: Бєляновський В.В.

Судді: Мишкіна М.А.

Будішевська Л.О.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено08.12.2014
Номер документу41754419
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2693/14

Ухвала від 02.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Постанова від 12.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Постанова від 09.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Постанова від 02.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Ухвала від 06.10.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Рішення від 15.09.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

Ухвала від 20.08.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

Ухвала від 11.07.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні