Постанова
від 12.02.2015 по справі 916/2693/14
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2015 року Справа № 916/2693/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючий суддяХодаківська І.П., суддіФролова Г.М., Яценко О.В. розглянувши матеріали касаційної скарги Одеської міської ради на постановуОдеського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року у справі№ 916/2693/14 господарського судуОдеської області за позовомОдеської міської ради доПриватного підприємства "ПК Одеса" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Департаменту комунальної власності Одеської міської ради провнесення змін до договору оренди земельної ділянки

В засіданні взяли участь представники:

- позивача:не з'явився, - відповідача:не з'явився, - третьої особи:не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Одеська міська рада звернулась до господарського суду Одеської області з позовом до приватного підприємства "ПК Одеса" (далі за текстом - ПП "ПК Одеса"), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Рішенням господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року у справі № 916/2693/14 позовні вимоги задоволено: внесено зміни до договору оренди землі від 21.11.2005 року, зареєстрованого в Одеському міському управлінні ОРФ ДП ЦДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.03.2006 року за № 040650500048, яким Одеською міською радою передано ПП "ПК ОДЕСА" (код ЄДРПОУ 22480377) земельну ділянку площею 2 754 кв. м., що розташована за адресою: місто Одеса, вул. Одеська, 43-А, терміном на 50 років, а саме: викладено п. 2.3. Договору в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2 754 кв. м. становить 1 565 566, 38 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.11.2013 року № 131/С, складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області"; викладено п. 4.1. Договору у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2 754 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 78 278, 32 грн.".

Не погоджуючись з прийнятим рішенням місцевого господарського суду, ПП "ПК Одеса" звернулось до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просило змінити рішення господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року, виклавши п. 4.1. Договору оренди земельної ділянки від 21.11.2005 року у наступній редакції "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2 754 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 46 966, 99 грн.".

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року апеляційну скаргу ПП "ПК Одеса" задоволено, рішення господарського суду Одеської області від 15 вересня 2014 року у справі № 916/2693/14 змінено: абзаци 1 та 4 резолютивної частини рішення господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року у справі № 916/2693/14 викладено в наступній редакції: "позов задовольнити частково. Викласти п. 4.1. договору в наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку, загальною площею 2 754 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Одеська, 43-А, розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 46 966, 99 грн.". В решті частини рішення залишено без змін.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Одеська міська рада звернулась до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просила скасувати постанову Одеського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року у справі № 916/2693/14, а рішення господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року залишити без змін, аргументуючи порушенням норм права, зокрема, ст. ст. 14, 289 Податкового кодексу України, ст. ст. 43, 84, 105 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою від 02.02.2015 року колегії суддів Вищого господарського суду України у складі головуючого - Ходаківської І.П., суддів - Фролової Г.М., Яценко О.В. (доповідач) касаційна скарга Одеської міської ради прийнята до провадження, справа призначена до розгляду у судовому засіданні на 12.02.2015 року.

Учасників судового процесу відповідно до статті 111 4 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) належним чином повідомлено про час і місце розгляду касаційної скарги.

Відповідно до вимог статей 107, 108, 111 7 ГПК України Вищий господарський суд України переглядає за касаційною скаргою рішення місцевого господарського суду після їх перегляду в апеляційному порядку та постанови апеляційного господарського суду, ухвалені за результатами апеляційного розгляду; ухвали місцевого господарського суду, зазначені в частині першій статті 106 цього Кодексу, після їх перегляду в апеляційному порядку та постанови апеляційного господарського суду, ухвалені за результатами апеляційного розгляду на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Підставою для скасування або зміни рішення місцевого чи апеляційного господарського суду або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Колегія суддів Вищого господарського суду України, переглянувши у касаційному порядку рішення суду першої інстанції та постанову апеляційної інстанції, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суд апеляційної інстанції, змінюючи рішення місцевого господарського суду виходив з того, що спірна земельна ділянка відноситься до категорії земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості і передавалася в оренду ПП "ПК Одеса", яке не є підприємством торгівлі, для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд, а тому згідно з Переліком, що є додатком до рішення Одеської міської ради від № 1267-VI від 20.09.2011 року, при визначенні ставки орендної плати повинен бути застосований фіксований відсоток у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати, а відтак орендна плата за спірну земельну ділянку має складати 46 966, 99 грн. (1 565 566, 38 х 3 % = 46 966, 99 грн.).

Колегія суддів Вищого господарського суду України вважає такий висновок суду апеляційної інстанції помилковим з огляду на наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що 21.11.2005 року між Одеською міською радою (орендодавець) та ПП "ПК Одеса" (орендар) було укладено договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстрований в реєстрі за № 5050, а 09.03.2006 року у Одеському міському управлінні Одеської регіональної філії ДП "ЦДЗК" за № 040650500048, за умовами якого орендодавець на підставі рішення Одеської міської ради № 3640-IV від 28.01.2005 року, за актом приймання-передачі передав, а орендар прийняв в оренду строком на 50 років земельну ділянку площею 2 754 кв. м., що знаходиться у м. Одеса, вул. Одеська, 43А, згідно з планом земельної ділянки, для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд.

Згідно п. 2.4. вказаного вище Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2 584 270, 98 грн.

Положеннями п. п. 4.1., 4.2. Договору сторони погодили, що орендна плата вноситься орендарем з моменту підписання цього договору у грошовій безготівковій формі за земельну ділянку площею 2 754 кв. м. у розмірі: 14, 08*2 754 = 3 8776, 32 грн. на рік; де 14, 08 - ставка орендної плати за 1 кв. м. земельної ділянки на рік. Розмір орендної плати за землю встановлюється за домовленістю сторін згідно рішення Одеської міської ради від 15.07.2005 року № 4247-IV у відповідності до протоколу узгодження договірної ставки орендної плати (додається), та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством, в залежності від збільшення ринкової вартості земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні.

Відповідно до п. 4.4. Договору умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору, крім випадків: - зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; - коригування "Грошової оцінки земель міста Одеси", яка затверджується рішенням Одеської міської ради; - зміни функціонального призначення будівлі або її частини. У цих випадках розмір орендної плати змінюється орендодавцем.

Положеннями п. п. 5.1., 5.2. Договору сторони передбачили, що земельна ділянка передається в оренду ПП "ПК Одеса" для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд; категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості.

Згідно п. п. 9.4.3. Договору орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення, зазначеного в п. 5.1. договору, забезпечити належний санітарний, протипожежний, екологічний стан земельної ділянки, будинків і споруд, розташованих на ній.

Місцевим та апеляційним господарськими судами встановлено, що на земельній ділянці розташовані нежилі приміщення, які належать ПП "ПК Одеса" на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого 26.06.2001 року приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Рюміною О.О. за реєстровим № 6247 (п. 2.2. договору).

Відповідно до п. 14.3. Договору невід'ємними частинами даного договору є акт визначення меж земельної ділянки в натурі та акт приймання-передачі об'єкта оренди.

Судами попередніх інстанцій досліджено, що рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-VI "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової земель міста Одеси" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси (п. 1), введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси з 01.01.2011 року, крім випадків визначних у п. 3 цього рішення (п. 2); введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012 року (п. 3).

20.09.2011 року рішенням Одеської міської ради № 1268-VІ "Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-VІ "Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Одеси", п. 3 рішення викладено в наступній редакції: "Ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011 року".

20.09.2011 року Одеською міською радою прийнято рішення № 1267-IV "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі".

Місцевим та апеляційним господарськими судами досліджено, що згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 22.11.2013 року № 131/С, наданого Управлінням Держземагенства у м. Одесі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2 754 кв. м., що знаходиться у м. Одесі, вул. Одеська, 43А, користувачем якої є ПП "ПК Одеса", становить 1 565 566, 38 грн.

Так, згідно з проведеним Департаментом комунальної власності Одеської міської ради розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку (для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд) для ПП "ПК Одеса" на 26.02.2014 року, нормативна грошова оцінка орендованої ПП "ПК Одеса" земельної ділянки станом на 22.11.2013 року становить 1 565 566,38 грн., розмір орендної плати на рік становить 78 278, 32 грн.

Судами досліджено, що листом від 27.03.2014 року № 01-13/2578 Департамент комунальної власності Одеської міської ради повідомив відповідача про зміну нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка перебуває в оренді відповідача, та направив для підпису два примірники договору про внесення змін до договору оренди землі від 21.11.2005 року разом з обчисленим розрахунком орендної плати.

29.04.2014 року листом № 45/04-14 ПП "ПК Одеса" повідомило Департамент, що воно є виробничим підприємством, а не підприємством торгівлі, спірна земельна ділянка використовується у промисловій діяльності підприємства, рішенням Одеської міської ради № 1267-VI від 20.09.2011 року при цільовому використанні земельної ділянки для промисловості фіксований відсоток складає 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у зв'язку з чим виклало прохання змінити пропозицію стосовно змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати у відповідності до вказаного рішення міської ради.

Вказані обставини стали підставою для звернення Одеської міської ради до господарського суду Одеської області з даним позовом.

Згідно ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до п. п. 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

За приписами ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Положеннями ст. 15 Закону України "Про оренду землі" закріплено, що істотною умовою договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до с. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Частиною 1 ст. 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

За приписом ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Колегія суддів касаційної інстанції зазначає, що ст. 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору (тобто за відсутності згоди відповідача на зміну умов договору).

Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Законом України № 2756-VI від 02.12.2010 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України", який набрав чинності з 01.01.11 року, змінено, зокрема, ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі": слова "до Закону України "Про плату за землю" замінено словами "до Податкового кодексу України", частини четверту, п'яту і сьому виключено.

Згідно пп. 14.1.147. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до п. п. 288.1., 288.4. ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки; розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Положеннями п. 289.1. ст. 289 Податкового кодексу України закріплено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно пп. 288.5.1. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом. Не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.2).

Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в т.ч. може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Отже, обґрунтованим є висновок судів попередніх інстанцій про те, що орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.

Судом встановлено, що на момент звернення Одеської міської ради до суду з позовом про внесення змін у спірний договір оренди щодо розміру орендної плати за земельну ділянку між сторонами не було підписано відповідних змін до договору оренди, що свідчить про наявність між сторонами відповідного спору. Більш того, змін у договір оренди щодо розміру орендної плати за земельну ділянку не було внесено сторонами і під час розгляду даної справи.

Положеннями п. п. 4.2., 4.4. Договору оренди від 21.11.2005 року передбачена можливість зміни розміру орендної плати, зокрема, у разі коригування "Грошової оцінки земель міста Одеси", яка затверджується рішенням Одеської міської ради.

За таких обставин, вірним є висновок судів попередніх інстанцій про те, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, що сторонами у договорі оренди землі від 21.11.2005 року передбачена можливість перегляду орендної плати, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що зміна нормативної грошової оцінки земель міста Одеси та зміна фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати з урахуванням цільового використання земельної ділянки, є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Що стосується визначення позивачем фіксованого відсотка в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки при обчисленні розрахунку орендної плати, колегія суддів касаційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Судами встановлено, що 20.09.2011 року рішенням Одеської міської ради № 1267-VI "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі" затверджені фіксовані відсотки при визначенні орендної плати за землі міста Одеси відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010 року № 41-VI, що наведені у додатку до цього рішення.

Так, п. 1 Переліку фіксованих відсотків, що є додатком до вказаного рішення, встановлено, що при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки з цільовим використанням - Промисловість застосовується 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Пунктом 10 зазначеного Переліку встановлено, що при визначенні ставок орендної плати для підприємств торгівлі за земельні ділянки з цільовим використанням - Складські бази застосовується 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Пунктом 29 цього Переліку передбачено, що для об'єктів змішаного призначення - при неможливості розподілу території по різному функціональному призначенню, використовується найбільш високий коефіцієнт, який застосовується до даного комплексу.

Судами встановлено, що п. п. 5.1., 5.2. Договору сторони погодили, що земельна ділянка передається в оренду ПП "ПК Одеса" для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд; категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості.

Місцевим та апеляційним господарськими судами досліджено, що згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 22.11.2013 року № 131/С, наданого Управлінням Держземагенства у м. Одесі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2 754 кв. м., що знаходиться у м. Одесі, вул. Одеська, 43А, користувачем якої є ПП "ПК Одеса", становить 1 565 566, 38 грн., а розмір орендної плати на рік становить 78 278, 32 грн.

Згідно вказаного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 22.11.2013 року № 131/С назва земельної ділянки: "для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель і споруд (кадастровий номер: 5110137600:72:001:0024)".

Отже, судами встановлено, що рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 року № 1267-VI "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі" затверджено перелік фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі саме за цільовим використанням.

За приписами ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

За таких обставин, колегія суддів касаційної інстанції зазначає, що судом апеляційної інстанції помилкового не було враховано погоджене сторонами, зокрема п. 5.1. Договору, використання земельної ділянка саме для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель та споруд і теж цільове використання зазначено у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 22.11.2013 року № 131/С а саме: "для експлуатації та обслуговування виробничо-складських будівель і споруд (кадастровий номер: 5110137600:72:001:0024)".

Отже, апеляційний господарський суд не врахував наведених обставин справи та приписів Законодавства у зв'язку з чим дійшов помилкового висновку про застосування фіксованого відсотку у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати, а тому до застосування підлягає застосуванню фіксований відсоток саме у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів касаційної інстанції вважає вірним висновок місцевого господарського суду про обґрунтованість та доведеності позовних вимог, у зв'язку з чим задовольнив позовні вимоги Одеської міської ради про застосуванню фіксований відсоток саме у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки.

За таких обставин, враховуючи наведені положення Законодавства колегія суддів касаційної інстанції погоджується з висновком місцевого господарського суду, який в порядку ст. 43 ГПК України всебічно, повно та об'єктивно розглянув в судовому процесі всі обставини справи та врахував доводи сторін, натомість апеляційний господарський суд не врахував вказаних обставин.

Згідно з ч. 1 ст. 111 10 ГПК України підставою для скасування або зміни рішення місцевого або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

За приписами п. 6 ч. 1 ст. 111 9 касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити в силі одне із раніше прийнятих рішень або постанов.

За таких обставин, колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до висновку, що постанова апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року підлягає скасуванню, а рішення господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року у справі № 916/2693/14 залишенню без змін.

Судові витрати за розгляд касаційної скарги, відповідно до приписів ст. 49 ГПК України, належить покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 111 5 , 111 7 , 111 9 - 111 11 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу Одеської міської ради на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року у справі № 916/2693/14 задовольнити.

2. Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 року у справі № 916/2693/14 скасувати.

3. Рішення господарського суду Одеської області від 15.09.2014 року у справі № 916/2693/14 залишити без змін.

4. Стягнути з приватного підприємства "ПК Одеса" на користь Одеської міської ради 852 (вісімсот п'ятдесят дві) грн. 60 коп. судового збору, сплаченого за подання касаційної скарги. Видачу наказу доручити господарському суду Одеської області.

Головуючий суддяІ.П. Ходаківська СуддіГ.М. Фролова О.В. Яценко

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено17.02.2015
Номер документу42709328
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2693/14

Ухвала від 02.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Постанова від 12.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Постанова від 09.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Постанова від 02.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Ухвала від 06.10.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Рішення від 15.09.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

Ухвала від 20.08.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

Ухвала від 11.07.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зайцев Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні