Постанова
від 01.12.2014 по справі 820/18343/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

01 грудня 2014 р. Справа № 820/18343/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Супрун Ю.О.,

при секретарі судового засідання - Ахвердян Р.А.,

за участю:

представника позивача - Якубенко Ю.В.,

представника відповідача - Шульги В.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" до Харківської митниці Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області про стягнення грошових коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" (надалі за текстом - ТОВ "Текстильний дім", позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківської митниці Міндоходів (надалі за текстом - Харківська митниця Міндоходів, відповідач 1), Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області (надалі за текстом - ГУ ДКСУ у Харківській обл., відповідач 2), в якому просить суд: стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" надлишково сплачені кошти у розмірі 36163,86 грн., з них податок на додану вартість - 23548,57 грн., мито - 12615,39 грн..

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 28.11.2013 року, залишеною ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2014 року, скасовано рішення Харківської митниці "Про коригування митної вартості товарів" та картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску транспортних засобів комерційного призначення № 807100000/2013/00833, через що ТОВ "Текстильний дім" було надміро сплачено суму митних платежів, на товар, що ввозиться на територію України. Позивач звертався до Харківської митниці з заявами про повернення надмірно сплачених сум, але відповідачем неправомірно залишено зазначені заяви без задоволення.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача Харківської митниці Міндоходів в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в їх задоволенні відмовити, посилаючись на доводи та обґрунтування, які зазначені у письмових запереченнях на адміністративний позов.

Представник відповідача Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області до судового засідання не з'явився, про день, час та місце судового засідання був повідомлений своєчасно та належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "Текстильний дім" було отримано товар відповідно до умов контракту № 1 від 25.04.2011 року, укладеного з фірмою Tufanoglu Demir Celik Sanayi Ve Dis Ticaret LTD Sti, Туреччина. Для митного оформлення товару ТОВ "Текстильний дім" до Харківської обласної митниці було подано ВМД № 807100000/2013/030587 від 27.06.2013 року.

Під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товару Харківською митницею Міндоходів було винесено рішення № 807000003/2013/001279/2 від 01.07.2013 року, яким скориговано митну вартість товарів за ВМД № 807100000/2013/030587 від 27.06.2013 року, в результаті чого було збільшено митні платежі, а саме: відповідно до вантажної митної декларації № 807100000/2013/030587 від 27.06.2013 року ТОВ "Текстильний дім" визначено митну вартість частини товару у розмірі 95811,67 грн., митні платежі у розмірі 60102,38 грн., а після коригування митні платежі було збільшено до 96266,24 грн..

Так, ТОВ "Текстильний дім" було сплачено митні платежі, у тому числі податок на додану вартість, у розмірах, відповідно до митної вартості товарів, визначеної у рішенні митного органу № 807000003/2013/001279/2 від 01.07.2013 року, а саме на загальну суму 96266,24 грн..

В подальшому, постановою Харківського окружного адміністративного суду від 28.11.2013 року було частково задоволено справу № 820/9369/13-а за адміністративним позовом ТОВ "Текстильний Дім" до Харківської митниці Міндоходів, Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області про визнання дій неправомірними, скасування рішень, стягнення коштів. Скасовано рішення про коригування митної вартості товарів №807000003/2013/001279/2 від 01.07.2013 року; скасовано картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №807100000/2013/00833; в задоволенні частини позовних вимог щодо стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених 36000,00 грн. податку на додану вартість відмовлено.

Відповідно до ухвали колегії суддів Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2014 року, постанова Харківського окружного адміністративного суду від 28.11.2013 року залишена без змін, апеляційна скарга Харківської митниці Міндоходів залишена без задоволення.

З матеріалів справи вбачається, що 26.02.2014 року директором ТОВ "Текстильний дім" на адресу Харківської митниці Міндоходів було направлено заяву з проханням повернення надмірно сплаченої суми митних платежів у розмірі 36163,86 грн..

Відповідно до відповіді Харківської митниці Міндоходів від 28.03.2014 року № 06.1/01-12/2546, ТОВ "Текстильний дім" було повідомлено, що вказані кошти перераховано до Держбюджету України.

Так, 10.04.2014 року директором ТОВ "Текстильний дім" на адресу Харківської митниці Міндоходів було направлено заяву з проханням повернення надмірно сплаченої суми митних платежів.

Відповідно до відповіді Харківської митниці Міндоходів від 12.05.2014 року, ТОВ "Текстильний дім" було повідомлено, що вирішення питання щодо повернення надміру сплачених коштів з Держбюджету України, необхідна наявність в пакеті документів довідки про відсутність податкового боргу товариства, за встановленою законодавством формою.

В подальшому, директором ТОВ "Текстильний дім" на адресу Харківської митниці Міндоходів 19.06.2014 року було направлено повторно заяву з проханням повернення надмірно сплаченої суми митних платежів.

Відповідно до відповіді Харківської митниці Міндоходів від 04.07.2014 року, ТОВ "Текстильний дім" надано аналогічну відповідь, що вирішення питання щодо повернення надміру сплачених коштів з Держбюджету України, необхідна наявність в пакеті документів довідки про відсутність податкового боргу товариства, за встановленою законодавством формою.

Директором ТОВ "Текстильний дім" 08.07.2014 на адресу Харківської митниці Міндоходів було направлено заяву з проханням повернення надмірно сплаченої суми митних платежів у розмірі 36163,86 грн. та надано довідку про відсутність заборгованості товариства, однак відповідно до відповіді Харківської митниці Міндоходів від 31.07.2014 року було повідомлено, що кошти внесені на рахунок митниці в якості грошової застави перераховано до Держбюджету України.

Статтею 43 Податкового кодексу України визначені умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань, а саме:

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Ст. 301 Митного кодексу України передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів.

Помилково зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.

Якщо надмірна сплата сум митних платежів сталася внаслідок помилки з боку посадових осіб митного органу, повернення надміру сплачених сум митних платежів здійснюється у першочерговому порядку.

Повернення сум відповідних митних платежів здійснюється також у разі, якщо митну декларацію змінено або визнано недійсною та у разі , якщо платником податків подано митному органу документи, які підтверджують наявність у нього на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення права на звільнення від сплати митних платежів.

Повернення не здійснюється: якщо сума митних платежів, що підлягає поверненню, не перевищує 20 гривень; в інших випадках, встановлених Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 3.4. Порядку від 24.01.2006 року № 25/44 повернення платникам помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів, що зараховані на депозитні рахунки митних органів 3734, здійснюється відповідно до Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 N 618, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за N 1097/14364.

Згідно п.2 розділу І Порядку, що затверджений наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 р. N 618 визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами.

Цей Порядок розроблено відповідно до частини другої статті 45 Бюджетного кодексу України та статей 43, 102 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 1 розділу ІІІ для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.

Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

Згідно п.5,6,7 розділу ІІІ Порядку від 20 липня 2007 р. N 618 супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України, Реєстр висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, підготовлений відповідно до пункту 5 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 N 611/147, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за N 1095/14362 (далі - Реєстр висновків про повернення), Висновок про повернення з оригіналом заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України, підписаний начальником (заступником начальника) Відділу та зареєстрований у журналі реєстрації висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Журнал реєстрації висновків про повернення коштів з Держбюджету), форма якого наведена в додатку 3 до цього Порядку, разом з документом, у якому відображаються результати перевірки, подаються керівнику (заступнику керівника) митного органу для прийняття остаточного рішення про повернення коштів.

Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).

Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.

Копія Висновку про повернення, оригінал заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України та документ, у якому відображаються результати перевірки заяви платника, залишаються у Відділі для контролю.

Висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

За відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь.

В свою чергу, згідно пункту 2 статті 50 Бюджетного кодексу України Державне казначейство веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог, а саме щодо стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" надлишково сплачені кошти у розмірі 36000,00 грн., оскільки саме зазначена сума була предметом оскарження рішення про коригування митної вартості товарів № 807000003/2013/001279/2 від 01.07.2014 року, яке в подальшому було скасовано.

Щодо посилань представника позивача на задоволення позовних вимог в повному обсязі та стягнення з Державного бюджету України 36163,86 грн., суд зазначає, що Харківською митницею Міндоходів було збільшено позивачу митні платежі на суму 36163,86 грн., проте предметом оскарження в адміністративній справі стала частина цієї суми, що не заперечувалось представником позивача в ході розгляду справи.

Таким чином, суд зазначає, що предметом розгляду справи за № 820/9369/13-а була частина суми, щодо збільшення митних платежів, а саме 36000,00 грн., за таких обставин суд приходить до висновку, що рішення щодо визначення митної вартості Харківської митниці Міндоходів скасовано частково.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень на може ґрунтуватися на припущеннях.

Окремо суд звертає увагу, що в судовому засіданні представником позивача не заперечувався факт звернення до суду саме з підстав постановлення судових рішень.

Суд не приймає до уваги доводи представника позивача щодо існування помилок в адміністративному позові та судових рішеннях, що винесені за результатами його розгляду в рамках адміністративної справи № 820/9369/13-а, оскільки такі твердження не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства в розумінні статей 79,80,86 КАС України.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" до Харківської митниці Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області про стягнення грошових коштів - задовольнити частково.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" (61145, м. Харків, вул. Клочківська, 111-А, оф. 25, код ЄДРПОУ 37575128) надлишкові сплачені кошти у розмірі 36000 (тридцять шість тисяч) гривень 00 копійок.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Текстильний дім" (61145, м. Харків, вул. Клочківська, 111-А, оф. 25, код ЄДРПОУ 37575128) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 182 (сто вісімдесят дві) гривні 70 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 05 грудня 2014 року.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2014
Оприлюднено10.12.2014
Номер документу41759591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18343/14

Постанова від 30.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 22.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 01.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні