Постанова
від 02.12.2014 по справі 2а-0870/8050/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2014 року об 11 год. 25 хв.Справа № 2а-0870/8050/11 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Білоусі А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" до Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн., -

за участю представників: від позивача - не прибув; від відповідача - не прибув, -

ВСТАНОВИВ:

03 жовтня 2011 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" (далі - позивач) до Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач спросить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України 5100,00 грн. штрафу.

Позовні вимоги обґрунтовані Законом України «Про електроенергетику», Закону України «Про теплопостачання», Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання та зазначено, що 22 жовтня 2010 року фахівцем позивача проведено планове обстеження відповідача з питань готовності будівель і споруд, теплових мереж та систем теплоспоживання до роботи в опалювальному сезоні споживачів теплової енергії важливого соціального значення. В ході перевірки виявлені порушення законодавства у сфері теплопостачання, про що складено Акт від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722, на підставі якого винесено Припис від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722(1). 21 січня 2011 року при перевірці відповідача на предмет виконання припису, встановлено факт його невиконання, про що складено Акт (протокол) від 21 січня 2011 року №01/20-542-003 та Протокол від 21 січня 2011 року №01/20-42-003. Позивач зазначає, що ним 24 березня 2011 року прийнято Постанову №01/20-01-013 про накладення на Запорізький міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області штрафу у розмірі 5100,00 грн. В позові зазначено, що у встановлений чинним законодавством строк штраф у добровільному порядку не сплачений, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2011 року Авдєєва М.П. провадження в адміністративній справі №2а-0870/8050/11 було відкрито, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд.

Ухвалою суду від 03 листопада 2011 року за клопотанням представника відповідача, провадження у справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Запорізького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №2а-0870/2900/11, оскільки предметом розгляду якої є скасування Постанови №01/20-01-013 від 24 березня 2011 року.

На підставі розпорядження керівника апарату Запорізького окружного адміністративного суду №44 від 18 листопада 2013 року справу №2а-0870/8050/11 призначено на повторний автоматичний розподіл справ у зв'язку з припиненням виконання суддею Авдєєвим М.П. повноважень судді Запорізького окружного адміністративного суду.

18 листопада 2013 року справа №2а-0870/8050/11 передана на розгляд судді Татаринову Д.В. згідно розподілу справ автоматизованою системою діловодства, та прийнята до провадження ухвалою суду від №2а-0870/8050/11.

Ухвалою суду від 02 грудня 2014 року провадження у справі було поновлено у зв'язку з набранням законної сили рішенням Запорізького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №2а-0870/2900/11.

Представник позивача у судове засідання не з'явився. До суду 02 грудня 2014 року надане клопотання про розгляд справи без його участі та зазначено, що позов підтримує.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки до суду не повідомив. Про місце, час та дату судового засідання повідомлений належним чином.

За приписами частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних в справі доказів.

Відповідно до статті 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суддя, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності та матеріали позовної заяви, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що 22 жовтня 2010 року державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії Лазневим А.В. проведено захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області, а саме планове обстеження з питань готовності будівель і споруд, теплових мереж та систем теплоспоживання до роботи в опалювальному сезоні споживачів теплової енергії важливого соціального значення.

За результатами перевірки 22 жовтня 2010 року складено Акт №01/20-5722 (а.с.44-45), відповідно до якого встановлені порушення законодавства у сфері теплопостачання.

22 жовтня 2010 року державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії Лазневим А.В. начальнику Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області Ільїній О.В. внесено припис № 01/20-5722 (1), яким приписано вжити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства (а.с.46-47).

Припис містив перелік 18 заходів, які необхідно вжити, та встановлював строк його виконання в цілому - до 24 грудня 2010 року, а також попередження про відповідальність у разі ухилення від його виконання або несвоєчасне виконання.

Зазначений припис отриманий під підпис начальником Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області Ільїною О.В. 22 жовтня 2010 року, що підтверджується її підписом (а.с.47).

21 січня 2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду Інспекції Держнергонагляду в Запорізькій області Лазневим А.В. здійснено перевірку виконання відповідачем вимог припису від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722 (1).

Під час проведення перевірки виконання вимог припису державним інспектором з енергетичного нагляду Інспекції Держнергонагляду в Запорізькій області був встановлений факт порушення позивачем законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, зокрема ухилення від виконання вимог одинадцяти з вісімнадцяти пунктів припису від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722 (1), а саме: пунктів 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15 (а.с.44-зворот).

За результатами проведення перевірки державним інспектором з енергетичного нагляду Інспекції Держнергонагляду в Запорізькій області Лазневим А.В. були складені протокол від 21 січня 2011 року №01/20-42-003 (а.с.44) та акт перевірки (протокол) від 21 січня 2011 року №01/20-42-003 (а.с.48), які були отримані та підписані без будь - яких зауважень, заперечень або особливих думок начальником Запорізького міського відділу Державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області Ільїною О.В., підпис якої скріплений печаткою відділу.

На підставі вказаних протоколу та акту у зв'язку з ухиленням від виконання вимог припису № 01/20-5722(1) старший Державної інспектор Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області Драний Р.В. прийняв постанову від 24 березня 2011 року №01/20-01-013 про накладення на позивача штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Судом встановлено, що відповідач оскаржив дії вказаної посадової особи Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" щодо винесення постанови від 24 березня 2011 року №01/20-01-013 до суду, та просив скасувати вказану постанову.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 за позовною заявою Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області до старшого Державного інспектора Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області Драного Романа Віталійовича про визнання незаконними дій щодо винесення постанови №01/20-01-013 від 24.03.2011 про накладення штрафу у розмірі 5100 грн. та про її скасування, - у задоволенні позову відмовлено.

У зв'язку із тим, що адміністративна справа №2а-0870/8050/11 предметом спору пов'язана зі справою №2а-0870/2900/11, ухвалою суду від 03 листопада 2011 року провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішенням у справі №2а-0870/2900/11.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2013 року по справі №2а-0870/2900/11 за апеляційною скаргою Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11, апеляційну скаргу залишено без задоволення, а Постанову Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 - без змін.

Ухвалою від 02 грудня 2014 року судом поновлено провадження у справі №2а-0870/8050/11, оскільки підстави для зупинення провадження відпали.

Судом досліджено постанову Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 та Ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2013 року по справі №2а-0870/2900/11.

Вказаними судовими рішеннями встановлено правомірність дій посадової особи Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" щодо прийняття постанови №01/20-01-013 від 24.03.2011 про накладення штрафу у розмірі 5100 грн., та законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови.

Постанова Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 набрала законної сили 08 жовтня 2013 року.

Отже, суд, враховуючи вищевикладене та дослідивши: Акт №01/20-5722 від 22 жовтня 2010 року; припис № 01/20-5722 (1) від 22 жовтня 2010 року; протокол від 21 січня 2011 року №01/20-42-003; акт перевірки (протокол) від 21 січня 2011 року №01/20-42-003 (а.с.48); постанову від 24 березня 2011 року №01/20-01-013 про накладення на позивача штрафу у розмірі 5100,00 грн.; Постанову Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11; Ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2013 року по справі №2а-0870/2900/11, - дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року №575/97-ВР (далі - Закон України №575/97).

В статті 9 Закону України №575/97 визначено, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

В свою чергу, інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж; вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання енергії.

Згідно до статті 26 Закону України "Про електроенергетику" відповідач, споживач енергії, несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Частиною 7 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що санкції, передбачені частиною 3 статті 27 цього Закону, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог статті 27 Закону України "Про електроенергетику" Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року№1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (далі - Положення). Це положення визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику.

Відповідно до абзацу 3 пункту 2 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за:

ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Згідно частини 6 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем штрафних санкцій Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" звернулась із позовом про стягнення штрафних санкцій в судовому порядку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Під час розгляду справи відповідач доказів сплати вищевказаних фінансових санкцій не надав, проти позову заперечив, доводи позивача не спростував.

Отже, на підставі викладеного з урахуванням того, що постановою Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2013 року, визнано правомірними дії посадової особи Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" щодо прийняття постанови №01/20-01-013 від 24.03.2011 про накладення штрафу у розмірі 5100 грн., та законність та обґрунтованість вказаної постанови, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню

Відповідно до приписів частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 69-71, 72, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" - задовольнити.

Стягнути з Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 26073143) 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 копійок) до Державного бюджету України на п/р №31110106700003 у банку Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області, код ЄДРПОУ 34677124, МФО 813015, одержувач - Державний бюджет Жовтневого району м. Запоріжжя, 21081100.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини 1 статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами встановленими статтями 185-186 КАС України.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено11.12.2014
Номер документу41775708
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/8050/11

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 30.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 06.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні