ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
17 вересня 2015 рокусправа № 2а-0870/8050/11
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.
суддів: Шальєвої В.А. Щербака А.А.
за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.
представника позивача: Скрипаль Оксани Сергіївни
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 р.
у справі за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні"до Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області про стягнення штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 р. адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" до Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області про стягнення штрафу - задоволено.
Не погодившись з ухваленим рішенням відповідач (Запорізький міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області) звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права, просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення у справі про відмову у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. Апеляційна скарга мотивована тим, що Запорізький міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області є органом державної влади, а відтак не може бути суб'єктом господарювання в силу ст. 8 ГК України і на нього не поширюється дія ст. 31ЗУ «Про теплопостачання».
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечив, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін. Суду пояснив, що у встановлений законодавством строк штраф у добровільному порядку не сплачено.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 22 жовтня 2010 року позивачем проведено захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області, а саме планове обстеження з питань готовності будівель і споруд, теплових мереж та систем теплоспоживання до роботи в опалювальному сезоні споживачів теплової енергії важливого соціального значення.
За результатами перевірки 22 жовтня 2010 року складено Акт №01/20-5722 (а.с.44- 45), відповідно до якого встановлені порушення законодавства у сфері теплопостачання.
22 жовтня 2010 року позивачем внесено припис № 01/20-5722 (1), яким приписано вжити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства (а.с.46-47). Припис містить перелік 18 заходів, які необхідно вжити, та встановлював строк його виконання в цілому - до 24 грудня 2010 року, а також попередження про відповідальність у разі ухилення від його виконання або несвоєчасне виконання. Зазначений припис отриманий під підпис 22 жовтня 2010 року (а.с.47).
21 січня 2011 року позивачем. здійснено перевірку виконання відповідачем вимог припису від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722 (1). Під час проведення перевірки виконання вимог припису встановлений факт порушення позивачем законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, зокрема ухилення від виконання вимог одинадцяти з 18-ти пунктів припису від 22 жовтня 2010 року №01/20-5722 (1), а саме: пунктів 1, 2, 5. 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15 (а.с.44-зворот).
За результатами проведення перевірки складені протокол від 21 січня 2011 року №01/20-42-003 (а.с.44) та акт перевірки (протокол) від 21 січня 2011 року №01/20-42-003 (а.с.48), які були отримані та підписані без будь - яких зауважень, заперечень або особливих думок. На підставі вказаних протоколу та акту у зв'язку з ухиленням від виконання вимог припису № 01/20-5722(1) позивачем прийнято постанову від 24 березня 2011 року №01/20-01-013 про накладення на позивача штрафу у розмірі 5100,00 грн.
Згідно матеріалів справи Відповідач оскаржив дії посадової особи Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" щодо винесення постанови від 24 березня 2011 року №01/20-01-013 до суду. При цьому, Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 за позовною заявою Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області до старшого Державного інспектора Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області Драного Романа Віталійовича про визнання незаконними дій щодо винесення постанови №01/20-01-013 від 24.03.2011 про накладення штрафу у розмірі 5100 грн. та про її скасування, - у задоволенні позову відмовлено. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2013 року по справі №2а-0870/2900/11, рішення суду першої інстанції залишено без змін. Вказаними судовими рішеннями встановлено правомірність дій посадової особи Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" щодо прийняття постанови №01/20-01-013 від 24.03.2011 про накладення штрафу у розмірі 5100 грн., та законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови. Постанова Запорізького окружного адміністративного від 06 липня 2011 року у справі №2а-0870/2900/11 набрала законної сили 08 жовтня 2013 року.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що судом першої інстанції при вирішенні даного спору правильно враховані норми КАС України, Конституції України, Закону України «Про основні засади державного нагляду і контролю у сфері господарської діяльності», «Про електроенергетику».
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року №575/97-ВР (далі - Закон України №575/97). Статтею 9 зазначеного Закону (№575/97) визначено, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики. При цьому, предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж; вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання енергії.
Згідно до статті 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії, несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 7 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що санкції, передбачені частиною 3 статті 27 цього Закону, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до вимог статті 27 Закону України "Про електроенергетику" Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року№1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (далі - Положення). Це положення визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідно до абзацу 3 пункту 2 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за:
ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Таким чином колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції не допустив порушення норм матеріального та процесуального права, повно та всебічно дослідив матеріали та обставини справи, правильно встановив характер спірних правовідносин і для їх вирішення правильно застосував норми матеріального права. У зв'язку з чим апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 р. у справі за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" до Запорізького міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції у Запорізькій області про стягнення штрафу - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч.5 ст. 254 КАС України.
Головуючий: Ю.В. Дурасова
Суддя: В.А. Шальєва
Суддя: А.А. Щербак
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2015 |
Оприлюднено | 01.10.2015 |
Номер документу | 51421737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні