Постанова
від 02.12.2014 по справі 815/5735/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5735/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2014 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Васіної А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в місті Білгород-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області до виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради, третя особа - Управління комунального господарства та організації будівництва, про стягнення заборгованості по обов'язковим платежам Управління комунального господарства та організації будівництва в сумі 20 087, 96 грн. з виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом та просить стягнути з виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради заборгованість по обов'язковим платежам Управління комунального господарства та організації будівництва в сумі 20 087, 96 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що станом на 29.08.2014 р. Управління комунального господарства та організації будівництва(далі УКГ та ОБ) має заборгованість перед УПФ України в м. Білгород-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області по обов'язковим платежам у розмірі 20087 грн. 96 коп., а саме: 20 021,80 грн. заборгованість по збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", 66,16 грн. - заборгованість по пені, нарахованій за несвоєчасну сплату збору відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". 07.08.2006 року УПФ України в м. Білгород-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області направлено УКГ та ОБ вимогу про сплату боргу від 07.08.2006 року № 166 на суму 20087,96 грн., яка була узгоджена УКГ та ОБ. 28.08.2006 року направлено цю вимогу на примусове виконання до державної виконавчої служби, однак державним виконавцем цей виконавчий документ повертався без виконання у зв`язку з відсутністю майна, належного боржнику.

На підставі вищевикладеного, враховуючи, що Управління комунального господарства та організації будівництва є комунальним підприємством, яке створено на основі комунальної власності та його засновником є виконавчий комітет Білгород-Дністровської міської ради, позивач вважає, що відповідач несе повну відповідальність по погашенню заборгованості Управління комунального господарства та організації будівництва.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. Надав до суду письмові заперечення, в яких зазначив, що законні підстави для здійснення видатків з місцевого бюджету Білгород-Дністровської міської ради грошових коштів по зобов'язанням комунального підприємства відсутні.

Суд, перевіривши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши надані сторонами докази у їх сукупності, встановив наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України від 09.07.2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV) страхувальниками відповідно до цього Закону є: роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Згідно до ч. 1, 3, 4 ст. 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону. Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь. Платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058-IV страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно до ч. 6 ст. 20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Судом встановлено, що 27.06.1997 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - комунального підприємства Управління комунального господарства та організації будівництва (код ЄДРПОУ 03350108) (а.с. 41-41).

Відповідно до п.1.1 Статуту Управління комунального господарства та організації будівництва, зареєстрованого рішенням виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради № 278 від 18.02.1993 року, перереєстрованого в новій редакції виконавчим комітетом Білгород-Дністровської міської ради, реєстраційний № 432 від 27.06.1997 року, Управління комунального господарства та організації будівництва, засноване на комунальній власності міської ради народних депутатів та здійснює свою діяльність на підставі госпрозрахунку. є державним підприємством та користується правом юридичної особи, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в банках, організовує господарську діяльність на умовах, передбачених Законом України «Про підприємства України». (а.с. 24-27).

Згідно до повідомлення № 693 Управління комунального господарства та організації будівництва взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України в м. Білгород-Дністровський Одеської області як платника страхових внесків (а.с. 10).

Управлінням комунального господарства та організації будівництва до управління Пенсійного фонду України у м. Білгород-Дністровський подано розрахунки зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за лютий 2003 року та за березень 2003 року (а.с. 78-79).

У зв'язку з несплатою у встановлений законом строк збору на обов'язкове державне пенсійне страхування управлінням Пенсійного фонду України в м. Білгород-Дністровський Одеської області Управлінню комунального господарства та організації будівництва направлено вимогу про сплату боргу № Ю-166У від 07.08.2006 року, відповідно до якої заборгованість Управління комунального господарства та організації будівництва становить 20021, 80 грн., а також пеня в розмірі 66, 16 грн. (а.с. 14).

Відповідно до картки особового рахунку юридичної особи платника збору на обов'язкове державне пенсійне страхування Управління комунального господарства та організації будівництва має заборгованість зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та зі сплати пені в загальному розмірі 20087, 96 грн. (а.с. 82).

Доказів сплати даної заборгованості станом на дату розгляду справи до суду надано не було.

Судом встановлено, що УПФ у м. Білгород-Дністровському та в Білгород-Дністровському районі зверталось до Виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради з проханнями погасити вищевказану заборгованість Управління комунального господарства та організації будівництва в сумі 20087,96 грн., у відповідь на які Виконавчий комітет Білгород-Дністровської міської ради листами від 23.04.2013 року № 116, від 20.11.2013 року № 02/15-28-5211/3410 повідомив, що Бюджетним кодексом України не передбачені видатки на погашення заборгованості комунальних підприємств за рахунок коштів місцевих бюджетів, тому відсутність законодавчих підстав щодо погашення заборгованості КП «УКБ та ОБ» перед управлінням Пенсійного фонду України в м. Білгород-Дністровський Одеської області унеможливлює виділення коштів з міського бюджету (а.с. 38-39).

Також судом встановлено, що постановою Господарського суду Одеської області від 08 квітня 2003 року у справі № 17-2-2-28/02-3834 визнано банкрутом Управління комунального господарства та організації будівництва, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатора (а.с. 11).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.06.2004 року у справі № 17-2-2-28/02-3834 припинено провадження у справі про визнання банкрутом Управління комунального господарства та організації будівництва (а.с. 12).

Згідно відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців, Управління комунального господарства та організації будівництва станом на дату розгляду справи не перебуває в процесі припинення.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел врегульовані Законом України № 1058-1У від 09.07.2003(зі змінами та доповненнями) «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону(далі Закон України № 1058-1У).

При цьому Законом України № 1058-1У не передбачено права стягнення органами Пенсійного фонду України заборгованості зі сплати страхових внесків комунальних підприємств з державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 78 Господарського кодексу України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Згідно до ч. 5 ст. 24 Господарського кодексу України органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за наслідки діяльності суб'єктів господарювання, що належать до комунального сектора економіки, на підставах, у межах і порядку, визначених законом.

Доводи позивача про те, що повна відповідальність виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради по сплаті заборгованості УКГ та ОБ передбачені статтями 77, 78 Господарського кодексу України, суд вважає необґрунтованими оскільки ні в статуті УКГ та ОБ, ні в відомостях Єдиного державного реєстру не міститься інформації, про те, що виконавчий комітет Білгород-Дністровської міської ради є органом, до сфери управління якого входить УКГ та ОБ, а також відсутні положення, про те, що особливості господарської діяльності УКГ та ОБ визначаються відповідно до вимог, встановлених Господарським кодексом України щодо діяльності казенних підприємств.

Крім того, суд також не приймає до уваги та вважає необґрунтованими посилання представника позивача в обґрунтування позовних вимог на те, що протокольним рішенням за результатами наради з питань погашення заборгованості комунальних підприємств до Пенсійного фонду України від 21.06.2012 р. (голова наради перший заступник голови Одеської обласної державної адміністрації) вирішено першому заступнику Білгород-Дністровського міського голові забезпечити погашення заборгованості Управління комунального господарства та організації будівництва, оскільки вказане рішення не підтверджує наявності правових підстав для стягнення заборгованості Управління комунального господарства та організації будівництва безпосередньо з виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в місті Білгород-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області до виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради, третя особа - Управління комунального господарства та організації будівництва, про стягнення заборгованості по обов'язковим платежам Управління комунального господарства та організації будівництва в сумі 20 087, 96 грн. з виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Відмовити в задоволенні адміністративного позову управління Пенсійного фонду України в місті Білгород-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області до виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради, третя особа - Управління комунального господарства та організації будівництва, про стягнення заборгованості по обов'язковим платежам Управління комунального господарства та організації будівництва в сумі 20 087, 96 грн. з виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 02 грудня 2014 року

Суддя /підпис/ О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено11.12.2014
Номер документу41779415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5735/14

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 27.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Амєлін С.Є.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні