Постанова
від 27.11.2014 по справі 810/6239/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2014 року           810/6239/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Наталенко Ю.О. за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Києві адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія БТС»

до           Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області

про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Компанія БТС» звернулось до суду з позовом до ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ Міндоходів у Київській області з вимогою скасувати податкове повідомлення-рішення №0002062209 від 02.09.2009 р.

У обґрунтування своїх вимог вказує, що відповідачем проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ «Компанія БТС» за травень 2013 р. та складено Акт №418\22-09\38275495 від 12.08.2014 р. про результати документальної невиїзної позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «Будівельно-транспортний сервіс» (код ЄДРПОУ 33794706) (далі – Акт перевірки).

Зазначає, що в ході перевірки встановлено порушення п. 201.10, 201.6, 201.1 ст. 201, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (р. 25 декларації з ПДВ) на загальну суму ПДВ 82500 грн. у т.ч. за серпень 2013 р. - 82500 грн. За результатами Акта перевірки було отримано оскаржуване податкове повідомлення-рішення за формою «Р» від 02.09. 2014 р. №0002062209.

Позивач не погоджується з висновками викладеними в Акті перевірки вважає їх такими, що не відповідають дійсності, безпідставними та неправомірними.

У судових засіданнях представники позивача підтвердили обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити.

Відповідач - ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ Міндоходів у Київській області проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні. У обґрунтуванні своєї правової позиції вказує, що ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ Міндоходів у Київській області, проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ «Компанія БТС» з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» за період травень 2013 р.

Вказує, що при проведенні аналізу формування податкового кредиту за серпень 2013 р. встановлено, що ТОВ «Компанія БТС» до складу податкового кредиту серпня 2013 р. включено податкові накладні на загальну суму ПДВ 82500 грн. ПДВ від постачальника ПП «Будівельно-транспортний сервіс», які не зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказує, що позивачем надано додаток 8 до декларації з ПДВ за серпень 2013 р. «Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних)», але заповнено з порушенням, а саме в гр.7 «Сума податку на додану вартість» не вірно вказані суми податку по двох податкових накладних, що стало підставою для донарахування податкових зобов'язань та застосування штрафних (фінансових) санкцій.

У судових засіданнях представники відповідача проти позову, заперечували, просили відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

ТОВ «Компанія БТС» взято на податковий облік в органах ДПС від 27.08.2012 р. №230. Підприємство перебуває на податковому обліку у ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ГУ Міндоходів у Київській області та являється платником ПДВ (свідоцтво 200087882).

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст. 75, п. 79.1 ст. 79 ПК України, відповідно до наказу в.о. начальника ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС від 11.08.2014 р. № 781 та повідомлення про проведення перевірки від 11.08.2014р. №8494/10/22-09 ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ Міндоходів у Київській області, проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ «Компанія БТС» з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» за період травень 2013 р.

Копію наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки №781 від 11.08.2014р. та повідомлення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 11.08.2014р. №8494/10/22-09 направлено на податкову адресу ТОВ «Компанія БТС».

За результатами перевірки складено Акт перевірки в якому були зафіксовані виявлені порушення – п. 201.10, 201.6, ст.. 201, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (р. 25 декларації з ПДВ) на загальну суму ПДВ 82500 грн. у т.ч. за серпень 2013 р. - 82500 грн.

На підставі Акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення за формою «Р» від 02.09. 2014 р. №0002062209 яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість»: за основним платежем у розмірі 82500 грн., та застосовані штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмір 20625 грн.

Надаючи правову оцінку вказаному податковому-повідомленню рішенню суд вважає за необхідне вказати наступне.

19.09.2014 р. позивачем подано податкову декларацію з ПДВ за серпень 2013 р. та додатки до неї.

Як вбачається з додатку №5 (розділ «податковий кредит») до вказаної декларації «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за період з 01.08.2013 р. по 31.08.2013 р. зазначається про взаємовідносини з ПП «Будівельний Транспортний Сервіс». За результатами взаємовідносин з яким позивачем сформовано податковий кредит з ПДВ.

Одночасно позивачем долучено до податкової декларації Додаток 8 «Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних)» в якому зазначалось про порушення ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» вимог податкового законодавства – не реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

- податкова накладна від 13.08.2013 р. №15 обсяг поставки (без ПДВ) - 58333,33; сума ПДВ – 11666,67 грн.;

- податкова накладна від 14.08.2013 р. №16 обсяг поставки (без ПДВ) - 83333,33; сума ПДВ – 16666,67 грн.;

- податкова накладна від 15.08.2013 р. №17 обсяг поставки (без ПДВ) - 116666,67; сума ПДВ – 23333,33 грн.;

- податкова накладна від 16.08.2013 р. №18 обсяг поставки (без ПДВ) - 116666,67; сума ПДВ – 23333,33 грн.;

- податкова накладна від 19.08.2013 р. №19 обсяг поставки (без ПДВ) - 41667,67; сума ПДВ – 8333,33 грн.;

- податкова накладна від 20.08.2013 р. №20 обсяг поставки (без ПДВ) - 125000,00; сума ПДВ – 25000,00 грн.;

- податкова накладна від 22.08.2013 р. №26 обсяг поставки (без ПДВ) - 20833,33; сума ПДВ – 4166,67 грн.;

- податкова накладна від 28.08.2013 р. №27 обсяг поставки (без ПДВ) - 210000,00; сума ПДВ – 42000,00 грн.;

Судом встановлено, що 07.04. 2014 р. позивачем отримано запит № 4138\10\22-09 «Про надання інформації», яким було запропоновано надати письмове пояснення, щодо включення податкової накладної до податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2013 р. Було повідомлено про те, що у декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 р. вказані не зареєстровані у ЄРПН податкові накладні, які отримані від ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» за серпень 2013 р., а саме:

- податкова накладна від 28.08.2013 р. №27 на загальну суму ПДВ 47 500 грн.;

- податкова накладна від 16.08. 2014 р. №18 на загальну суму ПДВ 47500 грн.

14.04.2014 р. позивачем було надано відповідь про те, що в додатку 8 до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 р., в таблиці заявлено про порушення продавцем порядку заповнення та\або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в № з\п 4, податковій накладній №18 від 16.08.2013 р. від ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» ІПН 337947010139, помилково в обсязі поставки (без додатку на додану вартість) написана сума 116666,67 грн., а потрібно 175000,00 грн. сума податку на додану вартість 23333,33 грн., а потрібно 35000,00 грн. та № з\п 8, в податковій накладній №27 від 28.08.2013 р. від ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» ІПН 337947010139 помилково в обсязі поставки (без додатку на додану вартість) написана сума 210000,00 грн. а потрібно 237500,00 грн. сума податку на додану вартість 42000,00 грн., а потрібно 47500,00 грн.

При цьому позивачем до вказаної відповіді долучено копії документів, а саме: додаток 8, копії податкових накладних №18 від 16.08.2013 р. та № 27 від 28.08.2013 р. від ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» були надані для перевірки в державну податкову інспекцію у Києво-Святошинському районі ГУ Міндоходів в Київській області, відповідно до вимог ПК України.

Судом встановлено, що в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2013 р. в додатку 5 до податкової декларації та в реєстрі отриманих податкових накладних відсутні порушення та помилки. Вказана обставина відповідачем по справі не заперечується.

Відповідно до п. 198.6. ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Усі операції, які було здійснено ТОВ «Компанія БТС», були підтверджені належним чином складеними податковими накладним, усі операції було здійснено лише у межах підприємницької діяльності ТОВ «Компанія БТС».

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно зпп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного періоду , а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.(п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу).

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а)          придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б)          придбання(будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на мигну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного періоду , а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.(п.198.3. ст. 198 ПК України).

Пунктом 198.2 ст. 198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

-          дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

-          дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п. 201.11 ст. 201 ПК України).

У разі, якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону. (п. 198.6 ст. 198 ПК України).

При цьому в п. 187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів(послуг), що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів (послуг) за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок, що ПК України передбачено єдину підставу для Формування податкового кредиту, а саме наявність у платника податку - покупця належним чином оформленої податкової накладної або митної декларації.

Факт здійснення господарських операцій між позивачем та ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» підтверджується первинними документами, копії яких наявні у матеріалах справи, а саме: Договором №2907 від 29.07. 2013 р., податковою накладною №27 від 28.08.2013 р., податковою накладною №18 від 16.08.2013 р., актами здачі-приймання робіт, змінними рапортами будівельного механізму, тощо.

Відповідно до змісту п.п.201.4 та 201.8 ст. 201 ПК України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у встановленому порядку.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших і розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Згідно ч.1 ст.2442 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Як зазначено у Постанові Верховного Суду України від 06.12.2005 р. у справі за позовом ПП «Стальконвест» до ДПІ у м.Ужгороді про визнання недійсним рішення.

Недоліки в заповненні податкових накладних, виявлені податковою інспекцією в результаті перевірки позивача, зокрема: відсутність у деяких з них порядкового номеру, в інших - одиниці виміру, адреси одержувача (позивача у справі), не робили накладні недійсними, не свідчили про їх неналежність та недопустимість як доказів. Ці накладні могли бути підставою для висновку суду першої та другої інстанцій, зробленого в результаті оцінки всіх доказів у відповідності з вимогами статті 43 Господарського процесуального кодексу України, про можливість ідентифікації контрагентів позивача, про достовірність підтвердження фактичності здійснення господарських операцій, сплати податку на додану вартість та його сум.

Аналогічним чином повинні оцінюватися окремі дефекти у податкових деклараціях та додатках до них.

Судом встановлено, що податкові накладні, отримана ТОВ «Компанія БТС» від ПП «Будівельний Транспортний Сервіс» складена у відповідності до вимог ст. 201 ПК України: відповідно до п. 2 Поряку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.12.2010 р. №969 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. №1401/18696 (далі - Порядок №969): відповідно до ст. 9 Закону України № 996 та не суперечить п. 198.6 ст. 198 ПК України.

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає що позивач правомірно, сформував податковий кредит з податку на додану вартість, та не порушував вимог п. 201.10 ст.201 ПК України при взаємовідносинах з ПП «Будівельний Транспортний Сервіс».

Суд вважає, що допущення позивачем методологічної помилки у Додатку 8 податкової декларації за серпень 2013 р., що не вплинула на розрахунки з бюджетом, саме по собі не позбавляє господарських операцій товарності та реальності, у зв'язку з чим не може мати певних негативних наслідків у вигляді позбавлення права на формування валових витрат та податкового кредиту та донарахування податкових зобов'язань з податку на додану вартість .

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 69, 70, 71, 72, 94, 128, 158-163, 167,2442 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0002062209 від 02.09.2009 р. винесене Державною податковою інспекцією у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія БТС» сплачений судовий збір у сумі 206 (двісті шість) грн. 25 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Щавінський В.Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 04 грудня 2014 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2014
Оприлюднено11.12.2014
Номер документу41779476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/6239/14

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 27.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Постанова від 27.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні