Постанова
від 25.11.2014 по справі 826/16415/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 1/429

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 листопада 2014 року 16:03 № 826/16415/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Легейді Я.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма ТК Комфорт" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, за участі представників сторін:

представника позивача Кузуб С.П.,

представника відповідача Макар О.З.,

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 25.11.2014 проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ФІРМА ТК КОМФОРТ» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24 червня 2014 року № 0009042202.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 жовтня 2014 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/16415/14.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 жовтня 2014 року закінчено підготовче провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні 25.11.2014 представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.

На підставі наказу від 27.02.2014 року № 425 та на підставі пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, ст. 82 Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ФІРМА ТК КОМФОРТ» (код ЄДРПОУ 37535626) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Авеста - Трейд» (код ЄДРПОУ 34295994), ТОВ «Біотрейд НДК» (код ЄДРПОУ 33153119), ТОВ «МК - Технолоджі» (код ЄДРПОУ 38328080) та з ін., за результатом якої складено акт перевірки від 17.03.2014 № 813/2659/2202/37535626 (т. 1, арк. 39-92).

Відповідачем за результатами перевірки встановлені наступні порушення податкового законодавства (т. 1, арк. 92):

- п. 198.3, 198.6 ст. 198, п. 201.4, 201.6, 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті занижено суму ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 939344,00 грн. та завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних звітних (податкових) періодів (р. 23.2) за червень 2013 року на суму 186900,00 грн.

На підставі складеного акту перевірки від 17.03.2014 № 813/2659/2202/37535626 податковим органом винесене податкове повідомлення-рішення від 03.04.2014:

- № 0005272202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 280350 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 186900,00 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 93450,00 грн. (т. 1, арк. 25).

Проте, позивач не погодився з такою позицією податкового органу та оскаржив податкове повідомлення-рішення від 03.04.2014 № 0005272202 в адміністративному порядку.

Як вбачається із матеріалів справи (т. 1, арк. 217), рішенням Головного управління Міндоходів у м. Києві від 11.06.2014 № 5181/10/26-15-10-04-04 було додатково зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у податковому повідомленні-рішенні від 03.04.2014 № 0005272202 на загальну суму 4050 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 2700 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 1350 грн.

Крім цього, із рішення Головного управління Міндоходів у м. Києві від 17.09.2014 № 9047/10/26-15-10-04-04 (т. 1, арк. 217), вбачається, що ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на підставі рішення Головного управління Міндоходів у м. Києві від 11.06.2014 № 5181/10/26-15-10-04-04 винесла податкове повідомлення-рішення від 24.06.2014:

- № 0009042202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 284400 грн. в тому числі за основним платежем в розмірі 189600,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 94800 грн. (т. 1, арк. 93).

Відтак, позивач вважає, що ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві двічі застосувала до товариства відповідальність за одне й теж порушення, яке було виявлене та зафіксоване в акті перевірки від 17.03.2014 № 813/2659/2202/37535626.

Крім того, позивач надав суду копію постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 24.11.2014 по справі № 826/9960/14 (т. 1, арк. 208-216), якою адміністративний позов ТОВ «ФІРМА ТК КОМФОРТ» задоволено , визнані протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення від 03.04.2014 № 0005252202, № 0005262202, № 0005272202 .

Позивач не погодився з висновками акту перевірки та прийнятим на його підставі податковим повідомленням - рішенням від 24.06.2014 № 0009042202, а тому звернувся до суду.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог виходячи з наступних міркувань.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 62.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом:

- ведення обліку платників податків;

- інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів;

- перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того, Порядок направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затверджений наказом Міністерства фінансів України 28.11.2012 № 1236, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 р. за № 2135/22447, розроблено відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, відповідно до яких органам державної податкової служби надано право визначати суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.

Згідно п. 2.3 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, податкове повідомлення-рішення складається у двох примірниках за кожним окремим податком, збором разом із штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), або штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами, пенею), передбаченими Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією (штрафом) за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі зменшення (збільшення) органом державної податкової служби суми бюджетного відшкодування, зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків направляються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.

У разі здійснення розрахунку (перерахунку) збільшення (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість або об'єкта оподаткування податком на прибуток із застосуванням звичайних цін за результатами перевірки приймаються окремі податкові повідомлення-рішення на ці суми за формами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу.

Відповідно до п. 4.3 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, у разі подання платником податків скарги щодо податкового повідомлення-рішення структурний підрозділ, який здійснював розгляд такої скарги, надає копію вмотивованого рішення за скаргою платника податків, в тому числі рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків, органу державної податкової служби, який склав податкове повідомлення-рішення, що оскаржується.

В той же час, згідно п. 3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість збільшується, то крім раніше надісланого податкового повідомлення-рішення направляється окреме податкове повідомлення-рішення на суму збільшення , якому присвоюється номер та яке вноситься до відповідного реєстру податкових повідомлень-рішень у порядку, передбаченому пунктом 3.3 цього розділу.

Якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість зменшується, то до платника податків направляється податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання, якому присвоюється номер та яке вноситься до відповідного реєстру податкових повідомлень-рішень у порядку, передбаченому пунктом 3.3 цього розділу.

Податкове повідомлення-рішення складається згідно з цим пунктом органом державної податкової служби, який склав податкове повідомлення-рішення, протягом 3 робочих днів з дня, що настає за днем отримання таким органом рішення за результатами адміністративного або судового оскарження.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «ФІРМА ТК КОМФОРТ» оскаржило податкове повідомлення-рішення від 03.04.2014 № 0005272202 , прийняте на підставі акту перевірки від 17.03.2014 № 813/2659/2202/37535626, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 280350 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 186900,00 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 93450,00 грн . в адміністративному порядку.

Проте, рішенням Головного управління Міндоходів у м. Києві від 11.06.2014 № 5181/10/26-15-10-04-04 було додатково зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у податковому повідомленні-рішенні від 03.04.2014 № 0005272202 на загальну суму 4050 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 2700 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 1350 грн.

Відтак, ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на виконання п. 3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, повинна була, крім раніше надісланого податкового повідомлення-рішення, а саме: від 03.04.2014 № 0005272202 направити окреме податкове повідомлення-рішення на загальну суму зменшення бюджетного відшкодування - 4050 грн.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві всупереч положенням п. 3.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, винесла податкове повідомлення-рішення від 24.06.2014 № 0009042202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 284400 грн. (280350+4050) в тому числі за основним платежем в розмірі 189600,00 грн. (186900+2700) та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 94800 грн. (93450+1350).

Відтак, вбачається, що ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві замість винесення окремого податкового повідомлення-рішення на загальну суму зменшення бюджетного відшкодування в розмірі 4050 грн., протиправно винесла додаткове податкове повідомлення-рішення від 24.06.2014 № 0009042202, яким до суми основного платежу та штрафних санкцій, які зазначені в податковому повідомленні-рішенні від 03.04.2014 № 0005272202 додала зобов'язання, згідно рішення Головного управління Міндоходів у м. Києві від 11.06.2014 № 5181/10/26-15-10-04-04.

Отже, ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві податковим повідомленням-рішенням від 24 червня 2014 року № 0009042202 повторно застосувала до позивача зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ.

Згідно ст. 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовної вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24 червня 2014 року № 0009042202.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 72 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а, відтак, такими, що підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «ФІРМА ТК КОМФОРТ» задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві 24 червня 2014 року № 0009042202.

3. Присудити з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ФІРМА ТК КОМФОРТ» (код ЄДРПОУ 37535626) понесені судові витрати в розмірі 487,20 грн. (чотириста вісімдесят сім грн. 20 коп.).

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Н.В. Клочкова

Повний текст постанови виготовлено та підписано 02 грудня 2014 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.11.2014
Оприлюднено12.12.2014
Номер документу41800277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16415/14

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 25.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні