Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
27 листопада 2014 р. № 820/18323/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панова М.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,
представників сторін:
позивача - Кокорева Е.О.,
відповідача - Гуда К.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЛАН", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому з урахуванням змінених позовних вимог просить суд визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання довідки про проведення зустрічної звірки №3616/20-38-22-04-08/30509956; визнати протиправними дії щодо визнання операцій між ТОВ "СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС» та ТОВ «ВЛАН» такими, що не були фактично здійсненими; зобов'язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в Інформаційній системі «Податковий блок» дані відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛАН» (код ЄДРПОУ 30509956) стосовно самостійно узгоджених Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЛАН» в поданій декларації за червень 2014 даних податкового кредиту та податкових зобов'язань; виключити із Інформаційних систем, що належать Відповідачу, недостовірну інформацію щодо нереальності здійснення фінансово-господарських операцій між ТОВ «СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС» та ТОВ «ВЛАН», яка була внесена на підставі довідки №3616/20-38-22-0408/30509956.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач в порушення норм Податкового кодексу України та нормативно-правових актів регулюючих податкові правовідносини в державі, замість проведення зустрічної звірки між ТОВ «ВЛАН» та ТОВ «СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС» фактично провів перевірку по взаємовідносинам між цими суб"єктами господарської діяльності чим порушив права позивача.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити в повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити в повному обсязі, в обгрунтування заперечень зазначив, що в спірних правовідносинах відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, вислухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов наступних висновків.
Згідно п. 61.1. ст.61 Податкового кодексу України - податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Судом встановлено, що до Основ"янської ОДПІ м. Харкова надійшли матеріали перевірки підприємства контрагента позивача, а саме: листом від 01.08.2014 року № 1756/20-31-22-03-11 від ДПІ у Київському районі м.Харкова направлено акт від 29.07.2014 року № 251/20-31-22-03-07/38492734 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Східенергоальянс".
Основ"янскою ОДПІ м.Харкова з метою отримання пояснень та документального підтвердження з питань взаємовідносин з контрагентом ТОВ "Східенергоальянс" за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 року, звернулося до ТОВ "Влан" з запитом від 24.09.2014 року № 14359/10/10-38-22-03-11 з проханням надати запитувану інформацію та її документальне підтвердження.
Листом № 06/10 від 06.10.2014 року ТОВ "Влан" було надано копіїї документів.
На підставі отриманої інформації від ТОВ "Влан" фахівцями ДПІ було проведено зустрічну звірку за наслідками якої складено довідку від 21.10.2014 року № 3616/20-38-22-0408/30509956.
Суд зазначає, що способи здійснення податкового контролю визначені в п. 62.1 ст. 61 Податкового кодексу України: 62.1.1. ведення обліку платників податків; 62.1.2. інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби.
З п. 71.1. ст. 71 Податкового кодексу України вбачається, що Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.
Інформація, необхідна для виконання покладених на контролюючи органи функцій має статус податкової інформації. До податкової інформації за приписами п.72.1 ст. 72 Податкового кодексу України належить, що надійшла від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, зокрема інформація, а також інформація за результатами податкового контролю, оприлюднена інформація та інша інформація, яка надана добровільно чи за запитом.
З метою отримання податкової інформації контролюючі органи відповідно до п.73.5 ст. .73 Податкового кодексу України мають право проводити зустрічні звірки, якими вважаються співставлення даних документів з метою документального підтвердження господарських відносин для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку.
Згідно ст. 74.1 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 74.2. ст. 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючи органи функцій та завдань.
Згідно із п 73.5. ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючи органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Пунктом 3 Порядку №1232 від 27.12.2010 року "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" встановлено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року визначено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно п.5 Порядку № 1232 облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб"єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями ).
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку (п. 6 Порядку №1232).
Відповідно п.3.1 наказу Державної податкової адміністрації , від 22.04.2011 року № 236 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи "Зустрічні звірки" (далі - ІС "Зустрічні звірки").
Згідно до п.4.5 наказу № 236 При отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.
П.4.6 наказу № 236 за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (додаток 5) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.
Таким чином згідно п.3.1 наказу № 236 форма запиту є правомірною та заповнюється залежно від наявних даних про платника податків та/або суб"єкта господарювання, виду здійснення господарських операцій та їх документального підтвердження.
Недотримання органом ДПС ініціатором примірної форми запиту не є підставою для відмови органом ДПС виконавцем у здійсненні зустрічної звірки.
З матеріалів справи вбачається, що дії по проведенню спірної зустрічної звірки були здійснені відповідачем з повним дотриманням вищезазначених норм. Жодного процедурного порушення порядку проведення зустрічної звірки судовим розглядом не встановлено. Також у відповідача були всі підстави для ініціювання даної звірки відповідно до абз. 2 п. 3 Порядку №1232 від 27.12.2010 року "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", оскільки контрагент позивача ТОВ "Східенергоальянс" перебуває на обліку в ДПІ у Київському районі м. Харкова, тобто в межах одного населеного пункту з відповідачем - Основ"янською ОДПІ м. Харкова.
Доводи позивача, про те, ще спірна довідка про проведення зустрічної звірки є фактично актом перевірки ТОВ "Влан" суд не приймає до уваги, оскільки довідка від 21.10.2014 року № 3616/20-38-22-0408/30509956 про проведення зустрічної звірки позивача складена відповідно до норм які регулюють проведення зустрічної звірки, має відповідну назву, отже її правовий статус ніяким чином не може підмінятися статусом такого документу, як акт проведення перевірки, оскільки такий документ складається на підставі зовсім іншим норм, які регулюють порядок проведення перевірок, має інші підстави для вчинення дій, які він фіксує, та відповідно має зовсім інші правові наслідки для платника податків, такі як прийняття податкового повідомлення рішення та інші.
Щодо вимог позивача про зобов'язання Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в Інформаційній системі «Податковий блок» дані відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛАН» (код ЄДРПОУ 30509956) стосовно самостійно узгоджених Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЛАН» в поданій декларації за червень 2014 даних податкового кредиту та податкових зобов'язань, суд зазначає, що відповідно до довідки за підписом начальника Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, дані податкової звітності ТОВ "Влан" відображені в підсистемі "Обробка податкової звітності та платежів" АІС "Податковий блок" в показниках, які самостійно задекларовані ТОВ "Влан" в податкових деклараціях не змінювались та не коригувались.
З роздруківки АІС "Податковий блок" щодо взаємовідносин ТОВ "Влан" з ТОВ "Східенергоальянс" вбачається, що в даній системі міститься лише інформація щодо реквізитів спірної довідки, але жодної недостовірної інформації щодо нереальності здійснення фінансово-господарських операцій між ТОВ «СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС» та ТОВ «ВЛАН» АІС "Податковий блок" не містить.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищезазначене, на виконання вимог ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідачем надані всі належні та допустимі докази в підтвердження правомірності вчинених дій, проте, позивачем всупереч вимогам ч. 1 ст. 71 КАС України не доведено обставини, на яких грунтуються його позовні вимоги.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 02 грудня 2014 року.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2014 |
Оприлюднено | 12.12.2014 |
Номер документу | 41802656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні