Ухвала
від 10.02.2015 по справі 820/18323/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2015 р.Справа № 820/18323/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Сіренко О.І.

Суддів: Любчич Л.В. , Спаскіна О.А.

за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 27.11.2014р. по справі № 820/18323/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН"

до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

27 листопада 2014 року постановою Харківського окружного адміністративного суду в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - відмовлено в повному обсязі.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" (далі - позивач, ТОВ "ВЛАН") у апеляційній скарзі просить постанову суду першої інстанції скасувати, прийняти нове рішення, яким позов задовольнити, посилаючись на порушення судом норм процесуального права та невірне застосування норм матеріального права. Вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про правомірність дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "ВЛАН" та складання за її результатами довідки, оскільки фактично в порушення норм Податкового кодексу України замість зустрічної звірки була проведена перевірка по взаємовідносинам між ТОВ "ВЛАН" та ТОВ "Східенергоальянс". Крім того, в порушення статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України судом першої інстанції не було розглянуто позовну вимогу про визнання протиправними дій відповідача щодо визнання операцій між ТОВ "Східенергоальянс" та ТОВ "ВЛАН" такими, що не було фактично здійснені.

Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - відповідач, Основ'янська ОДПІ м. Харкова) письмових заперечень на апеляційну скаргу до суду не подала.

Сторони, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явились, що у відповідності до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України не є перешкодою для розгляду справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 195 КАС України, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що Основ'янською ОДПІ м. Харкова листом від 01.08.2014 року № 1756/20-31-22-03-11 від ДПІ у Київському районі м.Харкова отримано акт від 29.07.2014 року № 251/20-31-22-03-07/38492734 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Східенергоальянс".

24 вересня 2014 року Основ'янска ОДПІ м. Харкова, з метою отримання пояснень та документального підтвердження з питань взаємовідносин з контрагентом ТОВ "Східенергоальянс" за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 року, звернулась до ТОВ "Влан" з запитом № 14359/10/10-38-22-03-11 з проханням надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань взаємовідносин з ТОВ "Східенергоальянс" код ЄДРПОУ 38492734 з питань формування загального обсягу податкового кредиту (витрат) та податкових зобов'язань (доходів) за період червня 2014 року на суму ПДВ 2593,50 грн.

06 жовтня 2014 року листом № 06/10 від 06.10.2014 року ТОВ "Влан" було надано інформацію та копії первинних документів на виконання обов'язкового письмового запиту від 24 вересня 2014 року № 14359/10/10-38-22-03-11.

На підставі отриманої інформації від ТОВ "Влан" фахівцями ДПІ було проведено зустрічну звірку.

21.10.2014 року за наслідками проведеної зустрічної звірки складено довідку № 3616/20-38-22-0408/30509956, за висновками якої немає можливості підтвердити реальність здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ "ВЛАН" код ЄДРПОУ 30509956 та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому діючим законодавством України, дефективність первинних документів, що були використані при оформленні господарських операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг) ТОВ "ВЛАН" у ТОВ "Східенергоальянс" та подальшого руху придбаних товарно-матеріальних цінностей до ДП "Ізюмський приладобудівний завод" код ЄДРПОУ 30210163; ПрАТ "Енергооблік" код ЄДРПОУ 24662711; ТОВ "Аргус-інформ" код ЄДРПОУ 32567201.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог ТОВ "ВЛАН", суд першої інстанції виходив з того, що дії відповідача по проведенню зустрічної звірки та складенню довідки від 21.10.2014 року №3616/20-38-22-0408/30509956здійснені з дотриманням норм чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктами 2, 3 Порядку про проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1232 (надалі по тексту - Порядок про проведення зустрічних звірок) зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до пункту 4 Порядку про проведення зустрічних звірок орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України надано право платникам податків оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Диспозиція цієї статті передбачає оскарження: дій службової особи податкового органу, які пов'язані з порушенням порядку проведення перевірки; дій, які полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу; дій щодо проведення перевірки без установлених законом підстав та/або з порушенням вимог чинного законодавства тощо.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Відповідно до пункту 4.4 цих Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Зі змісту викладеного випливає, що дії з оформлення результатів зустрічної звірки довідкою є, по суті, виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки вказаної довідки не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю.

Як випливає зі змісту статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.

Таким чином, у контексті наведених приписів до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється. Однак обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

Оскільки дії з проведення зустрічної звірки та складення довідки за її результатами не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, то підстави для задоволення позовних вимог щодо визнання неправомірними дій відповідача зі складання довідки про проведення зустрічної звірки №3616/20-38-22-04-08/30509956 відсутні.

У зв'язку з викладеним також відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо встановлення операцій між ТОВ "СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС" та ТОВ "ВЛАН" такими, що не були фактично здійснені.

Надаючи правову оцінку діям відповідача відносно відображення результату проведеної зустрічної звірки в інформаційній базі «Податковий блок», колегія суддів зазначає наступне.

Підпунктом 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.

За правилами пункту 86.1 статті 86 названого Кодексу результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Згідно з пунктом 58.1 статті 58 та пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.

З метою удосконалення процесу адміністрування податків було створено інформаційну систему "Податковий блок", що включає чотири підсистеми-сегменти операційної діяльності органів податкової служби, таких як: реєстрація платників податків; обробка податкової звітності та платежів; облік платежів; податковий аудит.

Ця система призначена для виконання основних завдань органів ДПС, а саме: інформування платників податків про їх податкові зобов'язання та надання роз'яснень податкового законодавства; податковий облік та реєстрація платників податків; прийом та обробка документів податкової звітності та облік платежів; перевірка податкової звітності на відповідність вимогам та нормам, встановленим законодавчими та нормативними актами України; застосування заходів із погашення податкового боргу у випадках порушення податкової дисципліни з боку платників податків; вирішення спірних питань щодо сум податкових донарахувань та податкового боргу тощо.

Оскільки зустрічна звірка не є податковою перевіркою, то висновки податкового органу, зроблені за наслідками проведення такої звірки, не підлягають відображенню в інформаційних базах податкового органу.

Відповідно до довідки за підписом начальника Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, дані податкової звітності ТОВ "Влан" відображені в підсистемі "Обробка податкової звітності та платежів" АІС "Податковий блок" в показниках, які самостійно задекларовані ТОВ "Влан" в податкових деклараціях не змінювались та не коригувались (а.с.75).

З роздруківки АІС "Податковий блок" щодо взаємовідносин ТОВ "Влан" з ТОВ "Східенергоальянс" вбачається, що в даній системі міститься лише інформація щодо реквізитів спірної довідки, але жодної недостовірної інформації щодо нереальності здійснення фінансово-господарських операцій між ТОВ "СХІДЕНЕРГОАЛЬЯНС" та ТОВ "ВЛАН" АІС "Податковий блок" не містить (а.с.52).

Доводи ТОВ "ВЛАН" у апеляційній скарзі щодо фактичного проведення замість зустрічної звірки підприємства позивача перевірки по взаємовідносинам між ТОВ "ВЛАН" та ТОВ "Східенергоальянс" є безпідставними.

Відповідно до статті 62 ПК України одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно пункту 73.5 статті 73 ПК України, зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зі змісту довідки від 21.10.2014 року № 3616/20-38-22-0408/30509956 вбачається, що зустрічна звірка ТОВ "ВЛАН" була проведена виключно шляхом співставлення даних первинних бухгалтерських документів та не містить ознак, які б свідчили на користь підміни проведеної документальної перевірки звіркою підприємства позивача.

Інші доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Відповідно до вищевикладеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЛАН" - залишити без задоволення.

Ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 27.11.2014р. по справі № 820/18323/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Сіренко О.І. Судді (підпис) (підпис) Любчич Л.В. Спаскін О.А. Повний текст ухвали виготовлений 13.02.2015 р.

Помічник судді Цюпак О.П.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42707620
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18323/14

Ухвала від 10.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 27.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні