Постанова
від 02.12.2014 по справі 317/4075/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 317/4075/14-а

№/п2-а/317/67/2014

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2014 року Запорізький районний суд Запорізької області у складі:

головуючого судді - ГРОМОВОЇ І.Б.

при секретарі Гаврюшиній В.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії , -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії.

Після апеляційного оскарження ухвали суду про залишення позову без розгляду від 13.01.2014р., ухвалою суду від 22.10.2014р. вказаний адміністративний позов був прийнятий до розгляду.

В обґрунтування вимог позовної заяви позивач ОСОБА_1 зазначив, що він як громадянин України звернувся до Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області з клопотанням про надання йому земельної ділянки у межах с. Володимирівське Запорізького району Запорізької області для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд.

На 33 сесії 6 скликання Володимирівською сільською радою Запорізького району Запорізької області його клопотання було розглянуто та прийнято рішення за №20 від 05.09.2013 р., яким йому відмовлено в задоволенні клопотання на підставі ст. 118 ЗК України. Позивач ОСОБА_1 з таким рішенням сільської ради не погоджується оскільки Володимирівська сільська рада є органом місцевого самоврядування, який має повноваження щодо надання у власність громадянам земельних ділянок комунальної власності в межах населеного пункту для всіх потреб і в тому числі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно до ЗК України, тому був вимушений звернутись до суду із вказаним позовом та просить суд:

Визнати протиправними дії Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області, в частині відмови у задоволення клопотання ОСОБА_1 щодо передачі йому у власність земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд з орієнтованою площею 0,25 га в межах с. Володимирівське Запорізького району Запорізької області;

Скасувати рішення Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 05.09.2013 р. за №20 в частині відмови у передачі в у власність ОСОБА_1 земельної ділянки, зобов'язати Волоимирівську сільську раду Запорізького району Запорізької області винести на засідання подане ОСОБА_1 клопотання щодо передачі йому у власність земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Стягнути з Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області на користь ОСОБА_1, суму сплаченого ним судового збору за подачу вказаної позовної заяви в розмірі 34,41 гривень.

В судовому засідання позивач повністю підтримав свої позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача жодного разу в судове засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи, заперечень не надав.

Судом встановлено в судовому засіданні та повністю підтверджується документами, доданими позивачем до матеріалів справи, що ОСОБА_1, як громадянин України, з метою реалізації свого конституційного і законного права на отримання земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд у межах с. Володимирівське, Запорізького р-ну, Запорізької обл., звернувся із відповідним клопотанням до Володимирівської сільської ради у відповідності до ч.6 ст.118 ЗК України.

На 33-й сесії 6 скликання відповідно до рішення № 20 від 05.09.2013 року клопотання ОСОБА_1 було розглянуто та відмовлено в його задоволенні у зв'язку з відсутністю містобудівної документації с.Володимирівське.

Земельним кодексом України визначено правові засади земельних відносин в Україні.

Відповідно до ст. 2 ЗК України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Нормами ст. 3 цього ж кодексу визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. Таким чином, правовідносини пов'язані з земельними відносинами регулюються у відповідності з нормами Конституції та Земельного кодексу України. Інші прийняті нормативно-правові акти не можуть їм суперечити.

Відповідно до ст.14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно до ст.81 ЗК України встановлено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки серед іншого на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Пунктами «а» та «б» ст. 12 ЗК України визначені повноваження сільських, селищних та міських рад у галузі земельних відносин, до яких належать такі функції - розпорядження землями територіальної громади та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.

Статтею 116 ЗК України визначені підстави набуття права власності на земельні ділянки державної та комунальної власності. Частиною 3 цієї статті встановлено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗК України. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених ЗК України, провадиться один раз по кожному виду використання.

Положеннями ст.121 ЗК України визначені норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Так відповідно до цих норм громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у певних розмірах. Для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) у межах села - надається земельна ділянка не більше 0,25 га.

Частиною 6 статті 118 ЗКУ визначено порядок отримання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян в межах безоплатної приватизації. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Надання інших документів не передбачено положеннями ч. 6 ст. 118 ЗК України.

У відповідності до цього, позивачем до клопотання було додано графічні матеріали з чітко визначеною територією на якій він бажає отримати земельну ділянку. Копії графічних матеріалів також додані до матеріалів справи.

Цією ж статтею визначено порядок та строки розгляду клопотання щодо надання у власність громадянам земельних ділянок державної та комунальної власності. Згідно цього порядку відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 122 ЗК України визначено повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування. Частиною 1 цієї статті визначено, що сільські, селищні та міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Таким чином, у розумінні цієї норми Володимирівська сільська рада є органом місцевого самоврядування, яка має повноваження щодо надання у власність громадянам земельних ділянок комунальної власності в межах населеного пункту для всіх потреб і в тому числі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, однак сільською радою було відмовлено ОСОБА_1 у здійснені його права.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності. Покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки, представник відповідача в жодне судове засідання не з'явився хоча про день та час слухання справи був попереджений своєчасно та належним чином та заперечень не надав, то суд розглядає адміністративну справу на підставі тих доказів, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до ч. 7 Постанови пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 № 7 (із змінами) «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» при розгляді справ за позовами до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування в разі незгоди з рішеннями з питань, віднесених у галузі земельних відносин до їх компетенції (зокрема, про відмову в передачі земельної ділянки у власність чи користування, у продажі земельної ділянки, в наданні дозволу і вимог на розроблення проекту відведення земельної ділянки тощо), суд за наявності підстав для задоволення позову визнає рішення такого органу недійсним і зобов'язує його залежно від характеру спору виконати певні дії, передбачені його компетенцією (або не вчиняти чи припинити їх), на захист порушеного права, як цього вимагає законодавство, або надає право позивачеві вчинити певні дії для усунення порушень його права.

Посилаючись на вищевикладені обстави та керуючись ст.2, 19, 49,71, 99, 104, 105, 158-163 КАС України, ст.81, 116, 118, 121, 122 ЗК України, ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування», ст. 14, 124 Конституції України,суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправними дії Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області, в частині відмови у задоволення клопотання ОСОБА_1 щодо передачі йому у власність земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд з орієнтованою площею 0,25 га в межах с. Володимирівське Запорізького району Запорізької області

Скасувати рішення Володимирівської сільської ради запорізького району Запорізької області від 05.09.2013 р. за №20 в частині відмови у передачі в у власність ОСОБА_1 земельної ділянки, зобов'язати Волоимирівську сільську раду Запорізького району Запорізької області винести на засідання подане ОСОБА_1 клопотання щодо передачі йому у власність земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Стягнути з Володимирівської сільської ради Запорізького району Запорізької області на користь ОСОБА_1( 14.07.1983р.н., ІПН:НОМЕР_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, суму сплаченого ним судового збору за подачу вказано го адміністративного позову в розмірі 34 ( тридцять чотири) гривні 41 копійки.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду протягом 10 днів з дня виготовлення повного рішення: 10 грудня 2014 року.

Суддя

Запорізького районного суду

Запорізької області І.Б. ГРОМОВА

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено15.12.2014
Номер документу41836653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —317/4075/13-а

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Громова І. Б.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні