Рішення
від 09.12.2014 по справі 907/945/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ РІШЕННЯ                     09.12.2014                                                             Справа  № 907/945/14       За  позовною  заявою прокурора Тячівського району в інтересах держави в особі Тересвянської селищної ради, смт. Тересва Тячівського району до товариства  з обмеженою відповідальністю "Остер", смт. Тересва Тячівського району про зміну договору оренди земельної ділянки від 05.06.2012р. (з урахуванням заяви № 101-6729 вих. 14 (6729) від 06.11.14р. про уточнення позовних вимог ) Суддя     Русняк В.С. Представники, присутні у судовому засіданні: від позивача - не з'явився від відповідача - не з'явився участь прокурора - Губаль О.В., прокурор відділу прокуратури м. Ужгород, посвідчення № 027586 Суть спору: прокурор Тячівського району звернувся з позовом  в інтересах держави в особі Тересвянської селищної ради, смт. Тересва Тячівського району до товариства  з обмеженою відповідальністю "Остер", смт. Тересва Тячівського району про зміну договору оренди земельної ділянки від 05.06.2012р.  (з урахуванням заяви № 101-6729 вих. 14 (6729) від 06.11.14р. про уточнення позовних вимог ).           Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги (з урахуванням заяви № 101-6729 вих. 14 (6729) від 06.11.14р. про уточнення позовних вимог ) підтримав у повному обсязі. Просить суд задоволи позов. Разом з тим, долучив клопотанням від 09.12.2014р. копії підтверджуючих документів щодо публікації прийнятого рішення Тересвянською селищною радою про затвердження технічної документації по грошовій оцінці земель населеного пункту селища Тересва. Позивач явку свого уповноваженого представника у судовому засіданні не забезпечив.           Відповідач, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, витребуваних документів не подав. Поштова кореспонденція з ухвалою про відкладення розгляду справи від 27.11.2014р., направлена на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві     та підтверджена Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10.09.2014р. та отримана останнім 04.12.2014р. про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення від 28.11.2014р.    Таким чином, судом вчинено відповідно до вимог процесуального закону усі дії щодо належного повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи. Оскільки відповідач, який належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, на вимогу суду письмового відзиву не подав, даний спір підлягає вирішенню по суті в порядку ст.75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними матеріалами. В судовому засіданні 09.12.2014 оголошено вступну та резолютивну частину рішення  згідно ст. 85 ГПК України.                     Дослідивши наявні в матеріалах справи документальні докази, заслухавши пояснення прокурора,  суд ВСТАНОВИВ:            05 червня 2012 року між Тересвянською селищною радою та товариством  з обмеженою відповідальністю "Остер", смт. Тересва Тячівського району укладено Договір оренди земельної ділянки. Предметом зазначеного договору була земельна ділянка загальною площею 0,6948 га за aресою: Закарпатська область, Тячівський  район, смт. Тересва, вул. Горького,16Г, 16Д, 16Е (далі - об'єкт оренди). Згідно п. 5 вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 332 860,34 грн. Відповідно до п. 7 договору термін укладення договору складав 49 років. Пунктом 8 договору визначено, що орендна плата за користування об'єктом оренди встановлена у грошовій формі у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки об'єкту оренди (4 ставки земельного податку). Рішенням 16 сесії VІ скликання Тересвянської селищної ради № 275 від 26.06.2012 року затверджено технічну документацію по грошовій оцінці земель населеного пункту Тересва та створено три економіко-планувальні зони в смт. Тересва, вартість одного квадратного метра земель яких відповідно становить 1зона - 66,38% грн/м-2, 2 зона - 58,60 грн/м-2, 3 зона - 46,05 грн./м-2. Дане рішення було оприлюднено в засобах масової інформації (газета "Дружба"  від 08.09.2012р. № 103-104) Листом №397 від 25.11.2013р. орендаря було проінформовано про рішення 16 сесії VІ скликання Тересвянської селищної ради № 275 від 26.06.2012 року. Також було запропоновано за взаємною згодою та в найкоротший термін внести зміни (укласти додаткову угоду) до діючого договору оренди земельної ділянки, що є ні чим іншим, як направлення пропозиції укласти договір про яку йдеться у ст.ст. 604, 642 ЦК України. Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1008/2-14 від 26.06.2014р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка є об'єктом спірного договору оренди, складає 1 429 689,90 грн. Виходячи зі ставки 4% від нормативної грошової оцінки об'єкту оренди в сумі 57187,60 грн. грн. в рік, розмір орендної плати на встановлені якого наполягають прокурор і позивач становлять 4765,63 грн. в місяць. За приписами статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Приписами пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України унормовано, що розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення – розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель – трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, а також не може перевищувати для земельних ділянок, наданих           для           розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для           інших           земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІІ Податкового кодексу , а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено – площа земельних ділянок (стаття 271 цього Кодексу). Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом України "Про оцінку земель", відповідно до абзацу п'ятого статті 5 якого нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, зацікавлені у проведенні оцінки земельних ділянок (стаття 6 Закону). Відповідно до статті 15 Закону України "Про оцінку земель", підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно зі статтею 18 цього Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз у 5 – 7 років. Статтею 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Відповідно до статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною і міською радою. Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду встановленого умовами договору розміру орендної плати. Відповідної правової позиції дотримується і Верховний Суд України в своїх постановах від 06.12.2010 року у справі № 2-1/10068-2008, від 04.07.2011 року у справі № 41/81 та Вищий господарський суд України у постановах від 10.01.2011 року у справі № 41/153пд, від 02.07.2013 року у справі № 36/5005/10143/2012. Можливість перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору за земельні ділянки державної та комунальної власності, у разі законодавчої зміни граничного розміру цієї плати, яка є регульованою ціною, передбачена і п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року № 6. При цьому акцентовано, що надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо надсилання інший стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору (тобто за відсутності згоди відповідача на зміну умов договору). З врахуванням наведеного вимоги про внесення змін до пункту 5 та  до пункту 8 договору оренди земельної ділянки від 05.06.2012 року та викладення їх у запропонованій редакції підлягає задоволенню. Судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1218 грн. у відповідності до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача. Керуючись ст. ст. 33, 49, 75, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд ВИРІШИВ: 1. Позов задоволити повністю. 2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 05.06.2012 року, укладеного між Тересвянською селищною радою та товариством  з обмеженою відповідальністю "Остер",  виклавши : - п. 5 даного договору у наступній редакції: ”нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 1 429 689,90 грн." - п.8 даного договору у наступній редакції: " орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 57187,60 грн. в рік, що становить 4765,63 грн. в місяць" 3. Стягнути з товариства  з обмеженою відповідальністю "Остер" (Закарпатська область, Тячівський район, селище міського типу Тересва, вул. Горького, буд. 16 Е, код ЄДРПОУ 35321737) в доход Державного бюджету України (банк отримувача ГУДКУ у Закарпатській області, МФО 812016, отримувач коштів – державний бюджет м. Ужгород 22030001; рахунок отримувача – 31211206783002; код отримувача – 38015610) суму 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять) судового збору. 4. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України. Повне рішення складено 11.12.2014р. Суддя                                                                                                       В.С. Русняк           

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення09.12.2014
Оприлюднено12.12.2014
Номер документу41846654
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/945/14

Рішення від 09.12.2014

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Русняк В.С.

Ухвала від 27.11.2014

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Русняк В.С.

Ухвала від 21.10.2014

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Русняк В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні