Постанова
від 10.12.2014 по справі 820/18464/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

10 грудня 2014 р. Справа № 820/18464/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Нуруллаєва І.С.

при секретарі судового засідання - Малишевої І.М.,

за участю представника позивача - Савченко Д.С.,

представника першого та другого відповідачів - Фатій Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "АГРО-ПУЛЬС" до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, Тузкової Юлії Анатоліївни державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області про визнання незаконними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "АГРО-ПУЛЬС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, Тузкової Юлії Анатоліївни державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, в якому просить суд :

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області Тузкової Юлії Анатоліївни від 10.09.2014 року №15708705 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області Тузкової Юлії Анатоліївни від 19.09.2014 року №15924592 про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень на нежитлові приміщення, що розташовані за адресою: м. Харків, пров. Вишневий, 3, а саме: нежитлові приміщення 1- го поверху №14-18, загальною площею 389,00 кв.м., які складають в цілому нежитлову будівлю літ. "В-1", нежитлову будівлю літ. "Л-3", загальною площею 496,7 кв.м., нежитлову будівлю літ. "Р-1", загальною площею 60,7 кв.м., нежитлову будівлю літ. "С- 1", загальною площею 99,6 кв.м.;

- зобов'язати реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції Харківської області повторно розглянути заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Агро-Пульс" (61161, м. Харків, вул. З'єднана, 18, кв. 2, код 38157296) Савченко Дар'ї Сергіївни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 04.09.2014 року за реєстраційним номером 8027509 на підставі доданих до заяви документів та з урахуванням висновків суду у даній справі.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що 04.09.2014 р. він звернувся до відповідача із заявою про державну реєстрацію прав та обтяжень на нерухоме майно, а саме: нежитлові будівлі літ. «В-1», літ. «Р-1», літ. «С-1», літ. «Л-3», що розташовані за адресою: Харківська область, м. Харків, пров. Вишневий, буд.3. За наслідками розгляду заяви державним реєстратором прав на нерухоме майно реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області Тузковою Ю.А. 10.09.2014 року, винесено необґрунтоване рішення про зупинення розгляду заяви про реєстрацію прав та їх обтяжень. А в наслідок не усунення обставин, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, 19.09.2014 року винесено рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень. На підставі викладеного позивач вважає, що відповідь відповідача є необґрунтованою, рішення про зупинення розгляду заяви та як наслідок рішення щодо відмови у реєстрації права власності на нерухоме майно є протиправними. Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідачів, Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, Тузкової Юлії Анатоліївни державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, проти позову заперечував. Надав письмові заперечення, де зазначив, що позивачем подано до служби Харківського міського управління юстиції Харківської області заяву, та було прийнято рішення про зупинення розгляду заяви, у зв'язку із тим, що в наслідок проведених консолідованих пошуків встановлено, що на частину нежитлових будівель, зазначених у договорі купівлі-продажу, зареєстровано право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за третіми особами на підставі правовстановлювальних документів відмінних від тих, що подані до заяви №8027509 та за іншим реєстровим номером. Відповідачем в установлені строки не було усунено обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, у зв'язку із чим державним реєстратором було відмовлено у державній реєстрації права власності рішенням від 19.09.2014 року. На підставі викладеного відповідач вважав, що вимоги позивача є безпідставними та просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що позивач звернувся до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області із заявою (а.с.48) про державну реєстрацію прав та обтяжень на нерухоме майно, а саме: нежитлові будівлі літ. «В-1», літ. «Р-1», літ. «С-1», літ. «Л-3», що розташовані за адресою: Харківська область, м. Харків, пров. Вишневий, буд.3. До зазначеної заяви позивач додав оригінал квитанції про оплату послуг за видачу витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; оригінал та копію правовстановлювального документу - договору купівлі-продажу №741 від 25.08.2012 року; оригінали та копії технічних паспортів на нежитлові будівлі літ. «В-1», літ. «Р-1», літ. «С-1», літ. «Л-3»; оригінал та копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ «Компанія «Агро-Пульс»; копію паспорту керівника ТОВ «Компанія «Агро-Пульс» ОСОБА_4; оригінал та копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо відсутності обтяжень на вказані нежитлові приміщення; оригінал та копію листа КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» від 01.09.2014 року №1700239; оригінал довіреності представника ТОВ «Компанія «Агро-Пульс»; копію паспорта представника ТОВ «Компанія «Агро-Пульс» Савченко Д.С.

Вказана заява була отримана відповідачем, що підтверджується відмітками на заяві та не заперечувалось позивачем.

За результатами розгляду заяви позивача від 04.09.2014р., відповідачем було винесено рішення про зупинення розгляду заяви №15708705 від 10.09.2014р. (а.с.8), відповідно до якого позивачу було роз'яснено положення Постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року №868 «Про затвердження порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно». Також зазначено, що підставою для зупинення була відсутність у повному обсязі документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень.

У вказаному рішенні державним реєстратором роз'яснені заявнику підстави зупинення розгляду заяви, а саме: заява №8027509 подана щодо реєстрації виникнення права власності на нежитлові будівлі літ. В-1, літ. Р-1, літ. С-1, літ. Л-3, що розташовані по пров. Вишневому, 3 у м. Харкові.

Під час розгляду заяви проведені консолідовані пошуки, в результаті яких встановлено, що на частину нежитлових будівель (літ. Р-1 площею 60,7 кв.м., літ. С-1 площею 99,6 кв.м., літ. Л-3 площею 496,7 кв.м.), зазначених у договорі купівлі-продажу, посвідченого 25.08.2012 приватним нотаріусом ХМНО ОСОБА_5 та у витязі №35578942 від 21.09.2012 зареєстровано право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за третіми особами на підставі правовстановлюючих документів відмінних від тих, що подані до заяви №8027509 та за іншим реєстровим номером.

Встановити підстави однозначності проведення державної реєстрації щодо одного об'єкту розташованого за однією адресою стосовно різних суб'єктів права однозначно неможливо. Для подальшого розгляду заяви необхідно зазначити підстави подвійної реєстрації об'єктів нерухомого майна, права на які підлягають державній реєстрації відповідно до заяви №8027509.

Вказана пропозиція щодо подання додаткових документів передбачена положеннями п. 8 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

З цього приводу суд зазначає, що згідно ст.3 Закону, права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відповідно до положень ч.2 ст.9 Закону, Державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно; 2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам. Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення. Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також порядок надання інформації з Державного реєстру прав встановлює Кабінет Міністрів України. (положення ч.ч. 4, 5,13 ст.15 Закону)

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону, заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до органу державної реєстрації прав у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених цим Законом.

Більш детальний порядок подання заяви про державну реєстрацію врегульований Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМ України від 22.06.2011р. № 703, який діяв на момент подання заяви позивача від 07.10.2013р. та надання відповіді від 16.10.2013р.(далі за текстом - Порядок №703).

Так, відповідно до п.п. 6,7,8 Порядку №703, державна реєстрація прав, надання відмови в ній проводяться у строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту прийняття заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (далі - заява про державну реєстрацію), крім випадків, передбачених цим Порядком. Для проведення державної реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові заяву про державну реєстрацію, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст.

Наказом Міністерства юстиції України №595/5 від 17.04.2012р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.04.2012 року за №590/20903, затверджені форми заяв та запитів, що подаються до Реєстраційної служби з питань проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також, отримання інформації.

З огляду на вказані вище положення суд приходить до висновку, що заява позивача від 04.09.2014р. не відповідає вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМ України від 22.06.2011р. № 703 та Наказу Міністерства юстиції України №595/5 від 17.04.2012р.

Суд звертає увагу, що 17 жовтня 2013 року постановою Кабінету Міністрів України №868 затверджено Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі за текстом - Порядок №868), відповідно до положень якої розглядалася заява позивача.

З цього приводу суд зазначає, що пунктом 36 Порядку №868 передбачено, що для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком. Документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, зокрема, є: укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно.

Крім того, п. 38 Порядку №868 передбачено, що для проведення державної реєстрації речових прав заявник, крім документа, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, подає копію документа, що посвідчує його особу (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування). У разі подання документів заінтересованою особою особисто така особа, крім документів, що зазначені в абзаці першому цього пункту, подає копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (далі - реєстраційний номер облікової картки платника податку), крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України.

Положеннями п.15 Порядку №868 передбачено, що під час розгляду заяви про державну реєстрацію і документів, що додаються до неї, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, зокрема щодо: 1) обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у встановлених законом випадках);2) повноважень заявника;3) відомостей про нерухоме майно, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; 4) наявності обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до закону; 5) наявності факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.

У разі подання документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав, не в повному обсязі державний реєстратор приймає рішення про зупинення розгляду заяви, яке містить рекомендації щодо усунення обставин, що були підставою для його прийняття. Якщо протягом п'яти робочих днів після отримання заявником рішення про зупинення розгляду заяви до органу державної реєстрації прав, нотаріуса не надійшли документи, які підтверджують усунення в повному обсязі обставин, що були підставою для прийняття такого рішення, державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав. (п.16 Порядку №868)

Зупинення розгляду заяви проведено з дотриманням вимог пункту 16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та статті 22 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

У рішенні про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 10.09.2014 за №15708705 державним реєстратором заявнику повідомлена необхідність для подальшого розгляду заяви зазначити підстави подвійної реєстрації об'єктів нерухомого майна, прав на які підлягають державній реєстрації відповідно до заяви №8027509 від 04.09.2014 та надати відповідний документ протягом п'яти робочих днів.

Після спливу встановленого ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно" п'ятиденного строку заявником не були усунені підстави зупинення розгляду заяви №8027509 від 04.09.2014, необхідні документи до Реєстраційної служби не надані.

Державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (п.28 Порядку №868)

Згідно п.5-4 ч.1 ст.24 Закону, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення.

Пунктом 29 Порядку №868 визначено, що орган державної реєстрації прав, нотаріус не пізніше наступного робочого дня з моменту прийняття рішення про відмову в державній реєстрації прав видає особисто заявникові або надсилає поштою з описом вкладення таке рішення разом з документами, що подавалися заявником для проведення державної реєстрації прав.

Отже, після спливу п'ятиденного строку на усунення підстав зупинення розгляду заяви, відповідачем обґрунтовано прийнято рішення про відмову у державній реєстрації речових прав та їх обтяжень №15924592 від 19.09.2014.

Також необхідно зазначити, що відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Наказом Міністерства юстиції України №1844/5 від 14.12.2012 затверджений Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та державного реєстру обтяжень рухомого майна.

Цей Порядок визначає процедуру використання та перенесення державним реєстратором прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор) записів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру обтяжень рухомого майна (далі разом - Реєстри) до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Відомості, отримані державним реєстратором під час проведення державної реєстрації прав за результатом пошуку у реєстрах та реєстрі прав власності на нерухоме майно, оформляються у паперовому вигляді, підписуються державним реєстратором, засвідчуються в установленому законодавством порядку печаткою та долучаються до відповідної облікової або реєстраційної справи.

Перенесення записів з реєстрів до державного реєстру прав здійснюється державним реєстратором прав у разі, коли наявні у реєстрах записи є чинними та ідентифікують об'єкт нерухомого майна або суб'єкта речових прав, їх обтяжень.

Державний реєстратор переносить до відповідного розділу державного реєстру прав, відкритого на об'єкт нерухомого майна, відомості записів, наявні у Реєстрах, у частині, що стосується такого об'єкта.

Рішення про відмову у державній реєстрації прав приймається реєстратором після вивчення у сукупності заявлених прав та поданих на реєстрацію документів.

Відповідно до ст. 15 вказаного вище Закону державна реєстрація прав проводиться після перевірки документів, що подаються для державної реєстрації. Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству та поданим документам.

Таким чином, оскаржувані позивачем рішення державного реєстратора про зупинення розгляду заяви №15708705 від 10.09.2014 та про відмову у державній реєстрації речових прав та їх обтяжень №15924592 від 19.09.2014 прийняті у відповідності до вимог законодавства в результаті всебічного вивчення поданих заявником - позивачем по справі, документів.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що дії державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області Тузкової Юлії Анатоліївни є правомірними, здійсненні в межах повноважень, тому позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень є безпідставними та необґрунтованими.

Згідно положень ч.1 ст.2 та ч.3 ст.2 КАС України та ст.6 Конституції України, якою закріплений принцип розподілу державної влади, слідує, що суд не може перебирати на себе функцій органу, дії або бездіяльність якого оскаржується.

Положеннями ч.4 ст.9 Закону передбачено, що державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Зазначені позовні вимоги з приводу зобов'язання відповідача вчинити певні дії є похідними від першої позовної вимоги, у задоволенні якої судом відмовлено, з огляду на що, позов в цій частині вимог задоволенню не підлягає.

Положеннями частини 1 статті 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

На підставі викладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача не обґрунтовані, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до вимог ст.94 Кодексу адміністративного суду України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8-14, 71, 86, 94, 159, 160 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П ОС Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "АГРО-ПУЛЬС" до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області, Тузкової Юлії Анатоліївни державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області про визнання незаконними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 11 грудня 2014 року.

Суддя Нуруллаєв І.С.

Дата ухвалення рішення10.12.2014
Оприлюднено16.12.2014
Номер документу41851473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18464/14

Постанова від 20.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Постанова від 10.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні