Справа № 758/8113/14-а
П ОС Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2014 року Подільський районний суд міста Києва у складі:
головуючого судді - Трегубенко Л. О.,
при секретарі - Білак В. Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва та управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва про зобов'язання внести зміни до системи персоніфікованого обліку щодо стажу роботи і заробітку та перерахувати розмір пенсії за віком,
В С Т А Н О В И В :
Позивачка, ОСОБА_1, звернулась до суду з позовом до управлінь Пенсійного фонду України в Шевченківському та Подільському районах м. Києва про зобов'язання внести зміни до системи персоніфікованого обліку щодо стажу роботи і заробітку, перерахувати розмір пенсії за віком і виплатити недоплати.
Обгрунтовує позовні вимоги тим, що досягла пенсійного віку та набула право на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з 08.05.2014 р. управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста, за її місцем проживання, призначило пенсію за віком.
При визначенні розміру пенсії не врахувало період роботи і заробіток з січня по грудень 2002 р. в АК «Держінвест України» (код ЄДРПОУ 00013221) відповідно до індивідуальних відомостей про заробіток (доход) та страхові внесків, у зв'язку з помилкою в ідентифікаційному коді в паперовому звіті даних обліку (персональної облікової картки) - по формі «ІНДАНІ».
Вона працювала в АК «Держінвест України» у період з 02.12.1997 р. по 31.10.2003 р. на посаді заступника головного бухгалтера на умовах повного робочого дня, була звільнена у зв'язку з ліквідацією компанії за п.1 ст. 40 КЗпП України, що підтверджується записом у трудовій книжці.
Страхувальником, АК «Держінвест України», відомості за 2002 р. про нараховану заробітну плату були занесені на невірний номер облікової картки - НОМЕР_1, а правильний номер - НОМЕР_2, тому цей період трудової діяльності не врахований при визначенні розміру пенсії.
АК «Держінвест України» у процесі ліквідації передала до ЦДАВО України на постійне зберігання документи з кадрових питань (особового складу), нарахування і виплати заробітної плати працівникам відповідно до Правил роботи архівних установ України та договору.
ЦДАВО України, на її запит, надав архівні довідки від 30.04.2014 р. за №№ 188, 188/3 з витягами з наказів про призначення та звільнення, що підтверджують період роботи у АК «Держінвест України» і нарахування заробітної плати за 2002 р.
Форма архівної довідки не співпадає з формами для коригування або уточнення страхувальником даних в персоніфікованому обліку.
04.06.2014 р. управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва, за її заявою від 22.05.2014 р., відмовило у врахуванні при розрахунку пенсії даних особового рахунку про заробітну плату, нараховану в АК «Держінвест України» за період з січня по грудень 2002 р. згідно наданих відомостей, у тому числі архівної довідки ЦДАВО України від 30.04.2014 р. за №188/3, посилаючись на відсутність даних про заробіток в системі персоніфікованого обліку.
25.06.2014 р. управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва, за місцем колишньої реєстрації підприємства, за її заявою від 28.05.2014 р., погодилось з допущеною помилкою, але відповідних змін не внесло, витребувану інформацію про уточнення персоніфікованого обліку в реєстраційному номері облікової картки платника податків не надало, оскільки відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців АК «Держінвест України» з 2004 р. припинило свою діяльність, та неможливо співставити відомості про застрахованих осіб системи персоніфікованого обліку з первинними бухгалтерськими і іншими документами.
При ліквідації підприємства без визначення правонаступника та передачі документів до державної архівної установи, у випадку невідповідності даних про застраховану особу, внесення змін до системи персоніфікованого обліку може бути здійснено на підставі відповідного рішення суду.
В індивідуальних відомостях про застраховану особу в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування за період роботи у АК «Держінвест України» щодо неї за відповідним номером персональної облікової картки - НОМЕР_2 є дані про нараховану заробітну плату за 1997-2003 р. р., за винятком 2002 р..
У звітності АК «Держінвест України» за формою СП - «Список осіб, які працювали у роботодавця за цей період» за 1997 р. значиться лише вона за номером облікової картки - НОМЕР_2, а за 2002 р. інформація про застраховану особу за номером облікової картки - НОМЕР_2 відсутня, щодо неї є інформація за невірним номером облікової картки - НОМЕР_1, отже в звіті наявна описка, що призвела до не врахування трудової діяльності за 2002 р. та зниження розміру пенсії при розрахунку.
Позивачка просить визнати запис щодо неї за період роботи з 01.01.2002 р. по 31.12.2002 р. в АК «Держінвест України» (ЄДРПОУ 00013221) у обліковій картці за № НОМЕР_1 помилковим, зобов»язати управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва внести зміни в систему персоніфікованого обліку, зарахувавши стаж роботи і відомості про заробітну плату за зазначений період на облікову картку номер - НОМЕР_2, та управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва перерахувати пенсію за віком, з урахуванням цього періоду роботи і заробітної плати за обліковою карткою номер НОМЕР_2, починаючи з 08.05.2014 р., та виплатити недоплати.
Відповідач, управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва, позовні вимоги не визнав, у задоволенні просив відмовити, у письмових запереченнях зазначив, що відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» і Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 р. № 7-6, у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу.
На підставі поданого документа з позначкою - «коригуюча» у системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості, що подані страхувальником у документі - «коригуюча».
Також, відповідно до п. 2.17 постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 р. № 26-1, коригуючі (коригуючий або скасовуючий документ) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються також у таких випадках. Якщо страхувальником було допущено помилку в прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, подаються коригуючи відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою - «коригуюча», які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці, що попередньо була подана до органів Пенсійного фонду. На підставі поданої таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою -«коригуюча» проводиться технологічна заміна попередньо накопичених даних в обліковій картці особи на актуальні дані, що подані страхувальником у таблиці з позначкою - «коригуюча».
Якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційному номері) за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, підстави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціальний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до Порядку з позначкою - «скасовуюча» за ті звітні періоди, в яких були подані дані з невірними вищезазначеними реквізитами; таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою «початкова» з правильними реквізитами за ті звітні періоди, в яких було допущено помилку. Зміни в сумах нарахованого заробітку, грошового забезпечення або доходу та сумах страхових внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.
Коригування системи персоніфікованого обліку неможливе на підставі довідок, виданих Центральним державним архівом вищих органів влади та управління України від 30.04.2014 р. № 188 та від 30.04.2014 р. № 188/3, оскільки вони не відповідають Порядку щодо здійснення коригувань персональних даних. У цих довідках не зазначені індивідуальні відомості про застраховану особу, а підставою помилкового запису в обліковій картці є невірне зазначення страхувальником саме реєстраційного номера облікової картки платника податків.
У судовому засіданні позивачка, ОСОБА_1, позовні вимоги підтримала з наведених у заяві підстав, надала додаткові пояснення від 03.09.2014 р. та просить завершити розгляд справи за її відсутності.
Представник відповідача, управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва, за довіреністю, Ткаченко О.О., позовні вимоги не визнав з підстав, наведених у письмових запереченнях, після перерви у судове засідання повторно не з»явися, причини неявки не повідомив, тому суд вважає за можливе завершити розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача, управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва, з заявою ознайомлений, заперечень не надав, у судове засідання повторно не з»явився, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи.
Суд, вивчивши матеріали справи, дійшов висновку, що позовні вимоги підтверджені та підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1, п. «а» ч. 3 ст. 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, … незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв.
До стажу роботи зараховується також: а) будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю … .
Суд установив, що з 08.05.2014 р. управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" призначило позивачці пенсію за віком на загальних підставах у розмірі 4195 грн. 75 коп. (а. с. 4).
Відповідно до ст. 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 65 цього Закону середньомісячний заробіток для обчислення пенсій береться за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд протягом усієї трудової діяльності незалежно від перерв у роботі та за період роботи починаючи з 1 липня 2003 року до моменту звернення за пенсією. Заробіток за період роботи до 1 липня 2003 року враховується на підставі документів про нараховану заробітну плату (виплати, дохід), виданих у встановленому законодавством порядку, а за період роботи починаючи з 1 липня 2003 року - за даними персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
У разі відсутності відомостей про заробітну плату (виплати, дохід) у системі персоніфікованого обліку подаються документи про нараховану заробітну плату (виплати, дохід), видані в установленому законодавством порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).
Проте, при визначенні позивачці розміру пенсії за віком управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва не врахувало період роботи і заробіток з січня по грудень 2002 р. в АК «Держінвест України» (код ЄДРПОУ 00013221) на посаді заступника головного бухгалтера на умовах повного робочого дня відповідно до індивідуальних відомостей про заробіток (доход) та страхові внесків, у зв'язку з помилкою в ідентифікаційному коді в паперовому звіті даних обліку (персональної облікової картки) - по формі «ІНДАНІ».
Відповідно до записів трудової книжки, 02.12.1997 р. позивачка була прийнята на посаду заступника головного бухгалтера в Українську державну кредитно-інвестиційну кампанію, на базі якої відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.01.1998 р. створено АК «Держінвест України», продовжувала працювати по 31.10.2003 р. на умовах повного робочого дня, звільнена у зв'язку з ліквідацією компанії за п.1 ст. 40 КЗпП України ( а. с. 11-15).
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р., що набрав чинності з 01.01. 2004 р. ( крім окремих його положень), страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Відповідно до ч. 2 ст. 27 цього Закону за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.
Відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 40 цього Закону для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.
Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 цього Закону до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються: суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески в межах встановленої законодавством максимальної величини заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, а після набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" - максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначеної відповідно до закону.
Відповідно до архівних довідок Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України (ЦДАВО України) від 30.04.2014 р. за №№ 188, 188/3 підтверджений період роботи позивачки з січня по грудень 2000 р. у АК «Держінвест України» і помісячне нарахування заробітної плати згідно особового рахунку ( а. с. 6, 16).
Відповідно до індивідуальних відомостях про застраховану особу в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування є дані щодо позивачки про нараховану заробітну плату за період роботи за 1997-2003 р. р. в АК «Держінвест України», за винятком 2002 р., за відповідним реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_2 ( а. с. 17, 18)
Відповідно до повідомлення начальника відділу по роботі із застрахованими особами по платнику - АК «Держінвест України» (код ЄДРПОУ 00013221) згідно звітності за 2002 р. індивідуальні відомості про нарахування заробітної плати по застрахованій особі ОСОБА_1 подавалися за реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_1.
Відомості щодо застрахованої особи за реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_2 не надавалися ( а. с.42).
У звітності АК «Держінвест України» за формою «ІНДАНІ» за 2002 р. значиться позивачка за невірним реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_1, а інформація про застраховану особу за реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_2 відсутня.
Порядки формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов»язкового державного пенсійного страхування, затверджені постановами Пенсійного фонду України від 10.06.2004, № 7-6 та від 05.11.2009, № 26-1, на які посилається представник відповідача, втратили чинність.
На теперішній час виправлення помилок у звіті страхувальника регулюється пп. 5.1. - 5.8. розділу 5 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20.09.2013 р. за N 1628/24160.
Проте, відповідно до п. п. 5 -7, 11, 14 -16 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1998 р. № 794 (в редакції, чинній і на момент виникнення спірних правовідносин ) персоніфікований облік здійснює Пенсійний фонд та його органи на місцях (далі - уповноважений орган).
Уповноважений орган має право: проводити у роботодавців перевірку достовірності поданих відомостей про фізичних осіб, зокрема перевірку фінансових та інших документів, що підтверджують зазначені відомості.
Фізична особа має право: у разі незгоди з відомостями, внесеними до системи персоніфікованого обліку, звертатися до уповноваженого органу із заявою про їх виправлення.
Відомості про фізичних осіб збираються і зберігаються у документальній та електронній формі уповноваженим органом у встановленому порядку протягом життя фізичної особи та зберігаються також впродовж 75 років після її смерті.
Спори, що виникають з питань правовідносин, пов'язаних з персоніфікованим обліком, розв'язуються за згодою сторін, а у разі недосягнення згоди - у судовому порядку.
Порядок надходження відомостей про фізичних осіб від роботодавців до системи персоніфікованого обліку визначається Пенсійним фондом.
Відповідно до ч. ч. 1, 2, 4 ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також персоніфікований облік коштів накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюються в порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є складовою частиною Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок ведення якого встановлюється Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять від: інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; органів доходів і зборів; роботодавців; фізичних осіб; органів реєстрації актів громадянського стану; державної служби зайнятості; фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; компанії з управління активами; зберігача; інших підприємств, установ, організацій та військових формувань.
На кожну застраховану особу відкривається персональна облікова картка, в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті).
Персональна облікова картка застрахованої особи зберігається в Пенсійному фонді протягом усього життя цієї особи, а після її смерті - протягом 75 років на паперових носіях та в електронному вигляді за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперової та електронної форми документа.
Відповідно до ч. ч. 2, 4 ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду для: підтвердження участі застрахованої особи в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; обчислення страхових внесків; визначення права застрахованої особи або членів її сім'ї на отримання пенсійних виплат згідно із цим Законом; визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом; надання застрахованій особі на її вимогу або у випадках, передбачених цим Законом; надання страховим організаціям, які здійснюють страхування довічних пенсій; надання аудитору, який відповідно до цього Закону здійснює аудит Накопичувального фонду.
Пенсійний фонд забезпечує комплекс організаційних та технічних заходів, спрямованих на захист відомостей, що містяться в системі персоніфікованого обліку, в тому числі забезпечує обмеження кола службових осіб, які в силу своїх службових обов'язків мають доступ до відомостей, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
У порядку ст. 23 цього Закону спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Крім того, п. п. 1, 3 ч. 1 ст. 12 - 1, п. 4, ч. 1 ст. 13-1, п. п. 2, 3 ч. 1 ст. 14-1, ч. ч. 2, 5 ст. 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачають, що Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань: формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру; здійснює контроль, у тому числі спільно з органами доходів і зборів, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню;
Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право: у разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб видавати приписи щодо усунення цих порушень, у разі їх невиконання у місячний строк - вносити відповідні зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстр.
Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов'язані: забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру; здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру;
Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є органи доходів і зборів та фонди загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.
Відповідно до п. п. 8, 9, 19 ч. 2 ст. 64 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» виконавча дирекція Пенсійного фонду зобов'язана: забезпечувати відповідно до закону організацію і своєчасне внесення відомостей про страхувальників і застрахованих осіб до системи персоніфікованого обліку; здійснювати відповідно до закону контроль за достовірністю поданих страхувальниками і застрахованими особами відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку; вести відповідно до законодавства загальний реєстр платників страхових внесків, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та у складі цього реєстру - реєстр платників страхових внесків до солідарної системи та накопичувальної системи пенсійного страхування;
Внаслідок допущеної технічної помилки цей період трудової діяльності позивачки не був врахований при визначенні розміру пенсії, що призвело до його зниження.
Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва, усупереч вимогам закону, 04.06.2014 р. відмовило позивачці у врахуванні при розрахунку пенсії даних особового рахунку про заробітну плату, нараховану в АК «Держінвест України» за період з січня по грудень 2002 р. згідно наданих відомостей, у тому числі архівної довідки ЦДАВО України від 30.04.2014 р. за №188/3, посилаючись на відсутність даних про заробіток в системі персоніфікованого обліку за 2002 р., що не відповідає вимогам закону ( а. с. 7).
Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва, за заявою позивачки від 28.05.2014 р., визнало допущену помилку, проте незважаючи на передбачені законодавством повноваження відповідних змін до персоніфікованого обліку в реєстраційному номері облікової картки платника податків не внесло, формальний надіславши запит до АК «Держінвест України», яке припинило свою діяльність з 2004 р., про термінове надання бухгалтерських та інших документів для співставлення достовірності відомостей про застрахованих осіб системи персоніфікованого обліку ( а. с. 9).
Наведене свідчить про наявність технічної описки, виявленої при прийнятті звіту, але не усунутої Пенсійним фондом, оскільки дані щодо застрахованої особи за реєстраційним номером облікової картки платника податків - НОМЕР_1 до персоніфікованої бази взагалі не внесені, що призвело до не зарахування позивачці трудового стажу та нарахованої зарплати за 2002 р., і як наслідок, зниження розміру пенсії за віком.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд дійшов висновку, що суб»єкти владних повноважень не довели правомірності своїх дій щодо не виправлення технічної описки у звіті АК «Держінвест України» за 2002 р. по формі «ІНДАНІ» щодо позивачки у реєстраційному номері облікової картки платника податків з - « НОМЕР_1» на - « НОМЕР_1» та не зарахування відомостей про стаж і зарплату за цей період при розрахунку пенсії, тому задовольняє позовні вимоги у повному обсязі. .
На підставі наведеного, ст. ст. 56, 61, 65, 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ст.ст. 21, 24, 27, 40, 41, 64 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. ст. 12 - 1, ст. 13-1, 14-1, ст. 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», до п.п. 5 -7, 11, 14 -16 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1998 р. № 794, керуючись ст. ст. 2, 6, 7 - 13, 69-71, 79, 122, 158-163, 167, 184-186, 188 КАС України, 8- 163, 167, 184- 186 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Визнати помилковим запис в реєстраційному номері облікової картки платника податків відносно ОСОБА_1 за № НОМЕР_1 за період роботи з 01.01.2002 р. по 31.12.2002 р. в Акціонерній компанії «Держінвест України» (код ЄДРПОУ 00013221), у зв'язку з технічною опискою.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду в Шевченківському районі м. Києва внести зміни в систему персоніфікованого обліку, зарахувавши стаж роботи і відомості про заробітну плату ОСОБА_1 в Акціонерній компанії «Держінвест України» за період з 01.01.2002 р. по 31.12.2002 р., виправивши технічну описку в звіті за 2002 р. по формі «ІНДАНІ» реєстраційного номера облікової картки платника податків з - « НОМЕР_1» на - « НОМЕР_2».
Зобов'язати управління Пенсійного фонду в Подільському районі м. Києва перерахувати ОСОБА_1 пенсію, з урахуванням внесених змін в систему персоніфікованого обліку щодо зарахування відомостей про заробітну плату в Акціонерній компанії «Держінвест України» за період з 01.01.2002 р. по 31.12.2002 р. на реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2, починаючи з 08.05.2014 р., та виплатити недоплату.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Подільський районний суд міста в установленому законом порядку.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч. 3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.
Суддя Л. О. Трегубенко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2014 |
Оприлюднено | 16.12.2014 |
Номер документу | 41854670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Подільський районний суд міста Києва
Трегубенко Л. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні