Постанова
від 15.12.2014 по справі 815/5282/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5282/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2014 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

секретар судового засідання Борцова С.І.

за участю сторін:

від позивача: Крапівіна О.С. (за довіреністю);

від відповідача: Демінська М.В. (за довіреністю);

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «ТАЛАН-Т» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про зобов'язання вчинити певні дії та стягнення 100983,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства «ТАЛАН-Т» (далі - ПП «ТАЛАН-Т») до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області (далі - ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, відповідач 1), Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області (далі - відповідач 2), в якому позивач, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просить суд зобов'язати ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області підготовити та направити до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновок із зазначенням сум бюджетного відшкодування, що підлягає сплаті ПП «ТАЛАН-Т» (код ЄДРПОУ - 32623894) на підставі постанови Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2012 р. та ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570 у загальному розмірі 100983,00 грн.; стягнути з Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь ПП «ТАЛАН-Т» (код ЄДРПОУ - 32623894, 65104, м. Одеса, пр-т Ак. Глушка, буд. 19, корп. 1, кв. 48, п/р 26008010028196 в АБ «Південний», м. Одеса, МФО 328209) суму бюджетного відшкодування у розмірі 100983,00 грн.

У своєму позові позивач зазначив та представник позивача в судовому засіданні пояснив, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570, яка набрала законної сили після апеляційного оскарження 23.10.2012 р., скасовані податкові повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси від 26.12.2006 р. № 0000232334/0 та від 23.01.2007 р. № 0000022334/0. Загальна сума бюджетного відшкодування, яке мав отримати ПП «ТАЛАН-Т» за цим рішенням суду склала 138650 грн. Відповідач у січні 2006 р. відшкодував ПП «ТАЛАН-Т» суму відшкодування за березень 2005 р. у розмірі 37667 грн. Таким чином, на сьогоднішній день, відшкодуванню позивачу підлягає сума у розмірі 100983 грн.

Проте, відповідач, на порушення положень п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України не подає висновок із зазначенням вищевказаної суми ПДВ для відшкодування з бюджету ПП «ТАЛАН-Т», посилаючись на те, що позивача анульовано у якості платника ПДВ, а також на той факт, що його не зобов'язано рішенням суду надати висновок із зазначенням суми ПДВ, що підлягаю відшкодуванню з бюджету платнику.

Таку відмову позивач вважає незаконною, такою, що порушує положення п. 184.9 ст.184, п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України та просить задовольнити адміністративний позов повністю.

Відповідач надав до суду заперечення (а.с. 49-50), в яких зазначив, що податкові повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 26.12.2006 р. № 0000232334/0 та від 23.01.2007 р. № 0000022334/0 вважаються відкликаними, а тому, на думку ДПІ, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.08.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570, яке залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2012 р. - є виконаним.

Також відповідач 1 підкреслив, що змістовною обставиною виступає анулювання свідоцтва про реєстрацію платника податку ПП «ТАЛАН-Т» за рішенням ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області від 28.02.2011 р. за № 6212/15-02/60 у зв'язку з порушенням підприємством вимог пп. «и» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

З огляду на зазначене, підприємство має право на отримання сум бюджетного відшкодування, сформованих лише за останнім податковим періодом, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

У судовому засіданні представник ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області заперечував проти задоволення позову, посилаючись при цьому на доводи, викладені у наданих до суду запереченнях та поясненнях.

Суд, заслухавши представників позивача та відповідача 1, дослідивши доводи адміністративного позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступні факти та обставини.

З пояснень позивача та матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з експортом обладнання за межі України у позивача виникло від'ємне значення з ПДВ, яке підлягало відшкодуванню з бюджету, що було відображено у податкових деклараціях з ПДВ за березень, квітень, грудень 2005 р. та січень 2006 р., які перевірені відповідачем, про що свідчать акти від 22.06.2005 р. № 1406-23-304-32623894/35, від 27.12.2005 р. № 3062-23-00-304-32623894/56 та довідка від 31.03.2006 р. № 983-23-00-304-32623894/10.

Експортоване обладнання ПП «ТАЛАН-Т» у березні, квітні, травні, грудні 2005 р. та січні 2006 р. на підставі договорів придбало у ПП «Проект», що підтверджується контрактами, накладними, актами виконаних робіт, податковими накладними, наявними в матеріалах справи.

Придбане за вищевказаними договорами обладнання позивач експортував на підставі наступних контрактів: контракт від 21.01.2005 р. № 7 на поставку обладнання, який укладено з «SANPLAST-GRUP» SRL, Республіка Молдова; контракт від 28.10.2005 р. № 10 на поставку обладнання, який укладено з «SANPLAST-GRUP» SRL, Республіка Молдова; контракт від 06.12.2005 р. № 77 на поставку обладнання для розливу питної води, який укладено з ЗАО «ТИРАСПОЛЬСКИЙ ХЛЕБОКОМБИНАТ», м. Тирасполь; контракт від 12.12.2005 р. № 12 на поставку відділення виготовлення купажу для лінії розливу безалкогольних напоїв, який укладено з ООО «ПИЩЕВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ», м. Москва, РФ.

Здійснення вищевказаних експортних операцій підтверджується вантажними митними деклараціями (а.с.106-108).

Протягом 2005-2006 рр. відповідачем 1 здійснено документальні перевірки ТОВ «ТАЛАН-Т» з питань правомірності заявленого бюджетного відшкодування ПДВ за відповідні періоди.

Так, 22.06.2005 р. відповідачем 1 здійснено невиїзну документальну перевірку позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати ПДВ за березень 2005 р., за результатами якої складено акт перевірки, яким зазначено про завищення ТОВ «ТАЛАН-Т» від'ємного значення від суми зобов'язань з ПДВ у березні 2005 р. на суму 31000 грн.

27.12.2005 р. відповідачем 1 здійснено виїзну позапланову перевірку позивача з питань правомірності заявленого бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень-травень 2005 р., за результатами якої встановлено завищення позивачем від'ємного значення від суми зобов'язань з ПДВ у травні 2005 р. на суму 3333 грн.

31.03.2006 р. відповідачем-1 здійснено позапланову виїзну документальну перевірку позивача з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування з ПДВ за грудень 2005 р. за результатами якої складено довідку, якою визначено достовірність нарахування бюджетного відшкодування з ПДВ за грудень 2005 р.

19.12. 2006 р. відповідачем 1 здійснено невиїзну документальну перевірку позивача з питань перегляду висновків достовірності нарахування позивачем бюджетного відшкодування з ПДВ за грудень 2005 р. та січень 2006 р.

Крім того, податковим органом здійснено виїзну позапланову документальну перевірку позивача з питань перегляду висновків правомірності заявленого бюджетного відшкодування з ПДВ за березень, квітень, травень 2005 р., за результатами якої складено відповідний акт перевірки.

За результатами вищезгаданих перевірок ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області складені податкові повідомлення-рішення від 26.12.2006 р. № 0000232334/0 та від 23.01.2007 р. № 0000022334/0.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень позивача, вищевказані податкові повідомлення-рішення скасовані судом, а саме: постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570, яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 р.

Суд зазначає, що відповідно до п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Згідно з п. 200.13 ст. 200 вищевказаного Кодексу на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

З наведених норм вбачається, що ДПІ після отримання рішення суду, яке вступило в законну силу та яким скасовано податкові повідомлення-рішення, зобов'язано підготувати та подати висновок до відповідного управління Державної казначейської служби України.

Однак, як вбачається з пояснень сторін та матеріалів справи відповідач 1 не підготував зазначений висновок та не направив його до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області.

Вирішуючи справу по суті суд зазначає, що згідно з ч. 1 п. 23 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 стягувач, на користь якого прийняті судові рішення про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, подає документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку, до органу Казначейства за місцем реєстрації стягувача в органі державної податкової служби.

Орган Казначейства надсилає після надходження зазначених документів до органу державної податкової служби запит щодо визначення розміру залишку невідшкодованих з державного бюджету сум податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість бюджету з відшкодування такого податку.

У разі коли на дату надходження виконавчого документа або у процесі його виконання розмір такого залишку зменшився, орган державної податкової служби узгоджує протягом п'яти робочих днів зазначений розмір із стягувачем, про що повідомляє органу Казначейства за встановленою формою.

Після закінчення строку узгодження розміру зазначеного залишку орган Казначейства передає виконавчий документ та інші документи, необхідні для його виконання, до Казначейства.

Казначейство здійснює в порядку черговості надходження виконавчих документів безспірне списання коштів державного бюджету в розмірі, встановленому судом або узгодженому органом державної податкової служби із стягувачем, та перераховує такі кошти на рахунок стягувача, зазначений у виконавчому документі або його заяві про виконання рішення про стягнення коштів.

Як встановлено судом, загальна сума бюджетного відшкодування, яке мав отримати ПП «ТАЛАН-Т» за рішеннями суду від 24.05.2012 р. та від 14.08.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570 склала 138650 грн. Відповідач 1 у січні 2006 р. відшкодував ПП «ТАЛАН-Т» суму відшкодування за березень 2005 р. у розмірі 37667 грн. Таким чином, на сьогоднішній день, відшкодуванню позивачу підлягає сума у розмірі 100983 грн.

Проте, відшкодування зазначеної суми позивач не отримав. Причиною відмови стало те, що по вищевказаним деклараціям минув термін відшкодування податку на додану вартість внаслідок анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ «ТАЛАН-Т» 28.02.2011, а також те, що самими рішеннями суду не зобов'язано податковий орган складати висновок про бюджетне відшкодування з ПДВ та направляти його до Державної казначейської служби України в Одеській області.

Однак суд не погоджується із таким твердженням ДПІ виходячи з наступного.

Відповідно до п. 184.9 ст. 184 ПК України у разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених цим розділом, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні.

Згідно з абз. «в» п. 200.14 ст. 200 ПК України якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган у разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

У відповідності до ст. 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Отже, суд приходить до висновку, що відсутність декларування суми податку на додану вартість як бюджетне відшкодування за останній звітний період у якому останній ще є платником податку на додану вартість у разі заявлення платником податків бюджетного відшкодування суми податку на додану вартість по деклараціям попередніх податкових періодів, не позбавляє платника податків права на отримання бюджетного відшкодування та не дає податковому органу правові підстави для відмови такому платнику у відшкодуванні суми податку на додану вартість по деклараціям попередніх податкових періодів, незалежно від того, анульовано свідоцтво платника ПДВ.

Щодо вимоги позивача про стягнення з Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь ПП «ТАЛАН-Т» суму бюджетного відшкодування у розмірі 100983 грн. суд зазначає наступне.

Як вбачається з положень Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів державного бюджету на підставі документів, визначених зазначеним Порядком, в т.ч. висновку, підготовленому органом державної податкової служби. Без наявності відповідного переліку документів орган Казначейства не має права списати кошти державного бюджету. Як встановлено судом, ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області не підготувало та не направило висновок до органу Казначейства щодо відшкодування ТОВ «ТАЛАН-Т» відповідної суми ПДВ, отже, в даному випадку, Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області діяло правомірно відповідно до покладених на нього Порядком від 03.08.2011 р. № 845 повноважень.

Крім того, суд встановив протиправність дій податкового органу щодо відмови складати висновок та зобов'язав останнього скласти та направити висновок про бюджетне відшкодування до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, та не вправі підміняти відповідний орган Казначейства та стягувати з держаного бюджету відповідну суму ПДВ.

Таким чином, суд відмовляє у задоволенні позовної вимоги ТОВ «ТАЛАН-Т» щодо стягнення з Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь ПП «ТАЛАН-Т» суму бюджетного відшкодування у розмірі 100983 грн.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи відсутність доказів на підтвердження обставин, на які посилається відповідач, наявність первинних документів та рішень Одеського окружного адміністративного суду та Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2012 р. та від 14.08.2012 р. по справі № 2а-4856/10/1570, суд вважає безпідставною відмову відповідача щодо складання висновку про бюджетне відшкодування з ПДВ ТОВ «ТАЛАН-Т» у розмірі 100983 грн. та задовольняє позовні вимоги ТОВ «ТАЛАН-Т». В свою чергу, вимога щодо стягнення з Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь ПП «ТАЛАН-Т» суму бюджетного відшкодування у розмірі 100983 грн. задоволенню не підлягає.

На підставі встановленого, керуючись приписами ст.ст. 11, 162 КАС України, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства «ТАЛАН-Т» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про зобов'язання вчинити певні дії та стягнення 100983,00 грн. - задовольнити частково.

Зобов'язати ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області підготовити та направити до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області висновок із зазначенням сум бюджетного відшкодування, що підлягає сплаті ПП «ТАЛАН-Т» (код ЄДРПОУ - 32623894) у загальному розмірі 100983,00 грн.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений та підписаний суддею 15 грудня 2014 року

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2014
Оприлюднено22.12.2014
Номер документу41922059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5282/14

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Постанова від 19.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні