Постанова
від 04.12.2014 по справі 2а/0570/638/2011
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2014 року , о 14:30 годині,Справа № 2а/0570/638/2011 СНДО/808/25/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:головуючого - судді Матяш О.В., за участю секретаря Передерій А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Краматорської міської громадської організації «Парашутний клуб «П'ятий океан», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 27.10.2014 постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03.02.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 15.03.2011 було скасовано, справу направлено на новий розгляд до Запорізького окружного адміністративного суду. Ухвалою останнього від 17.11.2014 справу було призначено до судового розгляду, залучено засновників КМГО «Парашутний клуб «П'ятий океан» ОСОБА_1 й ОСОБА_2 в якості третіх осіб, які не заявляють самосійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надавши до його початку клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

У судове засідання представник відповідача та треті особи не з'явились з невідомої суду причини, про час, дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Судові повістки було направлено на їхні адреси, що вказані у витязі з ЄДРПОУ, проте кореспонденція від відповідача повернулася з відміткою «за зазначеною адресою не значиться», від третіх осіб - «за закінченням терміну зберігання». Згідно з ч.11 ст.35 КАС України, у разі якщо повістка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч.1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Судом встановлено, що 17.03.2004 КМГО «Парашутний клуб «П'ятий океан» було зареєстровано як юридичну особу (а.с.8).

Згідно з довідкою ДПІ, відповідач не надає до контролюючих органів передбачені законодавством документи податкової звітності більше року - останню надано 12.10.2009, заборгованість перед бюджетом у нього відсутня (а.с.4).

Згідно з п.15.1 ст.15 Податкового кодексу, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або проводять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків і зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу, платники податків зобов'язанні подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність ті інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV, «дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом».

Згідно з ч. 2 ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-XII від 16.06.1992, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, «у разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб».

Відповідно до ст. 32 вищевказаного Закону, «за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: 1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; 2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; 3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; 4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Суд одночасно вирішує питання про припинення випуску друкованого засобу масової інформації об'єднання громадян, яке примусово розпускається.

Про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян реєструючий орган протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомляє у засобах масової інформації.

Рішення про примусовий розпуск всеукраїнських та міжнародних громадських організацій на території України приймається судом».

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», «підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону».

Відповідно до п.3 ч.1 ст.10 Закону Української Радянської Соціалістичної Республіки «Про державну податкову службу в Україні» №509-XII від 04.12.1990, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції: «контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів».

Згідно з п.п. 1.2, 1.3, 1.5 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №233 від 11.07.1997, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, «цей Порядок застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості (далі - неприбуткові установи) у встановленому порядку відповідно до наказів Державної податкової адміністрації України від 11.07.97 № 232 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.97 за № 291/2095, і від 03.07.2000 №355 "Про затвердження Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.07.2000 за № 451/4672. Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період. У звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється. Дані, наведені у звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати правилам складання податкового обліку (звітності). Достовірність даних підтверджується підписами керівника неприбуткової установи і головного бухгалтера, а за відсутності бухгалтерської служби - спеціаліста, який веде облік, та засвідчується печаткою. Оригінал звіту подається до податкового органу за місцезнаходженням неприбуткової установи. Подання копії звіту не дозволяється».

Аналізуючи вищенаведені норми, суд дійшов висновку, що чинним на момент виникнення спірних правовідносин законодавством було передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю, шляхом подання звіту.

Таким чином, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи, яка має статус громадської організації, за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій чи документів фінансової звітності.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у зв'язку з неподанням відповідачем звітності більше року - останню надано 12.10.2009, що свідчить про те, що підприємство не займається і не збирається займатися ніякою діяльністю.

Керуючись, ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст.ст.17,158-162 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити.

Припинити юридичну особу Краматорської міської громадської організації «Парашутний клуб «П'ятий океан», код ЄДРПОУ 26502532, адреса: 84300, м. Краматорськ Донецької області, вул. Орджонікідзе, буд. 5, кв. 6.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Копію постанови направити сторонам.

Суддя О.В. Матяш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2014
Оприлюднено22.12.2014
Номер документу41922275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/638/2011

Ухвала від 25.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 25.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Постанова від 04.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Ухвала від 15.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І.А.

Постанова від 03.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні