Ухвала
від 17.12.2014 по справі 825/3152/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/3152/14 Головуючий у 1-й інстанції: Смірнова О.Є. Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.

У Х В А Л А

Іменем України

17 грудня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ключковича В.Ю.,

суддів Борисюк Л.П.,

Петрика І.Й.

при секретарі Шевчук К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2014 року у справі за адміністративним Державної фінансової інспекції в Чернігівській області до Замглайської селищної ради Ріпкинського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Ріпкинська районна державна адміністрація Чернігівської області, про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція в Чернігівській області (далі - ДФІ в Чернігівській області) звернулась до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Замглайської селищної ради Ріпкинського району Чернігівської області (далі - Замглайська селищна рада), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Ріпкинська районна державна адміністрація Чернігівської області (далі - Ріпкинська РДА) та з урахуванням уточнення позовних вимог просила зобов'язати Замглайську селищну раду виконати пункт 2 вимог Чернігівської міжрайонної державної фінансової інспекції (далі - Чернігівська МДФІ) про усунення виявлених порушень законодавства від 11.04.2014 № 7-18/585.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2014 року у задоволенні адміністративного суду відмовлено повністю.

Не погоджуючись з постановленим рішенням суду першої інстанції, ДФІ в Чернігівській області подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати постанову суду, як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, та винести нову постанову, якою позов задовольнити повністю.

Представник апелянта в судовому засіданні суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу підтримав та просив задовольнити з підстав, зазначених в апеляційній скарзі.

Представник відповідача та представник третьої особи в судовому засіданні суду апеляційної інстанції не з'явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, вислухавши пояснення представника апелянта, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Суд апеляційної інстанції, згідно з правилами ст.195 КАС України, переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Згідно зі ст.198 ч.1 п.1 та ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що Замглайська селищна рада не є тим органом, на який законодавцем покладено обов'язок контролю за дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, а тому вимога Чернігівської МДФІ про стягнення коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 94248,00 грн. винесена не до тієї особи, яка відповідальна за таке відшкодування.

З таким висновком суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційного адміністративного суду з наступних мотивів.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується, що відповідно до п. 8.4.6.4 плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Чернігівській області на VI квартал 2013 року та на підставі направлень на проведення ревізії від 27.12.2013 № 162, від 27.12.2013 № 163 працівниками Чернігівської МДФІ проведено ревізію виконання селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Замглайської селищної ради за період з 01.04.2011 по 31.12.2013.

За результатами проведеної ревізії було встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії виконання селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Замглайської селищної ради від 01.04.2014 № 7-24/17.

З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому відповідачу направлено вимоги Чернігівської МДФІ щодо усунення виявлених порушень законодавства від 11.04.2014 № 7-18/585. Відповідача зобов'язано надіслати інформацію про вжиті заходи на виконання вимог ДФІ в Чернігівській області до 20.06.2014.

У п. 2 вимог від 11.04.2014 № 7-18/585 Чернігівської МДФІ зазначено, що в ході ревізії встановлено, що в порушення постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279 «Про розміри та порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню», ст. 208 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-111 при зміні цільового призначення ділянки з земель сільськогосподарського призначення в резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не відшкодував втрати сільськогосподарського виробництва на ділянці пасовища площею 2,000 га в сумі 94248,00 грн., що призвело до не доотримання місцевим бюджетом належних йому коштів, в зв'язку з чим зобов'язано Замглайську селищну раду:

- відобразити дебіторську заборгованість за ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в сумі 94248,00 грн. Стягнути з ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в дохід Замглайського селищного бюджету кошти за відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 94248,00 грн. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведені зайвих виплат, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.

На даний час п. 2 вимог не виконано.

Вимоги Чернігівської МДФІ від 11.04.2014 № 7-18/585 в судовому порядку не оскаржувались та не скасовані.

З матеріалів справи судом встановлено, що Чернігівська обласна державна адміністрація розпорядженням від 08.09.2010 № 295 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою» надала дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» площею 2,0000 га під зосереджений резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період на території Замглайської селищної ради Ріпкинського району Чернігівської області (за межами населеного пункту).

Згідно розпорядження В.о. голови Ріпкинської РДА від 04.01.2011 року № 01 «Про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» Ріпкинська РДА погодила ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, загальною площею 2,0000 га, за рахунок пасовищ категорії земель сільськогосподарського призначення, під зосереджений резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період на території Замглайської селищної ради Ріпкинського району Чернігівської області (за межами населеного пункту), за умови зміни цільового призначення .

Розпорядженням голови Чернігівської ОДА «Про відведення земельних ділянок» від 17.02.2011 № 50 затверджено проект землеустрою щодо виділення в оренду ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» даної земельної ділянки .

Згідно договору оренди від 17.02.2011 Ріпкинською РДА в особі голови Головача П.М. за дорученням Чернігівської ОДА згідно розпорядження Чернігівської ОДА «Про відведення земельних ділянок від 17.02.2011 № 50» надано ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 7424455700:02:001:0009) за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка занаходиться в смт. Замглай, Ріпкинського району, Чернігівської області площею 2,0000 га (за межами населеного пункту) під зосереджений резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період. Орендна плата на момент укладення договору становила 3712,00 грн. Станом на 31.12.2013 кошти за оренду землі надійшли в повному обсязі в сумі 11136,00 грн.

Згідно копії проекту землеустрою встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279 «Про розміри та порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню» при складанні проекту землеустрою був проведений розрахунок втрат сільськогосподарського виробництва на ділянці пасовища площею 2,0000 га на суму 94248,00 грн. Відповідно до довідки про наявність земельних угідь за формою 6-зем, виданої відділом Держкомзему у Ріпкинському районі Чернігівської області від 08.12.2010 № 01-14/2013, землі, які надаються в оренду ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» є землями сільськогосподарського призначення. Під час ревізії з'ясовано, що власником земельної ділянки є Чернігівська ОДА та за формою 6-зем відбулась зміна цільового призначення земельної ділянки з земель сільськогосподарського призначення в резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період. Проте, при зміні цільового призначення ділянки з земель сільськогосподарського призначення в резерв ґрунту для проведення протиожеледних робіт в осінньо-зимовий період не зазначено звільнення від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Чернігівською МДФІ надіслано лист до Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області від 26.05.2014 № 7-18/797 про результати ревізії виконання селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Замглайської селищної ради з проханням вжити заходи щодо надходження коштів до Замглайського селищного бюджету (а.с. 129).

Державна інспекція сільського господарства в Чернігівській області листом від 26.05.2014 № 7-18/797 повідомила Чернігівську МДФІ, що Державною інспекцією сільського господарства в Чернігівській області направлено припис до ДП «Чернігівській облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» з вимогою у 30-денний термін усунути порушення вимог земельного законодавства шляхом відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва та направлено клопотання до Ріпкинської РДА про внесення змін до розпорядження про надання земельної ділянки в оренду ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» в частині відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва (а.с. 132).

Даючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду звертає увагу на наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Пунктом 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено право органів державного фінансового контролю пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Однак п. 2 вимог від 11.04.2014 № 7-18/585 Чернігівської МДФІ стосується дохідної частини бюджету селищної ради, а не збереження та використання коштів.

Разом з тим, контроль за дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, здійснюють Держсільгоспінспекція та її територіальні органи.

Територіальні органи Держкомзему в 5-денний строк з моменту затвердження розрахунку розміру втрат, які підлягають відшкодуванню, надсилають копію затвердженого розрахунку до відповідного територіального органу Держсільгоспінспекції для здійснення контролю за своєчасним відшкодуванням втрат.

Тобто, вищенаведеними правовими нормами чітко встановлено процедуру визначення категорії земель, втрат сільськогосподарського виробництва та визначено коло уповноважених органів, на які покладено обов"язки щодо порядку визначення та відшкодування таких втрат.

Однак, органи державного фінансового контролю такими повноваженнями не наділені.

Статтею 78 Бюджетного кодексу України визначено, що виконавчі органи відповідних місцевих рад забезпечують виконання відповідних бюджетів.

Згідно ч. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279 «Про розміри та порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню» звільнення громадян та юридичних осіб від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва здійснюється у випадках, визначених ст. 208 Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 208 Земельного кодексу України від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва звільняються громадяни та юридичні особи у разі використання земельних ділянок для будівництва шкіл, дошкільних закладів, державних об'єктів охорони здоров'я, культури, фізкультури та спорту, соціального забезпечення, державних об'єктів дорожнього будівництва, культових споруд релігійних організацій, кладовищ, меліоративних систем, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд, під будівництво і обслуговування жилих будинків і господарських будівель, для розміщення внутрігосподарських об'єктів сільськогосподарських, рибогосподарських і лісогосподарських підприємств, організацій та установ, для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, видобування торфу за умови повернення земельних ділянок у стані, придатному для попереднього використання, під об'єкти і території природно-заповідного фонду, під будівництво і обслуговування об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, для залісення деградованих та малопродуктивних земель на підставі документації із землеустрою, а також всеукраїнські громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації, що фінансуються з Державного бюджету України, у разі використання земельних ділянок для будівництва реабілітаційних установ для інвалідів і дітей-інвалідів, об'єктів фізкультури, спорту та соціального забезпечення для інвалідів і дітей-інвалідів.

Здійснення внутрігосподарського будівництва сільськогосподарськими або лісогосподарськими підприємствами, організаціями, установами, а також громадянами провадиться без відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Як вбачається з розпорядження В.о. голови Ріпкинської РДА від 04.01.2011 року № 01, ним не вирішено питання в частині відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва (чи звільнення від такого відшкодування в силу статті 208 Земельного кодексу України) ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» Ріпкинська РДА, як і не вирішено питання щодо надходження цих коштів спеціального фонду місцевого бюджету Замглайської селищної ради, їх розміру та інше.

Не були погоджені ці питання і договором оренди земельної ділянки (кадастровий номер 7424455700:02:001:0009) від 17.02.2011, укладеного між Ріпкинською РДА та ДП «Чернігівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

Зважаючи на викладене та беручи до уваги те, що ні розпорядженням. ні договором оренди, ані іншим правовим актом не було передбачено дохід в бюджет Замглайської селищної ради за рахунок коштів від втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 94248,00 грн., колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Замглайська селищна рада не є тим органом, на який законодавцем покладено обов'язок контролю за дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню

Згідно зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, що на думку колегії апеляційного адміністративного суду, дотримано судом першої інстанції.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції постановлена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160,198,200, 205,206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Чернігівській області - залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали складено та підписано 17.12.2014 року.

Головуючий суддя: В.Ю. Ключкович

Судді: Л.П. Борисюк

І.Й. Петрик

.

Головуючий суддя Ключкович В.Ю.

Судді: Борисюк Л.П.

Петрик І.Й.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено22.12.2014
Номер документу41944576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/3152/14

Постанова від 16.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 03.10.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні