Ухвала
від 11.12.2014 по справі 815/4431/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/4431/14

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого -судді Романішина В.Л.,

суддів Димерлія О.О., Єщенка О.В.,

за участю секретаря Єршової А.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Одесі апеляційну скаргу Відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року у справі за позовом публічного акціонерного товариства Сільськогосподарське підприємство «Чорноморська перлина» до Відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області про визнання дій протиправними та визнання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нечинним,

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2014 року ПАТ Сільськогосподарське підприємство «Чорноморська перлина» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило:

- визнати протиправними дії відповідача щодо оформлення Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. №13-11-33/2 щодо земельної ділянки кадастровий номер 5125085600:04:001:0304 загальною площею 17,8214 га.;

- визнати нечинним Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. №13-11-33/2 щодо земельної ділянки кадастровий номер 5125085600:04:001:0304 загальною площею 17,8214 га., виданий відділом Держземагентства в Татарбунарському районі Одеської області;

- визнати протиправними дії відповідача з усунення помилок у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. №13-11-33 шляхом зміни коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки з « 0,5» на «2,5».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він є власником бази відпочинку «Жемчужина-1» та у 2008 році, перед укладанням договору оренди земельної ділянки під базою відпочинку, за результатами звернення до районного відділу Держкомзему щодо отримання витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, йому надано такий витяг, в якому зазначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнт Кф - рекреаційне призначення - 0,5. В подальшому, позивач неодноразово звертався до районного відділу Держкомзему з метою отримання витягів з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який при наданні відповідних витягів також вказував коефіцієнт Кф - рекреаційне призначення - 0,5, з визначенням розміру орендної плати з урахуванням вказаного коефіцієнту. Однак, у травні 2014 року від Тузлівської сільської ради на адресу ПАТ СП «Чорноморська перлина» надійшов лист від 21.05.2014р. за №246, в якому було запропоновано укласти Додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки та розрахунок орендної плати згідно із новим Витягом від 16.01.2014р. №13-11-33/2, виданим відповідачем, про що позивачу до цього нічого не було відомо та не було проінформовано про видачу нового Витягу на заміну помилково виданого від тієї ж дати №13-11-33. Новий витяг містить визначення Кф - землі комерційного використання - 2,5, внаслідок чого збільшилась в декілька разів нормативна грошова оцінка земельної ділянки, а отже і орендна плата за неї. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, оскільки листа про оформлення нового витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки позивач від відділу Держземагентства в Татарбунарському районі Одеської області взагалі не отримував.

Відділ Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області проти позову заперечував, зазначивши, що здійснювані позивачем види економічної діяльності згідно додатку №3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), відносяться до земель, що використовуються в комерційних цілях, а тому Відділом правомірно застосовано коефіцієнт функціонального використання 2,5, який застосовується до земель, на яких здійснюється комерційна діяльність. В задоволенні позову відповідач просив відмовити.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30.09.2014р. позов задоволено у повному обсязі.

В зазначеній постанові суд першої інстанції дійшов висновку, що дії відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області є протиправними як по суті, що стосується виправлення помилок шляхом необґрунтованої зміни даних стосовно Кф земельної ділянки з 0,5 на 2,5, так і по способу їх вчинення, оскільки не надані докази того, що будь-яка особа зверталася до відповідача із заявою про видачу Витягу замість виданого 16.01.2014р. №13-11-33. На думку суду, Відділом порушено вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011р. №835 «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг», адже згідно із Законом України «Про оцінку земель» та відповідно до п.2 Додатку 3 до вказаної Постанови КМУ №835 видача Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є адміністративною послугою, що надається виключно за заявами зацікавлених в цьому осіб.

Не погоджуючись із зазначеною постановою, відділ Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального права, з неповним з'ясуванням обставин справи, та прийняти нову постанову, якою направити позов ПАТ СП «Чорноморська перлина» на новий розгляд до суду першої інстанції. В своїй скарзі апелянт зазначає, що Одеський окружний адміністративний суд дійшов помилкового висновку, що збільшення нормативно-грошової оцінки земельної ділянки спричинило збільшення орендної плати за неї, оскільки зміна орендної плати, як однієї з істотних умов договору оренди земельної ділянки, здійснюється за додатковою угодою між сторонами договору, а не на підставі виданого витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Приймаючи рішення про віднесення земельної ділянки на території Тузлівської сільської ради с.Лебедівка, яка знаходиться у користуванні ПАТ СП «Чорноморська перлина», Відділ керувався саме діяльністю, яка проводиться на зазначеній ділянці.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, ПАТ СП «Чорноморська перлина» є власником бази відпочинку «Жемчужина-1», на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 30.06.2005р., що встановлено у рішенні господарського суду Одеської області від 26.05.2009р., яким за ВАТ «Сільськогосподарське підприємство «Чорноморська перлина» визнано в порядку правонаступництва право користування земельною ділянкою (в розмірі 17,821 га та в межах, визначених технічною документацією із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки існуючого землекористування для експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Жемчужна», розташованою за адресою: вул. Центральна, 16, с. Лебедівка, Тузлівської сільської ради, Татарбунарського району, Одеської області) на підставі Державного акту на право користування землею Б №056497 від 1992 року до моменту переоформлення цього права відповідно до законодавства. Крім того, визнано укладеним Договір оренди земельної ділянки для експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Жемчужина - 1» між Тузлівською сільською радою Татарбунарського району Одеської області та ВАТ «Сільськогосподарське підприємство «Чорноморська перлина».

29.12.2009р. Татарбунарським відділом центру ДЗК вказаний договір зареєстровано за №040853500002.

Відповідно до умов договору оренди землі, на підставі рішення Тузлівської сільської ради від 15.03.2007р. за №166-У, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для експлуатації, обслуговування, реконструкції бази відпочинку, яка знаходиться за адресою: 68160, Україна, Одеська область, с.Лебедівка, вул.Центральна, №16. За умовами вказаного договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 17,821 га, у тому числі 0,957 га земель в зоні обмежень (обтяжень) прибережної захисної смуги. На земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна: комплекс - база відпочинку «Жемчужина-1», що належить ВАТ СП «Чорноморська перлина» на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 30.06.2005р. серії ЯЯЯ №357948, в якому наведено перелік будинків, будівель, споруд.

На звернення позивача до Відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки площею 17,8214 га позивачем отримані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 31.07.2008р. №1174 та №1175, де визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 41870 кв.м. склала - 2086088,65 грн., земельної ділянки площею 136340 кв.м. - 7862126,27 грн., коефіцієнт Кф - рекреаційне призначення - 0,5.

Відповідно до витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 04.02.2009р. №76 та №77 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 41870 кв.м. склала - 2403174,13 грн., земельної ділянки площею 136340 кв.м. - 9057169,47 грн., коефіцієнт Кф - рекреаційне призначення - 0,5.

На звернення позивача у 2012 році із заявою про видачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідачем видано витяги від 08.05.2012р. за №142 та №143, відповідно до яких нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 41870 кв.м. склала - 2773726,79 грн., земельної ділянки площею 136340 кв.м. - 10453721,71 грн., коефіцієнт Кф - рекреаційне призначення - 0,5 (на період будівництва (землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).

Рішенням Тузлівської сільської ради ХХІХ сесії шостого скликання від 11.07.2013р. №294-VІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель сіл, зокрема, стосовно земель с.Лебедівка, згідно з яким середня базова вартість одного квадратного метра земель с.Лебедівка склала - 119,56 грн.

У зв'язку з цим, ПАТ СП «Чорноморська перлина» звернулося із заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з урахуванням рішення Тузлівської сільської ради ХХІХ сесії шостого скликання від 11.07.2013р. №294-VІ, у відповідь на яку відповідачем видано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №13-11-33 від 16.01.2014р. Згідно вказаного витягу нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки складає 11826291,66 грн., коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (інші землі (землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).

Однак, листом від 21.05.2014р. №24-11-02/759 «Щодо витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки» Відділ Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області повідомив, що при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки ПАТ СП «Чорноморська перлина» для експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Жемчужина», кадастровий номер 5125085600:04:001:0304 загальною площею 17,8214 га за адресою: с.Лебедівка вул.Центральна, 16, було допущено технічну помилку, в результаті чого нормативна грошова оцінка земельної ділянки розрахована невірно. Відділ усунув помилку шляхом оформлення Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. за №13-11-33/2 щодо земельної ділянки кадастровий номер 5125085600:04:001:0304 загальною площею 17,8214 га, згідно якого коефіцієнт Кф визначено - землі комерційного використання - 2,5.

В матеріалах справи відсутні відомості про отримання ПАТ СП «Чорноморська перлина» листа Відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області від 21.05.2014р. №24-11-02/759 щодо нового Витягу від 16.01.2014р.

21.05.2014р. листом №246 Тузлівська сільська рада повідомила позивача про необхідність підписання додаткової угоди до основного договору оренди та розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку, яка знаходиться в користуванні по договору оренди з Тузлівською сільською радою, згідно з новим Витягом від 16.01.2014р.

Задовольняючи позов ПАТ СП «Чорноморська перлина» суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем як суб'єктом владних повноважень, на якого ч.2 ст.71 КАС України покладено обов'язок доказування в адміністративному суді, не доведено законності своїх дій щодо оформлення Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. №13-11-33/2 щодо земельної ділянки кадастровий номер 5125085600:04:001:0304 загальною площею 17,8214 га. та усунення помилок у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.01.2014р. №13-11-33 шляхом зміни коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки з « 0,5» на « 2,5».

Колегія суддів погоджується з таким висновком Одеського окружного адміністративного суду. При цьому, апеляційний суд виходить з наступного.

Згідно ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ст.269 Податкового кодексу України платниками податків є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Згідно п.п.270.1.1 п.270.1 ст.270 цього Кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Стаття 274 Податкового кодексу України визначає, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Відповідно до п.275.3 ст.275 Кодексу ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.

Згідно п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Грошова оцінка земельної ділянки, відповідно до ч.1 ст.201 Земельного кодексу України, визначається на рентній основі.

Відповідно до ч.4, ч.5 ст.5 Закону України «Про оцінку земель» грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно ч.2 ст.12 Закону України «Про оцінку земель» нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, в силу положень ст.13 Закону України «Про оцінку земель», проводиться, зокрема, у разі визначення розміру земельного податку.

Нормами ст.18 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до положень статей 20 та 23 Закону України «Про оцінку земель» за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213 затверджена методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. №18/15/21/11, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Згідно п.3.5 зазначеного Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998р. №377, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до Додатку 1 до Порядку до землі оздоровчого та рекреаційного призначення (за винятком земель, віднесених до категорії 92.7) встановлений коефіцієнт функціонального призначення 0,5.

Як вбачається з Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 18.04.2014р. земельна ділянка площею 17,8214га, кадастровий номер 5125085600:04:001:0304, що розташована за адресою: с.Лебедівка вул.Центральна,16, має цільове призначення Е.07.01 Для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення, категорія земель - землі рекреаційного призначення.

Видаючи Витяг від 16.01.2014р. №13-11-33/2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділ Дерземагентства у Татарбунарському районі Одеської області до земельної ділянки, що використовується позивачем, замість передбаченого Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів коефіцієнту для земель рекреаційного використання, який складає величину Кф - 0,5, застосував передбачений для земельних ділянок коефіцієнт комерційного використання Кф - 2,5, не маючи для цього будь-яких документальних підтверджень того, що земельна ділянка позивачем використовується з комерційною метою або має місце нецільове використання земельної ділянки.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідач виходив з того, що ПАТ СП «Чорноморська перлина» здійснює діяльність за кодом КВЕД 55.20 (діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання), і даний вид діяльності, згідно з додатком №3 до Інструкції №377, відноситься до земель, що використовуються у комерційних цілях, що унеможливлює застосування будь-якого іншого Кф, аніж 2,5.

Однак, відповідно до статті 1 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний доход від земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Рентний доход (земельна рента) - це доход, який може бути отриманий від землі як фактора виробництва у залежності від її якості і місця розташування земельної ділянки, а не в залежності від видів економічної діяльності підприємства.

Відповідно до норм ст.ст. 50, 51, 52 Земельного кодексу України землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів належать до земель рекреаційного призначення. До земель рекреаційного призначення належать зокрема земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації. На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

Наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998р. №377 затверджені форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель.

Відповідно до п.1 цього Наказу затверджена та введена в дію починаючи зі звіту за 1998 рік форма державної статистичної звітності №6-зем «Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та вид економічної діяльності» (річна).

Згідно із зазначеною формою у графі 42 вказуються землі комерційного та іншого використання, а у графі 57 - землі, які використовуються для відпочинку, та інші відкриті землі, у тому числі землі кемпінгів, будинків для відпочинку або для проведення відпусток.

Ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанцій відповідачем не надано доказів того, що земельна ділянка площею 17,8214 га, кадастровий номер 5125085600:04:001:0304, що перебуває в оренді у ПАТ СП «Чорноморська перлина», включена до графи 42 звіту форми 6-зем.

Більше того, в Інструкції №377 вказується, що землі, зайняті будинками відпочинку, кемпінгами, пансіонатами та ін., тобто які призначені для відпочинку або проведення відпусток, слід включати до графи 57 (землі під кемпінгами, турбазами, пансіонатами, тощо), а не до графи 42.

Як правильно встановлено судом першої інстанції, в попередніх витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданих Відділом у 2012р., та у Витязі від 16.01.2014р. №13-11-33 Кф 0,5 визначався для категорії «інші землі» (землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво). При цьому, у Витягах за 2012 рік окремо зазначалось, що коефіцієнт функціонального використання 2,5 застосовується після вводу об'єкта в експлуатацію (землі комерційного використання).

А відтак, підстави для введення Кф - 2,5 як для земель комерційного використання з'являться тільки після введення об'єктів реконструкції бази відпочинку «Жемчужина-1» в експлуатацію. Належних доказів щодо введення об'єктів реконструкції бази відпочинку «Жемчужина-1» в експлуатацію відділом Дерземагентства у Татарбунарському районі Одеської області ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанції надано не було.

Одеський окружний адміністративний суд обґрунтовано не взяв до уваги посилання відповідача на інформацію з веб-сайту та роздруківками з нього, які нібито підтверджують фактичне комерційне використання земельної ділянки позивачем, оскільки такі докази не є належними та допустимими доказами в розумінні статті 70 КАС України.

Судова колегія вважає, що позивачем були надані докази на підтвердження використання земельної ділянки в межах цільового призначення, зокрема, договір оренди землі з власником - Тузлівською сільською радою, за умовами якого земельна ділянка надана для експлуатації, обслуговування, реконструкції бази відпочинку, а цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення.

Поняття «категорії земель за основним цільовим призначенням» та «категорії земель за функціональним призначенням» є взаємопов'язаними та взаємозалежними поняттями, так як ч.5 ст.20 Земельного кодексу України встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Таким чином, використання земель з порушенням їх цільового призначення заборонена. За таких умов, функціональне призначення земель не може суперечити їх цільовому призначенню.

Варто зазначити, що відносна прибутковість такого виду економічної діяльності як надання місць для тимчасового проживання (в оренду) будинків відпочинку значно менша, ніж прибутковість видів економічної діяльності, перерахованих в додатку №3 Інструкції, а тому законодавець спеціально передбачив до використання земель рекреаційного призначення коефіцієнт функціонального призначення - 0,5. Чинне законодавство не забороняє на землях рекреаційного призначення, істотною умовою яких є знаходження на таких землях об'єктів відпочинку, передавати такі об'єкти для проживання людей, і це не суперечить цілі використання земель рекреаційного призначення.

Колегія суддів звертає увагу на те, що зміна категорії земельної ділянки передбачає законодавчо визначену процедуру, наслідком якої є зміна юридичного статусу земельної ділянки з відповідними нормативними наслідками для її власника чи користувача. В даному випадку спірна земельна ділянка позивача відноситься до земель рекреаційного призначення, зміни її категорії судом не встановлено, у зв'язку з чим, зважаючи на норми Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, для такої земельної ділянки повинен застосовуватися коефіцієнт функціонального використання на рівні 0,5.

На підставі викладеного, оскільки цільове призначення земельної ділянки не змінилось, а докази використання позивачем цієї ділянки як ділянки комерційного призначення відсутні, тому суд апеляційної інстанції вважає обґрунтованими висновки суду першої інстанції, що відділом Дерземагентства у Татарбунарському районі Одеської області безпідставно віднесено земельну ділянку за функціональним призначенням до земель комерційного призначення та неправомірно надано витяг від 16.01.2014р. за №13-11-33/2 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 17,8214 га в частині зазначення коефіцієнту функціонального використання 2,5.

А відтак, вимоги позову ПАТ СП «Чорноморська перлина» суд апеляційної інстанції також знаходить обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, підстав для скасування рішення суду та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 185, 195, 196, 198 ч.1 п.1, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Відділу Держземагентства у Татарбунарському районі Одеської області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Повний текст ухвали виготовлено 12.12.2014р.

Головуючий суддя Романішин В.Л.

Судді Димерлій О.О.

Єщенко О.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2014
Оприлюднено23.12.2014
Номер документу41947952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4431/14

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 06.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні