УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2014 р.Справа № 820/16966/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бершова Г.Є.
Суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2014р. по справі № 820/16966/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ"
до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просив суд: визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової Інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ», за результатами якої було складено довідку від 23.06.2014 року № 2203/20-38-22-01-04/38775646 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" (код 38775646) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код СДРПОУ 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року"; визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової Інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області щодо внесення корегування (змін) показників податкової звітності ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" в АІС «Податковий блок» на підставі довідки від 23.06.2014 року № 2203/20-38-22-01-04/38775646 "про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" (код 38775646) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код СДРПОУ 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року"; зобов"язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вилучити корегування показників податкової звітності ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" в АІС «Податковий блок», внесені на підставі довідки від 23.06.2014 року № 2203/20-38-22-01-04/38775646 "про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" (код 38775646) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код ЄДРПОУ 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014"; зобов"язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в АІС «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ", які існували до внесення в них відповідних змін на підставі довідки від 23.06.2014 року № 2203/20-38-22-01-04/38775646 "про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" (код 38775646) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код ЄДРПОУ 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року".
Суд першої інстанції в задоволенні позову відмовив.
Позивач не погодився із таким рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити.
Сторони в судове засідання не прибули, повідомлялись належним чином.
Відповідно до статті 197 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Згідно зі статтею 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" зареєстровано в якості юридичної особи з 18.07.2013 року, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №508752, перебуває на податковому обліку в Основ"янській ОДПІ м. Харкова Харківської області ГУ Міндоходів у Харківській області (а.с. 70).
Фахівцем Основ"янської ОДПІ м. Харкова Харківської області ГУ Міндоходів у Харківській області складено довідку №2203/20-38-22-01-04/38775646 від 23.06.2014 року про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" щодо документального підтвердження господарських відносин з ТОВ "Преміум Трейд" їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року (а.с. 16-43).
З зазначеної довідки вбачається, що зустрічна звірка проведена відповідачем на підставі службового посвідчення серії ХР №128654 згідно з п.73.5 ст. 73 ПК України.
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платників податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Колегією суддів встановлено, що механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок № 1232).
Відповідно до п.2 Порядку № 1232 визначені підстави для проведення зустрічних звірок, а саме: встановлено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що податкове законодавство дозволяє податковим органам проводити зустрічну звірку суб'єкта господарювання виключно за наявності хоча б однієї з двох підстав: або, якщо під час перевірки платника податків та зборів (контрагента суб'єкта господарювання) виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій з суб'єктом господарювання, або, якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Колегією суддів встановлено, що відповідач вважав підставою для проведення спірної зустрічної звірки позивача - отриманий лист від ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області №9873/7/05-66-22-01 від 17.04.2014 року разом з актом від 17.04.14р. №239/05-66-22-01/38964360 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Преміум Трейд" за січень, лютий 2014 року.
На підставі запиту від ДПІ у Куйбишевському районі м.Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області №9873/7/05-66-22-01 від 17.04.2014 року відповідачем 12.05.2014 року складено лист № 7390/10/20-38-20-01-16 про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам з ТОВ "Преміум Трейд" за січень, лютий 2014 року у зв"язку з встановленням сумнівності факту здійснення операцій.
Зазначений лист отримано уповноваженою особою позивача 15.05.2014 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення.
За приписами п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року встановлено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Вимоги щодо оформлення запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідач посилається на п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України у довідці №2203/20-38-22-01-04/38775646 від 23.06.2014 року.
Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Судом першої інстанції встановлено та підверджено судом апеляційної інстанції, що відповідачем отримано документи від позивача разом з листом Вих.№30/5 від 30.05.2014 року, які враховано під час проведення зустрічної звірки (а.с.32-37).
Колегія суддів зазначає, що наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 року № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Відповідно до пункту 4.6 Методичних рекомендацій за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.
Згідно з пунктом 5.1 зазначених Методичних рекомендацій електронні копії підписаного керівником (заступником керівника) органу ДПС супровідного листа про результати проведення зустрічної звірки, складеної Довідки/Акта, інших документів та наданих суб'єктом господарювання матеріалів не пізніше наступного робочого дня від дати їх складання надсилаються до органу ДПС - ініціатора за допомогою ІС "Зустрічні звірки".
Відповідно до пункту 7.2 Методичних рекомендацій при отриманні матеріалів зустрічної звірки після закінчення перевірки платника податків орган ДПС - ініціатор: у разі підтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - долучає матеріали зустрічної звірки до матеріалів перевірки; у разі непідтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - здійснює заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки такого платника податків з урахуванням вимог Кодексу.
Зі змісту викладеного колегія суддів зазначає, що дії з оформлення результатів зустрічної звірки довідкою про результати її проведення є, по суті, виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки, викладені у цій довідці, не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю. Результати зустрічних звірок самі по собі не несуть юридично значущих наслідків для платника, а можуть виступати лише підставою для подальшого проведення податковим органом податкової перевірки.
В адміністративному порядку можуть бути оскаржені лише ті рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень (тобто правові акти), що призводять до виникнення юридичних наслідків у вигляді виникнення, зміни чи припинення прав та обов'язків у певних осіб.
При цьому, колегія суддів зазначає, що оспорювані правові акти (рішення, дії або бездіяльність) повинні бути юридично значимими, тобто мати безпосередній вплив на суб'єктивні права та обов'язки шляхом або позбавлення можливістю повністю чи в частині реалізувати належне цій особі право, або шляхом безпідставного покладення на цю особу будь-якого обов'язку.
Таким чином, оскільки дії з проведення зустрічної звірки та зі складення довідки про результати її проведення не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, то підстави для задоволення позовних вимог щодо визнання неправомірними дій відповідача з проведення оспорюваної зустрічної звірки відсутні.
Також в матеріалах справи відсутня інформація та докази, що на підставі довідки від 23.06.2014 року відповідачем здійснено коригування показників податкового кредиту та податкових зобов"язань позивача в інформаційних базах. Відповідачем не здійснювалось коригування показників на підставі спірної зустрічної звірки та показники, відображені позивачем у деклараціях не змінювались, а до системи додано лише інформацію про результати проведення зустрічної звірки відносно позивача.
Крім того, колегія суддів зазначає, що облік платежів у картках особового рахунку за своєю юридичною природою не є тими діями суб'єкта владних повноважень, які породжують для підприємства будь-які правові наслідки.
Таким чином, колегією суддів не встановлено порушень прав та охоронюваних законом інтересів позивача діями по проведенню зустрічної звірки.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги колегія суддів не приймає до уваги, оскільки викладена правова позиція не є обґрунтованою та підтвердженою матеріалами справи.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВИЙ СТАНДАРТ" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2014р. по справі № 820/16966/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Бершов Г.Є. Судді Катунов В.В. Ральченко І.М.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41948087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бершов Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні