ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2014 року о/об 14 год. 09 хв.Справа № 808/6107/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГМАТІС ТРЕЙД»
до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві
про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГМАТІС ТРЕЙД» (надалі - позивач або ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД») звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві (надалі - відповідач або ДПІ у Печерському районі) в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправними дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі Акту №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період: з 01.02.2014 по 28.02.2014; 2) зобов'язати відповідача відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» за період: з 01.02.2014 по 28.02.2014, що зазначені у Податковій декларації з податку на додану вартість та були відкориговані на підставі Акту №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014.
Позивач у позові зазначив, що 17.09.2014 йому стало відомо, що ДПІ у Печерському районі проведено перевірку ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД», за результатами якої складено Акт №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 38650153) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014», який позивачу не вручався. ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» вважає викладене в Акті податкового органу таким, що не відповідає нормам чинного законодавства та порушує його права. Посилаючись на приписи ст.ст.75, 86 Податкового кодексу України позивач наполягає на тому, що фахівці відповідача, при складанні акту про неможливість проведення зустрічної звірки нібито здійснили перевірку та внесли зміни в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» чим перевищили свої службові повноваження, оскільки перевірки взагалі не було. Посилаючись на вимоги ч.5 ст.17, ч.1, ч.3 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» позивач наполягає, що основними та належними доказами відсутності боржника за його місцезнаходженням у даному випадку є відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Господарські операцій ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» підтверджені первинними документами: договорами, податковими та видатковими накладними, виписками з особового рахунку банку. ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» зазначає, що відповідачем безпідставно зроблені висновки, які призвели до зміни в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів». Позивач вважає, що відсутність за юридичною адресою, неможливість підтвердити відображення контрагентом сум податку на додану вартість у складі податкових зобов'язань не є підставою для позбавлення позивача права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість, оскільки невиконання свого зобов'язання однією із сторін господарських відносин не може вважатись підтвердженням наявності мети ухилення від сплати податків та отримання податкової вигоди іншою стороною. Позивач наголошує, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження. Будь-які зміни до інформаційних баз мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами (або іншими показниками) податкового обліку. Посилаючись на приписи Наказу Міністерства доходів і зборів України №165 від 14.06.2013 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця», наказу ДПС України №420 від 15.05.2012 позивач вважає, що у випадку виявлення факту заниження платником податків податкового зобов'язання, рівно як і у випадку виявлення факту завищення платником податків податкового зобов'язання, у тому числі і внаслідок декларування неіснуючого об'єкта оподаткування, податковий орган обтяжений законодавцем обов'язком прийняти відповідне податкове повідомлення-рішення. Іншого порядку дій податкового органу як суб'єкта владних повноважень у спірних правовідносинах законодавство не передбачає. Між тим, відповідач не врахував зазначені норми та у порушення норм вищезазначеного законодавства, здійснив зміни в АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» щодо корегування показників податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» за лютий 2014 року.
Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, на задоволенні позовних вимог наполягає.
Відповідачем подано до суду письмові заперечення (а.с.31-33) в яких зазначено, що ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києва направлено запит №18511/10/2655-22-10-10 від 16.04.2014 на адресу реєстрації ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» про надання інформації щодо порядку відображення у бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин з ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38205318), формування витрат та податкового кредиту з податку на додану вартість згідно виписаних ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» накладних, актів виконаних робіт (послуг), податкових накладних за лютий 2014 року, який повернувся з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання». ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» має стан «9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, у зв'язку з чим отримати документальне підтвердження порядку відображення у бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин із платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014 не має можливості. Посилаючись на п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України відповідач зазначає, що зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться згідно постанови Кабінету Міністрів України №1232 від 27.12.2010 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок». За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Відповідно до пп.4.4 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», затверджених Наказом ДПА України №236 від 22.04.2011, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. Тобто, відповідачем складено Акт №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 відповідно до вимог податкового законодавства України. Заперечуючи у частині позовної вимоги щодо вилучення з автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» інформації про результати перевірки позивача, відповідач виходить з того, що відповідно до п.1.3 Методичних рекомендацій, затверджених Наказом ДПА України від 18.04.2008 року №266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів», для їх реалізації створені такі програмні продукти. Підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксується в АС «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення. Жодних нарахувань або збільшення податкових зобов'язань, рівно як і зменшення суми податкового кредиту з ПДВ за карткою особового рахунку позивача податковим органом здійснено не було. Таким чином, внесення або зміна інформації у базах інформаційних систем, які використовуються органами державної податкової служби, зокрема, АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», самі по собі не зумовлюють для платника податків будь-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни прав та обов'язків, змін у структурі податкових зобов'язань та податкового кредиту, оскільки внесення такої інформації не призводить до коригування (збільшення) податкових зобов'язань платника податків. Враховуючи те, що позивачем не надано жодних письмових доказів щодо внесення змін до зазначеної інформаційної бази, та враховуючи те що податкове повідомлення-рішення позивачу також не було винесене (відсутні будь-які донарахування податкових зобов'язань), відповідач вважає що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
В Акті №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 38650153) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014» зазначено наступне: «… На підставі довідки від 19.05.2014 року №138/26-22-04-012 виданої Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві, головним державним ревізором-інспектором, інспектором податкової та митної справи III рангу, відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту Науменко Оксаною Вікторівною, згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АГМАТІС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 38650153) (далі ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» ) з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014. Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що: ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві направлено запит №18511/10/2655-22-10-10 від 16.04.2014 року на адресу реєстрації ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» про надання інформації щодо порядку відображення в бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин з ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38205318), формування витрат та податкового кредиту з податку на додану вартість згідно виписаних ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» накладних, актів виконаних робіт (послуг), податкових накладних за лютий 2014 року, який повернувся з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання». ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» має стан «9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, в зв'язку з чим отримати документальне підтвердження порядку відображення в бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин із платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014 не має можливості. Тобто, документи, які б стосувалися взаємовідносин ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» з його контрагертами-постачальниками та контрагентами-покупцями до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів м.Києва не надані … Оскільки ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» до перевірки не надано первинних бухгалтерських та податкових документів, що підтверджують придбання товарів та послуг від контрагентів-постачальників, а також, використання складських, виробничих приміщень та обладнання, а саме: документів складського обліку, які підтверджують фактичне придбання товарів (робіт, послуг), його переміщення на виробництво, кількість готової продукції та її подальшої реалізації, документів, що підтверджують транспортування товарів, кількість працюючих, необхідних забезпечити процес виробництва (надання послуг, виконання робіт) та інших підтверджуючих документів, немає можливості підтвердити реальність здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства з нібито придбання товарів (робіт, послуг). Тобто наступне свідчить, про те, що правочини між ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» та відображеними ним у додатку 5 до податковій декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2014 року між контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями товарів (послуг), не спрямовані на реальне настання правових наслідків. Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб. Звіркою ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із платниками податків за лютий 2014 року …» (а.с.13-19).
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Як зазначено у п.1 «Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», затвердженому 27.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1232 (далі - «Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»), цей Порядок визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань (п.2 «Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»).
У п.86.1 ст.86 Податкового кодексу України зазначено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Суд вважає, що за відсутності у контролюючого органу можливості зіставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, яке здійснюється контролюючим органом з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків і зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу та якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між суб'єктами господарювання, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків - відсутніми є і підстави для відповідних висновків про наявність чи відсутність господарських операцій.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданої 08.09.2014 (а.с.20-21, 70), Статуту ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД», зміни до якого зареєстровані 04.09.2014 (а.с.53-69), дана юридична особа зареєстрована за адресою (має місцезнаходження): 85740, Донецька область, м.Докучаєвськ, провулок Комунальний, буд.12, кв.4.
Судом досліджено запит ДПІ у Печерському районі (вих.№18511/10/2655-22-10-10 від 16.04.2014) направлений на адресу: 01042, м.Київ, пров.Новопечерський, буд.5, кв.203, в якому від ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» вимагалося надати інформацію щодо порядку відображення в бухгалтерському та податковому обліках господарських відносин з ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38205318), формування витрат та податкового кредиту з податку на додану вартість згідно виписаних ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» податкових накладних за лютий 2014 року (а.с.34-35).
Доказів того, що вказаний запит повернуто поштою з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання» (як то вказано у письмових запереченнях) відповідач до суду - не надав.
Відповідач надіслання зазначеного запиту обґрунтував пп.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України.
Також, у наведеному запиті відповідач повідомив позивача, що «… Ненадання пояснення та їх документального підтвердження на даний запит протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки у відповідності з пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 розділу ІІ Податкового кодексу України …».
Так, згідно з пп.20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність». Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Як зазначено у пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідач не обґрунтував не проведення документальної позапланової перевірки при неотриманні пояснень та їх документального підтвердження від позивача.
Відповідачем за результатами звірки (на чому він наполягає у письмових запереченнях) не складено довідку, як того вимагає п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, «Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», затверджений 27.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1232.
У п.4.4 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», затверджених 22.04.2011 наказом Державної податкової адміністрації України №236, зазначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
При цьому, форма Акту про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання не передбачає висновків про порушення законодавства, наявність/відсутність господарських операцій.
Звідси, суд вважає не обґрунтованим викладення в Акті №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 висновків про порушення законодавства, наявність/відсутність господарських операцій.
У пп.1.3.3 п.1.3 «Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів», затверджених 18.04.2008 наказом Державної податкової адміністрації України №266 (який 14.06.2013 втратив чинність), зазначено, що для реалізації Методичних рекомендацій створені такі програмні продукти: система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Як зазначено у п.1.1 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця», затверджених 14.06.2013 наказом Міністерства доходів і зборів України №165, ці Методичні рекомендації запроваджуються в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків (пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України).
Відповідачем не доведено, що проводилась саме камеральна перевірка податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД».
Дослідженням податкової звітності позивача з податку на додану вартість (а.с.36-42, 72-88) судом з'ясовано, що за лютий 2014 року ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» задекларовано податкового кредиту на суму 5054435 грн. 00 коп., з яких за даними Розділу ІІ Розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) 2400828 грн. 67 коп. - за податковими накладними ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» (індивідуальний податковий номер 382053126573).
Разом з цим, у скріншоті з аналітичної системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України за звітний період лютий 2014 року у ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» по взаємовідносинам з ТОВ «ПЛАВТ СЕРВІС» відображено сума ПДВ - 0 на дату звірки 24.06.2014 (а.с.43).
Також, у вказаному скріншоті з аналітичної системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України за звітний період лютий 2014 року зазначено відхилення сум ПДВ (суми ПДВ зазначені із знаком «-») за постачальниками позивача.
При цьому, суми ПДВ зазначені із знаком «-» у скріншоті співпадають з сумами податкового кредиту за лютий 2014 року, вказаними позивачем у податковій звітності.
Наведене свідчить про те, що на підставі висновків Акту №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 38650153) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.02.2014 по 28.02.2014» внесені коригування показників податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».
Вказана інформація внесена без винесення відповідних податкових повідомлень-рішень. Зворотного відповідачем не доведено.
Відповідно до ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
У пп.14.1.171 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України «Про інформацію».
Згідно з ст.16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Конституційний Суд України визначив поняття «охоронюваний законом інтерес» як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам (Рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004 №18-рп/2004 справа №1-10/2004).
Таким чином, у позивача є охоронюваний законом інтерес, який полягає у достовірності податкової інформації, відносно нього, яка міститься в інформаційних системах органу доходів і зборів, згідно раніше поданих позивачем податкових декларацій.
Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.37.1 ст.37 Податкового кодексу України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов'язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Як зазначено у п.37.2 ст.37 Податкового кодексу України, податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.
Суд дійшов висновку, що передбачений у ст.ст.36, 37 Податкового кодексу України податковий обов'язок в грошовому еквіваленті підлягає відображенню платником податків у складеній за правилами ст.46 Податкового кодексу України і поданій до контролюючого органу у порядку ст.49 Податкового кодексу України податковій декларації або у прийнятому контролюючим органом за правилами ст.ст.54, 58 Податкового кодексу України податковому повідомленні-рішенні.
При цьому, відповідно до ст.54 Податкового кодексу України підставою для винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення є факт як заниження, так і завищення платником податків грошових зобов'язань з податку (збору).
Будь-яких інших документальних підстав для виникнення чи зміни податкового обов'язку Податковий кодекс України не містить.
Складений контролюючим органом Акт №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 - не віднесений Податковим кодексом України до тих обставин, котрі зумовлюють зміну розміру грошових зобов'язань з податку і збору.
Таким чином, за змістом норм Податкового кодексу України у будь-яких інформаційних базах контролюючих органів підлягають відображенню, насамперед, числові показники розміру грошових зобов'язань з податку (збору), що містяться у складених платниками податків документах обов'язкової податкової звітності, поданих платниками податків до територіальних органів доходів і зборів та прийнятих останніми. Ці показники підлягають незмінному збереженню до моменту набрання за правилами ст.56 Податкового кодексу України юридичної дії податковими повідомленнями-рішеннями, котрі прийняті контролюючими органами відповідно до ст.ст.54, 58 Податкового кодексу України.
Отже, враховуючи те, що за наслідками звірки податкові повідомлення-рішення не приймались, а відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, то відповідачем безпідставно внесено зміни до АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».
З огляду на зазначене, суд вважає дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» - неправомірними та такими, що створюють негативні наслідки, усунути які можливо лише зобов'язанням відповідача вчинити дії щодо поновлення у зазначеній системі даних, задекларованих позивачем за відповідний період.
Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі Акту №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період: з 01.02.2014 по 28.02.2014.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «АГМАТІС ТРЕЙД» за період: з 01.02.2014 по 28.02.2014, що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість та були відкориговані на підставі Акту №1756/26-55-22-10/38650153 від 20.06.2014.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГМАТІС ТРЕЙД» з Державного бюджету України судові витрати у сумі 73 грн. 08 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 16.10.2014.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41948488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні