КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-68/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Патратій О.В. Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
У Х В А Л А
Іменем України
06 листопада 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Вівдиченко Т.Р.
Суддів: Бєлової Л.В.
Міщука М.С.
За участю секретаря: Стеценко А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційними скаргасм Відкритого акціонерного товариства "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" та Державної податкової служби у м.Києві Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2012 року у справі за адміністративним позовом Відкритого акціонерного товариства "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" до Державної податкової служби у м.Києві Державної податкової служби про визнання протиправними дій, стягнення шкоди, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач - Відкрите акціонерне товариство "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" звернувся до суду з позовом до Державної податкової служби у м.Києві Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо підготовки та направлення запиту від 03 листопада 2011 року № 10654/10/35-204, стягнення шкоди, пов'язаної з направленням запиту про надання інформації в сумі 100 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2012 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправними дії Державної податкової адміністрації у м. Києві щодо направлення запиту від 03 листопада 2011 року № 10654/10/35-204 Відкритому акціонерному товариству «Фінансова компанія «Дисконт-Альфа».
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з постановою суду, позивач - Відкрите акціонерне товариство "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову та прийняти нове рішення, яким адміністративний позов в цій частині задовольнити.
Також, відповідач - Державна податкова служба у м.Києві Державної податкової служби звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 07 листопада 2011 року на адресу ВАТ "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" надійшов запит Державної податкової адміністрації у місті Києві Державної податкової служби про надання інформації від 03 листопада 2011 (вих. №10654/10/35-204).
У вказаному запиті відповідач просив надати інформацію та її документальне підтвердження з питань формування статутного капіталу позивача у зв'язку з реорганізацією шляхом перетворення із ТОВ «Дисконт - Альфа».
Не погоджуючись з діями відповідача щодо складання запиту про надання інформації та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245 затверджено Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом.
Згідно п.10 Порядку №1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.
У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
Перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє: наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації; наявність інформації в системі органів державної податкової служби; відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку.
Відповідно до п.12 Порядку №1245, письмовий запит про подання інформації надсилається суб'єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим органом були складено запит про надання інформації від 03 листопада 2011 року (вих. №10654/10/35-204).
Судом встановлено, що юридичною підставою для складання вказаного запиту вказано ст.20 та ст.73 Податкового кодексу України, а фактичних підстав (тобто відомостей про виявлені факти порушення закону) податковим органом в тексті запиту не зазначено.
Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що при складанні запиту про надання інформації з питань формування статутного капіталу позивача, у зв'язку з реорганізацією шляхом перетворення із ТОВ «Дисконт - Альфа», в порушення вимог п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та п. 10 Порядку № 1245, податковий орган не навів підстав, за наявності яких позивач повинен був надати відповідь.
Крім того, з приводу позовних вимог позивача про стягнення шкоди, пов'язаної з направленням запиту про надання інформації, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у їх задоволенні, з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками, в розумінні зазначеної статті, є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
При цьому, позивачем не надано доказів щодо наявності майнової шкоди, зокрема, доказів порушення нормальної роботи підприємства внаслідок отримання запиту.
В силу п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України, у разі коли запит про надання інформації складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Таким чином, отримання запиту, оформленого з порушенням положень вимог Закону, є підставою для звільнення позивача від обов'язку надати відповідь на такий запит, а тому доводи позивача щодо заподіяння йому шкоди внаслідок оплати послуг по підготовці відповіді на запит, також є безпідставними.
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції часткове задоволення адміністративного позову Відкритого акціонерного товариства "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа", оскільки відповідачем не доведено правомірність своїх дій щодо направлення позивачу запиту від 03 листопада 2011 (вих. №10654/10/35-204).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
При цьому, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції та не знайшли свого належного підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 159 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги Відкритого акціонерного товариства "Фінансова компанія "Дисконт-Альфа" та Державної податкової служби у м.Києві Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 березня 2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: Вівдиченко Т.Р.
Судді: Бєлова Л.В.
Міщук М.С.
Повний текст ухвали виготовлено 12.11.2014 року.
.
Головуючий суддя Вівдиченко Т.Р.
Судді: Бєлова Л.В.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41974692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Т.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні