ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2014 р. Справа № 804/15982/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Павловського Д.П.,розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Лошкарівське» про стягнення заборгованості , -
ВСТАНОВИВ :
01 жовтня 2014 р. до суду надійшов даний адміністративний позов, в якому позивач просить стягнути кошти з усіх розрахункових рахунків Комунального підприємства «Лошкарівське» (код 32328771, 53240 Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Лошкарівка, вул. Леніна, б.15-а)податковий борг в розмірі 29 405,31 грн.
Позовні вимоги позовом від 01.10.2014 року.
Судом було направлено на адресу відповідача копію ухвали про відкриття скороченого провадження у справі та отримана відповідачем. Відповідач заперечення на позов протягом десяти днів до суду не наддав.
Згідно ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач є належно повідомлений про розгляд справи у скороченому провадженні. Відповідач заперечення на позов протягом десяти днів не надав, позов не визнав.
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ч.3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - Нікопольська ОДПІ) є контролюючим органом у відносинах, що виникають у сфері справляння податків і зборів та є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно вимог п. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п.п.16.1.4 п. 16.1. ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно вимог п.п. 20.1.19 п.20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Комунальне підприємство «Лошкарівське» (код ЄДРПОУ 32328771) 15.07.2003 року зареєстроване юридичною особою та перебуває на обліку Нікопольської ОДПІ з 15.07.2003 року за № 712, за юридичною адресою: 53219, Дніпропетровськ область, Нікопольський район, с. Лошкарівка, вул. Леніна, б.15-а.
Відповідно до п. 49.3 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Згідно п. 36.1 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Станом на 10.09.2014 року КП «Лошкарівське» має новостворений податковий борг по платежам до бюджету в сумі 29 405,31 грн. в т.ч. пеня 26,22 грн., а саме: з податку на доходи з фізичних осіб в сумі 510,00 грн.; з податку на прибуток в сумі 1 752,77 грн.; з податку збір за спеціальне водовикористування в сумі 24 448,52, в т.ч. пеня у розмірі 26,22 грн.; з податку збір за користування надрами загальнодержавного значення для видобування корисних копалин в сумі 2 694,02 грн.
Щодо податкового боргу КП «Лошкарівське» з податку на доходи фізичних осіб суд зазначає наступним.
Згідно з п.п.9.1.3 п. 9.1 ст.9 ПК України податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, і підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документів, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п.49.2 ст. 49 ПК України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив таки платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п.п. 162.1.1 ст 162 ПК України платниками податку на доходи фізичних осіб фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так іноземні доходи.
Згідно п. 179.1. ст.179 ПК України платник податку зобов'язаний подавати річ? декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) відповідно до цього Кодексу ас інших законів України.
Згідно п.54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавство платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/а і пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається до контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошової зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п.57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платі податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядок, відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового бо платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випаді передбачених законом.
Борг КП «Лошкарівське» по платежу податок на доходи з фізичних осіб складається з несплачених грошових зобов'язань, які нараховані за результатами а камеральної перевірки від 29.05.2014 № 1687/1704/32328771 згідно податкового повідомлення-рішення від 29.05.2014 № 0006111704 на суму 510,00 грн., яке було вручене керівнику підприємства особисто 29.05.2014 року.
Отже, сума новоствореного податкового боргу КП «Лошкарівське» по платежу податок на доходи з фізичних осіб з несплачених грошових зобов'язань складає всього 510,00 грн.
Щодо податкового боргу КП «Лошкарівське» з податку на прибуток суд зазначає наступне.
Згідно з п.п. 9.1.1 п.9.1 ст.9 ПК України податок на прибуток належить загальнодержавних податків.
Пунктом 100.1 ст.100 ПК України визначено, що розстроченням, відстрочень грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платники податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір які дорівнює розміру пені, визначеному п. 129.4 статті цього Кодексу.
Відповідно до п. 100.2 ст.100 ПК України платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу.
Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою і розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму так грошового зобов'язання.
Пунктом 100.6 ст.100 ПК України встановлено, що розстрочені суми грошової зобов'язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансові санкцій) погашаються рівними частками, починаючи з місяця, що настає за тим місяцем якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.
Пунктом 100.8 ст.100 ПК України передбачено, що рішення про розстрочення відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу у межах одного бюджетного р< приймається стосовно загальнодержавних податків та зборів керівником контролюючі органу (його заступником).
Згідно п. 100.11 ст.100 ПК України визначено, що розстрочення або відстрочені надаються окремо за кожним податком та збором.
На підставі вимог статті 100 ПК України, протягом 2014 року Нікопольською ОДПІ було надано КП «Лошкарівське» розстрочення сплати грошових зобов'язань під проценти податковому боргу, який виник по податку на додану вартість, а саме, згідно Рішення Нікопольської ОДПІ від 11 березня 2014 року № 12 (далі - Рішення № 12) про розстрочення грошового зобов'язання та Договору від 11 березня 2014 року № 12 (далі - Договір № 12) і розстрочення грошових зобов'язань на загальну суму 1752,77 грн. під проценти, по термінам сплати - 1 з 10.04.2014 року до 10.06.2014 року, яким встановлено строки та суми щомісячної сплати розстроченого грошового зобов'язання, а саме: на 10.04.2014 року - в сумі 584,26 грн.; на 12.05.2014 року - в сумі 584,26 грн.; на 10.05.2014 року - в сумі 584,25 грн.
Однак, КП «Лошкарівське» не сплачувало (в установлені строки) відповідно до вимог Податкового кодексу України суму розстроченого грошового зобов'язання по платежу податок на прибуток за період з 10.04.2014 по 10.06.2014 в розмірі 1 752,77 грн. згідно Рішенням № 12 та Договором № 12 по вищезазначеним термінам оплати.
Відповідачем систематично порушувалися умови погашення розстрочених грошових зобов'язань та податкового боргу за вищевказаними договорами, через що керівництво Нікопольської ОДПІ 19.05.2014 прийняло Рішення про скасування розстрочення грошових зобов'язань № 4, а саме - Рішення Нікопольської ОДПІ від 11 березня 2014 року № 12 про розстрочення грошового зобов'язання та Договору від 11 березня 2014 року № 12 про розстрочення грошових зобов'язань.
Тобто, в травні 2014 року, Нікопольською ОДПІ було скасовано вищезазначений Договор про розстрочення грошових зобов'язань та сума боргу була поновлена в карті особового рахунку платника (далі - КОР платника).
На момент нарахування сум згідно договорів про розстрочення сум податкового боргу переплата в КОР платника відсутня.
Отже, сума несплаченого розстроченого грошового зобов'язання по платежу податок на прибуток по вищезазначеному договору розстрочки складає 1752,77 грн.
Щодо податкового боргу КП «Лошарівське» по платежу збір за спеціальне водовикористання суд зазначає наступне.
Згідно п. п.9.1.12 п. 9.1. ст. 9 ПК України збір за спеціальне використання вол належить до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно п. 49.1 ст. 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається з звітний період в установлені в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 49.2 ст. 49 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкову декларацію що,д кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи проводив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п. 328.1 ст. 328 ПК України визначено, що базовим податковим (звітним) періодом для збору за спеціальне використання води є календарний квартал.
Згідно п. 49.18 ст. 49 ПК України визначено, що податкові декларації подаються - базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України визначено, що платник податків зобов'язани самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у декларації, протягом 1 календарних днів, що настають за останнім днем відповідно до граничного строк; передбаченого Кодексом для подання податкової декларації.
Борг КП «Лошкарівське» по платежу збір за спеціальне використання води в сумі 24 448,52 (в.т.ч. пеня 26,22 грн.) складається з, а саме:
-згідно податкової декларації по платежу збір за спеціальне використання води (вх. від 24.03.14 №9091255889) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 951,64 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника по платежу збір за спеціальне використання води» переплата складала 82,53 грн.
Так, сума податкового боргу по платежу «збір за спеціальне використання води» згідн поданої декларації складає 895,53 грн.
-згідно податкової декларації по платежу «збір за спеціальне використання води (вх. від 24.03.14 №9091255857) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 1634,14 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника по платежу збір за спеціальне використання води переплата відсутня.
Так, сума податкового боргу по платежу збір за спеціальне використання води поданої декларації складає 1634,25 грн.
-згідно податкової декларації по платежу збір за спеціальне використання води (вх. від 19.06.14 №9035206636) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 8 761,09 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника по платежу збір за спеціальне використання води переплата відсутня.
Так, сума податкового боргу по платежу збір за спеціальне використання води з поданої декларації складає 8 761,09 грн.
-згідно податкової декларації по платежу збір за спеціальне використання води (вх. від 18.07.14 №9041452486) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 12 137,85 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника по платежу збір за спеціальне використання води переплата відсутня.
Так, сума податкового боргу по платежу збір за спеціальне використання води зі поданої декларації складає 12 137,85 грн.
Працівниками Нікопольської ОДПІ проведена камеральна перевірка, за результатами якої складено акт від 20.05.2014 року № 1589/2232 та на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.05.2014 року № 0002412202 на суму 1020,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення було вручено керівнику підприємства особисто, отже сума податкового боргу вважається узгодженою.
Отже, сума новоствореного податкового боргу КП «Лошкарівське» по платежу за спеціальне використання води з несплачених грошових зобов'язань, які самостійно визначені Відповідачем при подачі податкових декларацій складає всього 24 448,52, в.т.ч. пеня 26,22 грн.
Щодо податкового боргу КП «Лошарівське» по платежу збір за користування надрами суд зазначає наступне.
Згідно п. п.9.1.12 п. 9.1. ст. 9 ПК України збір за користування надрами води належить до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно пп. 263.2.1. п.263.2 ст.263 ПК України об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітної періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податкове (звітному) періоді запасів корисних копалин.
Згідно пп.263.11.1. п.263.11 ст.263 ПК України платник плати за користування надра для видобування корисних копалин до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових розрахунків за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею цього Кодексу, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин органу державної податкової служби.
Згідно пп. 263.11.3. п.263.11 ст.263 ПК України податковий розрахунок подається платник починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, у якому такий платник отримав дозвіл на початок (продовження) використання роботи підвищеної небезпеки або експлуатації об'єкта.
Згідно пп.263.12. п.263.11 ст.263 ПК України порядок сплати податкових зобов'язань Плаї протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачує податкові зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ним органу державної податкової служби:
за місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуті корі копалини;
за місцем обліку платника в разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалин межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.
Борг КП «Лошкарівське» по платежу «збір за користування надрами» в сумі 2 694 грн. складається з, несплачених грошових зобов'язань, які самостійно визнач Відповідачем при подачі податкової звітності, а саме:
-згідно розрахунку по платежу «збір за користування надрами» (вх.від 03.05 №9050719991) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань станов 1 139,65 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаного розрахунку в КОР платника платежу збір за спеціальне використання води переплата складала 37,48 грн.
Так, сума податкового боргу по платежу збір за користування надрами згідно поданого розрахунку складає 1 099,17 грн.
-згідно розрахунку по платежу «збір за користування надрами» (вх. від 03.09 №9050722312) сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 1594,85 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника по плате збір за спеціальне використання води переплата відсутня.
Так, сума податкового боргу по платежу збір за користування надрами згідно поданого розрахунку складає 1 594,85 грн.
Таким чином, сума податкового боргу КП «Лошкарівське» складає 29 405,31 грн., в.т.ч. пеня 26,22 грн.
Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що після закінчена встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на сум податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а)при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б)при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що пеня нараховується у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Згідно п.129.4 ст. 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний д прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
У зв'язку з чим, на виконання вимог п. 59.1 ст. 59 ПК України на адресу КП «Лошкарівське» була направлена податкова вимога податкова вимога від 03.04.2014 № 626-25, яка була вручена направлена засобами поштового зв'язку та вручена відповідачу 08.05.2014р.
Відповідно до норм податкового законодавства України в разі несплати попередніх податкових вимог, на новостворений податковий борг податкові вимоги не формуються.
КП «Лошкарівське» станом на 10.09.2014 р. не було добровільно погашено суму податкового боргу по платежем та зборам до бюджету, які зазначені в податковій вимозі, от» вищевказана податкова вимога, яка була виставлена на адресу КП «Лошкарівське» відкликалась, у зв'язку з чим, нові податкові вимоги, відповідно до п.59.1 ст. 59 ПК України адресу платника податків не направлялись.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручени податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашении повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
За таких підстав, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Лошарівське» (код ЄДРПОУ 32328771), розрахункових рахунків відкритих у банківських установах, до державного бюджету суму податкового боргу:
-з податку на доходи з фізичних осіб в сумі 510 (п'ятсот десять грн.) 00 коп.;
-з податку на прибуток в сумі 1752 (одна тисяча сімсот п'ятдесят дві грн.) 77 коп.;
-з податку збір за спеціальне водовикористання в сумі 24 448 (двадцять чотири тисячі чотириста сорок вісім грн.) 52 грн.;
-з податку збір використання надрами загальнодержавного значення для видобування корисних копалин в сумі 2 694 (дві тисячі шістсот дев'яносто чотири грн.) 02 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41975681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні