Постанова
від 15.12.2014 по справі 2а-5031/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2014 року Справа № 7482/12/9104

Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Обрізко І.М.,

суддів Левицької Н.Г., Сапіги В.П.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Львові апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області на постанову Заліщицького районного суду Тернопільської області від 17 червня 2011 року по справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області про перерахунок пенсії,-

В С Т А Н О В И В :

25.05.2011 року позивач звернувся в суд із позовом до управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області та просив зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії з урахуванням показника середньої заробітної плати по Україні за 2008 рік, починаючи з 25.11.2010 року, з урахуванням виплачених сум.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 покликається на те, що одержує пенсію відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та після призначення пенсії продовжує працювати. Позивач подав до відповідача заяву про перерахунок пенсії відповідно до п. 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», однак відповідач провів перерахунок пенсії відповідно до показника середньої заробітної плати за 2007 рік.

Постановою Заліщицького районного суду Тернопільської області від 17 червня 2011 року, прийнятою в порядку скороченого провадження, позовні вимоги задоволено. Зобов'язано відповідача здійснити перерахунок пенсії позивачу відповідно до норм ст. 40, 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» із застосуванням показника середньої заробітної плати по Україні за 2008 рік починаючи з 25.11.2010 року до припинення права на перерахунок пенсії, з урахуванням виплачених сум.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області подало апеляційну скаргу, в якій відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги покликається на те, що висновки суду не відповідають обставинам справи та порушено норми матеріального та процесуального права, зокрема ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» і не взято до уваги Рішення Конституційного Суду України за №10-рп від 22 травня 2008 року.

Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вбачає її аргументованою.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце зокрема неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що ч. 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» перерахунок пенсії здійснюється із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка враховується для обчислення пенсій за календарний рік, що передує перерахунку пенсії.

Однак з такими висновками суду першої інстанції не можна погодитися.

Перерахунок пенсії у зв'язку із збільшенням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України та страхового стажу регулюється ч. 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», яка передбачає, що у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Кожний наступний перерахунок пенсії проводиться не раніш як через 2 роки після попереднього перерахунку з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Перерахунок пенсій здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону.

Така редакція існує після визнання неконституційними змін, внесених підпунктом «б» підпункту 10 пункту 35 Розділу 2 Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-6, визнаних такими, що не відповідають Конституції України ( є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008.

Скасовані зміни надавали можливість перерахувати пенсію із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.

Аналіз відновленої (діючої) норми абзацу 3 частини 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» доводить, що перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону.

Тобто, правила ч. 1 ст. 40 вищезгаданого Закону при перерахунку пенсії застосовуються виключно з метою визначення періоду страхового стажу, за який може бути обчислена заробітна плата (дохід).

Частина 1 статті 40 передбачає, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 01 липня 2000 року, незалежно від перерв та за весь період страхового стажу, починаючи з 01 липня 2000 року.

Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, форми і види пенсійного забезпечення. Такими законами є Закон України «Про пенсійне забезпечення» від 05 листопада 1991 року № 1788-12 ( надалі Закон 1788) та Закон України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» № 1058 від 09 липня 2003 року. З огляду на зазначене та керуючись положеннями принципу законності ст. 9 КАС України приписи постанови № 530 від 28 травня 2008 року не можуть застосовуватися до спірних правовідносин.

З урахуванням зазначеного правові підстави для перерахунку пенсії позивача із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні відсутні. Останній із наведених показників застосовується виключно для призначення пенсії, застосування його для перерахунку є безпідставним.

Подібна позиція не суперечить практиці касаційного суду.

Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також має місце невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 183-2, 195, 196 ч.4, 197, 198, 202, 205 ч. 2, 207, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області задоволити.

Скасувати постанову Заліщицького районного суду Тернопільської області від 17 червня 2011 року по справі № 2а-5031/11 та постановити нову, якою відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Заліщицькому районі Тернопільської області про перерахунок пенсії.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі. Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя І.М. Обрізко

Судді Н.Г. Левицька

В.П. Сапіга

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2014
Оприлюднено24.12.2014
Номер документу41977832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5031/11

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Побережна О. Д.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Курбатова О. М.

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Галичанський О. І.

Ухвала від 22.12.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Лободенко О. С.

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 15.12.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 15.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 16.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні