cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2014 р. Справа № 804/17550/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Коренева А.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпропетровську в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕМ» до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення від 08.08.14 №0000322201, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач, ТОВ «ЕМ», звернувся до суду з позовом до Західно-Донбаської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення від 08.08.14 №0000322201. На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що з викладеними в Актах перевірки від 22.07.14 №142/04-10-22-01-25517017 та від 26.09.14 №211/04-10-22-01/25517017 висновками, які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення, позивач не погоджується, оскільки вони є незаконними, необ'єктивними та не відповідають дійсності, а перевіряючими не надано належної оцінки наданим до перевірки первинним документам по взаємовідносинам ТОВ "ЕМ" з контрагентами, які повністю підтверджують реальність здійснення господарських операцій та виконання господарських договорів. До канцелярії суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач, Західно-Донбаська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, проти задоволення позову заперечував, зазначивши, що до перевірки позивачем були надані лише договори, акти прийому-передачі виконаних робіт та податкові накладні за взаємовідносинами ТОВ «ЕМ» заємовідносини з ТОВ «Голдлайн» у червні 2013 року з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, реконструкції АЗС та капітального ремонту; з ТОВ «Крафт-профі» у липні-серпні 2013 року з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, оброблення вогнезахисною фарбою, перевлаштування електричних мереж, реконструкції кабельної лінії та розробки проекту забудови; з ТОВ «Ніколенд» у червні-серпні 2013 року з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, реконструкції виробничих приміщень та улаштування блискавкоприймачів; з ТОВ «Інтер-проект» у серпні 2013 року з придбання послуг технічного обслуговування, проведення експертизи будівель, капітального -ремонту, реконструкції кабельної лінії, розробки проекту забудови та реконструкції, устаткування електрообладнання та реконструкції АЗС; з ТОВ «Авелин» у вересні 2013 року з придбання послуг технічного обслуговування, устаткування вентиляційних каналів, електромонтажних робіт, устаткування мереж сигналізації, устаткування та перевірки заземлюючих пристроїв та оброблення дерев'яних конструкцій; з ТОВ «Форта-ком» у травні 2014 року з придбання послуг технічного обслуговування. На запит перевіряючого стосовно мети використання в господарській діяльності таких отриманих робіт (послуг) TOB «ЕМ» обґрунтованої відповіді не було надано. Також відповідачем зазначено, що згідно з АІС «Податковий блок» вказані СГ-постачальники робіт (послуг) мають стан, відмінний від «0», податкова звітність за 2013 рік за формою 1-ДФ та з податку на прибуток не подавалась. Тобто, відсутні об'єктивні відомості, які мали підтвердити достатню кількість працюючих для здійснення вказаних робіт та послуг. Згідно системи співставлення АІС «Податковий блок» види діяльності зазначених контрагентів не підпадають під перелік робіт, послуг, що вказані в наданих договорах. Крім того, відповідач послався на акти перевірок відносно вказаних контрагентів відповідача, за якими такі платники податків не мають основних фондів, виробничих потужностей, трудових ресурсів, транспортних засобів, сировини та матеріалів, які є необхідними для здійснення господарської діяльності; в ході проведення перевірки зазначених підприємств не встановлено фактів поставок товарів (робіт, послуг) від їх контрагентів.
Правом участі в судовому засіданні відповідач не скористався. До канцелярії суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з тим, що представник буде приймати участь в слуханні іншої адміністративної справи №804/19737/14 в Дніпропетровському окружному адміністративному суді.
Суд відмічає, що відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Оскільки належних доказів на підтвердження необхідності прийняття відповідачем участі саме в іншій, а не в даній справі, провадження в якій відкрито та дата судового засідання визначена раніше ніж в справі №804/19737/14, а також на підтвердження відсутності інших фахівців в галузі права в штаті відповідача, останнім до суду не надано, суд не визнає поважною причину неявки відповідача в судове засідання. Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки. Отже розгляд справи не відкладається та справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.
Вивчивши доводи позову та заперечень, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, суд при винесенні постанови виходить з наступних підстав та мотивів.
З оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 08.08.14 №0000322201, яким позивачу збільшена сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 350 664 грн., з яких 233 776 грн. - основний платіж, 116 888 грн. - штрафні (фінансові) санкції, вбачається, що воно прийнято на підставі Акту перевірки від 22.07.14 №142/04-10-22-01-25517017 за встановлені порушення п.198.1, 198.2, 198.3, п.198.6 ст.198 ПКУ (том 1 а.с.44).
За висновками згаданого Акту перевірки проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 ПКУ та завищення розміру податкового кредиту на загальну суму 233 775,60 грн., а саме: - у червні 2013 року - 30 225,08 грн. з ТОВ «Голдлайн»; у липні 2013р. - 19 609,07 грн. з ТОВ «Крафт-профі»; у червні 2013р. - 23 705,54 грн. з ТОВ «Ніколенд»; у липні 2013р. - 36 333,33 грн. з ТОВ «Ніколенд»; у серпні 2013р. - 7 701,37 грн. з ТОВ «Ніколенд»; у серпні 2013р. - 45 810,06 грн. з ТОВ «Інтер-проект»; у серпні 2013р. - 22 063,21 грн. з ТОВ «Крафт-профі»; у вересні 2013р. - 39 640,71 грн. з ТОВ «Авелин»; у травні 2014р. - 8 687,23 грн. з ТОВ «Форта-ком».
Підставою для означених висновків слугували судження посадових осіб ОДПІ про те, що взаємовідносини позивача з означеними контрагентами не мали реального товарного характеру, а діяльність позивача була направлена на отримання податкової вигоди, адже до перевірки не надано інших документів, спеціальних дозволів на проведення кваліфікованих робіт, відповідних складених форм по завершенню таких робіт; згідно даних АІС «Податковий блок» вказані СГ-постачальники робіт (послуг) мають стан, відмінний від «0», податкова звітність за 2013 рік за формою 1-ДФ та з податку на прибуток не подавалась; - згідно системи співставлення АІС «Податковий блок» види діяльності зазначених контрагентів не підпадають під перелік робіт, послуг, що вказані в наданих договорах; ОДПІ отримані акти від: - ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 16 вересня 2013 року №485/26-54-22-06- 38615737 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «КРАФТ-ПРОФІ» (код ЄДРПОУ 38615737) за травень, червень, липень 2013 року; - ДПІ у Дарницькому районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 22 листопада 2013 року №480/26-51-22-01-33631838 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Ніколейд» (код ЄДРПОУ 33631838) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період діяльності з 01.01.2012 по 31.10.2013 року; - ДПІ у Оболонському районі м. Києві від 28 листопада 2013 року №749/26-54-22-2- 38615370 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Інтер-Проект» (код ЄДРПОУ 38615370) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків, з якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.06.2012 по 30.09.2013 року; - ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 26 грудня 2013 року №3121/26- 55-22-01/38706090 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АВЕЛИН» (код ЄДРПОУ 38706090) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2013 по 30.09.2013 року; крім того, Західно-Донбаською ОДПІ складено акт №9/22.3-38329524 від 23 серпня 2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Голдлайн» (код ЄДРПОУ 38329524).
В результаті адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення від 08.08.14 № 0000322201, враховуючи висновки повторної перевірки позивача, результати якої оформлені актом від 26.09.14 №211/04-10-22-01/25517017, які тотожні висновкам вищенаведеного акту, Рішенням Головного управління Міністерства доходів і зборів у Дніпропетровській області про результати розгляду скарги від 15.10.14 за вих. № 7311/10/04-36-10-08-09 рішення ОДПІ залишено без змін (том 1 а.с.68-70).
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаних висновків відповідача і винесеного на підставі таких висновків спірного акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, суд зауважує на наступному.
Судовим розглядом справи встановлено, що спірна сума податкового кредиту в розмірі 233 776 грн. сформована позивача на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ «Голдлайн», ТОВ «Крафт-профі»; ТОВ «Ніколенд», ТОВ «Інтер-проект», ТОВ «Авелин», ТОВ «Форта-ком» за взаємовідносинами у червні 2013 року з ТОВ «Голдлайн» з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, реконструкції АЗС та капітального ремонту; у липні-серпні 2013 року з ТОВ «Крафт-профі» з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, оброблення вогнезахисною фарбою, перевлаштування електричних мереж, реконструкції кабельної лінії та розробки проекту забудови; у червні-серпні 2013 року з ТОВ «Ніколенд» з придбання послуг технічного обслуговування, електромонтажних робіт, реконструкції виробничих приміщень та улаштування блискавкоприймачів; у серпні 2013 року з ТОВ «Інтер-проект» з придбання послуг технічного обслуговування, проведення експертизи будівель, капітального -ремонту, реконструкції кабельної лінії, розробки проекту забудови та реконструкції, устаткування електрообладнання та реконструкції АЗС; у вересні 2013 року з ТОВ «Авелин» з придбання послуг технічного обслуговування, устаткування вентиляційних каналів, електромонтажних робіт, устаткування мереж сигналізації, устаткування та перевірки заземлюючих пристроїв та оброблення дерев'яних конструкцій; у травні 2014 року з ТОВ «Форта-ком» з придбання послуг технічного обслуговування.
На підтвердження правомірності формування спірних сум податкового кредиту за взаємовідносинами з означеними контрагентами позивачем надані до суду: - договір про надання послуг № 29 від 21.05.2013р.; - акт №061405 від 14.06.2013р.; - Податкова накладна № 336 від 14.06.2013р.; - Акт №061705 від 17.06.2013р.; - Податкова накладна № 367 від 17.06.2013р.; - Акт № 061809 від 18.06.2013р.; - Податкова накладна № 394 від 18.06.2013р.; - Договір підряда №24 від 07.05.2013р.; - -довідка про вартість виконаних робіт від 26.06.2013р.; -Акт приймання виконаних будівельних робіт від 26.06.2013р.; Податкова накладна № 589 від 26.06.2013р.; Договір підряда №22 від 24.04.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.; Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.; Податкова накладна № 606 від 27.06.20ІЗр; Договір підряда №38 від 18.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.-2707,38грн.; Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.-2707,38грн.; Податкова накладна № 607 від 27.06.2013р.; Договір підряда №37 від 18.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.-48000,00грн.; - Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.-48000,00грн.; Податкова накладна № 608 від 27.06.2013р.; Договір підряда №42 від 26.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.-20 000,00гр«.; Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.-20000,00грн.; Податкова накладна № 609 від 27.06.2013р.; Договір підряда №40 від 18.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.-33 200,00грн.; Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.-33 200,00грн.; Податкова накладна № 610 від 27.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 27.06.2013р.-18 100,80грн.; Акт приймання виконаних будівельних робіт від 27.06.2013р.-18100,80грн.; Податкова накладна № 611 від 27.06.2013р.; Договір підряда №33 від 11.06.2013р.; Податкова накладна №5 від 13.06.2013р.; Податкова накладна №55 від 27.06.2013р.; Договір підряда №36 від 18.06.2013р.; -Податкова накладна№56 від 27.06.2013р.; Договір підряда №35 від 11.06.2013р. Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг)№ОУ-0618/04 від 18.06.2013р.; Податкова накладна №57 від 18.06.2013р.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №ОУ-0614/02 від 14.06.2013р.; Податкова накладна №59 від 14.06.2013р.; довідка про вартість виконаних робіт від 14.06.2013р.-7011,68грн.; -акт №ОУ-О614/01 прийняття виконаних будівельних робіт від 14.06.2013р.;-7011,68грн.; Податкова накладна №58 від 14.06.2013р.; Договір №13-18/27-У від 02.04.20ІЗроку; Договір №2013-27/51-ПД від 20.03.20ІЗроку; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061701 від 17.06.2013г-642,55грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061702 від 17062013г,-1479,05грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061703від 17.06.2013г-1407,95грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061704 від 17.06.2013г.-724,81грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061705 від 17.06.2013-1601,71грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 061706від 17.06.2013-85,04грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061707 від 17.06.2013г.-362,41грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061708 від 17.06.2013г.-409,45грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 061709від 17.06.2013г.-341,55грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061710 від 17.06.2013-1120,45грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061711 від 17.06.2013-779,04грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061714 від 17.06.2013р.-4783,18грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061715 від 17.06.2013р.-5818,00грн.; Договір №13-16/72-ПД від 20.03.2013г.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №061717 від 17.06.2013р-1491,84грн.; -Договір №13-29/125-ПД від 01.04.20ІЗроку; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №0617013 від 17.06.2013р.-4794,50грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 061712 від 17.06.2013р.-4813,93грн.; Податкова накладна №6 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №7 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №8 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №9 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №10 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №11 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №12 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №13 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №14 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №15 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №16 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №19 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №20 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №22 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №17 від 17.06.2013р.; Податкова накладна №18 від 17.06.2013р.; -Договір №77 від 17.12.2010р.; -Додаткова угода№1 від 19.04.2012р.; акт №1-06 від 30.06.2013р.-6560,40грн.; Податкова накладна №1 від 03.06.2013р.; договір №76 від 21.11.2012р.; акт №1-06/2013 прийняття-передачі робіт(надання послуг) від 21.06.2013р.-2987,37грн.; податкова накладна №24 від 21.06.2013р.; договір підряда №34 від 11.06.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень2013р.-4718,30грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-4718,30грн.; податкова накладна №26 від 25.06.2013р.; Договір №78 від 26.11.2012року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 27.06.2013р.-39050,03грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-37 455,93грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 27.06.2013р.-1604,10грн.; податкова накладна №36 від 27.06.2013р.; Договір підряда №41 від 12.07.2012р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 27.06.2013р.-76 707,38грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 27.06.2013р.-76 707,38грн.; податкова накладна №30 від 27.06.2013р.; договір підряда №39 від 21.06.2013р.; податкова накладна №27 від 25.06.2013р.; податкова накладна №35 від 27.06.2013р.; договір №67 від 11.11.2011 року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2013.-27 726,53грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-27 726,53грн.; Податкова накладна №34 від 27.06.2013р.; -Договір підряда №14 від 19.03.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2013.-64 533,31грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-64 533,31грн.; Податкова накладна №33 від 27.06.2013р.; Договір підряда №06/Г0166 від 03.06.2013 року; Податкова накладна №4 від 06.06.2013р.; договір субпідряда №31 від 06.06.13; податкова накладна №28 від 26.06.2013р.; Договір №47 від 10.04.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 16.05.2013.-5316,98грн.; акт № 3 прийняття виконаних будівельних робіт за травень16.05. 2013р.-5316,98грн.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 16.05.2013.-1615,50грн.; акт № 2 прийняття виконаних будівельних робіт за травень16.05. 2013р.-1615,50грн.; Податкова накладна №15 від 19.05.2013р.; - Податкова накладна №16 від 19.05.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 03.65.2013.-3559,56грн.; акт № 4 прийняття виконаних будівельних робіт за червень 03.06.13 -3559,56грн.; Податкова накладна №31 від 17.06.2013р.; Договір №17 від 07.06.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-53 898,22грн.; акт № 1 прийняття виконаних будівельних робіт за червень 13.06. 2013р.-43 560,40грн.; акт № 2 прийняття виконаних будівельних робіт за червень 2013р.-10 337,82грн.; Податкова накладна №37 від 14.06.2013р.; -Договір послуг №44 від 03.07.2013року; Акт № ОУ-0708/04 від 08.07.2013г.-8604,00 грн.;- податкова накладна № 135 від 08.07.2013р.; Акт № ОУ-0714/01 від 14.07.2013р.-13956,00грн.; Податкова накладна № 136 від 14.07.2013р.; Акт № ОУ-0716/02 від 16.07.2013р.-14652,00грн.; Податкова накладна № 137 від 16.07.2013р.; Договір послуг №43 від 03.07.20ІЗроку; -довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 09.07.2013р.-5930,40грн.; акт № 0709/03 прийняття виконаних будівельних робіт за липень 09.07.13-5930,40грн.; Податкова накладна № 134 від 09.07.2013р.; договір підряда №52 від 16.07.13, довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 31.07.2013р.-6912,02грн.; акт № ОУ-0731/05 прийняття виконаних будівельних робіт за липень -6 912,02грн.; Податкова накладна № 133 від 31.07.2013р.; Договір підряда №57 від 29.07.20ІЗроку; -довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 31.07.2013р.-36000,00грн.; акт № ОУ-0731/48 прийняття виконаних будівельних робіт за липень -З6000.00грн. Податкова накладна № 132 від 31.07.2013р.; Договір підряда №51 від 16.07.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 31.07.20 ІЗр.-31600,00грн.; акт № ОУ-0731/49 прийняття виконаних будівельних робіт за липень -31600,00грн., податкова накладна № 131 від 31.07.2013р.; Податкова накладна №13 від 15.07.2013р.; -Податкова накладна №37 від 31.07.2013р.: Договір підряда №50 від 15.06.2013року; Податкова накладна №182 від 15.07.2013р.; податкова накладна №183 від 31.07.2013р.; Акт №1-07 від 16.07.2013р.-6560,40 грн.; Податкова накладна №26від 16.07.2013р.; Акт 1-07/2013 від 18.07.2013р.-2987,37грн.; Податкова накладна №27 від 18.07.2013р.; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №071501, №071502, №071503, №071504, №071505, № 071506 , №071507, №071508, № 071509, №071510, №071511, №071514 , №071515, №071517, №071513, № 071512, Податкова накладна №6 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №7 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №8 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №9 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №10 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №11 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №12 від 15.07.2013р.; Податкова накладна№13 від 15.07.2013р.; Податкова накладна № 14 від 15.07.2013; Податкова накладна №15 від 15.07.2013р.; Податкова накладна № 16 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №17 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №18 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №19 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №20 від 15.07.2013р.; Податкова накладна №22 від 15.07.2013р.; Договір №135 від 19.06.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 09.07.2013р.-23926,82грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за липень 2013р.-23926,82грн.; Податкова накладна №24 від 09.07.2013р.; Договір №136 від 19.06.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 09.07.2013р.-36389.33грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за липень 2013, - 36389,33грн.; податкова накладна №23 від 09.07.2013; договір підряда№49 від 11.07.13, довідка про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2013р.- 44 505,62 грн. акт № прийняття виконаних будівельних робіт за липень 2013р.-44 505,62грн.; податкова накладна №36 від 31.07.13; договір підряда № 10 від 26.07.13; податкова накладна №34 від 29.07.2013р.; податкова накладна №35 від 30.07.13р.; договір підряда №55 від 22.07.2013 року; податкова накладна 33 від 22.07.2013р.; податкова накладна №5 від 12.07.2013р.; податкова накладна №28 від 19.07.13, Договір №48 від 11.07.13, податкова накладна №3 від 11.07.13, договір послуг № 61 від 05.08.13; акти здачі прийняття робіт та податкові накладні № 29, 30, 31; договір підряда №58 від 29.07.2013року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 21.08.13, акт №ОУ-0829/02 прийняття виконаних будівельних робіт за липень 21.08.13.-10199,10грн.; податкова накладна №32 від 21.08.13, довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 27.08.2013р.-23 056,67грн.; акт № ()У-0827/01 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 27.08.2013р.-23056,67фн.; податкова накладна №34 від 27.08.2013р., договір послуг №65 від 14.08.13; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №0У-0823/01 від 23.08.2013р.-10650,00грн.; податкова накладна № 33 від 23.08.2013; договір підряда №63 від 12.08.13; акт прийняття виконаних робіт №ОУ-0830/'06 від 30.08.2013р.-37404,00грн.; податкова накладна №35 від 30.08.2013р.; договір підряда №67 від 19.08.2013; Акт №ОУ-0819/08 прийняття виконаних робіт від 19.08.2013р.-42379,25грн.; податкова накладна №349 від 19.08.2013р., договір підряда №68 від 19.08.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.201 Зр.-35 855,42грн.; акт № ОУ-0830/07 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р,-24153,26грн.; aкт № ОУ-0830/07 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р.-11702,16грн.; податкова накладна№36 від 30.08.2013р.; договір послуг№66 від 14.08.13; акт здачі-прийняття робіт № ОУ-0828/03 від 28.08.2013г.-9360,00грн; податкова накладна№75 від 28.08.2013р.; договір підряда №73 від 20.08.13року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 27.08.13 - 37000,00грн.; акт № ОУ-0827/23 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 27.08.2013р.-37000,00грн.; податкова накладна№286 від 27.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.2013р.-41800,00грн.; акт № ОУ-0829/09 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.201 Зр.-41800,00грн.; податкова накладна№287 від 29.08.2013р.; договір підряда №60 від 02.08.2013року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 23.08.2013р.-42000,00грн.; акт № ОУ-0823/06 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 23.08.2013р.-42000,00грн.; Податкова наклдана№555 від 23.08.2013; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.201 Зр.-48000,00грн.; ист № ОУ-0829/15 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.2013р.-48000.00грн.; Податкова накладна №558 від 29.08.2013р.; Договір підряда №62 від 05.08.2013року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.2013р.-32323,20грн.; акт №0829/03 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.2013р.-32323,20грн.: Податкова накладна№76 від29.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р.-26І63,83ірн.; акт № ОУ-0830/04 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р.-26163,83грн.; Податкова накладна№109 від 30.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р.-327044,38грн.; акт № ОУ-0830/06 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 30.08.2013р.- I'044,38грн.; Податкова накладна №154 від 30.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.2013р.-30000.00грн.; акт № ОУ-0829/04 прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 29.08.13.- 30 000грн.: Акт №1-08 від 02.08.2013р.-6560,40ірн.; Податкова накладна №2від 02.08.2013р.; Акт 1-08/2013 від 20.08.2013р.-2987,37грн.; Податкова накладна №28 від 20.08.2013р.; Акт здачі-прийнятгя робіт(надання послуг) №081401 від 14.08.2013р.-642,55грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №081402 від 14.08.2013р.-1479,05грн.; Акт здачі-прийнятгя робіт(надання послуг) №081403 від 14.08.2013р.-1407,95грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №081404 від 14.08.2013р.-724,81грн.; Акт здачі-гірийняггя робіт(надання послуг) №081405 від 14.08.20ІЗр.-ІбО 1,71грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 081406 від 14.08.2013р.-85,04грн.: Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №081407 від 14.08.201 Зр.-З62,41 грн.; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №081408 від 14.08.201 Зр.-409,45грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 081409 від 14.08.2013р.-341,55грн.; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №081410 від 14.08.201 Зр -1120,45грн.; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №081411 від 14.08.2013р.-779,04грн.; Акт здачі-прийнятгя робіт (надання послуг) №081414 від 14.08.2013р.-4783,18грн.; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №081415 від 14.08.2013р.-5818,00грн.; Акт здачі-прийнятгя робіт (надання послуг) №081416 від 14.08.2013р-1491,84грн.: Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №081413 від 14.08.2013р.-4794,50грн.; Акт здачі-прийнятгя робіт(надання послуг) № 081412 від 14.08.2013р.-4813,93грн.; податкова накладна №5 від 14.08.2013р.; Податкові накладні №6 від 14.08.2013р.№7 від 14.08.2013р.; №8 від 14.08.2013р.; №9 від 14.08.2013р.; №10 від 14.08.2013р.; №11 від 14.08.2013р.; №12 від 14.08.2013р.; №13 від 14.08.2013р.; №14 від 14.08.2013р.; №15 від 14.08.2013р.; №16 від 14.08.2013р.; №17 від 14.08.2013р.; №18 від 14.08.2013р.; №19 від 14.08.2013р.; №21 від 14.08.2013р.; Договір №2013-27/138-ГІД/и від 02.08.2013р.: кошторис на проектні роботи від 02.08.2013р.- 3057,23грн.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 2013р.-13581,72грн.; акт № 082122 від 21.08.2013р. прийняття виконаних будівельних робіт за серпень -13581.72 грн.; податкова накладна №32 від 21.08.2013р.; договір №13-18/200-ДПвід 09.07.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 2013р.-23317,07грн.; л"* № прийняття виконаних будівельних робіт за серпепь2013р. -23317,07грн.; податкова накладна №37 від 27.08.2013р.-23317,07грн. ; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №082121 від 21.08.2013р.-3057,23грн.; податкова накладна №31 від 21.08.13; договір 13-14/142-ПД/и від 19.07.13; кошторис на проектні роботи від 19.07.201 Зр.-4952,70р.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №082020 віч 20.08.2013р.-4952,70грн.; податкова накладна№29 від 20.08.2013р.; договір підряда №45 від 08.07.20ІЗроку; податкова накладна №41 від 30.08.2013р., договір підряда №59 від 01.08.13; акт прийняття виконаних робіт за серпень 2013р. від 23.08.201 Зр.-164443,50грн.; податкова накладна №3 від 09.08.2013р.; податкова накладна №27 від 16.08.2013р.; податкова накладна №42 від 30.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 2013р.-69328,93грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 2013р. -57626,77грн.; акт прийняття виконаних будівельних робіт за серпень2013р. -11702,16грн.; податкова накладна№1 від 01.08.13; податкова накладна №40 від 30.08.2013р.; договір підряда №47 від 08.07.20ІЗроку; податкова накладна №4 від 12.08.2013р.; податкова накладна №34 від 20.08.2013р.; податкова накладна №35 від 27.08.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 2013р.-37763,62грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за серпень2013р. -37763,62грн.; податкова накладна №23 від 14.08.2013р., довідка про вартість виконаних будівельних робіт за серпень 2013р.-552988,78грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за серпень 2013р. -552988,78грн.; податкова накладна №39від 30.08.2013р.; договір послуг № 76 від 18.09.20ІЗроку; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг)№ОУ-0930/07 від 30.09.2013-8604,00грн.; податкова накладна № 15 від 30.09.2013р.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №ОУ-0930/07 від 30.09.2013-13956,00грн.; податкова накладна № 16 від 30.09.2013р.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг)№ОУ-0930/07 від 30.09.2013-14652,00грн.; податкова накладна № 17 від 30.09.2013р.: договір послуг №72 від 18.09.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 30.09. 2013р.-23199,18грн.; акт №ОУ-0930/06 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 30.09.2013р.-15912,41грн.; акт №ОУ-0930/06(п) прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 30.09.2013р., довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 23.09. 2013р.-29299,06грн.; акт №ОУ-0923/01 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 23.09.2013р.-29299,06грн.; Податкова накладна №12 від 23.09.2013р.; податкова накладна №14 від 30.09.2013р.; договір послуг №73 від 18.09.13 довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 25.09. 2013р.-21364,03грн.; акт №ОУ-0925/01 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 23.09.2013р.-11155,37грн.; акт №ОУ-0925/01 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 23.09.201 Зр,-10208,66грн; податкова накладна № 13 від 25.09.13; договір підряда№77 від 19.09.20ІЗроку; податкова накладна № 19 від 30.09.13; Договір підряда№78 від 20.09.13; - Податкова накладна №20 від 30.09.2013р.; Договір підряда №84 від 30.09.13; Податкова накладна №18 від 30.09.2013р.; Акт №1-09 від 02.09.2013р.-6560,40грн; Податкова накладна №2від 02.09.2013р.; Акт 1-09/2013 прийняття-передачі робіт(надання послуг) від 30.09.2013г.-2987,37грн.; Податкова накладна №25 від 30.09.2013р.: Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091601 від 16.09.2013р.-642,55грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091602 від 16.09.2013р.-1479,05грн., Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091603 від 16.09.2013р.-1407,95грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091604 від 16.09.2013р.-724,81грн.; акті здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091605 від 16.09.201 Зр.-1601,71грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 091606 від 16.09.2013р.-85,04грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091607 від 16.09.2013р.-362.41 грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091608 від 16.09.201 Зр.-409,45грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 091609 від 16.09.2013р.-341.55грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091610 від 16.09.20ІЗр -1120,45грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091611 від 16.09.2013р.-779,04грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091614 від 16.09.2013р.-4783,18грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091615 від 16.09.2013р.-5818,00грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091617 від 16.09.20 ІЗр-1491,84грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №091613 від 16.09.201Зр.-4794,50грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 091612 від 16.09.2013р.-4813,93ірн.; Податкова накладна №7 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №8 від 16.09.2013р.; податкова накладна №9 від 16.09.2013р.; Податкова накладна № І Овід 16.09.2013р.; Податкова накладна №11 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №12 від 16.09.2013р.: Подактова накладна № 13 від 16.09.2013р.; податкова накладна №14 від 16.09.2013р.; податкова накладна №15 від 16.09.2013р.; Податкова накладна № 16 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №17 від 16.09.2013р.; Податкова накладна № 18 від 16.09.13, Податкова накладна №19 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №20 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №21 від 16.09.2013р.; Податкова накладна №23 від 16.09.2013р.: Договір № 13-14/139-ПД/и від 15.07.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 09.09. 2013р.-23368,82грн.; акт №1 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 2013р.-23368,82грн.; Податкова накладна №4 від 09.09.2013року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 09.09. 2013р.-6388,01грн.; акт №3 прийняття виконаних будівельних робіт за вересень від 09.09.2013р.-6388,01грн.; Податкова накладна №5 від 09.09.2013р.: Договір №13-І4/143-ПД/и від 19.07.20ІЗроку; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень від 09.09. 2013р.-40231,06грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за вересень від 09.09.2013р.-40231,06грн.; Податкова накладна №3 від 09.09.13; Договір 13-16/296-Г1Д від 29.08.13; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень 2013р.-15 956,28грн.; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 2013р.-15956,28грн.; податкова накладна№27 від 25.09.2013р.:довідка про вартість виконаних будівельних робіт за вересень 2013 р.,; акт № прийняття виконаних будівельних робіт за вересень 2013р.- 10990,74грн.; податкова накладна №28 від 25.09.2013р.; Податкова накладна №1 від 02.09.2013р.; Договір підряда№75 від 05.09.20ІЗроку; Податкова накладна №6 від 09.09.2013р.; Договір підряда №81 від 24.09.13; Податкова накладна №29 від 30.09.2013р.; -Договір №44 від 07.05.2014року; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №ОУ-126 від 12.05.2014р.-15634,80грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №ОУ-127 від 12.05.2014р.-8042,40грн.; Акт здач і-прийняття робі т(надання послуг) №ОУ-259 від 30.05.2014р.-8604,00грн.; Податкова накладна №127 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №259 від 30.05.2014р.; Податкова накладна №127 від 12.05.2014р.; Договір №46 від 12.05.2014року; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 28.052014р.-19841,00грн.; акт №ОУ-334 прийняття виконаних будівельних робіт за травень 28.05.2014р.-19841,00грн.; Податкова накладна №334 від 28.05.2014р.; Акт №1-05 від 06.05.2014р.-6721,20грн.; Податкова накладна №2від 06.05.2014р.; Акт 1 -05/2014 прийняття-передачі робіт(надання послуг) від 30.05.2014г.-2987,37грн.; Податкова накладна №23 від 30.05.2014р.; - Договір №13-13/І80-У від 30.12.2013р., Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120502 від 12.05.2014р. 1056,00грн.; -Податкова накладна№5 від 12.05.2014р.; -Договір №14-27/8-11Д від 27.01.2014р.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 120503 від 12.05.2014р.-5818,13грн.; Податкова накладна №6 від 12.05.2014р.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120504 від 12.05.2014р.-4659,17грн.; Податкова накладна №7 від 12.05.2014р.; -Договір№ 14-18/61 -ДП від 11.04.2014р. ; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №120505 від 12.05.2014р.-643,31ірн.; - Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120506 від 12.05.2014р.-1478,75грн.; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 120507 від 12.05.2014р.-1407,38грн; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №120508 від 12.05.2014р.-311.51 грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120509 від 12.05.2014р.-341,60грн.; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 120510 від 12.05.2014р.-1121,05грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120511 від 12.05.2014р -779,53грн.; акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120512 від 12.05.2014р.-720,24грн ;Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) №120513 від 12.05.2014р.- 1590,33грн.; Акт здачі-прийняття робіт(надання послуг) № 120514 від 12.05.2014р.-360,36грн.; Податкова накладна №8 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №9 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №10 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №11 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №12 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №13 від 12.05.2014р.: Податкова накладна № 14 від 12.05.2014р.; - Податкова накладна №15 від 12.05.2014р.: Податкова накладна № 16 від 12.05.2014р.; Податкова накладна №17 від 12.05.2014р.; -Договір №49 від 07.11.2013р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-3769,42грн.; акт№ прийняття виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-3769,42грн.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-13368,11грн.: акт№ прийняття виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-13368,11грн.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-26027.84грн.; акт№ прийняття виконаних будівельних робіт за травень 20.05.2014р.-26027,84ірн.; Ж-0 №631 за червень 2013р. ТОВ Голддайн 38329524; Ж-0 №631 за липень 2013р. ТОВ Голдлайн 38329524; Ж-0 №631 за серпень 201Зр. ТОВ Голдлайн 38329524; Ж-0 №631 за вересень 2013р. ТОВ АВЕЛ1Н 38706090; Ж-0 №631 за липень 201 Зр. ТОВ Крафт-Профі 38615737; Ж-0 №631 за серпень 2013р. ТОВ Крафт-Профі 38615737; Ж-0 №631 за червень 2013р. ТОВ Николейд 33631838; Ж-0 №631 за липень 201 Зр. ТОВ Николейд 33631838; Ж-0 №631 за серпень 2013р. ТОВ Николейд 33631838; Ж-0 №631 за серпень 2013р. ТОВ Інтер-проект 38615370; Ж-О №631 за травень 2014р. ТОВ ФОРТА-КОМ, платіжні доручення в підтвердження оплати отриманих послуг та реєстри виданих та отриманих податкових накладних за спірні періоди.
Розв'язуючи спір, суд зазначає, що порядок формування платником податків податкових зобов'язань з ПДВ та податкового кредиту визначений приписами Податкового кодексу України.
Приписами п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що господарською діяльністю є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (14.1.36.); доходами є загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами (14.1.56.); постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (14.1.191.); розумною економічною причиною (ділова мета) є причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності (14.1.231.).
Згідно з п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Відповідно до п. 201.1, 201.4, 201.6 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності)податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених в п.201.1. ст.201 ПКУ; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Пунктом 200.1 ст. 200 згаданого Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п. 198.1 ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
При цьому, відповідно до п. 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 Кодексу).
Аналіз наведених законодавчих положень дозволяє дійти висновку, що законодавцем визначено єдину підставу виникнення права у платника податку на отримання податкового кредиту, пов'язану з отриманням таким платником податку податкової накладної, оформленої належним чином із зазначенням усіх обов'язкових реквізитів, визначених Податковим кодексом України, та видану суб'єктом підприємницької діяльності, зареєстрованим платником податку на додану вартість.
Наведені вище документи, надані позивачем на підтвердження правомірності формування спірної суми податкового кредиту, як і платіжні доручення, що підтверджують проведення позивачем розрахунків за такі товари, були надані відповідачу в ході перевірки, зауваження щодо оформлення таких документів відповідачем не наведені. Не заперечується відповідачем і той факт, що податкові накладні, спірні суми податкового кредиту за якими віднесені позивачем до податкового кредиту, виписані його контрагентами, які на час їх оформлення знаходились в Єдиному державному реєстрі, мали свідоцтво про реєстрацію платниками податку на додану вартість.
Суд зазначає, що зміст перелічених первинних документів, що виступили підставою внесення відповідних записів до документів бухгалтерського та податкового обліку, в повній мірі відповідають вимогам ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме, містять назву документа, дату і місце складання, назви підприємств, від імені яких складено документи, відомості про зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, особисті підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Посилання відповідача на висновки актів ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 16 вересня 2013 року №485/26-54-22-06- 38615737 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «КРАФТ-ПРОФІ» (код ЄДРПОУ 38615737) за травень, червень, липень 2013 року, ДПІ у Дарницькому районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 22 листопада 2013 року №480/26-51-22-01-33631838 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Ніколейд» (код ЄДРПОУ 33631838) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період діяльності з 01.01.2012 по 31.10.2013 року, ДПІ у Оболонському районі м. Києві від 28 листопада 2013 року №749/26-54-22-2- 38615370 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Інтер-Проект» (код ЄДРПОУ 38615370) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків, з якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.06.2012 по 30.09.2013 року; ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 26 грудня 2013 року №3121/26-55-22-01/38706090 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АВЕЛИН» (код ЄДРПОУ 38706090) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2013 по 30.09.2013 року; Західно-Донбаської ОДПІ акт №9/22.3-38329524 від 23 серпня 2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Голдлайн», а також на дані АІС «Податковий блок» є безпідставними з огляду на таке.
По-перше, вказані акті засвідчують факт неможливості проведення перевірок/звірок платників податків, а відтак не можуть містити достовірну інформацію щодо взаємовідносин таких платників податків з позивачем, яка отримується/встановлюється контролюючим органом в ході проведення перевірки.
По-друге, Податковий кодекс України не ставить право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від дій або бездіяльності його контрагентів. Якщо контрагенти не виконали свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Також суд зазначає, що в силу положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» позивач та контрагенти позивача є окремими суб'єктами права зі статусом юридичної особи, а відтак позивач та контрагенти позивача є окремими платниками податку на додану вартість. За таких обставин, межі юридичної відповідальності кожного платника ПДВ, яка відповідно до ст. 61 Конституції України має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, є неможливим, за винятком встановлених ст. 228 Цивільного кодексу України та ст.ст. 207 і 208 Господарського кодексу України випадків свідомого укладення таким суб'єктом права нікчемного правочину з метою відображення певних первинних документів в податковому обліку без фактичного проведення господарських операцій.
Саме така правова позиція викладена Європейським Судом з прав людини (рішення від 22.01.2009 у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03), а також Верховним Судом України (постанова від 09.09.2008 у справі №21-500во08, постанова від 01.06.2010 у справі № 21-573во10, постанова від 31.01.2011 у справі за позовом ЗАТ "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської ОДПІ про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення, постанова від 31.01.2011 у справі за позовом ТОВ "Фірма "ВІК" до ДПІ у м. Херсоні про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень).
Зазначаючи про відсутність факту реального здійснення господарської діяльності з означеними контрагентами, податковим органом не враховано, що правочини, які вчинені без наміру створення правових наслідків, що обумовлені ними, визначаються законом як фіктивні (ст.234 ЦК України). Недійсність фіктивних правочинів, тобто встановлення факту відсутності наміру створити правові насідки, а отже реально здійснити господарську діяльність, визначається тільки судом. Рішення суду про визнання правочинів між позивачем та його контрагентом недійсними ОДПІ до суду не надано.
Крім того, згідно з ч.1 ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаним судом недійсним (презумпція правомірності). Єдиною підставою вважати правочин нікчемним є його недійсність, встановлена законом, саме законом, а не актами, в тому числі актами перевірок податкових органів, які б факти в таких актах не були відображені. Вказані в Актах перевірки, на які посилається відповідач, висновки є суто суб'єктивною думкою посадових осіб ДПІ, що складали такі акти.
За викладених обставин, суд констатує, що факт придбання позивачем послуг, у зв'язку з чим останнім сформована спірна сума податкового кредиту, підтверджується наявними в матеріалах справи первинним документами, які оформлені відповідно до вимог чинного законодавства України і містять усі необхідні реквізити.
На підставі викладеного суд доходить до висновку, що позивачем правомірно сформована сума податкового кредиту в розмірі 233 775,60 грн., в тому числі: - у червні 2013 року - 30 225,08 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Голдлайн»); у липні 2013р. - 19 609,07 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Крафт-профі»); у червні 2013р. - 23 705,54 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Ніколенд»); у липні 2013р. - 36 333,33 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Ніколенд»); у серпні 2013р. - 7 701,37 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Ніколенд»); у серпні 2013р. - 45 810,06 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Інтер-проект»); у серпні 2013р. - 22 063,21 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Крафт-профі»); у вересні 2013р. - 39 640,71 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Авелин»); у травні 2014р. - 8 687,23 грн. (за взаємовідносинами з ТОВ «Форта-ком»), а доводи та позиція податкового органу стосовно протиправності її включення позивачем до складу податкового кредиту не ґрунтуються на вимогах закону, а отже і спірне податкове повідомлення-рішення не узгоджується з вимогами ПКУ, у зв'язку з чим підлягає скасуванню як протиправне.
Згідно з ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 2, 8-12, 69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Західно-Донбаської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 08.08.14 №0000322201.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕМ» (код ЄДРПОУ 25517017) витрати по сплаті судового збору в розмірі 487,20 грн. (чотириста вісімдесят сім гривень 20 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції за правилами, визначеними ст.186 КАС України.
Постанова суду набирає законної сили згідно зі ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.О. Коренев
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41980105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні