Постанова
від 18.12.2014 по справі 803/2373/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2014 року Справа № 803/2373/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Александрової М.А.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Волинь" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області (УПФУ в Турійському районі) звернулося з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Волинь" (ТзОВ "АПК Волинь") про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за січень-жовтень 2014 року в сумі 21 278 грн. 57 коп.

Відповідно до заяв про утучнення позовних вимог позивач просив стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за січень-серпень 2014 року в сумі 16 474 грн. 84 коп. (а.с. 36-37, 55-56).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної в жовтні 2014 року інвентаризації пенсійних справ і особових рахунків по пенсіях, призначених на пільгових умовах, УПФУ в Турійському районі виявлено наявність у ТзОВ "АПК Волинь" заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за січень-жовтень 2014 року в сумі 21 278 грн. 57 коп.

Відповідач зобов'язаний проводити відшкодовування Пенсійному фонду сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно, зокрема, до пункту "ж" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та пункту 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду № 21-1 від 19 грудня 2003 року, розмір сум до відшкодування визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату і доставку таких пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом десяти днів з призначення (перерахування) пенсії. Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідач відшкодування Пенсійному фонду витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснив частково: за січень 2014 року в розмірі 525 грн., за вересень - жовтень 2014 року в розмірі 4 278 грн. 73 коп., тому заборгованість ТзОВ "АПК Волинь" за вказаним платежем за січень - серпень 2014 року становить 16 474 грн. 84 коп., яку позивач просив стягнути з відповідача в судовому порядку.

Письмових заперечень проти позову відповідач суду не надав.

В судове засідання представник позивача не прибув, проте позивач в позовній заяві просив справу розглянути за відсутності його представника (а.с. 3).

Представник відповідача в судове засідання також не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 54).

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки представники сторін, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьому позивачем було заявлено письмове клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що 16 травня 2005 року ТзОВ "АПК Волинь" зареєстроване як суб'єкт господарювання, місцезнаходженням юридичної особи значиться: Волинська обл., Турійський р-н, с. Сомин, ідентифікаційний код юридичної особи - 33414960. Дані обставини стверджуються спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 19799136 від 18 грудня 2014 року (а.с. 59). Товариство перебуває на облік в УПФУ в Турійському районі як платник страхових внесків та зобов'язаний відшкодовувати витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно до пункту 2 розділу ХV "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

04 листопада 2014 року УПФУ в Турійському районі, на підставі наказу начальника управління № 65 від 08 вересня 2014 року (а.с. 35), проведено інвентаризацію пенсійних справ і особових рахунків по пенсіях, призначених відповідно до пункту 2 прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до пунктів "а" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Зокрема, проведено перевірку правильності оформлення електронних пенсійних справ (особових рахунків) в розрізі підприємств.

За результатами вказаної інвентаризації у відповідному акті від 04 листопада 2014 року (а.с. 34) встановлено невключення у відомості про фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з січня 2014 року по пенсіонерах ОСОБА_1, ОСОБА_2, які перебували у трудових відносинах із відповідачем, як жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, що позивач підтвердив копіями протоколів про призначення пенсій, копіями трудових книжок (а.с. 12, 17, 13-14, 18).

У зв'язку із встановленими обставинами УПФУ в Турійському районі визначено розмір сум до відшкодування, сформовано розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з жовтня 2014 року по пенсіонерах ОСОБА_1, ОСОБА_2 та визначено суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій цим особам за період з січня по жовтень 2014 року, який вручено директору ТзОВ "АПК Волинь" (а.с. 8).

Крім того, позивачем складено помісячні (з січня по серпень 2014 року) розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, пенсіонерам ОСОБА_1 і ОСОБА_2, які було направлено відповідачу 02 грудня 2014 року і вручено останньому 04 грудня 2014 року, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 42-49, 58).

Як слідує із вказаних розрахунків, місячний розмір на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, для відповідача становить 2 124 грн. 98 коп., при цьому частка відшкодування становить 100%.

Із картки особового рахунку відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату ті доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, із облікованим періодом розрахунків з 01 жовтня по 31 жовтня 2014 року вбачається, що недоїмка по відшкодуванню таких пенсій становила 21 278 грн. 57 коп. (а.с. 9).

Відповідачем відшкодовано пенсійному органу фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за січень 2014 року частково в розмірі 525 грн., за вересень - жовтень 2014 року повністю в розмірі 4 278 грн. 73 коп. На підтвердження вказаних обставин позивач надав суду копії платіжних доручень № 10 від 28 листопада 2014 року, № 19 від 16 грудня 2014 року, квитанції № 115/224 від 05 грудня 2014 року (а.с. 40, 41, 57).

Станом на день розгляду справи заборгованість ТзОВ "АПК Волинь" за вказаним платежем за січень - серпень 2014 року становить 16 474 грн. 84 коп.

Відповідно до пункту "ж" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, незалежно від місця останньої роботи.

Відповідно до пункту 2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Інструкція).

Вказана Інструкція розроблена відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Ця Інструкція визначає процедуру стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пункт 2.1 Інструкції).

Розділ 6 Інструкції визначає порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Так, відповідно до пункту 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій.

Відповідно до пункту 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин (пункт 6.8 Інструкції).

Зазначене дає підстави для висновку, що у разі, якщо підприємство до 25-го числа відповідного місяця не вносить суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з 26-го числа цього ж місяця в уповноваженого органу Пенсійного фонду України виникає право на стягнення цих витрат з підприємства. Розмір такого відшкодування визначається у відповідних розрахунках до 20 січня поточного року, або протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до частин першої, другої статті 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.

Із встановлених обставин під час розгляду даної адміністративної справи, підтверджених належними доказами, суд дійшов висновку, що підстави для пред'явлення вимог УПФУ в Турійському районі до ТзОВ "АПК Волинь" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за січень-жовтень 2014 року виникли у суб'єкта владних повноважень з 04 листопада 2014 року, тобто, з дня проведення інвентаризації пенсійних справ і особових рахунків і виявлення неповного включення даних у відомості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Таким чином, оскільки відповідач зобов'язаний відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, та за ним рахується недоїмка за вказаним платежем за січень-серпень 2014 року в розмірі 16 474 грн. 84 коп., тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Закону України "Про пенсійне забезпечення", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Волинь" (44800, Волинська область, Турійський район, село Сомин, ідентифікаційний код юридичної особи - 33414960) на користь управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області (44800, Волинська область, селище міського типу Турійськ, майдан Центральний, будинок 1, ідентифікаційний код юридичної особи 20133447) заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в розмірі 16 474 грн. 84 коп. (шістнадцять тисяч чотириста сімдесят чотири грн. 84 коп.) з січня по серпень 2014 року включно.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.А. Александрова

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41982223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2373/14

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Постанова від 18.12.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Александрова Марія Ананіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні