УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2014 р.Справа № 816/3486/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Сіренко О.І.
Суддів: Любчич Л.В. , Спаскіна О.А.
за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.
представника позивача Кондрик Н.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Держземагентства у м.Кременчуці Полтавської області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2014р. по справі № 816/3486/14
за позовом Публічного акціонерного товариства "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання"
до Управління Держземагентства у м.Кременчуці Полтавської області треті особи Кременчуцька міська рада Полтавської області , Державне підприємство "Державний науково- дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" , Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект
про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
13 жовтня 2014 року постановою Полтавського окружного адміністративного суду позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" до Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області, треті особи: Кременчуцька міська рада, Державне підприємство "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві", Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задоволено.
Визнано дії Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області стосовно відмови у видачі Публічному акціонерному товариству "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" нового Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер № 5310436500:08:003:0932, з підстав, що викладені у листі Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області від 20 березня 2014 року за вихідним №01-26/328 від 20.03.2014 року - протиправними.
Зобов'язано Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області повторно розглянути питання щодо видачі Публічному акціонерному товариству "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" нового Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та видати Публічному акціонерному товариству "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер № 5310436500:08:003:0932, цільове призначення земельної ділянки: для експлуатації та обслуговування будівель та споруд, бару з танцювальною залою з приєднанням до існуючого кафе з більярдною залою, вбудованого офісно-торговельного центру (код КВЦПЗ J 11.02), яка розташована за адресою: вул. 40-річчя Жовтня, 2/7 у м. Кременчуці із застосуванням наступних понижуючих локальних коефіцієнтів:
- 0,88 "Санітарно-захисна зона";
- 0,95 "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря";
- 0,90 "Земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням";
та виключенням підвищуючого коефіцієнту:
- 11,1 "Зона прирейкова",
а в цілому: 1,2 "Зона пішохідної доступності до громадських центрів"; 1,15 "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення"; 1,085 "Зона пішохідної доступності до парку"; 0,90 "Земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням"; 0,925 "Земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м"; 1,09 "Зона регулювання забудови"; 0,97 "Зона перевищення припустимого рівня шуму від автомагістралей"; 0,88 "Санітарно-захисна зона"; 0,95 "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря" та здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки.
У апеляційній скарзі Управління Держземагентства у м. Кременчуці Полтавської області просить постанову суду першої інстанції скасувати, прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Обґрунтовуючи заявлені вимоги, вказує, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука з базовою вартістю одного квадратного метру земель та економіко-планувальним зонуванням території міста, системою коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місце розташування окремих ділянок, була затверджена 24.11.2009 року рішенням Кременчуцької міської ради. Відповідач наголошує на тому, що не має повноважень на внесення змін до затвердженої технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, та, відповідно, не наділений правом застосовувати інші локальні понижуючі коефіцієнти ніж ті, що вказані у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель.
Позивач подав заперечення на апеляційну скаргу, в яких, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 195 КАС України, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено, що ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" (ідентифікаційний код 00308270) 20 серпня 2004 року зареєстроване Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради як юридична особа, що підтверджується відповідним свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 360716 (т. І а.с. 23-24).
20 вересня 2012 року для укладення договору оренди земельної ділянки від 11 грудня 2012 року з метою визначення розміру орендної плати позивач одержав Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 01-21/952 від 14 вересня 2012 року (т. І а.с. 80).
Не погоджуючись із правомірністю застосування у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 01-21/952 від 14 вересня 2012 року завищених коефіцієнтів та виключення понижуючих коефіцієнтів, 11 березня 2014 року позивач звернувся до Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області з вимогою переглянути застосовані до земельної ділянки за адресою: вул. 40-річчя Жовтня, 2/7 у м. Кременчуці Полтавської області фактори впливу та локальні коефіцієнти, вказати такі, які б відповідали дійсності та видати відповідний Витяг.
Листом від 20 березня 2014 року № 01-26/328 (т. І а.с. 77-78) відповідач відмовив ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" у задоволенні його вимог з підстав відповідності наданого Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 01-21/952 від 14 вересня 2012 року вимогам технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука, затвердженої Рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року. Крім того, Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області, відмовляючи позивачу в застосуванні інших факторів впливу та локальних коефіцієнтів, ніж ті, що зазначені у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 01-21/952 від 14 вересня 2012 року, посилається на використання у своїй роботі ПМК "ТЕРЕН-ГІС", який виключає можливість редагування даних про земельні ділянки.
Позивач, посилаючись на листи Управління містобудування та архітектури від 17 серпня 2010 року № 0477 (т. І а.с. 154), ПАТ "Полтаваобленерго" від 16 травня 2013 року № 05-13-07-02/396 (т. І а.с. 79), ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "Кварц" від 14 липня 2014 року № 1/593 (т. І а.с. 133), вважає відмову Управління Держземагенства у м. Кременчуці Полтавської області, викладену в листі від 20 березня 2014 року № 01-26/328 протиправною, у зв'язку із чим звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що в спірних правовідносинах мала місце бездіяльність посадових осіб Управління Держземагентства у м. Кременчуці Полтавської області, яка призвела до порушення права орендаря на встановлення орендної плати відповідно до фактичних і об'єктивних даних про стан земельних ділянок.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання", колегія суддів виходить з наступного.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Згідно рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області затверджена станом на 01 січня 2008 року та введена в дію з 01 січня 2011 року.
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок.
Відповідно до Закону України "Про оцінку земель", інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Як вбачається з матеріалів справи, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються Управлінням Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС", розробленого Державним підприємством "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" (ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання.
Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Посилання позивача на неправильне застосування відповідачем локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки колегія суддів вважає обґрунтованими, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 194 Земельного кодексу України, призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
Склад земельно-кадастрової документації визначається пунктом 7 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 року № 15 (в редакції, чинній на момент видачі спірного Витягу). Структура та перелік земельно-кадастрової документації, що ведеться на різних рівнях органами земельних ресурсів, визначені додатком № 2 до наказу Держкомзему від 03 вересня 1999 року № 83 "Про удосконалення ведення державного земельного кадастру в зв'язку з його автоматизацією".
Згідно зі статтею 202 Земельного кодексу України, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
У відповідності до статті 204 Земельного Кодексу України, ведення Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до закону.
Так, відповідно до статті 6 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 7 липня 2011 року N 3613-VI, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Адміністратором Державного земельного кадастру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Державного земельного кадастру, відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей, що містяться у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до положень пункту 1, 7 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 445/2011 Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Держземагентство України здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи.
Відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051, ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи.
Держателем Державного земельного кадастру є Держземагентство.
Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держземагентством за погодженням з Мінагрополітики державне підприємство, яке належить до сфери управління Держземагентства.
Відповідно до вимог глави 34 Земельного кодексу України, відомості всіх розділів земельного кадастру мають бути об'єктивними і достовірними, відповідати фактичному стану земель та їх використання.
За змістом пункту 4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 445/2011, Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань вносить у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; бере участь у розробленні та виконанні державних, галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні, впровадженні географічних інформаційних систем, здійсненні топографо-геодезичної і картографічної діяльності; видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства; здійснює землеустрій відповідно до Закону України "Про землеустрій", у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; здійснює ведення і адміністрування державного земельного кадастру та отримує інформацію про відведення земельних ділянок; здійснює підготовку земельно-кадастрової документації.
Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213.
Методика визначає мету, функції грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, інформаційну базу для грошової оцінки земель, порядок її проведення.
Відповідно до Методики прийнято "Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затверджений спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 (далі за текстом - "Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів").
Розділ 3 присвячено грошовій оцінці земель населених пунктів, а саме містить опис алгоритму оцінки за формулою, визначає порядок розрахунку окремих складових формули та їх індексації.
Згідно пункту 3.10 цього Порядку, вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3 (12).
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Згідно таблиці 1.7 "Локальні коефіцієнти на місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони" "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів" максимальна кількість локальних факторів, що можуть бути застосовані при визначенні грошової оцінки землі - 30. Локальні фактори розподілені на 6 груп (функціонально-планувальні, інженерно-інфраструктурні, інженерно-геологічні, історико-культурні, природно-ландшафтні та санітарно-гігієнічні) залежно від природи їх формування. Частина цих факторів (14) здійснює підвищуючий вплив на вартість земельної ділянки, а частина (16) - понижуючий.
Порівняння Витягів від 17 лютого 2011 року № 01-21/24-18 (т. І а.с. 81), від 22 березня 2011 року № 01-21/2911 (т. І а.с. 82) з Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 14 вересня 2012 року № 01-21/952 дає підстави стверджувати, що для визначення сукупного коефіцієнту Км3 у 2012 році Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці виключено понижуючі локальні фактори, як наявність санітарно-захисної зони, зони обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря. Крім того, відповідачем у спірному Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 14 вересня 2012 року не застосовано понижуючий локальний фактор - "Земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням".
Посилання представника відповідача на те, що Управління не має можливості змінювати та редагувати локальні фактори, колегія суддів вважає необґрунтованими, виходячи з наступного.
Колегією суддів встановлено, що технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука, затвердженою рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року, передбачено можливість в подальшому зміни локальних факторів для окремої земельної ділянки територіальним управлінням земельних ресурсів, в тому числі з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС".
При цьому Програмно-методичний комплекс для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" є складовою програмно-методичного комплексу економіко-планувального зонування та нормативної грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів на персональних комп'ютерах.
Згідно витягу із Посібника для користувача ПМК "ТЕРЕН-ГІС" (т. І а.с. 215-250, т. ІІ а.с. 1-26) вбачається, що вказане програмне забезпечення дозволяє створити інформаційну базу даних об'єкта для нормативної грошової оцінки, виконувати її супровід та редагування. База даних складається з файлів, що тримають в собі атрибутивно-семантичну і картографічну інформацію. Атрибутивно-семантична інформація зосереджена в таблицях та реєстрах. Для роботи з картографічною інформацією використовуються карти пакету. Карт можна підготувати декілька. Пакет "ТЕРЕН-ГІС" реалізовує виконання грошової оцінки конкретних земельних ділянок на основі результатів економіко-планувального зонування території міста та геоінформаційних методів для просторового аналізу впливу локальних факторів місцерозташування земельних ділянок на їх вартість, та має широкий набір засобів і клавіш введення та редагування даних про земельні ділянки. Порядок редагування визначено інструкцією з використання програми, зокрема, в підрозділі "Перегляд та редагування коефіцієнтів локальних факторів (КЛФ)".
Згідно висновку Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Полтавської області за вих. № 0477 від 17 серпня 2010 року (т. І а.с. 154) під час надання дозволу ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення підприємству земельної ділянки для експлуатації та обслуговування будівель та споруд по вул. 40-річчя Жовтня, 2/7 у м. Кременчуці, вбачається, що орендована позивачем земельна ділянка частково входить в шумозахисну зону залізниці, частково - в санітарно-захисну зону промислових підприємств та частково в зону найбільшого забруднення повітря, ділянка насичена інженерними комунікаціями.
Проте, відповідачем даний факт не був врахований під час надання позивачу витягу від 14 вересня 2012 року та неправомірно виключено 2 понижуючих фактора, а саме: санітарно-захисної зони та зони обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря, хоча дані понижуючи локальні фактори застосовувалися Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці, про що свідчать Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17 лютого 2011 року № 01-21/24-18 та від 22 березня 2011 року № 01-21/2911 (т.1 а.с. 81, 82).
У Витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука зазначено, що в місті Кременчуці є в наявності та функціонують всі головні види інженерних магістральних мереж. Різниця в інженерно-інфраструктурному облаштуванні ділянок врахована у відповідних локальних факторах.
У даному Витязі визначені відповідні локальні фактори, де зазначено, локальний фактор № 9: Земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням. Локальний фактор визначається на основі даних, закартографованих на листі 10 "Схема локального фактору № 9: зона ділянок без тепломереж", виконані згідно з даними та схемами мереж міста, наданих ВО "Теплокомуненерго" та відомчими установами. Враховуючи, що для багатьох об'єктів, наприклад, садибної забудови, відсутність централізованого теплопостачання майже не погіршує умов експлуатації, прийняте найвище значення коефіцієнта із пропонованих "Порядком...". (т.1 а.с. 118-119).
Позивачем надано відповідь ПАТ "Полтаваобленерго" від 16 травня 2013 року № 05.13.07.2/396 (т. І а.с. 79), відповідно до якої на земельній ділянці, яка розташована за адресою: м. Кременчук, вул. 40 років Жовтня, 2/7 відсутні розподільчі та магістральні теплові мережі, тому ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням.
Враховуючи вищевикладене, Управлінням Держземагенства у м. Кременчуці неправомірно виключено понижуючі локальні фактори, в зв'язку з чим при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки до Витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить включити понижуючі локальні фактори - "Санітарно-захисна зона", "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря", "Ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням".
Разом із тим, для розрахунку Коефіцієнта Км3 відповідачем у спірному витязі безпідставно включено підвищуючий локальний фактор "Зона прирейкова" - 1,1.
Відповідно до "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та насалених пунктів" локальний фактор "Прирейкова зона" застосовується якщо ділянка розташована або примикає до відводу залізниці, має під'їзну залізничну колію.
У Витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука зазначено локальний фактор № 5: Місцезнаходження земельної ділянки в прирейковій зоні (ділянка знаходиться або примикає до відводу залізниці, має під'їзну залізничну колію), де визначено, що до зони відноситься вся територія підприємств в межах відводу, по якій пролягають під'їзні шляхи до точки їх з'єднання з магістральною залізницею.
На листі 6 "Схема локального фактору № 5: прирейкова зона" позначено зони відведення залізниці. Локальний фактор № 5 не враховується для житлової та громадської забудови, інших об'єктів, функціонування яких не потребує залізничних вантажних перевезень (т.1 а.с. 118).
ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" не має під'їзної залізничної колії, та не примикає до відводу залізниці.
З листа ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "КВАРЦ" від 14 липня 2014 року № 1/593 (т. І а.с. 133) вбачається, що під'їзна залізнична, що проходить від земельної ділянки підприємства позивача на відстані 21 м перебуває на балансі ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "КВАРЦ", земельні ділянки на яких розташована колія і будівлі, що орендуються, використовується цим підприємством на підставі договорів оренди земельних ділянок, укладених з Кременчуцькою міською радою (т. І а.с. 134-139).
Відповідно до ДБН 360-92* та ДСТУ-Н Б В.2.3-27:2011 "Залізниці. Визначення ширини смуги відведення" смуга відводу для під'їзних шляхів повинна складати 12 м.
Відповідно до висновку експертного будівельно-технічного дослідження № 9/5-14, відстань від земельної ділянки, яка знаходиться на підставі договору оренди в користуванні ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання", межі якої розміщені вздовж вул. 40-річчя Жовтня в м. Кременчуці до під'їзної колії ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "КВАРЦ" складає: на розі вулиць 40-річчя Жовтня та вул. Чапаєва - 25,18 м, на розі вулиць 40-річчя Жовтня та вул. Бутиріна - 23,93 м. Залізнична колія вздовж вул. 40-річчя Жовтня в м. Кременчуці є під'їзним залізничним шляхом, який знаходиться на балансі ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "КВАРЦ", відноситься до VІІ категорії залізничних ліній. Таким чином, відстань від орендованої земельної ділянки до під'їзного залізничного шляху ПАТ "Кременчуцьке кар'єроуправління "КВАРЦ" складає 23,93 м - 25,18 м, таким чином дана земельна ділянка не прилягає до смуги відведення та не має під'їзну залізничну колію, отже не знаходиться в прирейковій зоні.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що застосування локального коефіцієнта "Прирейкова зона" є недоцільним, оскільки цей фактор на орендовану ПАТ "Кременчуцьке взуттєве виробничо-торгівельне об'єднання" земельну ділянку не має впливу.
Відповідач у апеляційній скарзі посилався на відсутність технічної можливості втручатись у роботу Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" шляхом коригування показників (коефіцієнтів), які програма використовує автоматично, як на підставу допущеної бездіяльності щодо застосування локальних коефіцієнтів при виготовленні витягів з технічної документації, що не відповідають фактичним обставинам. Однак, відсутність механізму для коригування введених показників у зазначеній програмі не може позбавити позивача права на отримання витягів з технічної документації, які відповідають дійсності.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справа та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління Держземагентства у м.Кременчуці Полтавської області залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2014р. по справі № 816/3486/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Сіренко О.І. Судді (підпис) (підпис) Любчич Л.В. Спаскін О.А. Повний текст ухвали виготовлений 10.12.2014 р.
Помічник судді Цюпак О.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41985531 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Сіренко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні