ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2014 року Чернігів Справа № 825/3735/14
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Поліщук Л.О.,
за участі секретаря Сірого І.О.,
за участі представника позивача Булах А.О.,
за участі представника відповідача Подоляко Л.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Прилуцького міськрайонного центру зайнятості до Чернігівської митницї Міндоходів про стягнення суми виплаченого забезпечення, -
В С Т А Н О В И В:
24.11.2014 Прилуцький міськрайонний центр зайнятості (далі - Прилуцький МЦЗ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Чернігівської митниці Міндоходів про стягнення виплаченого забезпечення в розмірі 11061,49 грн.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що позивачем ОСОБА_3 була виплачена допомога по безробіттю, в той час як постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2014 його поновлено на роботі в Чернігівській митниці Міндоходів. В разі поновлення безробітного на посаді, із роботодавця утримується сума виплаченого матеріального забезпечення, сплачена особі. Сума виплаченого матеріального забезпечення відповідачем у добровільному порядку не повернута.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та просив відмовити в його задоволенні посилаючись на те, що ОСОБА_3 на виконання рішення суду був поновлений на посаді інспектора митного поста «Прилуки» Чернігівської митниці Міндоходів на підставі наказу від 09.07.2014 №324-о. До виконання обов'язків приступив 01.09.2014 (наказ Чернігівської митниці Міндоходів від 19.08.2014 №407-о). Саме з 01.09.2014 ОСОБА_3 був фактично поновлений на посаді, оскільки саме з цієї дати було відновлено трудові відносини. Про те, що ОСОБА_3 не приступив до виконання службових обов'язків та фактично не поновлений митниця повідомляла позивача листом від 07.08.2014 №03/2576, незважаючи на це позивач припинив реєстрацію ОСОБА_3, як безробітного. На момент видання позивачем наказу від 30.07.2014 №НТ140730 у Прилуцького МЦЗ був відсутній навіть наказ Чернігівської митниці Міндоходів від 09.07.2014 №324-о, а отже його видання митницею не могло бути підставою припинення реєстрації ОСОБА_3 як безробітного та припинення йому виплати допомоги по безробіттю. Таким чином, хоча про це і вказано в наказі позивача від 30.07.2014 №НТ140730, але станом на 30.07.2014 причиною припинення реєстрації ОСОБА_3 як безробітного насправді могла бути будь-яка інша причина, але в будь-якому разі не поновлення безробітного на роботі. Тому відповідач вважає, що відсутня підстава, передбачена ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» для утримання з митниці суми виплаченої допомоги по безробіттю. Також представник посилався на те, що Прилуцьким міськрайонним центра зайнятості не вчинялись будь-які дії на утримання спірних коштів з відповідача.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 06.02.2014 до Прилуцького міськрайонного центру зайнятості як такий, що шукає роботу, звернувся громадянин ОСОБА_3. У зв'язку з відсутністю підходящої роботи та на підставі особистої заяви (а.с.5), наказом від 06.02.2014 №НТ140206 було прийнято рішення про надання йому статусу безробітного та наказом від 13.02.2014 №НТ140213 призначена виплата допомоги по безробіттю (а.с.6).
На виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2014 по справі 825/560/14, наказом Чернігівської митниці Міндоходів від 09.07.2014 №324-о ОСОБА_3 поновлено на посаді державного інспектора митного поста «Прилуки» Чернігівської митниці Міндоходів з 09 січня 2014 року (а.с.13).
Згідно з наказом Чернігівської митниці Міндоходів від 19.08.2014 №407-о ОСОБА_3 приступив до виконання службових обов'язків державного інспектора митного поста «Прилуки» Чернігівської митниці Міндоходів з 01.09.2014 (а.с.51).
Згідно з наказом Прилуцького міськрайонного центру зайнятості від 30.07.2014 № НТ140730 ОСОБА_3 припинено виплату допомоги по безробіттю та припинено його реєстрацію, в якості безробітного у зв'язку з його поновленням на роботі за рішенням суду (а.с.6).
Згідно довідки Прилуцького міськрайонного центру зайнятості від 18.11.2014 за період з 06.02.2014 по 02.07.2014 ОСОБА_3 виплачено матеріальне забезпечення в розмірі 11061,49 грн. (а.с.9).
В зв'язку з цим, 12.08.2014 відповідачу направлена претензія №01/1896 з вимогою повернути кошти протягом 30-ти днів з дня отримання претензії (а.с.7), але станом на день звернення до суду кошти в сумі 11061,49 грн. до Прилуцького міськрайонного центру зайнятості не надходили.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України від 05.07.2012 року №5067-VI «Про зайнятість населення» (далі - Закон №5067-VI) безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно статті 43 Закону №5067-VI статусу безробітного може набути, особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи; інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.
Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 44 Закону №5067-VI зареєстровані безробітні мають право, зокрема, на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та цього Закону.
Відповідно до статті 7 Закону України від 02.03.2000 року №1533-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» (далі - Закон - №1533-III) допомога по безробіттю є видом забезпечення.
На виконання Закону №1533-III був розроблений Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року №307 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136 (далі - Порядок №307), який визначає механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу.
Згідно пункту 1.2. розділу 1 Порядку №307 допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності надається застрахованим та незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 45 Закону №5067-VI реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі, зокрема, поновлення на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.
У відповідності з пунктом 2 частини першої статті 31 Закону №1533-III виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Пунктом 5.5. Порядку №307 також передбачено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі, зокрема, поновлення безробітного на роботі за рішенням суду (з дня поновлення на роботі).
Відповідно до частини четвертої статті 35 Закону №1533-III із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Відповідно до статті 39 Закону №1533-III спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Беручи до уваги те, що суму виплаченої допомоги відповідачем не повернуто, обов'язок повернення виплаченої допомоги підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що сума виплаченого ОСОБА_3 забезпечення на випадок безробіття у розмірі 11061,49 грн., підлягає стягненню з Чернігівської Митниці Міндоходів, у відповідності до частини 4 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
За таких обставин, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Прилуцького міськрайонного центру зайнятості до Чернігівської митниці Міндоходів про стягнення виплаченого забезпечення є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Згідно частини 1 статті 94 КАС України та в зв'язку з відсутністю судових витрат позивача, судові витрати у справі не стягуються.
Керуючись статтями 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Чернігівської митниці Міндоходів (проспект Перемоги, 6, м. Чернігів, 14017) на користь Прилуцького міськрайонного центру зайнятості (вул. Вокзальна, 46, м. Прилуки, 17500) р/р 37177300901006 ГУ ДКСУ Чернігівської області, МФО 853592, код 14241641 виплаченого забезпечення у розмірі 11061 (одинадцять тисяч шістдесят одна) грн. 49 коп.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Л.О. Поліщук
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41989713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Поліщук Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні