Головуючий у 1 інстанції - Тихонов І.В.
Суддя-доповідач - Старосуд М.І.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2014 року справа №812/1412/14
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецькийапеляційнийадміністративний суд колегієюсуддівускладі: головуючого судді Старосуда М. І., суддів:Василенко Л.А., Гімона М.М., при секретарі судового засідання Томах О.О.,за участю представника позивача Гончарова О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційнускаргуГоловного управління Міндоходів у Луганській області Міністерства доходів і зборів України на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 травня 2014 року у справі № 812/1412/14 за позовом публічногоакціонерноготовариства «Луганськтепловоз» до Головного управління Міндоходів у Луганській області Міністерства доходів і зборів України про скасування податкового-повідомлення рішення № 0000132207 від 18.02.2014 року, -
ВСТАНОВИВ:
Публічнеакціонернетовариство «Луганськтепловоз» звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Міндоходів у Луганській області Міністерства доходів і зборів України про скасування податкового-повідомлення рішення № 0000132207 від 18.02.2014 року.
ПостановоюЛуганського окружного адміністративного суду від15травня 2014 року адміністративнийпозов ПАТ «Луганськтепловоз» задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомленні-рішення № 0000132207 від 18.02.2014 рокуГоловного управління Міндоходів у Луганській області Міністерства доходів і зборів України, яким збільшено суму грошового зобов`язання на суму 5 093 406,83 грн.
Відповідач не погодився з прийнятим судом першої інстанції рішенням та подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог позивач.
Колегіясуддів, заслухавшидоповідьсудді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, на підставі наказу від 20.01.2014 року № 15 ГУ Міндоходів в Луганській області з метою перевірки правильності визначення країни походження та правомірності застосування режиму вільної торгівлі при митному оформленні товару «Комплексний локомотивний пристрій безпеки «КЛУБ-У-157» було проведено невиїзну перевірку ПАТ «Луганськтепловоз» дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування митними платежами в періодах з 01.07.2012р. по 30.07.2012р. та 01.01.2013р. по 30.04.2013р.
За результатами перевірки складено Акт № 6/12-32-22-07/05763797 від 04.02.2014 року, згідно якого:
-встановлено порушення ст.278, ч.1 ст.279, ч.5 ст.280, ч.1 ст.281 МК України, ст.3 Угоди про створеннязонивільноїторгівлівід 15.04.1994р., ст.2 Договору про зону вільноїторгівлівід 18.10.2011р., ст.1 Угоди між Урядом України та Урядом РосійськоїФедерації про вільнуторгівлювід 24.06.1993р., п.2.4, п.5.1 Правил визначеннякраїнипоходженнятоварів за Угодою про Правила визначеннякраїнипоходженнятоварів у СпівдружностіНезалежних Держав від 20.11.2009р., в результатічого до товару «комплекснийлокомотивнийпристрійбезпеки «КЛУБ-У-157», щоввезений за митнимидеклараціями, неможе бути застосований режим вільноїторгівлі та пільговий режим оподаткування по ввізномумиту, на підставічоговстановлено не сплатуввізногомита в сумі 3 395 604,55 грн.;
- встановлено заниження податку на додану вартість в сумі 679 120,90 грн., що є порушенням п. 190.1 ст.190 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VIзі змінами та доповненнями.
На підставі Акту перевірки відповідач18.02.2014 рокуприйняв податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0000132207, яким збільшено суму грошового зобов'язання ПАТ «Луганськтепловоз» за платежем: «Мито на товари, щоввозяться на територіюУкраїнисуб'єктамигосподарювання, 15010100, код виду надходжень 20» та зобов'язаносплатити за основнимплатежем 3 395 604,55 грн. та за штрафнимисанкціями (фінансовими) санкціями (штрафами) в розмірі 1 697 802,28 грн., всього у розмірі 5 093 406,83 грн.
З матеріалів справи вбачається, що в період з 01.07.2012 року по 30.07.2012 року та з 01.01.2013 року по 30.04.2013 року ПАТ «Луганськтепловоз» за митними деклараціями: від 25.07.2012№702200001/2012/009770; від 21.01.2013 №702200001/2013/000549; від 20.02.2013 №702200001/2013/001968; від 19.03.2013 №702200001/2013/003232; від 01.04.2013 №702200001/2013/003901; від 22.04.2013 №702200001/2013/004979, здійснено ввезення 99 комплексних локомотивних пристроїв безпеки «КЛУБ-У-157» в розібраному стані, електричний пристрій безпеки, призначений для використання на станціях, обладнаних маневровою автоматичною локомотивною системою сигналізації, для роботи на усіх типах локомотивів та моторвагонного рухомого складу, живлення пристрою КЛУБ-У-157»,виробник якого є дочірнє ТОВ «ІРЗ-Локомотив» (Російська федерація, Удмуртська республіка, м. Іжевськ).
У вказаних МД зазначено: відправник/експортер - дочірнє ТОВ «ІРЗ-Локомотив» (Російська федерація, Удмуртська республіка, м. Іжевськ). Одержувач продукції - ПАТ «Луганськтепловоз»; напрямок переміщення - як ввезення; митний режим - імпорт (випуск для вільного обігу). Митне оформлення товару здійснено за кодом згідно УКТ ЗЕД 853010000С, пільговою ставкою ввізного мита 10%, заявленою країною походження - РФ, із застосуванням до товару режиму вільної торгівлі та звільненням від сплати ввізного мита на підставі сертифікатів про походження товару форми СТ-1, виданих Торгово-промисловою палатою Московської області РФ.
Зазначені товари ввезено в Україну ПАТ «Луганськтепловоз» згідно контракту від 29.09.2011р. №RU/UKR-39290911, який укладено позивачем з ТОВ Торговий Центр ІРЗ» (Російська федерація, м. Москва) та відповідно до рахунків - фактур: від 18.07.2012 №89; від 16.01.2013 №4; від 14.02.2013 №25; від 15.03.2013 №38; від 28.03.2013 №46; від 15.04.2013 №62.
В графі 12 МД задекларовано митну вартість за №702200001/2012/009770 від 25.07.2012 у розмірі 4 557 596грн.; №№702200001/2013/000549 від 21.01.2013 у розмірі 6 330 037грн.; №702200001/2013/001968 від 20.02.2013 у розмірі 7 748 374грн.; №702200001/2013/003232 від 19.03.2013 у розмірі 3 783 631; №702200001/2013/003901 від 01.04.2013 у розмірі 5 125 496грн.; №702200001/2013/004979 від 22.04.2013 у розмірі 6 410 912грн.
Митне оформлення вищезазначеного товару здійснено за кодом згідно УКТ ЗЕД 853010000С, пільговою ставкою ввізного мита 10%, заявленою країною походження - РФ, із застосуванням до товару режиму вільної торгівлі (преференція 400) та звільненням від сплати ввізного мита на підставі сертифікатів про походження товару форми СТ-1, виданих Торгово-промисловою палатою Московської області РФ (далі - Сертифікати), а саме: №702200001/2012/009770 від 25.07.2012 RUUА2144001339 від 18.07.2012 №702200001/2013/000549 від 21.01.2013 RUUА3144000031 від 16.01.2013 №702200001/2013/001968 від 20.02.2013 RUUА3144000200 від 14.02.2013 №702200001/2013/003232 від 19.03.2013 RUUА144000386 від 14.03.2013 №702200001/2013/003901 від 01.04.2013 RUUA3144000479 від 28.03.2013 №702200001/2013/004979 від 22.04.2013від 15.04.2013.
В графі 47 МД відображено розрахунок митних платежів, за товаром, що ввозився за митними деклараціями, в розрізі окремих їх сум та вказаних митних документів: №702200001/2012/009770 від 25.07.2012 ПДВ у розмірі 911 519,25грн. та ввізне мито 455 759,62грн.; №702200001/2013/000549 від 21.01.2013 ПДВ у розмірі 1 266 007,36грн. та ввізне мито 633 003,68грн.; №702200001/2013/001968 від 20.02.2013 ПДВ у розмірі 1 549 674,80грн. та ввізне мито 774 837,40грн.; №702200001/2013/003232 від 19.03.2013 ПДВ у розмірі 756 726,22грн. та ввізне мито 378 363,11грн.; №702200001/2013/003901 від 01.04.2013 ПДВ у розмірі 1 025 099,14грн. та ввізне мито 512 549,57 грн.; №702200001/2013/004979 від 22.04.2013 ПДВ у розмірі 1 282 182,35грн та ввізне мито 641 091,17грн.
З Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15.04.1994, ратифікованою Законом України від 06.10.1999 № 1125-ХІУ (далі - Угода), вбачається, що договірні сторони не застосовують мито, а також податки і збори, якімають з ним еквівалентну дію, а також кількісні обмеження на ввіз і (або) вивіз товарів, що походять з митної території однієї з Договірних Сторін і призначені для митних територій інших Договірних Сторін (стаття 3 Угоди); країна походження товару визначається відповідно до Правил визначення країни походження товарів, які є невід'ємною частиною цієї Угоди.
Відповідно до пункту 1 статті 1 Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про вільну торгівлю від 24.06.93 (далі - Угода 1993 року) договірні Сторони не застосовуватимуть мито, податки та збори, що мають еквівалентний вплив на експорт та/або імпорт товарів, що походять з митної території однієї з ДоговірнихСторін і призначені для митної території іншої Договірної Сторони.
Згідно пункту 2 статті 1 для цілей цієї Угоди та на період її дії під товарами, що походять з території Договірної Сторони, вказані товари:
а) повністю вироблені на території Договірних Сторін та/або;
б)підданіпереробці на територіїДоговірнихСторін з використаннямсировини,матеріалів і комплектуючихвиробів з третіхкраїн, щозмінили в зв'язку з цим приналежність класифікаціїТоварноїноменклатуризовнішньоекономічноїдіяльності (ТН ЗЕД) заснованій на Гармонізованій Системі описування та кодування товарів і Комбінованій тарифно-статистичній номенклатурі Європейського економічного співробітництва, виходячи з чотирьох перших знаків та/або;
в) вироблені з використанням зазначених в п. "б" сировини, матеріалів такомплектуючих виробів за умови, що їх сукупна вартість не перевищує фіксованої долі експортної ціни товарів, що реалізуються.
Крім того, Договором про зону вільної торгівлі від 18.10.2011, ратифікованим Законом Українивід 30.07.2012 № 5193-1V встановлено, що сторона не застосовуємита та інших платежів, еквівалентнихмиту, стосовно експорту товару, призначеного для митної території іншої сторони, та/або імпорту товару, що походить з митної території іншоїсторони, за винятком випадків, передбачених в додатку 1, що є невід'ємною частиною цього Договору (стаття 2 Договору); для визначення країни походження товарів, що походять із Сторін і знаходяться в торговельному обороті між ними, Сторони керуються Правилами визначеннякраїни походження товарів, що є невід'ємноючастиною Угоди про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав від 20 листопада 2009 року (стаття 4 Договору), ратифікованоюУкраїноюіззастереженнямзаконом від 06.07.2011 № 3592 - VI (далі - Правила).
З актів експертиз від 18.07.2012 №144.12.01339, від 16.01.2013 №144.13.00031, від 14.02.2013 №144.13.00200, від 14.03.2013 №144.13.00386, від 28.03.2013 №144.13.00479, від 15.04.2013 №144.13.00583 для оформлення сертифікату про походження товарів форми СТ-1 ТПП Московської області вбачається, що відсоткова складова іноземних товарів і комплектуючих у собівартості продукції «комплект комплексних локомотивних простоїв безпеки «КЛУБ-У-157» складає 9,4 % (акти експертизи №144.12.01339, №144.13.00031, №144.13.00200) та 11,9% (акти експертизи №144.13.00386, №144.13.00479, №144.13.00583).
Згідно наданих документів ТПП Московської області, а саме - лист ДТОВ «ІРЗ - Локомотив» від 18.10.2012 № 550/18 - 1704 містить повідомлення про те, що в процесі виробництва пристрою КЛУБ - У - 157 не використовувалися імпортні матеріали (комплектуючі), що мають код по ТН ВЕД ТС 8530.
З сертифіката відповідності № 0124796 № RUUА RU.A12.H00492 строк дії з 11.10.2011 по 10.10.2014, виданого Федеральним агентством по технічному регулюванню та метрології, вбачається, що пристрій безпеки комплексний локомотивний уніфікований КЛУБ-У 36991-00-00 у складі ТУ32ЦШ3930-2006 код ОКЗ18563 відповідає вимогам нормативних документів ТУ 32ЦШ3930-2006.
Сертифікат відповідності № 00326/RU від 10.06.2010 (виданий Союзом по сертифікації Система добровільної сертифікації продукції та систем якості підприємств оборонних галузей промисловості) виданий ВАТ «ІРЗ», включаючи ДТОВ «ІРЗ-Локомотив» також підтверджує, що система менеджменту якості щодо закупівлі, випробування, поставці електрорадіовиробів, проектування, виробництву, монтажу, ремонту, сервісному обслуговуванню продукції по коду ОКП 318500 відповідає вимогам ДОСТ Р ICO 9001-2008.
З листів: від 04.06.2008 № 550/16-951 вбачається, що дійсно ДТОВ «ІРЗ-Локомотив є виробником «КЛУБ-У-157» децимальний номер 36991-00-00-157 ТУ32ЦШ3930-2006, вартість імпортного обладнання у відсотках від оптової ціни - 9,4 %, код по ТН ВЕД ТС 8530100000; від 18.02.2013 М1 550/18-276 також слідує, що дійсно ДТОВ «ІРЗ-Локомотив» є виробником «КЛУБ-У-157» децимальний номер 36991-00-00-157 ТУ32ЦШ3930-2006, вартість імпортної сировини у відсотках від собівартості продукції -11.9%, код по ТН ВЕД ТС 8530100000.
Колегія суддів зазначає, щостаттею 43 МК України передбачено, що документами, які підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару. Країна походження товару заявляється (декларується) органу доходів і зборів шляхом подання оригіналів документів про походження товару. Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
Пунктом 6.4. Правил визначення країни походження товарів 2009 р. встановлено, що сертифікат форми СТ-1 оформлюється та видається на відповідну партію товарів. Строк застосування сертифіката форми СТ-1 для цілей надання режиму вільної торгівлі обмежений 12 місяцями з дати його видачі.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що надані митні декларації ПАТ «Луганськтепловоз» під час митного оформлення щодо підтвердження країни походження товару та одержання пільги зі сплати ввізного мита цілком відповідають умовам Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15.04.1994р. та Угоди між Урядом України та Урядом РФ про вільну торгівлю від 24.06.1993р., а вищевказані сертифікати видані продавцем про походження товарів форми СТ-1 оформлені у відповідності до вимог Правил визначення країни походження товарів 2009р. містять вичерпну і достовірну інформацію щодо країни походження товару, де зазначена країна походження товару - Російська Федерація, та вказаний критерій походження «Д8530», тобто товар підданий достатній обробці (переробці).
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.
Керуючись ст. ст.196,198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 травня 2014 року в справі № 812/1412/14 - залишити без задоволення
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 травня у справі № 812/1412/14 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі - з 24.12.2014 р.
Головуючий суддя: М.І. Старосуд
Судді: Л.А. Василенко
М.М. Гімон
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2014 |
Оприлюднено | 26.12.2014 |
Номер документу | 41995336 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Старосуд М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні