Ухвала
від 22.12.2014 по справі 924/1391/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"22" грудня 2014 р.Справа № 924/1391/14

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладюка Ю. В., розглянувши матеріали заяви Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення суду у справі

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - Плюс", м. Хмельницький

до Старосинявської районної державної адміністрації, смт. Стара Синява

про стягнення 70 734, 88 грн. заборгованості

за участю представників сторін:

від заявника - Явдощук Л.В. за довіреністю

Здебський В. Е. заступник голови

Присяжнюк Б.С. за довіреністю

від стягувача - не з'явився

встановив:

Рішенням господарського суду області від 15 жовтня 2014 позов задоволено частково.

Стягнуто з Старосинявської районної державної адміністрації (Хмельницька область, Старосинявський район, смт. Стара Синява, вул. Івана Франка, 8, р/р 35221051002459 ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, код 21316546) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Геліос - Плюс" м. Хмельницький, вул. Лесі Українки, 19, ЄДРПОУ 23844456, р/р 26003060395438, філія „Приватбанк", МФО 315405) 61 317, 36 грн. основного боргу, 7 915, 67 грн. інфляційних, 71, 91 грн. пені, а також 1 790, 46 грн. судового збору та 6 000 грн. витрат на адвокатські послуги. В решті позову відмовлено.

12.12.14р. на адресу суду надійшла заява Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення суду, яка призначена до розгляду в судовому засіданні на 22 грудня 2014 року.

Обгрунтовуючи заяву, заявник вказує, що 14 листопада 2014 року Управління ДКС України в Старосинявському районі прийняло до виконання рішення господарського суду у цій справі, в зв'язку з чим на період виконання примусового стягнення не проводить платежі за платіжними дорученнями райдержадміністрації за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, крім випадків, визначених Бюджетним кодексом. Основний борг складає прострочена кредиторська заборгованість державного бюджету по програмі КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послуг" по КЕКВ 3132 „Капітальний ремонт інших об'єктів" в сумі 61317,46 грн., яку розроблено Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України. Старосинявська РДА є розпорядником ІІІ рівня, а тому не має повноважень формувати кошторисні призначення для фінансування даної програми.

Згідно листа Мінрегіонрозвитку від 12 листопада 2014 року на затвердження до міністерства щодо виділення коштів для погашення зареєстрованої заборгованості, надійшло роз'яснення - що питання виділення додаткових коштів може бути розглянуто в разі підтвердження кредиторської заборгованості за результатами контрольних заходів державної фінансової інспекції, згідно з постановою КМУ „Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету" від 1 березня 2014 року та перевиконання дохідної частини державного бюджету.

Деражнянською міжрайонною державною фінансовою інспекцією в Хмельницькій області проведено перевірку достовірності обсягів заборгованості бюджету по КПКВК 2751820. В ході перевірки встановлено, що за Старосинявською РДА підтвердилась кредиторська заборгованість по капітальних видатках за КЕКВ 3132 в сумі 62 299, 36 грн., яка і рахується за адміністрацією на даний час.

Враховуючи відсутність кошторисних призначень державного бюджету на 2014 рік за бюджетною програмою 2751820 Мінрегіонрозвитку позбавлене можливості погашення кредиторської заборгованості. Проте, необхідність здійснення відповідних видатків у бюджетному запиті на 2015 рік буде враховано з метою погашення заборгованості минулих років, яка зареєстрована в органах ДКС. На даний час основний борг зареєстрований в повній сумі в Управлінні ДКС у Старосинявському районі.

Інші суми, які підлягають оплаті - інфляційні, пеня, судовий збір та витрати адвокатських послуг будуть враховані по загальному фонду держбюджету на 2015 рік за КПКВД 7921010 „Здійснення виконавчої влади у Хмельницькій області" за рахунок економії видатків на утримання апарату Старосинявської РДА протягом 2015 року.

Враховуючи відсутність бюджетних призначень на поточний рік по КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послуг" для виплати основного боргу, а також те, що для здійснення безспірного списання коштів інших виплат по КПКВК 7921010 немає змоги вчасного здійснення переміщення коштів за необхідними кодами класифікації витрат у зв'язку з закінченням бюджетного року, Старосинявська РДА не може виконати рішення суду без надання відстрочки до 30 вересня 2015 року.

Також заявник повідомляє те, що Старосинявська РДА є розробником і виконавцем ряду програм, які забезпечують життєдіяльність району, по яких також не здійснюється платежі в період примусового списання коштів.

Представники заявника в судовому засіданні заяву підтримали, наполягали на її задоволенні.

Представник стягувача в судове засідання не з'явився. Повідомляючи стягувача про розгляд заяви судом, йому направлено ухвалу про призначення заяви до розгляду рекомендованою кореспонденцією. Про направлення йому копії заяви свідчать наявні у справі опис вкладень кореспонденції зі штампом про відправлення та фіскальний чек. Опис містить вказівку про направлення кореспонденції ТОВ „Геліос Плюс".

З аналізу ст. 121 ГПК України випливає, що неявка учасника процесу не є перешкодою розгляду заяви.

За результатами розгляду судом враховується наступне.

Відповідно до ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

За п. 7.1.1. Постанови Пленуму ВГС України від 17 жовтня 2012 року № 9 відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо(п. 7.2)

Обгрунтовуючи заяву, заявник вказує, що причиною невиконання рішення суду є відсутність кошторисних призначень бюджету на 2014 рік за відповідною бюджетною програмою та неможливість здійснення переміщення коштів за необхідними кодами класифікації.

На підтвердження зазначених обставин, заявник подав: направлення Деражнянської МДФІ для проведення зустрічної перевірки щодо документального та фактичного підтвердження використання бюджетних коштів по КПКВК 2751820, об'єктом обстеження якої є Центр надання адміністративних послуг при Старосинявській РДА; лист Мін регіону, адресований Хмельницькій ОДА про погашення кредиторської заборгованості за 2013 рік; звіт про заборгованість за бюджетними коштами Старосинявської РДА; довідка від 26 травня 2014 року Деражнянської МДФІ зустрічної звірки з питань щодо документального та фактичного підтвердження використання бюджетних коштів по КПКВК 2751820при Старосинявській РДА за період з 1 січня 2013 року по завершений звітний місяць 2014 року; лист від 17 грудня 2014 року управління ветеринарної медицини в Старосинявському районі, адресований Старосинявській РДА.

З вказаних матеріалів (довідка Деражнянської МДФІ) вбачається, що дійсно державним фінансовим інспектором Деражнянської МДФІ проведено перевірку документального та фактичного підтвердження використання бюджетних коштів по КПКВК 2751820 при Старосинявській РДА, спрямованих управлінням регіонального розвитку та будівництва Хмельницької ОДА як розпорядника коштів нижчого рівня на утворення центрів надання адміністративних послуг за період з 1 січня 2013 року по 1 березня 2014 року. Перевіркою встановлено, що станом на 1 березня 2014 року, згідно даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності Старосинявської РДА, як розпорядника коштів нижчого рівня та одержувачів коштів державного бюджету по КПКВК 2751820 - утворення центрів надання адміністративних послуг рахується борг загального фонду по капітальних видатках в сумі 74 299, 36 грн. Станом на 1 травня 2014 року та на момент проведення зустрічної звірки по КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послуг" рахується кредиторська заборгованість по капітальних видатках за КЕКВ 3132 капітальний ремонт інших об'єктів.

З листа Мінрегіону України, адресованого Хмельницькій ОДА вбачається, що Мінрегіон, для вирішення питання погашення кредиторської заборгованості, яка виникла на 1 січня 2014 року за бюджетною програмою „Утворення центрів надання адміністративних послуг" звернулось листом до Мінфіну з проханням щодо виділення коштів для погашення зареєстрованої кредиторської заборгованості. У відповідь на звернення Мінфін повідомив, що питання виділення додаткових коштів на погашення кредиторської заборгованості може бути розглянуто у разі підтвердження такої заборгованості за результатами контрольних заходів фінінспекції.

Як вказувалось вище вказана фінансова перевірка проведена (довідка МДФІ), заборгованість встановлена.

Також у листі Мінфіну вказано, що враховуючи відсутність бюджетних призначень на поточний рік за програмою „Утворення центрів надання адміністративних послуг", Міністерство позбавлене можливості погашення заборгованості. Водночас зазначено, що з метою погашення боргу минулих років, Міністерство врахувало необхідність здійснення відповідних видатків у бюджетному запиті на 2015 рік.

Таким чином, вищевказані документи підтверджують доводи заявника щодо причин невиконання рішення суду, а саме - відсутність кошторисних призначень бюджету на 2014 рік за відповідною бюджетною програмою. Наявність же таких грошей залежить від вищестоящих державних органів, а сам заявник, в силу наданих повноважень не має можливості формувати кошторисні призначення для фінансування бюджетної програми.

За таких обставин, суд, з урахуванням п. 7.2. Постанови Пленуму ВГС України від 17 жовтня 2012 року, приймає доводи заявника щодо неможливості виконання рішення суду без надання відстрочки. Проте, враховуючи документальне підтвердження можливості виділення коштів на погашення заборгованості у 2015 році, а також те, що відстрочка виконання рішення фактично є відстроченням поновленого таким рішенням права позивача, період відстрочки судом визначається до 28 лютого 2015 року.

За таких обставин, подана заява підлягає задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

у х в а л и в:

Заяву Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення суду задовольнити частково.

Виконання рішення суду від 15 жовтня 2014 року у справі № 924/1391/14 ( відповідно і наказу від 27 жовтня 2014 року) відстрочити до 28 лютого 2015 року.

Суддя Ю.В. Гладюк

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - ТОВ Геліос-Плюс (- м. Хмельницький, вул. Лесі Українки, 19), 3 - Старосинявська РДА

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення22.12.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41995672
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1391/14

Ухвала від 06.10.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 02.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 28.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 22.12.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Рішення від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 18.09.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні